Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)
Mua ei oikeen tuo uusin vihje vakuuttanut, vaikka Iltalehden mukaan poliisi onkin toiveikas... Miksei voinut aiemmin kertoa, varmaan siksi että mielikuva on jälkeenpäin vasta muuttunut niin että olisi ollut Raisa kyseessä, eihän tollaista voi vuosia pantata. Vaikka poliisihan tietää taas enemmän kuin minä, varmaan sitten on ollut Raisasta joku sellainen tuntomerkki jota ei ole kerrottu julkisuuteen.
Tuon kännykän ulkonäkö "Siniturkoosi, hilekoristeinen kännykkä vaikeni kello 22.18." oli mun mielestä uutta tietoa.
Tuon kännykän ulkonäkö "Siniturkoosi, hilekoristeinen kännykkä vaikeni kello 22.18." oli mun mielestä uutta tietoa.
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
-
diipadaapa
- Armas Tammelin
Kyllä poliisi luultavasti on tarkistanut myöhemmin onko tuo sama kännykkä otettu käyttöön toisen sim-kortin kanssa. Ainakin toivon niinKyllikki S kirjoitti:Aivan! Jokuhan on saattanut tuollaisen hylätyn kännykän jostain löytääkin mutta ei ole ilmoittanut asiasta eteenpäin koska ei ole tiennyt olevan tärkeää tietoa.
-
minttusuklaa
- Remington Steele
Miten sen voi tarkistaa? Jos siis sim-kortti vaihdetaan niin eihän siihen puhelimeen jää mitään tunnistetta mistä voisi saada selville onko sitä käytetty myöhemmin.diipadaapa kirjoitti: Kyllä poliisi luultavasti on tarkistanut myöhemmin onko tuo sama kännykkä otettu käyttöön toisen sim-kortin kanssa. Ainakin toivon niin
-
diipadaapa
- Armas Tammelin
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
Kännykkä vaikenee myös jos joutuu veteenTiina kirjoitti:Kyllä tuo kännykkäjutska on jo aiemminkin mainittu jutun yhteydessä.Kyllikki S kirjoitti: "Siniturkoosi, hilekoristeinen kännykkä vaikeni kello 22.18." oli mun mielestä uutta tietoa.
Ainakin Raisan äidin kotisivuilla on maininta kännykästä.
Eipä vaan taida olla löytynyt.
Totuus on tarua ihmeellisempää
Eikös joku tuon tapainen havainto ollut mukana myös alkuvaiheessa, kun RR:n liikkeitä pyrittiin selvittelemään.
Miina kirjoitti:Uusia vihjeitä iltalehden mukaan:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007082 ... 4_uu.shtml
"Ravintolaa kohti kävellyt miestodistaja on kuvaillut toista naista seuraavasti:
- Hän oli lyhyempi, tumma ja vanhempi, ehkä nelikymppinen. Nainen oli pukeutunut tummaan housupukuun, Tuominen kertaa."
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
Itse muistan oikein hyvin myös tämän näköhavainnon ihan jo alkuajoilta,että olisi kävellyt vanhemman tai itseään huomattavasti vanhemman naisen kanssa. Jokuhan viittasi muistaakseni lehdissä asiassa myöhemmin naiseen joka oli paloittelusurmassa(pää kassissa)tämä Butt? oli sukunimi.vasikka kirjoitti:Eikös joku tuon tapainen havainto ollut mukana myös alkuvaiheessa, kun RR:n liikkeitä pyrittiin selvittelemään.
Miina kirjoitti:Uusia vihjeitä iltalehden mukaan:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007082 ... 4_uu.shtml
"Ravintolaa kohti kävellyt miestodistaja on kuvaillut toista naista seuraavasti:
- Hän oli lyhyempi, tumma ja vanhempi, ehkä nelikymppinen. Nainen oli pukeutunut tummaan housupukuun, Tuominen kertaa."
Butista sen verran, että poliisi on selvittänyt, että Butt ei liity millään tavalla Raisan katoamiseen.
Jos Raisa on oikeasti kävellyt jonkun vanhemman naisen kanssa, niin kuka tämä nainen mahtaisi olla? Joku ventovieras, jonka Raisa oli tavannut kaupungilla ja nainen oli kertonut hänelle jostain kuumista bileistä. Hiprakassakin kun yleensä on paljon sosiaalisempi yms.
Jos kuitenkin lähdetään siltä pohjalta, että Raisa tunsi naisen, niin mieleeni tulee ensimmäiseksi joku Raisan harrastukseen, koripalloon, liittyvä henkilö.
Toinen hullu ajatus joka pälkähti mieleeni on, että tuo mysteerinen nainen olisi Raisan oma äiti. Haluan korostaa etten nyt halua syytellä, ketään, mutta jotenkin tuo kuvaus( lyhyet tummat hiukset yms) sopivat jotenkin hyvin pälkähdykseeni. Mutta itse en kyllä semmoista uskoisi. Vielä kun äiti puhui jotenkin niin koskettavasti tuossa kadonneet ohjelmassa
Jos Raisa on oikeasti kävellyt jonkun vanhemman naisen kanssa, niin kuka tämä nainen mahtaisi olla? Joku ventovieras, jonka Raisa oli tavannut kaupungilla ja nainen oli kertonut hänelle jostain kuumista bileistä. Hiprakassakin kun yleensä on paljon sosiaalisempi yms.
Jos kuitenkin lähdetään siltä pohjalta, että Raisa tunsi naisen, niin mieleeni tulee ensimmäiseksi joku Raisan harrastukseen, koripalloon, liittyvä henkilö.
Toinen hullu ajatus joka pälkähti mieleeni on, että tuo mysteerinen nainen olisi Raisan oma äiti. Haluan korostaa etten nyt halua syytellä, ketään, mutta jotenkin tuo kuvaus( lyhyet tummat hiukset yms) sopivat jotenkin hyvin pälkähdykseeni. Mutta itse en kyllä semmoista uskoisi. Vielä kun äiti puhui jotenkin niin koskettavasti tuossa kadonneet ohjelmassa
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
-
Cicciolina
- Neuvoja-Jack
Itselläni kävi mielessä myös Raisan äiti, syyttelemättä, en tosin vaan uskaltanut ajatustani tänne ensimmäisenä kirjoittaa. Onpas täällä uskaliaita ihmisiä..lost kirjoitti:Butista sen verran, että poliisi on selvittänyt, että Butt ei liity millään tavalla Raisan katoamiseen.
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
Ainahan ajatuksia saa olla,tosin tuntuu aika epätodennäköiseltä.Cicciolina kirjoitti:Itselläni kävi mielessä myös Raisan äiti, syyttelemättä, en tosin vaan uskaltanut ajatustani tänne ensimmäisenä kirjoittaa. Onpas täällä uskaliaita ihmisiä..lost kirjoitti:Butista sen verran, että poliisi on selvittänyt, että Butt ei liity millään tavalla Raisan katoamiseen.