Lintupojat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja awa »

En ihmettele lainkaan sitä, että Kivilahti ei heti ilmoittautunut mahdollisen murhamiehen silminnäkijäksi. Tuohan olisi mitä suurimmalla todennäköisyydellä merkinnyt sitä, että päätyy kiilusilmän tappolistalla kärkipäähän.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Merivuokko
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

Se tapahtui silloin, kun Heikkiä haettiin Bodomilta lavastukseen Oittaalle.
Ensin, muistaakseni heinäkuussa, Heikki tuli aina yleensä heinäkuuksi
Bodomille, oli omalla autolla ja muistaakseni ne tapasi jossain bensa-aseman
kuppilassa, josta ajoivat murhapaikalle, Heikki omalla autollaan ja poliisi
omallaan. Sitten syksyllä tuli bendoliinolla valtion laskuun(pelkkä junalippu)
muun maksoi itse. Tuominen oli ihmetellyt, että näin vähänkö vaan on meno-
kuitteja. No ei ollut muuta, kun minä kuskasin. Silloin sanoin Tuomiselle ja
sen kaverille. Vartosin Bodomilla niitten tuloa. Olivat myöhässä, kun eivät
löytäneet oikealle tielle heti. Olivat seikkailleet.
strangelove
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Merivuokko kirjoitti:Lähes kaksi viikkoa kului kun OK tuli piilostaan, pakon edessä,jotain se kertoo ihmisestä. Ja mistähän äiti tiesi sanoa, että häntä etsitään, siis äiti taisi tietää,
että poika oli nähnyt.
Missähän kolossa ne Kolitkin luurasi vuosikymmeniä. Ja mikseivät hälyttäneet
apua paikalle, neköhän niillä kengillä mennä tepsuttivat, etteivät mahdolliset
jälkikoirat haista. Luulen itse, että kulkija otti ne mukaansa, jostain syystä
kahdet. Vai oliko teltan päällä makaaja kulkijan kaveri ja Gusse makasi
jossain pusikossa nukkumassa/väsyneenä sammunut totaalisesti.
Tuolle Kivilahden viiveelle on kerrottu luonnollinen ja uskottava selitys. Jos hän ei ollut paikalla, on hänen näkemänsä hahmo pelkkää kuvittelua. Millä sitten selitetään Salosen havainto? Sehän oli täysin samat tuntomerkit omaava kuin Kivilahdenkin havaitsema mies! Aika osuvasti on Kivilahti kuvitellut tuon kulkijan.

Miten sitten onkaan Marjatan laita? Onko hän jotenkin luotettavampi mielestäsi? Muijalla kesti 45 vuotta ennen kuin kertoi "näkemästään". Sen rinnalla kaksi viikkoa ei ole yhtään mitään.

Vaalea mies ei ollut Gustafsson. Tuntomerkit eivät täsmää. Haapalaisen lausunnon perusteella Gustafsson makasi teltan päällä:

Moottoripyörät havaittuaan Haapalainen oli nähnyt jonkun lähtevän teltan vierestä alas itärantaan. Koosta ja ruumiinrakenteesta Haapalainen päätteli kyseessä olevan mieshenkilön. Haapalainen arveli miehen pysähtyneen puiden ja pensaiden varjoon, koska jos tämä olisi lähtenyt kävelemään, siitä maihin päin, niin Haapalainen olisi hänet varmasti havainnut. Haapalainen eli lisäksi havainnut kasassa olevan teltan ja sen päällä miehen makaavan. Miestä oli näkynyt vain vyötäröstä alaspäin ja kertoja on havainnut tällä olevan päällään tummat housut.

Tekijä kuuli Salosen ja Haapalaisen riitelevän. Hän tuli siis häirityksi. Tässä voi olla syy siihen, miksi teko ja varasteluoperaatio jäivät keskeneräisiksi.

Uudelleen kuultuna (14.8. 2003) Salonen kertoo, että hän oli ollut noin 20 metrin päässä teltasta, Haapalainen muutaman metrin edempänä. He olivat riidelleet, mennäkö tutkimaan moottoripyöriä. Salosen mukaan vaaleaan paitaan tai takkiin pukeutunut aikuisen ihmisen hahmo oli poistunut teltan ja niemen kärjen vähistä rantaan poispäin todistajasta. Salosen arvion mukaan hahmo oli varmasti kuullut heidän äänensä. Ilma oli tuolloin kuulas ja tyyni. Tämän jälkeen he olivat niemekkeiden välisessä lahden pohjukassa noin 20-30 metrin päässä niemekkeestä viidestä kymmeneen minuuttia ja olisivat tuolloin Salosen arvion mukaan kuulleet esimerkiksi avunhuudot. Salosen mukaan heidän, olleessaan teltan lähistöllä he olisivat havainneet, jos joku olisi teltan päällä liikkunut tai valittanut. Kysyttäessä Salonen kertoo, ettei teltan päällä maannut henkilö ollut alaston, henkilön kasvoja ei näkynyt, eikä hän osaa tarkemmin kuvata näkemäänsä.

Awa: En tiedä heititkö tuon kommentisi tosissasi, mutta olen samaa mieltä. 14-vuotias saattaisi hyvinkin ajatella noin.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

strangelove kirjoitti:Awa: En tiedä heititkö tuon kommentisi tosissasi, mutta olen samaa mieltä. 14-vuotias saattaisi hyvinkin ajatella noin.
Niin, ajatteliko itse näin - ehkä - mutta uskoisin, että vanhemmat olisivat olleet varuillaan sekaantumisesta ko. murhiin. Pelko oli alueella varmasti käsin kosketeltavissa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Maza
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Maza »

Merivuokko kirjoitti:Tuskin Heikki edes tietää kuka on Marjatta.
Ei se seuraa Bodomia mitenkään, ei edes muita todistajia, ei sitä kiinnosta.
Mies oli rannalla ja seurasi heidän kulkuaan, ei kai se muuta edes tiedä ja
taisi siellä maastossa olla jotain liikettä.
No, OK:n älykkyysmäärää ihailee tietysti...
Mutta siskonsa seuraa senkin edestä ja raportoi.

Kyseinen rannalla nähty mies ei ollut murhaaja. Päättelen asian siitä, että murhaaja olisi ihmisten ääniä kuullessaan joko häipynyt heti paikalta ja vauhdilla tai sitten piiloutunut ja ollut paikallaan.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
strangelove
Adrian Monk

Maza kirjoitti:Mutta siskonsa seuraa senkin edestä ja raportoi.

Kyseinen rannalla nähty mies ei ollut murhaaja. Päättelen asian siitä, että murhaaja olisi ihmisten ääniä kuullessaan joko häipynyt heti paikalta ja vauhdilla tai sitten piiloutunut ja ollut paikallaan.
Mieshän häipyi... :roll:
Merivuokko
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

Kahta sekunttia käytiin oikeudessa läpi kaksi tuntia, oli kuulemma ollut tarkkaa.
Maza
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Maza »

strangelove kirjoitti:Mieshän häipyi...
Olisi häipynyt ääniä kuullessaan jo ennen kuin lintupojat tulivat kohdalle.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

Merivuokko kirjoitti:Tuominen soitti Heikille, tai jätti soittopyynön Kottaraiselle, ehkä noin pari viikkoa-kuukausi
sen jälkeen kun Hymy-lehti oli ilmestynyt.Tässä lehdessähän Heikki antoi
ensimmäisen haastattelunsa neljäänkymmeneen vuoteen. Tällöin sopivat,
että kun Heikki tulee heinäkuuksi, niinkuin aina yleensä, Bodomille, niin
tapaavat tällöin. Silloin Tuominen sanoi, että on lukenut Hymyn kertomuksen
ja että heillä on jo ennen kirjoitustakin ollut aikomus ottaa Heikkiin yhteyttä.
Sitten syksyllä, kun oli lavastus, Heikki tuli bendoliinolla Kuopiosta ja Tuominen
ja Hämäläinen, muistaakseni nimi oli Hämäläinen, tulivat hakemaan Heikkiä
Bodomilta, sen auto oli Kuopiossa, sanoin Tuomiselle, että näin aamulla
poikien lähdettyä, takatammen luona tumman hahmon.
Ei Tuominen mitään aikamääriä koskaan tarkistanut eikä sitä tuntunut
kiinnostavankaan, mitä sanoin hänelle.
Tuominen tiesi siis, että olin liikenteessä aamulla, muttei tuntunut
kiinnostavan. Tuomisen aikamäärät vippaa, MINÄ katsoin kelloa.
Heikki ja Kalevi lähtivät noin 8 minuuttia vaille kuusi ja minä näin kulkijan
noin 5 minuuttia vaille kuusi Hanabäckin lähellä olevan tammen luona, josta
on suora näkösihti murhaniemeen.
Ja siis Tuominen on kääntänyt joka kiven, ei tiennyt oikeaa poikien lähtöaikaakaan.
Heidän aikansa olivat olettamuksia auringon mukaan.
Merivuokon ja Tuomisen keskustelu oli siis syyskuun 2003 lopulla, KRP:n jo julkisesti ilmoitettua avanneensa Bodomjärven murhien tutkimukset uudelleen. Näyttäisi, ettei Tuomisella ollut huomattavaa kiinnostusta Högnäsin suuntaan, vaikka jokin johtoidea epäilemättä oli.

Nettikeskustelu aktivoitui pari viikkoa aikaisemmin, ja tuolloin Merivuokko muistaakseni kertoi, että nettiin saadaan nyt uudenlaista tietoa mm. häneltä, Masalta ja Rainerilta, ja seuraavalla viikolla, että hänellä oli tiedossa tutkimusten avaaminen etukäteen. Heikin kanssa lienee pidetty yhteyttä, ja tieto avaamisesta tullut sitä kautta?

Onko Heikki Salosen haastattelua Hymyssä saatavilla tänne, vai onko se jo täällä jonkin ketjun uumenissa?

Katseliko takatammen hahmo murhapaikalle päin, vai kulkiko tietä, poispäin Högnäsistä?
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Puuvanhus ei osaa puhua.
Puun luona siis hamo ja Salonen ja Haapalainen lähtivät murhaniemeen matalajärven kauttako. Eli periaatteessa hahmo olisi ehtinyt ennen heitä(kö) teltalle (takaisin).
Toisaalta kuuden mies kuuli poikien riitelevän, ehkä hän ei ollut täysin hahmottanut näkemäänsä tai sitten oli ja riitelevien poikien tulo pisti pötkimään pakoon luullen poikia hirmutekoon osallisiksi.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

yövuoro kirjoitti:... tai sitten oli ja riitelevien poikien tulo pisti pötkimään pakoon luullen poikia hirmutekoon osallisiksi.
Ei ollenkaan huono teoria.
strangelove
Adrian Monk

kukkuu kirjoitti:
yövuoro kirjoitti:... tai sitten oli ja riitelevien poikien tulo pisti pötkimään pakoon luullen poikia hirmutekoon osallisiksi.
Ei, mutta miksei tämä mies "pakoon" päästyään hälyttänyt apua?
Oulunmies
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Mikseivät jotkut ihmiset yleensäkään hälytä apua onnettomuuspaikalla? Luuliko ko. mies humalaisten vain tapelleen? Antakaa niiden olla...rauhassa?
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kylläpä"strange" sinulla on armoton tarve pestä nyt Kivilahtea puhtaaksi.

Eiväthän nuo aikataulut mietenkään täsmää, hyvä strange!

Jos Kilu ja Hessu näkivät murhaniemellä saman miehen, niin silloin se Kivilahden näkemä kulkija ei ole voinut olla sama mies, joten älä anna väärää tunnistusta.

Kukaan, siis KUKAAN, ei ole nähnyt samaa kulkijaa molemmilla niemillä, jos on, niin kerro heti, jos sinulla on uutta tietoa!

Kivilahden ilmoittautuessa, oli tuosta Heikin ja Kilun näkemästä miehestä jo aikaa sitten annettu etsintäkuulustus, joten ei niitä tuntomerkkejä Kivilahden olisi kauan tarvinnut miettiä!

Älä hyvä "strange" katsele juttua noin puusilmäisesti, ainakaan Kivilahden todistelun kohdalta, vai onko se niin, että se onkin juuri se jutun heikoin lenkki?
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

strangelove kirjoitti:
kukkuu kirjoitti:
Ei, mutta miksei tämä mies "pakoon" päästyään hälyttänyt apua?
Tuohon sopinee selitykseksi edelleenkin se sama vanha että tällä paikalla kuukkineella miehellä oli oli muita, omia syitä olla sotkeentumatta juttuun.

Mistä sen tietää että kundi ei ollut ennenkin tappanut?
Näyttäisi perin huonolta löytyä moiselta murhapaikalta. Ei siis halunnut olla koko homman kanssa tekemisissä.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Vastaa Viestiin