Teltan paikka

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Re: Teltan paikka.

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Blackman kirjoitti:Onko jossain/kellään tuota ns. "uhrikuvaa" missä ei olisi ylimääräisiä nuolia ja viivoja yms. ja mikä olis kuvalaadullisesti selvä- ja teräväkuva.
Tarvisin sellaisen kuvamanipulaatioon, joka liittyy tähän teltanpaikka juttuun.
Kuva

Taitaa tämä olla vähiten "viivaisin".
pasi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja pasi »

Sariola kirjoitti:Aikaisemminkin oli lukuisia faktatietoja, jotka todistivat samaa, mutta niiden mainitseminen ei mitenkään vaikuttanut näiden eräiden herrojan mielipiteeseen polun suunnasta.
Älä valehtele. Et ole esittänyt polun suunnasta mitään faktatietoja vaan väitteitä, jotka on osoitettu vääriksi. Tuosta loputtomasta jankkaamisestasi ei voine tehdä muuta johtopäätöstä kuin että et ymmärrä eroa faktatietojen ja väitteidesi välillä, mutta siitä huolimatta väitteesi eivät ole faktatietoja.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

pasi kirjoitti: .......
Älä valehtele. Et ole esittänyt polun suunnasta mitään faktatietoja vaan väitteitä, jotka on osoitettu vääriksi. Tuosta loputtomasta jankkaamisestasi ei voine tehdä muuta johtopäätöstä kuin että et ymmärrä eroa faktatietojen ja väitteidesi välillä, mutta siitä huolimatta väitteesi eivät ole faktatietoja. .....
8) Niin. On asioita, joita jotkut eivät huomaa faktatiedoiksi! Vaikka niitä ovat. 8)
:D :D :D
pasi
Martin Beck

Sariola kirjoitti:Niin. On asioita, joita jotkut eivät huomaa faktatiedoiksi! Vaikka niitä ovat.
Seuraavassa viestissäsi voitkin sitten luetella lyhyesti faktatiedot, jotka osoittavat käsityksesi polun suunnasta oikeaksi. Osoitapa nyt kerrankin, ettet ole tyhjänpuhuja, vaan sanoillasi on myös katetta. Vastaavan pyynnön olen esittänyt aiemminkin, joten kokemuksen ja hymiöiden määrän perusteella oletan, että puhut tälläkin kerralla paskaa etkä pysty mainitsemaan yhtään faktatietoa.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Viittaan Papin aikaisempaan viittaukseen:
Kuva

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
pasi
Martin Beck

Wagner kirjoitti:Viittaan Papin aikaisempaan viittaukseen:
Minä puolestani viittaan Sariolan viittaukseen:
Sariola kirjoitti:Nyt on kuitenkin puhuttu polusta teltasta etelään päin, siis niemen tyvelle päin.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Joo, noinhan se on.
En ole jaksanut kaikkia pisimpiä kommentteja asiasta lukea, joskin totean tuon saman aiheessa 'Polun suunta uhrikuvassa'.
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Tuossa Wagnerin laittamassa piirroksessa voi olla myös murhaniemen länsirannanpolku, joka nykyisin päättyy tai sekoaa kuluneeseen niemeen telttapaikan länsipuolelle.

Uimarannalta murhaniemeen lähtee oikeastaan kaksi merkittävää polkua nykyisin:
Toinen polku lähtee pöydän ja penkin suuntaan niemen länsirantaan, toinen taas tuon koivun ja - onko raidan - oikealta puolen yläpolulle.

Kuva

Länsirannanpolun alku: Kuva

Ja sama polku hieman ennen kuin ollaan telttapaikan länsipuolella: Kuva

Tämä polku vie taas risteykseen riukukuusen eteläpuolelle: Kuva
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
kujala
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja kujala »

pasi kirjoitti:Ehkä Sariolan piirroksessa näin, mutta alkuperäisessä lavastuskuvassa kolmio näyttää paremminkin muodostuvan päätykepistä ja kepin pään yli kulkevasta harjanarusta. Naru näyttää toimivan myös päätykepin kiinnitysnaruna. Lieneekö muita näin näkijöitä?
Noinhan se menee ja naru tulee noinkin selkeästi näkyviin, koska siinä on iso reikä alkuperäisen purjerenkaan kohdalla. Sariolan teksteissä oli viime keväänä n. 20 virhettä ja nyt niitä on enää n. 19, kun teltta alkaa vihdoin olla suurin piirtein oikein - yli puoli vuotta sen jälkeen, kun kaikki muut ovat jo asian oivaltaneet. Jos yhden virheen korjaantumiseen menee n. puoli vuotta, niin laskelmieni mukaan loput virheet korjaantuvat n. 9,5 vuodessa. Toivotan onnea pasille, työmaata riittää!
papillon
Perry Mason

yövuoro kirjoitti:Ketju on teltan paikka mutta askarruttaa myös kassin paikka.
Todella, kuvissa kirjoitettu Gustafssonin kassi, miksi. Oliko nimennyt jossain vaiheessa omakseen.
Kuulusteluista muistan Gustafssonin puhuneen jotenkin epämääräisesti kassistaan; On se ehkä mun , jos sen sisällä on (kikkapihdit???). Em vain muistikuva.
Miten Papillon muistat, lähde?

Mikäli kassiasiassa on todellista ristiriitaa niin myös peittelyyn on syynsä. Mistä kassi kertoo, missä vaiheessa kadonnut, onhan esillä ollut sekin , että leirin "johtohahmon" kassiin olisi pakattu leiriläisten arvotavarat ja kadonnut jossain "vierailulla" , josta taasen riitaa.
Joo pari löysin: Tässä 25.5.-04 kuulustelussa s.3 kertoo kassin kadonneen.

Sitten taas tässä 11.6 . -04 s.3 kuulustelussa tunnistaa kuvan kassin omakseen, ehdolla jos siinä on makkaraa jne.

Nissemäistä on. :lol:
Sariola
Horatio Caine

POLKU NIEMESSÄ PAPILLONIN VALOKUVIEN MUKAAN

Olin tähän vanhaan kuvaan merkinnyt polun hieman epätarkasti, etenkin aivan yläpäässä polkua osoittava viiva hieman heitti oikeasta. Koska papillon oli ottanut polusta erittäin tarkkoja valokuvia, korjasin tähän tuon polun tarkasti papillonin valokuvien mukaiseksi. Periaatteessa polun suunta ei kovin paljoa muuttunut, mutta vähän kuitenkin. Siinä se nyt on - polku oikealla paikallaan, tarkasti papillonin valokuvien mukaan piirrettynä. 8)

Jos piirrettäisiin eteenpäin merkkaamani polun ylimmän merkkauspisteen kohdasta, niin siellä polku kyllä tekee mutkan vasemmalle, mutta siellä ollaan jo pois niemen alueelta, enkä ole jatkanut polun piirtämistä tuosta pisteestä eteenpäin. Se alue ei kiinnosta tässä yhteydessä, vaan kiinnostava polun osa on niemessä oleva polku, ja sitä verrataan "uhrikuvan" ja "lavastuskuvan etelään" kuvaussuuntiin. Tietysti voitaisiin tarkastella myös kuvaan merkkamani polun osan etelän puolella olevia polkuja, mutta se on jo toinen asia, eikä kuulu tähän yhteyteen, eikä niillä mutkilla ole enää merkitystä tähän asiaan. Kyllä siellä kaukana on lisää mutkia ja lisää polkuja ja polun haaroja, se on totta.

Kuva
papillon
Perry Mason

Turhaa jaanata tätä kahdella palstalla ainakaan.

Olen vastannut laajemmin Polun suunta osiossa, tähän vain se että ei ole merkityksetöntä mihin polku loppupäässään menee, ja se menee vasemmalle.

Sitten se putkahtaa pois niemien alueelta, kävely ynnä muille teille.
Piirrä se nyt vaan sinne asti niin asia on pihvi.
papillon
Perry Mason

papillon kirjoitti:
yövuoro kirjoitti:Ketju on teltan paikka mutta askarruttaa myös kassin paikka.
Todella, kuvissa kirjoitettu Gustafssonin kassi, miksi. Oliko nimennyt jossain vaiheessa omakseen.
Kuulusteluista muistan Gustafssonin puhuneen jotenkin epämääräisesti kassistaan; On se ehkä mun , jos sen sisällä on (kikkapihdit???). Em vain muistikuva.
Miten Papillon muistat, lähde?

Mikäli kassiasiassa on todellista ristiriitaa niin myös peittelyyn on syynsä. Mistä kassi kertoo, missä vaiheessa kadonnut, onhan esillä ollut sekin , että leirin "johtohahmon" kassiin olisi pakattu leiriläisten arvotavarat ja kadonnut jossain "vierailulla" , josta taasen riitaa.
Joo pari löysin: Tässä 25.5.-04 kuulustelussa s.3 kertoo kassin kadonneen.

Sitten taas tässä 11.6 . -04 s.3 kuulustelussa tunnistaa kuvan kassin omakseen, ehdolla jos siinä on makkaraa jne.

Nissemäistä on. :lol:

Laitan tähän yhteyteen tämän kassikuvan

En nyt perhana soikoon muista kenen kassi se on , enkä sitä kuka ukko on kuvassa?

Jotenkin muistaisin että Irmelin kassi ja faija?
En ole varma, kuka on? :lol:
Sariola
Horatio Caine

kujala kirjoitti: ..... Noinhan se menee ja naru tulee noinkin selkeästi näkyviin, koska siinä on iso reikä alkuperäisen purjerenkaan kohdalla. Sariolan teksteissä oli viime keväänä n. 20 virhettä ja nyt niitä on enää n. 19, kun teltta alkaa vihdoin olla suurin piirtein oikein - yli puoli vuotta sen jälkeen, kun kaikki muut ovat jo asian oivaltaneet. Jos yhden virheen korjaantumiseen menee n. puoli vuotta, niin laskelmieni mukaan loput virheet korjaantuvat n. 9,5 vuodessa. Toivotan onnea pasille, työmaata riittää!
Kun olen katsellut noita teltan paikka -kuvia olen huomannut, että lähes jokainen, ellei jokainen on tarkkaan ottaen ollut väärässä jossakin esityksessään. Siis jos otetaan sentilleen tarkasti. Niin on minunkin piirroksissani. Kaikki ns. "mallintajat" ovat tehneet törkeitäkin virheitä, jos tarkkaan katsotaan. Niin olen tietysti tehnyt minäkin muiden joukossa siinä suhteessa.

Huumorin puolelle menevät ne Teemun millintarkat suuntien määrityksen kaarnakuvioiden perusteella. On se kyllä niin epätarkka mittaustapa, että hymy siinä tulee esille, kun ajatteleekin niitä. Joissakin tulkinnoissa myös "kujala" on törkeästi erehtynyt, eli ollut "täysin metsässä". Useat pitävät nimenomaan näitä "vakavasti otettavia mallintajia" lähes virheettöminä. Mutta vaikkapa teltan paikka ei taida olla yhdessäkään piirroksessa täydellisesti oikealla paikallaan.

Otetaan nyt tähän pari esimerkkiä. Minua kyllä hävettäisi, jos olisin tehnyt noin ala-arvoisen tuotoksen, olen tietysti voinut tehdäkin. Otetaan nämä esimerkin vuoksi:

Kuva

Kuva
papillon
Perry Mason

No, piirrä nyt sitten niinkuin asia on niin päästään eteenpäin, mitäs sitä panttaat.
Vastaa Viestiin