Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
MissHolmes
Ben Matlock

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Onko joku ollut tyrkyttämässä Kuusirannalle joskus jotain?

Mehän teimme aikanamme oman ''kysymyspatterin'' päästäksemme eteen päin. Saimme jotain vastauksia, mutta emme yhtäkään tärkeää. Ainoastaan vahvistuksia jo uutisoiduille. That's it. :(
Eikä Kuusiranta ollut yhteydenotosta pahoillaan.

Minun olettamukset ja päätelmät perustuu siihen, mitä jutusta on uutisoitu. Ja se on aika vähän.
Ja kaiken lisäksi kukaan meistä ei täällä voi olla varma siitä, mikä uutisoidusta on todellista ja mikä ei.

Tämä on kaiken kaikkiaan aika poikkeuksellinen rikos. Ainakin tutkinnallisesti.
Ja tiedon vähyydellään poikii tottakai paljon spekua.

Jos sinun on vaikea jymmärtää sitä, että minä spekuloin siinä missä muutkin, enkä esitä mitään faktana, niin ongelma lienee siellä päässä bittiavaruutta.

Eikä minulla ole mitään tarvetta ''vakuuttaa'' ketään. Miksi olisi?
Minä en vaivaudu tekemään ''testejä'', koska minulla ei ole täällä mitään pikku ''koti-CSI-pakettia''.
Perustan tämän oman harrastukseni ihan vaan miettimiseen.
Mikä tässä nyt mättää?
Onko pohdinta ilman käytännön testejä kielletty?

Ja miten voi tehdä käytännön testejä rikospaikalle vieraissa olosuhteissa?

Meillä kenelläkään ei ole edes kuvan kuvaa siitä miltä tuolla takkahuoneessa tuolloin näytti...joten se niistä testeistä.
Nuotio & Äreät Tiput
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Hydrogenium kirjoitti: Ajatelkaapa jos se puhdas taktikointi jatkuu edelleen? :shock:
Nyt AA:n pidätyksellä yrittävät saada sen ulkopuolisen murhaajan tunnustamaan ja pelastamaan annelin vankilatuomiolta.
Kyllä ulkopuolinen "ritarimurhaaja" vielä tulee ja pelastaa "prinsessansa" vankilatuomiolta.
Tähän pitäis kirjoittaa että niin toivon. mutta en viitsi.
:lol: :lol: :lol:
Kiitos!
Näin pitkälle en vielä kerennyt asiaa pohtia, mutta kun nyt mainitsit, niin pakko miettiä koko asia taas uusiksi.
Saatatpa olla oikeassa :shock:

Olisi se mukavaa jos syylliseksi sittenkin osoittautuisi joku ruma ja tyhmä mies eikä neljän pienen lapsen äiti.

Toivoisin niin...
Oikeasti :oops:

---------------------
HarrietM kirjoitti:Holmes, esität täällä monen sivun verran teorioitasi niitä mitenkään perustelematta, esim 'minä uskon' tai 'tämä ei ole järkevä', eivät vakuuta ketään. imo Hydro tekee testejä, sinä vedät asioita ihan hatusta imo
Olemme nähdäksemme saaneet Ulvilakeissiin Matulakorvikkeen :D
Totuus
HarrietM
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja HarrietM »

Tuskin minä matulan saappaisin mahdun, onhan sen verran tunnettu persoona kyseessä.

Holmesilta toivoisin kuitenkin perusteluita, mutta jos siihen ei kykene niin sitten ei. Esität jonkun teorian, muttet ollenkaan pohdi vaihtoehtoja. Näin ollen uskottavuus kärsii.

Ihan kiva että otit Kuusirannalle yhteyttä ja hienoa että hän vastasi.
Ilmeisesti luet vaan lähinnä omia viestejäsi, sillä kommentoin silloin joeyn ehdotusta.

Ei kannata ottaa liian henkilökohtaisesti, mitään vimmaa ei minulla sinua kohtaan ole, mutta jos esittää kaikenlaisia teoriota, näinkin tiuhaan tahtiin, pitää myös kestää kritiikki. imo
That's a crock!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

HarrietM kirjoitti:Tuskin minä matulan saappaisin mahdun, onhan sen verran tunnettu persoona kyseessä.
Matula ei ole henkirikoksesta epäilty Auer. Tåmä on fakta.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
HarrietM
Roger Murtaugh

öööh mitään sellaista en ole väittänytkään, :o

viitaisin siihen että olihan nimimerkki peräti jonkun lehden etusivulla jne
That's a crock!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

On etusivuilla tai ei - ei ole Auer. Fakta.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Kyllikki: jos AA:n perässä oltiin alusta saakka, miksi ihmeessä tutkinnanjohtaja vaihdettiin?
Kyllikki S
Adrian Monk

joey kirjoitti:Kyllikki: jos AA:n perässä oltiin alusta saakka, miksi ihmeessä tutkinnanjohtaja vaihdettiin?
"- Joutsenlahti jää elokuussa kesälomalle ja sen jälkeen pitkälle sairauslomalle. Tätä taustaa vasten katsoin, että nyt on sopiva tehdä vaihdos, Vuola sanoo."
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1542615

"Vaihtamiseen ei sisälly mitään dramatiikkaa. Nyt on luonteva kohta vaihtaa tutkinnan johtajaa, kun hän jää joka tapauksessa lomalle ja joutuu olemaan virkavapaalla kuukauden", sanoo Vuola.

"Tutkinnanjohtaja on lisäksi joutunut olemaan jo yli puolitoista vuotta tämän asian kimpussa, joten myös hänen kannaltaan tämä vaihdos on hyvin kohtuullinen. Kyse ei ole mistään epäluottamuksesta. Uusi ihminen tuo aina joka asiaan luonnollisesti uusia näkökulmia", sanoo Vuola. "
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ulvi ... 5237063801

........

Ehkäpä asia on juuri noin kun tuossa kerrotaan. Että Joutsenlahti joutui jäämään pois omista syistään jolloin oli luontevaa, että joku muu jatkoi.
Mikä ihme se nyt on, että tämänkaltainen tapaus vie mehut miehestä kun sen parissa viettää pitkään aikaa ja on (mahdollisesti) tietoinen mitä lapset ovat joutuneet kokemaan ja joutuvat vielä kaiken päälle kokemaan lisää.
Syy voi olla näin inhimillinen ja yksinkertainen.

..........................
HarrietM kirjoitti: Holmesilta toivoisin kuitenkin perusteluita, mutta jos siihen ei kykene niin sitten ei. Esität jonkun teorian, muttet ollenkaan pohdi vaihtoehtoja. Näin ollen uskottavuus kärsii.
Jos toivoo perusteluja johonkin kohtaan, niin olisi paras lainata kyseinen tekstinpätkä ja osoittaa kyselynsä siihen nimenomaiseen kohtaan.
Matulan tyyli heittää yleisluontoisia tuomioita ja lynkata koko kirjoittajan persoona ei johda mihinkään!
Jos siis tuntee tarvetta hakea hyväksyntää palstalla ajojahtityyliin niin suositeltavaa tehdä se edes tyylillä.
:mrgreen:
Viimeksi muokannut Kyllikki S, Ke Marras 04, 2009 9:36 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus
HarrietM
Roger Murtaugh

Tutkinnanjohtajan vaihto, DNA testaukset (näistä kertyikin mukava lasku), vakuuttelut että vaimo on poissuljettu - tämä kaikki olikin vedätystä. :o

Ja sitten sellainen salamahyökkäys - Anneli käsiraudoissa putkaan ja todisteet lyötiin pöytään - tämä sai annelin aivan tolaltaan, joka hädissään sitten tunnustikin teon, myöhemmin tätä tietysti katuen

Aika hyvä. 8)
That's a crock!
Kyllikki S
Adrian Monk

HarrietM kirjoitti:Tutkinnanjohtajan vaihto, DNA testaukset (näistä kertyikin mukava lasku)
Paljonko maksaa 700 pumpulipuikkoa? Tuskin kaataa yhden kunnan taloutta? :lol:
Totuus
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

OT

Koitan perustella 'kuvitelmiani' paremmin tästä eteen päin :)

(sorry, meillä olis vieraita, enkä voinut keskittyä :( )

Kyllikki S kirjoitti:
HarrietM kirjoitti:Tutkinnanjohtajan vaihto, DNA testaukset (näistä kertyikin mukava lasku)
Ai sä meinaat ettei testejä tehty ollenkaan. :roll: :o

Hannes Markkula kertoi kolumnissaan että DNA massatestaukset maksoivat yli 300 000 euroa. Pieni summa?
Riippuu kunnasta tietysti, mikäli kunta näitä kustantaa.
That's a crock!
Belker
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Belker »

Kyllikki S kirjoitti:

Isyystestien P ~300 €, ja kun yrittäjä usein vetää puolet katetta, mutta julkinen puolikin on osin tehoton ja kallis, veikkaan yhden näytteen hinnaksi (lähetetään, ei tehdä kuntien terveysasemilla tai -keskuksissa) noin 120 €. En osaa arvioida, onko 50k - 100k paljon tällaisen tutkinnan kokonaisbudjetissa.

Enemmän huolta aiheuttaa DNA-näytteiden kohtalo. Voidaan jossitella lainvoimaiseen tuomioon saakka, saako näytteiden tulokset säilyttää. Tietosuojavaltuutetun olettaisi vaativan "periaatteessa", että turhat ja vääriksi osoittautuneet näytteet hävitetään tuloksineen.

Itse olen sen verran skeptinen tässä asiassa, että epäilen poliisin luopuvan näin mehevästä DNA-paketista. Ties missä siitä voisi olla apua nyt tai tulevaisuudessa. Arvelen, että jonkun muistitikkuun tms. paikkaan ne tiedot on jätetty. Siinä on satoja DNA-tietoja, joita voi vaikka hissun kissun tulevaisuudessa vertailla joihinkin rikospaikkojen näytteisiin. Jos vaikka näyte 456 täsmää johonkin riksopaikkaan, silloin poliisin ei tarvitse mainita DNA:sta. Hän "voi haistaa", että tämä näytteen henkilö on osallinen... Ja siitäpä sulkahattuun ja suu kiinni muistitikun tms. avusta.
Kyllikki S
Adrian Monk

HarrietM kirjoitti:
Ai sä meinaat ettei testejä tehty ollenkaan. :roll: :o

Hannes Markkula kertoi kolumnissaan että DNA massatestaukset maksoivat yli 300 000 euroa. Pieni summa?
Kaikenlaista voidaan kertoilla. Eri asia pitääkö jutut paikkansa.
Voidaan esimerkiksi vangita tunnettu näyttelijä ja "vuotaa" tieto lehtiin.
Näyttelijän lisäksi on kerrottu, että pidätettynä on ollut 8 muuta miestä.
Pitääkö paikkansa?
Näistä muista ei ole mitään vuotoja ollut, eikä kukaan heistä tiedä.
Totuus
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

awa kirjoitti:On etusivuilla tai ei - ei ole Auer. Fakta.
Yhtä faktaa kaikki juu.

Minäkin osaan esittää faktoja.
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
Lukittu