Niko Niemi
Re: Niko Niemi
jos niko löytyy vedestä hukkuneena niin miten muka pystytään sanomaan onko kyseessä tapaturma,surma,vahinko?vastaus on:ei mistään.onhan joku voinut tyrkätä nikon järveen,josta ei jäisi mitään jälkiä mutta tapauksen arveltaisiin olevan tapaturma/itsemurha.
eli jos vedestä löytyy ilman ulkoisia väkivallanmerkkejä,kyseessä on itsemurha/tappo/vahingossa sinne horjahtaminen.
kyllä sinne mustalahteen pitäisi reino savukosken mennä välittömästi koirineen etsimään nikoa,eiköhän se poika sieltä löydy..
eli jos vedestä löytyy ilman ulkoisia väkivallanmerkkejä,kyseessä on itsemurha/tappo/vahingossa sinne horjahtaminen.
kyllä sinne mustalahteen pitäisi reino savukosken mennä välittömästi koirineen etsimään nikoa,eiköhän se poika sieltä löydy..
pienikin hetki on arvokas
Ei, ei tosiaan mahdoton ( Kunnioitan ja huomion aina toisen mielipiteen), mutta me muodostamme oman skenaarion tapahtuneesta ja joko komppaamme tai dissaamme toiset, eikös niin.SherlockJohnHolmes kirjoitti:joo se olikin sitä mega-spekulointiakaikella kunnioituksella. Ei se noin mene, en jaksa uskoa, sorry vaan.villi ajatus omastakin mielestä, mutta jos kaverista ei näy eikä kuulu mitään niin mielikuvitustahan siinä joutuu käyttään :] mainittu skenaario ei kuitenkaan ole täysin mahdoton.
"Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi."
Itse tässä mietin et mahtaakohan näsijärven rannoilta löytyä mitään, kun tuota vedenpintaahan lasketaan. On nyt jo todella alhaalla ja pitäisi vielä laskea lisää. Luulis että hukkuneet ihmiset ajelehtisivat rantaan. Varsinkin jos rannalta hukkuu, niin luulis ettei ne keskemmälle järveä ajelehdi?
-
jukkasahti
- Vähänniinkuharrastaja
Tuntuu siltä, että poliisit ovat varmoja, että kyseessä on tapaturma tai itsemurha. Siksi varsinaisia etsintöjä ei enää järjestetä. Onneksi kuitenkin vapaaehtoiset tsemppaavat...
Eiköhän viikon sisään valitettava uutinen julkaista mediassa...
Eiköhän viikon sisään valitettava uutinen julkaista mediassa...
Yksityisten etsijöiden aika on sitten, kun viralliset tahot ovat hommansa hoitaneet.tyyppi85 kirjoitti: kyllä sinne mustalahteen pitäisi reino savukosken mennä välittömästi koirineen etsimään nikoa,eiköhän se poika sieltä löydy..
Siitä, ettei poliisi päästä samalle alueelle yksityisiä etsijöitä, tehtiin tietääkseni periaatepäätös sen jälkeen, kun Heinon pariskunnan etsintöjen yhteydessä samalla alueella ruumiskoiran kanssa veneillyt yksityishenkilö harhautti poliisikoiria jättämällä ruumishajua sisältävän ampullin läheiselle luodolle. Selityksenä oli, että ampullia käytettiin koiran koulutukseen.
Every ship must sail a world.
-
Philip Marlowe
- Hercule Poirotin viikset
Jep. Juuri samaa mieltä kuin miehesi! Helposti voisin itsekin kuvitella saavani sataman kupeessa idean horjua ihastelemaan laivoja ja fiilistelemään järveä, vaikka ei olekaan kesä. (Tai oksentamaan. Tai paskantamaan. Tai nukkumaan. Ihan mitä vaan. Mutta seikkailemaan jotenkin.) Itseasiassa olen vastaavia ratkaisuja usein tehnyt kännireissuillani.delila kirjoitti: Koska itselläni ei ole mitään käsitystä siitä, mitä nuorten miesten päässä liikkuu matkalla baarista kotiin, keskustelin aiheesta mieheni kanssa. Hän totesi, että laskuhumalassa on usein tarve fiilistellä typeriä juttuja, kuten vettä tai korkeita paikkoja. Hän ei pitänyt sitä yhtään kummallisena, että koukkaisi kotimatkalla pidempää reittiä, jotta pääsisi laskuhumalapäissään tuijottelemaan veteen.
Muistuu myös mieleeni entinen kämppikseni, joka tuhannen päissään oli palaamassa aamuyöllä kotiin. Hän lähti huojumaan äärimmäisen heikoille jäille Lapinniemen satamaan. Jaa miksi? No kun kuulemma kuvitteli "jostain äänestä, että jossain siellä on varmaankin naisia". Ihmetteli ja kauhisteli itse seuraavana päivänä: jos hän olisi vajonnut jäihin, kukaan ei olisi ikinä ymmärtänyt, mitä helvettiä mies siellä teki! Juuri tällaisia ovat humalaisten mielleyhtymät, ei niitä selvin päin käsitä.
Monet edelleen kysyvät, miksi Niemi olisi satamaan poikennut, kun suurin osa humalaisista ei poikkea. Tottahan se on. Mielestäni paras vastaus on: sen takia suurin osa humalaisista ei katoa, vaan löytää tiensä kotiin! Niko Niemi ei löytänyt. Tilanne on se, että Niko Niemi on kadoksissa ja pitää miettiä loogisin, olemassa oleviin tietoihin parhaiten sopiva skenaario.
Ei olekaan. Kyselin tuolla sivuja sitten sitä, onko kellään mitään käsitystä siitä, kuinka voidaan varmasti sanoa että Niemi ei ole ollut kotonaan. En saanut tähän mitään vastausta, eikä itselleni tosiaan tule mieleen mitään seikkaa, jonka perusteella voitaisiin varmuudella todeta että kotona ei ole oltu.SherlockJohnHolmes kirjoitti:mainittu skenaario ei kuitenkaan ole täysin mahdoton.
Vai onko viimeisen kamerakuvan ja Niemen kodin välillä vielä jokin nauhoittava kamera, jonka kuvissa Niemi näkyisi väkisinkin, jos olisi päässyt kotiin saakka?
-
Mia Wallace
- Vähänniinkuharrastaja
Mikä oli Nikon katoamisyönä liikkunut outo miesnelikko?
22.10. - 08:40 (Luotu: 08:40)
Outo miesnelikko säikäytti tamperelaismiestä Niko Niemen katoamisyönä klo 5.40.
- Neljä noin 20-vuotiasta sälliä tuli rinnakkain minua kohti. Kuulin, kun he huutelivat toisilleen "Tuolta tulee uusi kaveri", mies kertoo Ilta-Sanomissa.
Tapaus sattui Satakunnankadulla paloaseman kohdalla. Ilta-Sanomien mukaan mies pakeni paloaseman takapihalle. Hän kuuli miesten etsivän häntä ja kyselevän toisiltaa: "Mihin se nyt katosi"?
- Hyvä vihje muiden joukossa, sanoo rikoskomisario Pasi Nieminen Iltasanomissa.
Aamulehti
Ja mä kuolen näihin ihmisiin
jotka ei merkitse mulle mitään
kertoo mitä pitää tehdä
mitä täytyy yrittää
mä kuolen kun mun suuni huutaa
valkoisia valheita
ja jättää kertomatta
aina osan totuutta
jotka ei merkitse mulle mitään
kertoo mitä pitää tehdä
mitä täytyy yrittää
mä kuolen kun mun suuni huutaa
valkoisia valheita
ja jättää kertomatta
aina osan totuutta
-
Huolestunut
- Alokas
Jos kyseessä olisi itsemurha, voisiko joku katsoa hänen viime ajan hakuja tietokoneesta, jollainen joka nuorella luulisi kotona olevan. Löytyisikö sieltä johtolankoja esim. tapoihin tehdä itsemurha yms.? Tai sitten jotain muuta tapauksen selvittävää tekijää...
Tuohan saattaa tarkoittaa sitä, että Niko olisi joutunut pahoinpitelyn uhriksi ja menehtynyt vammoihinsa. Pahoinpitelijät tuskin tietävät niin käyneen ja Niko löytynee jostain, mihin on ehtinyt paikalta, jossa hänet on pahoinpidelty.Mia Wallace kirjoitti:Mikä oli Nikon katoamisyönä liikkunut outo miesnelikko?
- Neljä noin 20-vuotiasta sälliä tuli rinnakkain minua kohti. Kuulin, kun he huutelivat toisilleen "Tuolta tulee uusi kaveri", mies kertoo Ilta-Sanomissa.
Tapaus sattui Satakunnankadulla paloaseman kohdalla. Ilta-Sanomien mukaan mies pakeni paloaseman takapihalle. Hän kuuli miesten etsivän häntä ja kyselevän toisiltaa: "Mihin se nyt katosi"?
Aamulehti
"Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi."
-
Huolestunut
- Alokas
Todellakin, nyt nämä miehet tulisi tunnistaa ja kiinniottaa heti. Asia tulisi tutkia, onko heillä Nikon tilanteeseen syytä.yannele kirjoitti:Tuohan saattaa tarkoittaa sitä, että Niko olisi joutunut pahoinpitelyn uhriksi ja menehtynyt vammoihinsa. Pahoinpitelijät tuskin tietävät niin käyneen ja Niko löytynee jostain, mihin on ehtinyt paikalta, jossa hänet on pahoinpidelty.Mia Wallace kirjoitti:Mikä oli Nikon katoamisyönä liikkunut outo miesnelikko?
Aamulehti
Onko sen paloaseman luona/läheisyydessä valvontakameroita? Tämä mies, joka joutui tuon miesnelikon ahdistelemaksi varmasti tunnistaisi kuvista heidät.
-
delila
- Martin Riggs
Tuohon miesnelikkoonkin liittyy vaan se, että mihin asti kotireitiltä neljä kävellen(?) liikkuvaa miestä olisi tajuttoman/kuolleen ison jätkän raahannut? Ja kuinka kylmäpäinen tulee olla, että kolkkaa ison miehen, poistaa henkilön kartalta, ja lähtee sen jälkeen vielä uudestaan kaupunkiin etsimään uutta uhria?
Kun tekstissä sanotaa, että tuolta tulee uusi kaveri. Vai onko tuo uusi vain pelonsekaisen mielikuvituksen tuotetta?
Ja siks toisekseen, jos minua jahdattaisiin ja etsittäisiin tuollatavalla Tampereen keskustassa yöllä, olisin soittanut poliisille asap sieltä Paloaseman takapihalta.
Mutta JOS kehitetään juttua, että nämä miehet olisivat kolkanneet Nikon ja JOS he olisivat hänet jonnekin piilottaneet, niin JOS he eivät ole heittäneet Nikoa satamassa järveen, niin Näsinpuistohan on melkein matkan varrella kaupunkiin palatessa. Tai ei nyt ihan matkan varrella, mutta ensimmäinen kunnon puskainen isompi alue matkan varrella.
Toisaalta, vieläkö näin syksyllä kaikenmaailman spuget asuttavat Näsinpuistoa, kuten kesäisin? Ja kuinka innokkaasti tämä osa kansalaisista kertoo havainnoistaan poliisille oma-alotteisesti?
Kun tekstissä sanotaa, että tuolta tulee uusi kaveri. Vai onko tuo uusi vain pelonsekaisen mielikuvituksen tuotetta?
Ja siks toisekseen, jos minua jahdattaisiin ja etsittäisiin tuollatavalla Tampereen keskustassa yöllä, olisin soittanut poliisille asap sieltä Paloaseman takapihalta.
Mutta JOS kehitetään juttua, että nämä miehet olisivat kolkanneet Nikon ja JOS he olisivat hänet jonnekin piilottaneet, niin JOS he eivät ole heittäneet Nikoa satamassa järveen, niin Näsinpuistohan on melkein matkan varrella kaupunkiin palatessa. Tai ei nyt ihan matkan varrella, mutta ensimmäinen kunnon puskainen isompi alue matkan varrella.
Toisaalta, vieläkö näin syksyllä kaikenmaailman spuget asuttavat Näsinpuistoa, kuten kesäisin? Ja kuinka innokkaasti tämä osa kansalaisista kertoo havainnoistaan poliisille oma-alotteisesti?
Kuulostaa kyllä kieltämättä sellaiselta tarinalta, joita ilmestyy useasti henkirikosten, katoamisten ym. yhteydessä.
Onkohan nääshallin lähellä olevat roskalavat (siinä kerrostalojen luon olevan tienpätkän parkkiksilla) tarkistettu. Eilen iltakävelyllä katselin ja on tuolla alueella kyllä sellaista pusikkoakin, että etsittäviä paikkoja on.
Onkohan nääshallin lähellä olevat roskalavat (siinä kerrostalojen luon olevan tienpätkän parkkiksilla) tarkistettu. Eilen iltakävelyllä katselin ja on tuolla alueella kyllä sellaista pusikkoakin, että etsittäviä paikkoja on.
Mä näkisin asian niin, että ei ne ole Nikoa mihinkään raahanneet, vaan poistuneet pahoinpitelyn jälkeen paikalta, jättäen Nikon tapahtumapaikalle. Niko on saattanut päästä jatkamaan matkaa ja sitten tuupertunut jonnekin. Koska jos miehet olisi tietäneet tappaneensa Nikon, he tuskin olisivat jääneet pörräämään enää kaupugille.delila kirjoitti:Tuohon miesnelikkoonkin liittyy vaan se, että mihin asti kotireitiltä neljä kävellen(?) liikkuvaa miestä olisi tajuttoman/kuolleen ison jätkän raahannut? Ja kuinka kylmäpäinen tulee olla, että kolkkaa ison miehen, poistaa henkilön kartalta, ja lähtee sen jälkeen vielä uudestaan kaupunkiin etsimään uutta uhria?