Niko Niemi

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
madda
Lauri Hanhivaara

Re: Niko Niemi

Viesti Kirjoittaja madda »

Zeta Reticulilta olevat ihmiset tällä ovat täydellisiä sadisteja ja pystyvät mihin tahansa.
No joo nyt mennään niin vaikealle alueelle etten ehkä jatka enempää.

Ei tarvitse näkyä mitään ihmisestä päällepäin siis vammaa. Eihän siinä edes vammaa tule jos työnnetään väkisin veteen?
Ei perustu mihinkään unen näköön. Onko mielestäsi mahdoton ajatus että joku/jotkut voisivat työntää toisen ihmisen veteen? Eipä minusta ainakaan ja pahempaakin on maailmassa tapahtunut.

Näistä tekijöistä pahuutta ei huomaa päällepäin kuten ei muistakaan pahantekijöistä, nuoria kuitenkin olivat. Kun poliisi ei tutkiessaan huomaa uhrissa väkivallan merkkejä tai siis paremminkin oikeustieteellinen tutkinta. Silloin on helppo tulkita tapahtuma itsemurhaksi.

Niko oli hyvännäköinen nuori mies. Sekin on joo syy eliminoida ihminen. Vaihtoehtoja on monia.
Toiset nauttivat ihmisen kiduttamisesta potkimisesta satuttamisesta jne. Esimerkkejähän löytyy yllinkyllin.
...ON MAHDOLLISTA ETTÄ MINÄ OLEN OUTO...
MUTTA SUHTEELLISUUSTEORIAN MUKAAN ON AIVAN YHTÄ TODENNÄKÖISTÄ ETTÄ SE OUTO OLETKIN SINÄ!
jukkasahti
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja jukkasahti »

Uskokaa nyt herranjumala jo! A. Niko on liukastunut kusella tai oksentaessaan ja tipahtanut veteen. B. Henkilökohtaiset murheet ovat olleet suuret ja kavereidenkin kanssa heikosti sujunut ilta sai mielen herkäksi, jonka seurauksena päätti päivänsä.
Mitään muita syitä ei ole. Case is closed.
Toivottavasti kytät raottaa tapausta vielä hieman. Muuten voineen todeta, että kyseessä on itsemurha.
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Pahoittelen madda mutta kommentistasi ei oikein selviä kenelle sen osoitit. Väitteesi ovat mielenkiintoisia -vaan milla perustelet niitä? Tottahan toki rikos on mahdollinen, sehän on kai selvää, mutta miksi Nikon kuolemasta tulisi väkisin vääntää henkirikos?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
madda
Lauri Hanhivaara

niin mietipä sitä miksipä ei?
MUTTA SUHTEELLISUUSTEORIAN MUKAAN ON AIVAN YHTÄ TODENNÄKÖISTÄ ETTÄ SE OUTO OLETKIN SINÄ!
Kylli
Perry Mason

Okei, koitan siis vielä:

- Miksi Nikon kuolema pitäisi vääntää henkirikokseksi vain sillä perusteella että se on mahdollista?
- Miksei Nikon kuolema voisi olla onnettomuus?
- Millä perusteella voisi olettaa Nikon joutuneen henkirikoksen uhriksi?

...Mitenkähän tämän vielä muotoilisi... Noh: mikei Niko olisi voinut tavishumalaisen (=riskialttiin) tapaan joutua tapaturman uhriksi?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Mulle tuo Maddan kommentti oli kylli suunnattu ja edelleenkin kysyn:
MADDA;MISSÄ ON FAKTA VÄITTEITTESI TUEKSI??
Epäilen ettei sitä löydy,joten täysin turhaa kommentointia ja provosointia suhteellisen "selvään" asiaan.
Muutan mielipidettäni vain siinä tapauksessa,että ruumiinavauksessa löytyy jotain yllättävää,mihin en henkilökohtaisesti näillä tiedoilla usko. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
madda
Lauri Hanhivaara

en voi esittää mitään faktaa ja jos kertoisin poliisille nehän suoooooooooooorastaan nauraisi, vai mitä ja pitäisivät täysin sekopäänä.
jos ihminen työnnetään veteen eihän ruumiinavaus siitä mitään paljastaisi? korkeintaan ehkä mustelmia käsivarsissa jos on kovin kovakuoraisesti viety. rauha kuitenkin hänen sielulleen. uskon hänellä olevan hyvä olo. vanhemmille ja omaisille jää kuitenkin kaipaus ja suru joka ei koskaan täysin hälvene. muuttaa vain hieman muotoaan ajan myötä. voimia heille.

tuntuu odolta täälläkin monen olettamus MIKSI miehet menisivät aina veden ääreen suorittamaan tarpeitaan koska miehelle se on muutenkin helppoa. kääntää vain selkänsä ja lorottaa vaikkapa porttikongiin. naisille pissiminen on vaikeampaa koska pitää peräti kyykistyä ja katsoa tarkkaan ettei kukaan näe.
Kylli
Perry Mason

Luovutan.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Uskoisin, että jos on mennyt lorottelemaan altaaseen, on sepalus ollut auki. Tai jos on oksentanut ennen, selvinnee sekin ruumiinavauksessa.

Kamalaa edes ajatella, että joku voisi työntää toisen tuonne.
Nuotio & Äreät Tiput
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Tällä kertaa Kylli,et ole ainoa jonka on kylli luovutettava,kun ei kerta mene läpi!! :lol:
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
delila
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja delila »

Aiemmin jollakin oli fiksu pointti siitä, että Nikon on joka tapauksessa pitänyt kävellä sinne rantaan joutuakseen tönäistyksi veteen. Jos joku hänet olisi raahannut sinne, olisi varmasti tälle löytynyt silminnäkijöitä.

Eli jos Niko jokatapauksessa on mennyt haahuilemaan veden äärelle, niin on myös aika todennäköistä, että hän on voinut kännissä horjahtaa, tai liukastua sinne veteen.

Toisekseen, Nikohan ei käsittääkseni edes löytynyt siitä päädystä satamaa, joka saattaisi hatarasti olla hänen kotimatkansa varrella, koska sen päädyn sukeltajat jo tutkivat aiemmin. Eli oma mielikuva oli, että olisi itse mennyt siihen rantaan, kohtaan, joka ei ihan suoraan ole matkan varrella. Onko mennyt pohtimaan elämää, katsomaan veneitä/vettä, ties mitä, mutta joka tapauksessa hänen on tarvinnut itse mennä sinne, jotta on voinut joutua tönäistyksi. Enkä jaksa uskoa, että siellä joku on vaaninut siltä varalta, että joku tulee katsomaan veneitä, että saa tönäistä hänet veteen.

Niin, ja tuo neljän miehen joukko taitaa olla jo vähitellen urbaanilegendaa. Ainut, mikä heissä liittyy Nikoon on, että he ovat olleet kaupungissa katoamisyönä. Mutta on siellä tainnut olla monia muitakin ihmisiä..
kid

Viesti Kirjoittaja kid »

bounty kirjoitti:Epävirallinen tieto on tällä hetkellä ,että olisi liukastunut ja lyönyt päänsä johonkin, siihen siis tähän mennessä saadut tiedot viittaavat, kaverin kaveri joka oli kai Nikon sisko/veli/joku muu kertoi..
Jos on lyönyt päänsä, siitä on melko varmasti jäänyt jälki. Tietenkin jos on kyse onnettomuudesta, kaikista mahdollisista ruhjeista ei välttämättä edes tiedoteta yleisölle.

Itse en jaksa uskoa, että kyseessä olisi henkirikos. Se, että ruumis on 5m rannasta voi johtua ihan virtauksista. Tähän joku alkaa varmasti spekuloida, että mistä vitun virtauksista, nythän ollaan Mustassalahdessa ja plaaplaa. EN TIEDÄ, älkää kysykö. Näin itse oletan ja piste. Otan henkirikoksen mukaan pohdintoihini heti kun jotain näyttöä alkaa esiintyä... Inhottaa tämmöinen, että porukka alkaa maalailla piruja seinille, kun Nikon läheisillä on muutenkin vaikeaa.

Olen itsekin tietyssä vaiheessa humalaa melko tunteellinen ja saatan jäädä katselemaan mitä omituisimpia asioita. Kerran melkein myöhästyin bussista, kun oli pakko jäädä tuijottelemaan taivaan upeaa väriloistoa. Niin se vain menee, että humalaisen mieli on jännä juttu, eikä rantaan menolla ole välttämättä ollut mitään sen kummempaa motiivia.
Cro
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Cro »

Joo ilmeisestihän häntä ei löydetty sieltä ihan altaan päästä. Se että löytö mahdollisesti oli siitä kärjestä jonkunmatkaa sairaalalle päin ("kymmeniä" metrejä?) niin selittäisi edes jotenkin että miksi hän on sinne kävellyt. Eikös siellä ole mm. se kioski ja jotain veneitäkin? Ja nyt sitten kun löytö oli 5m rannasta, niin voihan hyvin olla että Niko on tippunut siitä särkän parkkiksenkin puolelta. Jos vaikka mennyt palloileen sinne sotalaivaan ja sieltä tippunut. Sitten vaan koittanut uida toiselle puolelle jostain syystä, mutta ei olekkaan sinne päässyt.

En todellakaan pidä tätä 100% itsarina. Ennemminkin tapaturmana. Joo ei oo todisteita yms bla bla blaa, mutta näin vaan veikkaisin. Joku tokaisi että baarissa mennyt huonosti ja sekin vaikuttanu itsarin tekoon, sitä en usko. En uskoisi että hänen "puitteillaan" juurikin baarissa joutuisi niin pettymään että pitäisi omat päivänsä päättää sen takia. Tai edes antaa potkua mahdollisille suunnitelmille. Jotainhan on voinut siellä tulla ilmi tai tapahtua, mutta se että se tapahtui juuri baarissa on varmaan vain vahinko.

No, noi nyt on vaan noita juttuja. Mitään ei kuitekaan voi IKINÄ pitää 100% varmana kun silminnäkijöitä eikä oikein muitakaan faktoja ole tiedossa. Mutta onneksi löytyi niin moni pääsi epäselvyydestä eroon.
Jos lyöt vielä kerran, niin minä tapan sut. -PMMP
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Kylli kirjoittaa:

"Mikä on tämä Tampereella liikkuva "neljään mieheen" liittyvä huhu, jonka mukaan Nikolle olisi huudettu: "sä olet seuraava"?"

Huutaminen ei tapahtunut Nikolle, vaan eräs mies oli menossa samana aamuyönä töihin, kun neljä n. 20 vuotiasta kaverusta alkoi ahdistelemaan häntä ja huusi, että tuossa on seuraava, mies piiloutui autojen taakse ahdistelijoita. Hän arveli, että edellinen oli Niko, ja tästä lause "hän olisi seuraava".

Ei huhu, koska oli lehdessä artikkeli, vaan tapahtunut tosiasia, josta kaveri kertoi lehdessä. Eri asia on liittyvätkö nämä neljä kaveria myös Nikon katoamiseen.
Alethes doksa meta logu
modestyblaise
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja modestyblaise »

Tämä on kolmas tuolta suunnasta Suomea tapahtunut nuoren miehen hukkuminen. Yksi hukkui toisella puolella Suomea mutta on satakunnasta ja toiminut myös Tampereen suunnalla. Kokemäenjokeen hukkuneesta ei ole annettu muuta tietoa kuin ikä joka on samoilla vuosilla kuin nämä kaksi muuta. Hukkumiste ovat sattuneet ihan muutaman kuukauden sisään ja erittäin kylmään veteen. Lämpimän veden aikaan näitä hukkumisia ei sattunut.

Ainakin nämä kaksi julkisuudessa ollutta ovat tehokkaasti treenanneet lihaksia, muuten ovat olleet kovin kiiltokuvapoikia, aika pienikokoisia. Käyttäneet paljon aikaa ulkonäköön ja jonkunlainen hengellinen taustakin löytyy.

Uskon että vaikka poliisi ei julkisesti epäilekään mitään niin tässä on kuitenkin niin paljon yhteisiä tekijöitä että ei ole mitenkään tyhmää spekuloida asioiden yhteneväisyydestä. Itse asiassa on typerää sulkea tälläinen mahdollisuus pois.
Vastaa Viestiin