Sikapiikki, otatteko?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Re: Sikapiikki, otatteko?

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Chopper kirjoitti:Mietin sen luvan antamista rokotukselle,toiselle lapselleni.
Muutamasta muusta yleisesti annettavasta rokotteesta on tullut niin rajut allergiset reaktiot (allergiatestien jälkeen ko. rokotteita ei enää edes sitten annettu lapselleni).
Tiedätkö, mille rokotteen aineosalle lapsesi on allerginen?
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Kolmoisrokotteelle ,ja siitä oli ainakin sille hinkuyskälle allerginen testien mukaan.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Mä kävin tänään piikillä ja muita oireita ei ole kuin käsi kipeä. Se on kyllä todella kipeä, otan kohta särkylääkkeen ja lähden nukkumaan.

Järkytyin ihan kamalasti tuosta uusimmasta uutisesta eli siitä, että 8v tyttö kuoli sikainfluenssaan! Täällä meilläpäin yli 7 vuotiaiden terveiden lasten rokotukset alkavat vasta 23.11. Sikainfluenssahan on ehtinyt levitä jo ties minne siinä ajassa!! Jos kuulen edes vihjauksen siitä, että lapseni koulussa on sikainfluenssaa niin lapsi jää koulusta pois niin kauaksi aikaa, että rokote on annettu ja siitä mennyt se parisen viikkoa. Mitään riskejä ei oteta nyt tässä asiassa, olkoon hysteeristä tai ei! Muutaman viikon eristys ei haittaa jos henki säilyy. Ja jos yksikin tapaus tulee tähän lähipiiriin niin silloin myös kotieristys alkaa.
Solmu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Solmu »

ketsku kirjoitti:Mä kävin tänään piikillä ja muita oireita ei ole kuin käsi kipeä. Se on kyllä todella kipeä, otan kohta särkylääkkeen ja lähden nukkumaan.
Itsekin otin yötä vasten särkylääkkeen, tosin vähän niinkuin varmuudeksi. Käsi särki vain vähän minulla. Seuraavana aamuna ei ollut enää mitään kipuja tai muitakaan oireita.
Piikin otin edellispäivänä, maanantaina.
"Yöperho on koteloitunut"
tyyppi85
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

en ota.tauti tulee jos tulee.en ala pelkäämään,sitä voi tapahtua vaikka mitä,esim jäädä rattijuopon yli ajamaksi..sitä saisi koko ajan pelätä jotain jos sille tielle lähtee.en silti tuomitse ketään joka piikin ottaa.
pienikin hetki on arvokas
Severin A
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Severin A »

En ota.
Älä oleta
ketsku
Christopher Lorenzo

Minusta vaikuttaa kun olen eri foorumeilta lukenut jo pidempään tästä sikainfluenssarokotteesta, että kouluttamattomat tai matalasti koulutetut ihmiset jättävät piikin herkemmin ottamatta kun korkeammin koulutetut. Onko muut huomanneet samaa?
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

ketsku kirjoitti:Minusta vaikuttaa kun olen eri foorumeilta lukenut jo pidempään tästä sikainfluenssarokotteesta, että kouluttamattomat tai matalasti koulutetut ihmiset jättävät piikin herkemmin ottamatta kun korkeammin koulutetut. Onko muut huomanneet samaa?
Ainakin terveydenhuoltohenkilöstö ottaa tällä hetkellä rokotteita innokkaasti, lääkäreistä suurin piirtein kaikki ja hoitajistakin valtaosa. Sittenhän tätä on tarjolla tällä hetkellä raskaana oleville ja tietyille riskiryhmille.

Osa ihmisistä ei selvästi erota, mikä rokotteen ympärillä vellovasta informaatiosta on realistista ja mikä ei. Näyttää, että kaikenlainen, varsinkin englanninkielinen tai siitä suomennettu propaganda menee läpi. En tiedä, onko kysymys aina koulutuksesta (usein on), syynä voi olla myös tietynlainen ideologia tai pelkkä substanssin puute: jos ei ymmärrä ihmiselimistön toiminnasta ja rokotteista mitään, kaikenlainen "tappava elohopeapiikki suoraan suoneen" -shitti menee täydestä läpi. Osa porukasta sitten haluaa, ettei heitä holhota ja vastustaa periaatteessa kaikkea julkista valtaa. Tavalliset nuoret kansalaiset taas eivät koskaan ole nähneet, minkälaista tuhoa rokottamattomuus voi aiheuttaa, ja elävät siltä osin tietynlaisessa utopiassa.

Samat ihmiset, jotka suureen ääneen huutavat, etteivät ota rokotetta, koska sitä olisi pitänyt testata enemmän ja pidempään, eivät missään tapauksessa ymmärrä, että joku voi ottaa rokotteen, vaan yrittävät sitä kaikin tavoin estää. Miten sitä käyttökokemusta sitten syntyisi heidän mielestään?

Postmodernin yhteiskunnan "vika" on se, että se pitää maallikkomietteitä samanarvoisina asiantuntijalausuntojen kanssa. Kuitenkin varsin harva luottaisi kalliin autonsa korjauksen kelle tahansa kadunmiehelle, saati kyselisi tee-se-itse-neuvoja netissä. Suurin osa veisi autonsa merkkihuoltoon. Mutta oman elimistön toiminnassa on muotia puoskaroida miten vaan, ihmisen "merkkihuolto" kun on eräiden mielestä vain korruptoituneen ja rahanahneen "eliitin" toimintaa, jota pitää viimeiseen asti välttää ja morkata tullen mennen. (Paitsi sitten kun tulee oikea hätä, sitten keksitään taas joku itkunaihe, vaikkapa se että piti jonottaa kun oli kymmenet muutkin panikoijat liikkeellä.)

Oma rokotevuoroni on vihdoin viimein tiistaina, molemmat lapseni (nuoreni) saavat rokotteen lähiviikkoina, kenties jo tämän kuun puolella.
aniko
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja aniko »

Tietona nyt vain, että Hong Kongissa on löydetty sikainfluenssaa sioista, ja Yhdysvalloissa kissasta. Saatamme olla ongelmissa - jos tauti leviää edelleen myös eläimissä niin ensimmäinen ilmeinen ongelma on tietysti tartuntavaara, mutta se olennainen asia on tässä se, että virus saattaa eläimissä mutatoitua uudelleen muotoon, joka voi olla entistä pahempi. Voihan se tietysti ihmisissäkin mutatoitua, mutta eläinkannassa infektio yleensä pääsee muhimaan rauhassa ja ilman samanlaista hoitoa kuin ihmisillä, jolloin mutaatioille jää "tilaa".

http://www.ubalert.com/a/11834

http://www.ubalert.com/a/11813

Ja itse kysymykseen, otan heti kun mahdollista, vaikka taidan ulkosuomalaisena jäädä ikävään välikäteen.
texfor
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja texfor »

No minä kuulun siihen ikäluokkaan jolle koko rokotusta ei tulla koskaan edes tarjoamaan , sillä perusterveet tavikset :mrgreen: ovat rokotusjonon hännillä.
Toisaalta en tuota piikkiä ehkä ottaisi tällä tietoa vaikka tilaisuus tulisikin.
Elämäni aikana olen sairastanut influenssan kolme kertaa joten kaippa se neljäskin kerta menisi jos on tullakseen.
Suurinosa ihmisistä kuitenkin sairastaa tämänkin taudin ihan normaalin influenssan tapaisena joten mielestäni tätä todellakin hysterisoidaan ihan liikaa.
Riskiryhmään kuuluvat ovat sitten asia erikseen, heidän kannattaa ilman muuta tuo rokote ottaa.
Silikonitissit on vähän sama asia kuin laittaisi jalopuuratin ladaan. Kivahan sitä on hivellä mutta ei se kyyti siitä parane.
Anile
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Anile »

Mariacka kirjoitti: Osa ihmisistä ei selvästi erota, mikä rokotteen ympärillä vellovasta informaatiosta on realistista ja mikä ei. Näyttää, että kaikenlainen, varsinkin englanninkielinen tai siitä suomennettu propaganda menee läpi. En tiedä, onko kysymys aina koulutuksesta (usein on), syynä voi olla myös tietynlainen ideologia tai pelkkä substanssin puute: jos ei ymmärrä ihmiselimistön toiminnasta ja rokotteista mitään, kaikenlainen "tappava elohopeapiikki suoraan suoneen" -shitti menee täydestä läpi. Osa porukasta sitten haluaa, ettei heitä holhota ja vastustaa periaatteessa kaikkea julkista valtaa. Tavalliset nuoret kansalaiset taas eivät koskaan ole nähneet, minkälaista tuhoa rokottamattomuus voi aiheuttaa, ja elävät siltä osin tietynlaisessa utopiassa.
Omalla kohdallani tämä epäluottamus viranomaisia kohtaan johtuu siitä, että he toimivat juuri niin kuin ihmiset, joihin en luottaisi, toimivat. Esim. Onko tänä Wikipedian aikakautena mahdoton ymmärtää, että ihmiset haluavat tietää mihin asiantuntijat perustavat tietonsa jotta jokainen voisi sitten itse arvoida onko tieto luotettavaa vai ei. Eivätkä he edes innokkaasti kumoa salaliittoteorioita. He sanovat vain ettei pidä paikkaansa mutta mitään perusteluja ei saada. Jos he edes sanoisivat etteivät tiedä miten asia oikeasti on, niin oloni olisi paljon luottavaisempi. Jos nämä THL:n tyypit edes myöntäisivät, että rokotetta ei ole testattu riittävästi ja että se saattaa olla vaarallinen, niin luottamukseni lisääntyisi heti. Minun luottamustani ei herätä se, että joku on niin varma asiasta ettei muita vaihtoehtoja kannata edes mainita.
Ja kun vielä muistetaan Nokian vesikriisi, lasinsirut elintarvikkeissa ja salmonellatapaus, niin ihmettelen mikseivät viranomaiset voi harjoitella sitä tiedottamista.
Lisäksi THL voisi avata keskustelupalstan jossa joku asiantuntija voisi kumota huhut ja sen kautta saataisiin myös tietoa ihmisten kokemuksista. Toisin sanoen, kaipaan keskustelua. En sitä, että joku auktoriteetti sanoo minulle mitä minun pitäisi tehdä ja sitä ei saa edes epäillä.

Pyydän anteeksi. Se oli sekavaa.
ketsku
Christopher Lorenzo

Mariacka kirjoitti:
ketsku kirjoitti:Minusta vaikuttaa kun olen eri foorumeilta lukenut jo pidempään tästä sikainfluenssarokotteesta, että kouluttamattomat tai matalasti koulutetut ihmiset jättävät piikin herkemmin ottamatta kun korkeammin koulutetut. Onko muut huomanneet samaa?
Ainakin terveydenhuoltohenkilöstö ottaa tällä hetkellä rokotteita innokkaasti, lääkäreistä suurin piirtein kaikki ja hoitajistakin valtaosa. Sittenhän tätä on tarjolla tällä hetkellä raskaana oleville ja tietyille riskiryhmille.

Osa ihmisistä ei selvästi erota, mikä rokotteen ympärillä vellovasta informaatiosta on realistista ja mikä ei. Näyttää, että kaikenlainen, varsinkin englanninkielinen tai siitä suomennettu propaganda menee läpi. En tiedä, onko kysymys aina koulutuksesta (usein on), syynä voi olla myös tietynlainen ideologia tai pelkkä substanssin puute: jos ei ymmärrä ihmiselimistön toiminnasta ja rokotteista mitään, kaikenlainen "tappava elohopeapiikki suoraan suoneen" -shitti menee täydestä läpi. Osa porukasta sitten haluaa, ettei heitä holhota ja vastustaa periaatteessa kaikkea julkista valtaa. Tavalliset nuoret kansalaiset taas eivät koskaan ole nähneet, minkälaista tuhoa rokottamattomuus voi aiheuttaa, ja elävät siltä osin tietynlaisessa utopiassa.

Samat ihmiset, jotka suureen ääneen huutavat, etteivät ota rokotetta, koska sitä olisi pitänyt testata enemmän ja pidempään, eivät missään tapauksessa ymmärrä, että joku voi ottaa rokotteen, vaan yrittävät sitä kaikin tavoin estää. Miten sitä käyttökokemusta sitten syntyisi heidän mielestään?

Postmodernin yhteiskunnan "vika" on se, että se pitää maallikkomietteitä samanarvoisina asiantuntijalausuntojen kanssa. Kuitenkin varsin harva luottaisi kalliin autonsa korjauksen kelle tahansa kadunmiehelle, saati kyselisi tee-se-itse-neuvoja netissä. Suurin osa veisi autonsa merkkihuoltoon. Mutta oman elimistön toiminnassa on muotia puoskaroida miten vaan, ihmisen "merkkihuolto" kun on eräiden mielestä vain korruptoituneen ja rahanahneen "eliitin" toimintaa, jota pitää viimeiseen asti välttää ja morkata tullen mennen. (Paitsi sitten kun tulee oikea hätä, sitten keksitään taas joku itkunaihe, vaikkapa se että piti jonottaa kun oli kymmenet muutkin panikoijat liikkeellä.)

Oma rokotevuoroni on vihdoin viimein tiistaina, molemmat lapseni (nuoreni) saavat rokotteen lähiviikkoina, kenties jo tämän kuun puolella.
Sanoit juuri kaiken sen mitä ajattelin itsekin :) Hyvä, että olet tullut tähän ketjuun omalta osaltasi oikaisemaan selviä väärinkäsityksiä koska sulla on selvästi tietoa enemmän kuin kellään muulla tässä ketjussa 8)
Anile
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Anile »

Etsin juuri netissä rokotusaikatauluja ja hokasin, että saan rokotteen vasta joskus viikon 50 jälkeen. Siihen mennessä olen ehtinyt saada tartunnan jo monta kertaa. En taida tarvita sitä rokotetta.
WhoIam
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja WhoIam »

Riskiryhmään kuuluvana sain jo rokotuksen. Rokotuksesta seuraavana päivänä veivät koulusta sairaalaan koska meinasin tukehtua ja sydän hakkasi hirmu kovaa. Sairaalassa olin päivän tutkimuksissa. Nyt on kuumetta reilut 38 astetta, heikottaa, oksettaa, hengitysvaikeuksia, yskää, nuhaa ja muutenkin paska olo. Olen kyllä edelleen sitä mieltä että kannatti ottaa tuo rokote.
Eiliselle emme voi mitään, Huommisesta me ei tiedetä joten pitää elää päivää.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

:)
Kuullostaa hyvälle.
Katselin myös meidän piikkiaikatauluja.

Koska minäkin (yllätys yllätys) olen perusterve, enkä muihinkaan riskiryhmiin kuuluva, saanen odottaa ensivuoden puolelle.
Meilläpäin viimeiset aikataulutetut piikit vuodenvaihteentienoilla on ''3-24 vuotiaat nuoret, nuoret aikuiset ja varusmiehet''. Eli kaiketi tammikuussa palvelukseen astuvat? (rokotetaanko varusmiehet automaattisesti siellä missä ovat? minulla on vain tyttöjä, en ole huomannut uutisointia....)

Eli ennen kun päästään tällaisiin keski-ikäisiin, olen todennäköisesti jo sen vastustuskyvyn hankkinut sairastamalla.
Mutta eipä tässä nyt huoleta tuo asia suuntaan tai toiseen. Jos tauti iskee, pitää huolehtia, että tarkkailee tilaansa ja hakeutuu tarvittaessa ajoissa hoitoon. Ja muistaa myös tarvittaessa vaatia sitä hoitoa, ettei sitten tarvitse täälläkin jäljelle jääneiden ihmetellä. ;)
Nuotio & Äreät Tiput
Vastaa Viestiin