Hesassa(tai Vantalla) asui tuttavani naapurissa Heli Kopteri ja kerran kun sai radioon soittaa hassuja nimiään,tämä henkilö soitti. Googlettakaa vaikka jos ette usko,sielläkin kerrotaan asiasta.Sanoinkin että hän on muuttanut nimensä myöhemmin tai muuttunut nimi.vasikka kirjoitti:Muistan jo lapsuudesta asti kuulleeni legendaa, että jonkun nimi olisi Heli Kopteri. Mutta taitaa kyseinen henkilö olla kuitenkin ihan mielikuvituksen tuotetta vain. Tai sitten henkilö on peräisin suomenlahden eteläpuolelta.
Suomalainen väestörekisteritietokanta ei nimittäin tunne Kopteria sukunimenä. Ei myöskään entisenä.
Patricia C. Itämaa kirjoitti:^
Edelliseen viitaten tiedän etelässä asuvan myös Heli Kopterin,joka on ehkä kuuleman mukaan muuttanut nimensä,mutta tästä ei nyt ihan varmuutta että oliko avioliiton kautta. Näitähän löytyy...
Ei nimi miestä/naista pahenna
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
Totuus on tarua ihmeellisempää
Anteeks, mutta mä olen nyt näemmä juuttunut tähän.Sukunimitilasto 13.8.2007
Kopteri Lkm Miehet Naiset Suomessa Ulkomailla
Nykyisenä nimenä 0 0 0 0 0
Entisenä nimenä 0 0 0 0 0
Kuolleilla 0 0 0 0 0
Yhteensä 0 0 0 0 0
Väestötietojärjestelmässä ei ole hakemaasi sukunimeä
Nimipalvelussa etu- ja sukunimitietojen lukumäärät löytyvät kaikista henkilöistä, jotka on rekisteröity Suomen väestötietojärjestelmään. Rekisteröinnin yhteydessä he ovat saaneet suomalaisen henkilötunnuksen. Henkilötunnukset annettiin elossa oleville henkilöille vuosien 1964-1968 välisenä aikana. Tämän ajankohdan jälkeen henkilötunnus on annettu lapselle syntymäilmoituksen perusteella ja ulkomaalaiselle erillisen rekisteröinnin perusteella.
I´m the weirdo in your bedroom
and I can see you in the dark
and I can see you in the dark
Omaa nimeäni (etu- plus sukunimi) ei käsittääkseni ole kenelläkään muulla Suomessalost kirjoitti:Minun täytyy myöntää, että itse pidän erikoisista ja ulkomaalaisista nimistä. Itselläni on perus nimi, ja olenkin aina kadehtinut sellaisia joille on suotu joku erikoisuus nimi.
btw ulkomaalainen nimi kuulostaa paljon porvarimmalta kuin joku jorma![]()
-
Tiina
- Sherlock Holmes
Patricia C. Itämaa kirjoitti: Hesassa(tai Vantalla) asui tuttavani naapurissa Heli Kopteri ja kerran kun sai radioon soittaa hassuja nimiään,tämä henkilö soitti. Googlettakaa vaikka jos ette usko,sielläkin kerrotaan asiasta.Sanoinkin että hän on muuttanut nimensä myöhemmin tai muuttunut nimi.
Googleta mun nimee huusi nörtti tullessaan
Googletin ja löytyi joku tiedosto missä kokouspäiväkirjantarkastajina on:
Heli Kopteri, Marja Mansikka, Kirsi Kirsikka ja Heikki Heikkilä.
Taru myös kertoo veljeksistä nimeltä Pasi ja Sisi Lisko
Ota nyt sitten näistä selvää, että mikä on totta ja mikä tarua
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
Juu ja minulla oli sellainen nimi mitä ei ollut kellään toisella,mutta nyt onBombay kirjoitti:Omaa nimeäni (etu- plus sukunimi) ei käsittääkseni ole kenelläkään muulla Suomessalost kirjoitti:Minun täytyy myöntää, että itse pidän erikoisista ja ulkomaalaisista nimistä. Itselläni on perus nimi, ja olenkin aina kadehtinut sellaisia joille on suotu joku erikoisuus nimi.
btw ulkomaalainen nimi kuulostaa paljon porvarimmalta kuin joku jorma![]()
Totuus on tarua ihmeellisempää
-
Kalessin
- Adrian Monk
eikäkö ku mun oikeest nimest...Kylli kirjoitti:^Enkö mä just taannoin ottanut sulle käyttöön yhden lempparin?
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
.....................
Viimeksi muokannut Kyllikki S, Ke Loka 03, 2007 11:04 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
PaikallaJack the Ripper
- Jessica Fletcher
Tiina kirjoitti:Patricia C. Itämaa kirjoitti: Hesassa(tai Vantalla) asui tuttavani naapurissa Heli Kopteri ja kerran kun sai radioon soittaa hassuja nimiään,tämä henkilö soitti. Googlettakaa vaikka jos ette usko,sielläkin kerrotaan asiasta.Sanoinkin että hän on muuttanut nimensä myöhemmin tai muuttunut nimi.
Googleta mun nimee huusi nörtti tullessaan![]()
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
-
hipsulainen
- Adrian Monk
Erikoiset nimet
Väestörekisterikeskuksen mukaan Suomessa on kastettu vuosien 1900-19 välillä yksi mies jonka nimi on Homo.
Ja vuosien 1960-79 välillä on kastettu kaksi naista, joiden nimi on Akka.
Ja nimiä joita en antaisi lapsilleni:
Pojat: Aarne, Aarre, Erkki, Jorma, Iisakki, Iivari, Seppo, Sulho, Sulevi, Uuno, Yrjö...
Tytöt: Aamu, Aila, Kaarina, Kaija, Eira, Ellen, Maritta, Rauha, Rauna, Rauni,Selma... Ja on vielä monia muitakin nimiä joista en pidä...
Ja vuosien 1960-79 välillä on kastettu kaksi naista, joiden nimi on Akka.
Ja nimiä joita en antaisi lapsilleni:
Pojat: Aarne, Aarre, Erkki, Jorma, Iisakki, Iivari, Seppo, Sulho, Sulevi, Uuno, Yrjö...
Tytöt: Aamu, Aila, Kaarina, Kaija, Eira, Ellen, Maritta, Rauha, Rauna, Rauni,Selma... Ja on vielä monia muitakin nimiä joista en pidä...
-
Kalessin
- Adrian Monk
mulla on kanssa uniikkinimi, niin tyttönimi kuin naitunimikin
tosin tyttönimeä oli muutama yksilö jollain toisella paikkakunnallakin, mutta ei olla sukua, mutta täällä missä nyt majailen ei ole muita kuin meidän perhe. nykyinen sukunimeni on myös harvinainen ja käsittääkseni suojattu nimi, ei löydy kaimaa siitäkään.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Re: Ei nimi miestä/naista pahenna
No niin, en pidä näistä ulkomaisista nimiväännöksistä lainkaan.Tiina kirjoitti:Mitkä on semmoisia etunimiä, mistä et sitten yhtään tykkää?
En niin ymmärrä nimikikkailua vain erikoisuudentavoittelun vuoksi.
En pidä myöskään näistä Ada, Ida, Nico, Toni, Joni... Janica, Janita.
- en esimerkiksi ymmärrä, miksi kotimainen k muutetaan c:ksi
- tai miksi i muutetaan y:ksi jne.
- en ymmärrä, miksi nimestä jätetään toinen vokaali pois
- hieno ulkomainen nimi ei vaan sovi supisuomalaisen sukunimen kanssa... eri asia on, jos toinen vanhemmista on ulkomaalainen
Pidän tällaisista perinteisistä suoraryhtisistä kotimaisista nimistä, oliskohan jotain 40- ja 50-luvun satoa: Markku, Merja, Riitta, Veikko, Iiris... mitä näitä nyt onkaan... Mirja/Mirjami...
Omasta nimestäni, joka oli aikansa muotinimi, olen alkanut pitämään kovastikin nyt vanhempana. Siis se oikein tuntuu suussakin mukavalta
"Pohjimmiltaan hän oli lempeä, miellyttävä ja jopa älykäs. Taitavasti sen kätki hän kaikilta meiltä..." (Miksei täällä humppa soi? Eläkeläiset)