Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
HarrietM
Roger Murtaugh

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja HarrietM »

Minäkin jo hetken luulin että tämä on se ratkaiseva todiste ollut :mrgreen:

Onhan aikaisemminkin aika helpposin perustein ihmisiä epäilty :näyttelijällä jäi murhaajan rooli päälle tms Nyt sitten keskustellut asiasta Minfossa..

Minä aion jatkossa keskittyä Tulilahteen ja Kyllikki-surmaan, tämä on kyllä varmin alibi: rikos tehtiin kun en ollut vielä syntynytkään. :idea:
That's a crock!
EastLondon
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja EastLondon »

Yggdrasil kirjoitti:Olis kyllä aika villiä jos vielä huomena tulis lööpeihin et tarkemmat kuulustelut ja esitutkinnat on nyt ohi.
jep, jep :wink:

Ellei suorastaan, että AA on vapautettu. Komiikkaa riittää keltaisissa lehdissä.
"Elämä on..."
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

EastLondon kirjoitti:
Yggdrasil kirjoitti:Olis kyllä aika villiä jos vielä huomena tulis lööpeihin et tarkemmat kuulustelut ja esitutkinnat on nyt ohi.
jep, jep :wink:

Ellei suorastaan, että AA on vapautettu. Komiikkaa riittää keltaisissa lehdissä.
Älkääs nyt! Ilman näiden lehtien toimittajien uhkarohkeata vetoa olisimme kärvistelleet täällä vielä pitkään epätietoisuudessa, eikä asia olisi ehkä koskaan selvinnyt (meille).
Saatiinpa M savustettua lopulta häpeäkolostaan :lol:
Ja toisaalta myös poliisilla olisi kulunut turhaa aikaa.
Ihan passelia toimintaa lehdiltä!
Siitä mistä puhutaan, siitä kirjoitetaan :wink:
Totuus
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

Kyllikki S kirjoitti:Ja toisaalta myös poliisilla olisi kulunut turhaa aikaa.
Onko poliisi ilmaissut, että asia on ohi? 8) Jos on niin minulta se on mennyt ohi :lol:
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
Kyllikki S
Adrian Monk

HerloCCi Solmunen kirjoitti:
Onko poliisi ilmaissut, että asia on ohi? 8) Jos on niin minulta se on mennyt ohi :lol:
Toivoa sentään sopii, ettei poliisi haaskaa varoja ja aikaa täysin tyhjänpäiväiseen asiaan :mrgreen:
Totuus
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

En tiedä olisiko varojen haaskausta hankkia keinolla millä hyvänsä todiste muistamattomuutta vastaan ;)
AA jatkokopituksen syynä lienee se, että yritetään löytää myös ne kengät :)
nimimerkillä: ''yritä nyt muistaa minkä näköinen rouva ne siellä aura-hallin kirpparilla osti''
Nuotio & Äreät Tiput
jukkasahti
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja jukkasahti »

Ihan hyvä veto nostaa asia pöydälle. Myös NOLATUN Matulan oli pakko tulla esiin...mahtaa Matulaan hävettää :lol: ?
Lupu
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Lupu »

Tuota, on varmaan vähän tyhmä kysymys, mutta eikö (tutkinta)vankeudessa olevilla varmasti ole mahdollisuutta käyttää internettiä?

Sisäänkirjautua voi myös kuka tahansa, kunhan tietää salasanan.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

jukkasahti kirjoitti:Ihan hyvä veto nostaa asia pöydälle. Myös NOLATUN Matulan oli pakko tulla esiin...mahtaa Matulaan hävettää :lol: ?
Ainakin sentään myönsi suoraan olleensa väärässä.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
MissHolmes
Ben Matlock

Tämä kuuluisi oikeastaan vain lautamiehiin, mutta laitan kuitenkin molempiin.

Minulle on ihan sama kuka tai mikä Matula on, eikä minulla ole mitään tekemistä eilisten otsikoiden kanssa.
Toki myönnän sen, että päästin asian suustani tuolloin kesällä ja siitä istuin rangaistukseni.

Jos ylläpito olisi tuolloin katsonut nuo heittoni liian ''vaarallisiksi'', olisi ne voitu sieltä poistaa. Nyt kuitenkin kävi niin kuin kävi. Eikä asiaa saa enään oikein tekemättömäksi.

Matula itse korkeintaan olisi voinut korjata tilanteen tulemalla esiin jo aiemmin. Mutta minä en tiedä hänen motiivejaan.

Kuusirannalla on tiedossa kaikki yhteystietoni, eikä minulla ole mitään intressiä hankaloittaa heidän tutkintansa loppuunvientiä toimittajian typerillä kysymyksillä ja saattaa niin itseänikin epäsuotuisaan valoon.

Ja todentotta pysyin eilen sivummalla. Tunsin itseni erittäin syylliseksi, kun näin otsikot.

Minua myös harmittaa Matulan esittämä 'patsastelu'. Minä olen vilpittömästi riemuinnut siitä, että surmaaja on kiikissä ja olen aika varma, että poliisilla on oikeasti kopissaan oikea henkilö.

Toivottavasti tämä tarina opettaa ainakin sen, että joskus toisten mielipiteiden ja näkemysten kuuntelu ja kunnioitus voi olla ihan hyvästä.
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Olipa jännittävä Ulvila-päivä eilen! Ainakaan minulla ei henk. koht. tullut mieleen syyttää MissHolmesia mistään. Asioilla on tapana olla merkityksensä ja tarkoituksensa - ehkä tuolla eilisellä lehtikirjoituksellakin - vaikka ne eivät heti aukea.

No, oli sen verran Ulvilaa päivässä, että tuli jo uniinkin.

Näin unta, että tuo toinen murha-ase oli pesäpallomaila, jonka kädensijassa oli maalattuja värillisiä renkaita. (Voiko pesäpallomailassa olla tuollaisia?)

Lahdella oli päällään hohtavan valkoinen kauluspaita, ei pisaran pisaraakaan verta. Hän piti fileerausveitsen kahvasta kiinnni etusormella ja peukalolla, ja heilutteli veistä edestakaisin - aivan kuin vanhan kellon punnus heiluu - ja sanoi "yritin estää asian painon".

Ai niin, keittiön tuoli oli kaatunut selälleen aivan kuin sillä olisi kaaduttu istuttaessa siinä.

Höh, ei voi ainakaan sanoa enneuneksi, kun kaikki on jo tapahtunut!

No joka tapauksessa tämä sai minut miettimään taas yön tapahtumia:

Pieni, mitätön riita ja tappo fileerausveitsellä. Ei toimi - joku palanen puuttuu välistä. Ok, pieni mitätön riita, isompi riita, enemmän meteliä, huutoa, raivoa, lapset herää, naapurit herää, iso riita, käsirysy, ikkuna särkyy - keittiöstä haetaan jo kättäpidempää sanojen avuksi. Voisi toimia.

Mutta mitätön riita ja suoraan tappoon? Oletan, että vaimolla ei havaittu mustelmia, ruhjeita tai muitakaan fyysisessä kontaktissa syntyneitä vammoja tuolta yöltä, koska alunperin sanottiin murhaajan vain sysänneen vaimon kauemmaksi.

Mitä sanoo poliisin tilastot tästä: miten monta tappoon johtanutta perheriitaa arkistoista löytyy, sellaista joissa vastapuolella ei ole mustelman mustelmaa tai mitään jälkiä. Silti tämän tappelun tiimellyksessä sanotaan jopa ikkunan särkyneen. Miten vaimo on voinut tappaa miehensä lähietäisyydeltä saamatta itse vammoja? Vain pistohaava kyljessä.

Fileerausveitsessä on pitkä terä, sitä on vietävä kauaksi pään taakse, jotta iskuun saa voimaa, tuohon liikkeeseen menee aikaa. Olisiko Lahti seisonut kädet sivuilla vain odottamassa tuota iskua puolustautumatta millään tavalla?
Alethes doksa meta logu
Mallbella
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Mallbella »

En nyt halua millään tavalla vetää tähän viestiini mukaan mitään tiettyä nimimerkkiä, mutta mietin vain miten itse toimisin, jos minut pidätettäisiin vaikka taposta ja olisin sitä ennen ollut aktiivinen kirjoittelija kys. tappoa koskevassa ketjussa.
Itse pyytäisin jotain sukulaistani/ystävääni seuraamaan tilannetta ja jos epäilyjä nimimerkkiäni kohtaan alkaisi olla paljon, pyytäisin tätä ystävääni kirjautumaan omilla tunnuksillani kys. keskustelupalstalle ja heittämään keskusteluun jonkun kommentin tyylin "onpa mulla ollu hauskaa seurata tätä keskustelua :lol: :lol: :lol: " Haluaisin siis yrittää poistaa nimimerkkiäni kohtaan olevat epäilyt.
Näin siis saattaisin toimia ainakin itse. Poliisihan nyt voi helpostikin tällaisen asian selvittää, joten sinänsä tuo kaverin laittaminen kommentoimaan olisi aika naurettavaa :D
Kyllikki S
Adrian Monk

Sirpa kirjoitti: Lahdella oli päällään hohtavan valkoinen kauluspaita, ei pisaran pisaraakaan verta. Hän piti fileerausveitsen kahvasta kiinnni etusormella ja peukalolla, ja heilutteli veistä edestakaisin - aivan kuin vanhan kellon punnus heiluu - ja sanoi "yritin estää asian painon".
Hieno uni, erittäin lynchiläinen :D
Ehkä alitajunta kertoo tuossa ylläolevassa pätkässä sen mitä ei silmät auki näe:
Mies oli se joka otti veitsen käteen ensimmäisenä. Vaimo sai iskun ensin.
Mutta pahus tuota valkeaa kauluspaitaa. Viittaako se viattomuuteen vai vilpillisyyteen?

En ole toistaiseksi itse nähnyt kuin kerran unta Ulvilan tapahtumista. Tyhmä kun en heti kirjannut muistiin.
En enää muista siitä mitään.
Totuus
MissHolmes
Ben Matlock

^ heh

Vai kertooko se siitä, että Lahti ''vain heilutti veistä kevyesti sormiensa välissä'', eli oli henkisesti yliotteessa ja sai rauhallisella ja tyynellä, mutta ah niin terävällä sanansa miekalla vaimonsa hulluuden partaalle sokeutumaan ja tekemään mitä teki?
Koskematta fyysisesti vaimoon, tönäisemättä, tuuppasematta, korottamatta edes ääntään? Seisoi puhtaana, puhui tyynesti. Viiltävin ja pieksevin rauhallisin sanoin? :shock:

Sirpa, soot näkijä! ;)
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Niin, tässä edellä kirjoitetaan mahdollisuudesta, että samalla nimimerkillä voi kirjautua sisään kuka henkilö tahansa - ei täällä ole biotunnistetta vielä käytössä, heh.

Hyvä havainto!

Tätä kukaan ei koskaan mieti - kaikki vain miettii, että miten monilla nimimerkeillä sama ihminen kirjautuu.

Itseäni tuossa unessa häiritsee ajatus tuosta veitsen liikkeestä liittyneenä kelloon enemmän kuin tuo paita, sekä myös tämä "asian paino"...paino... paino.. mikä paino... kellon punnuskin, jota liike kuvaa on paino... asia painaa, omatunto painaa, lehteen painetaan, jollakin asialla on painoarvoa...

Miten mieletön määrä liittyy asioita sanaan "paino"!
Alethes doksa meta logu
Lukittu