kujala kirjoitti: ..... Noinhan se menee ja naru tulee noinkin selkeästi näkyviin, koska siinä on iso reikä alkuperäisen purjerenkaan kohdalla. Sariolan teksteissä oli viime keväänä n. 20 virhettä ja nyt niitä on enää n. 19, kun teltta alkaa vihdoin olla suurin piirtein oikein - yli puoli vuotta sen jälkeen, kun kaikki muut ovat jo asian oivaltaneet. Jos yhden virheen korjaantumiseen menee n. puoli vuotta, niin laskelmieni mukaan loput virheet korjaantuvat n. 9,5 vuodessa. Toivotan onnea pasille, työmaata riittää!
Kun olen katsellut noita teltan paikka -kuvia olen huomannut, että lähes jokainen, ellei jokainen on tarkkaan ottaen ollut väärässä jossakin esityksessään. Siis jos otetaan sentilleen tarkasti. Niin on minunkin piirroksissani. Kaikki ns. "mallintajat" ovat tehneet törkeitäkin virheitä, jos tarkkaan katsotaan. Niin olen tietysti tehnyt minäkin muiden joukossa siinä suhteessa.
Huumorin puolelle menevät ne Teemun millintarkat suuntien määrityksen kaarnakuvioiden perusteella. On se kyllä niin epätarkka mittaustapa, että hymy siinä tulee esille, kun ajatteleekin niitä. Joissakin tulkinnoissa myös "kujala" on törkeästi erehtynyt, eli ollut "täysin metsässä". Useat pitävät nimenomaan näitä "vakavasti otettavia mallintajia" lähes virheettöminä. Mutta vaikkapa teltan paikka ei taida olla yhdessäkään piirroksessa täydellisesti oikealla paikallaan.
Otetaan nyt tähän pari esimerkkiä. Minua kyllä hävettäisi, jos olisin tehnyt noin ala-arvoisen tuotoksen, olen tietysti voinut tehdäkin. Otetaan nämä esimerkin vuoksi: