Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
härkä
Jack Bauer

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja härkä »

Täsmennys äskeiseen :

Vaikka lento Lontoosta Riian kautta , jatkaa Tampereelle, sama kone ja miehistö , ei kyseessä ole kuitenkaan " jatkolento".
Ryanair myy lennot vain pisteestä A , pisteeseen B
On tietenkin mahdollista ostaa liput Lontoo - Riika ja Riika-Tampere , mutta aikataulullisesti se on erittäin epävarma vaihtoehto.
Kone ei ole Riikan kentällä kauan , kun Lontoosta tulleet poistuvat koneesta , nousevat Tampereelle menevät koneeseen saman tien.

( Jollei käytäntö ole ihan hiljattain muuttunut. )

T
Härkä
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

Jopas täällä on taas ketju kasvanut sillä välin kun minä vietin muutaman päivän Suomessa. Paljon tuli vainajaa sielläkin mietittyä, erityisesti aamuyöllä kun ajeltiin pimeässä, lumisateessa Helsingistä kohti Jyväskylää. Metsät näyttivät kovin pimeiltä ja pelottavilta, itse en olisi uskaltaunut sinne mistään hinnasta, varsinkaan jos kyseessä olisi ollut vieras maa ja - 30 astetta pakkasta. Meillähän ei ole tiedossa, että mihin vuorokauden aikaan vainaja on sinne mennyt, mutta taskulamppu viittaa pimeään aikaan. Koitin siinä hiljaisuuden vallitessa kuvitella itseni vainajan asemaan ja keksiä, mikä sai hänet sinne menemään. En keksinyt muuta kuin hätätapauksen, jossa hänen on syystä tai toisesta ollut pakko poistua esim. mökistä tai jostakin autosta. Tuli olo, että kukaan ei sinne vapaaehtoisesti menisi muuten vain samoilemaan. Itsemurhaan en usko edellenkään, en ainakaan suunniteltuun. En usko, että hän on mennyt metsään sen takia.

Mietin myös, että miksi kukaan ei muista englantia puhuvaa naista niin pienellä paikkakunnalla kuin Orivesi tai Jämsä? Bussikuski, taksikuski, kaupan kassa, luulisi että joku muistaa. Mieleeni tulikin, että olisiko hän kuitenkin voinut puhua Suomea? Itse en missään nimessä usko, että hän olisi ollut suomalainen, vaan Saksan kansalainen, ehkä siellä Saksassa asunut, mutta joka kuitenkin syystä tai toisesta osasi puhua Suomea?

Niistä passinpalasista..Minulle nimittäin kävi näin: Passi oli matkalaukussa, joka oli täynnä tavaraa, päällimäisenä, ja kun avasin vetoketjun kannen kulma jäi väliin. Jos siihen olisi jäänyt paperinen sivu ja olisin avannut vetoketjun siitä huolimatta, olisi se varmasti hajonnut palasiksi. Olisiko vainajalla voinut käydä näin?

Ja sitten haluan vielä kommentoida niihin meikkien tuotetarroihin, onko ne tosiaan revitty pois vai onko ne vaan kuluneet? Mulla ainakin on suurimmasta osaa meikeistä kaikki tuoteselosteet poissa, koska ne kuluvat hyvin nopeasti meikkipussissa.

Mielestäni tuota opiskelija- asiaa kannattaa edelleen tutkia, aivan niin kuin olette tällä välin tehneetkin! =)
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Mallbella
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Mallbella »

Lueskelin tätä ketjua mielenkiinnolla kuukausia sitten ja tämä tapaus ei kyllä jättänyt minua rauhaan.

Itse uskon täysin siihen, että nainen on mennyt metsään tarkoituksenaan tappaa itsensä. Tähän viittaa mielestäni sekin, ettei nainen selvästikään ole halunnut henkilöllisyytensä paljastuvan. Tähän viittaa tarkoituksellisesti tuhotut henkilöllisyyteen viittaavat asiapaperit, lompakon puute ja se, että kosmetiikkatuotteista ja jopa vaatteista on poistettu kaikki koodit, joista olisi voinut päätellä ostopaikan, tai edes oikean maan. Lisäksi se, että laukusta löytyi eri maiden kolikoita voi olla ihan tarkoituksellista harhauttamista, tai yksinkertaisesti ne ovat jääneet hänen laukkuunsa edelliseltä lomamatkalta (siis ne pennyt, jos siellä sellaisia oli).

Uskon myös siihen, että naisen ikä on yli 30 -vuotta, lähempänä jopa neljääkymmentä (musiikkimaku, tyyli, synnytys ym).

Joku sanoi aikaisemmin hyvän teorian siitä, että kyseessä olisi entinen suomalainen, jolle on tullut nykyisessä kotimaassaan seinä vastaan ja hän on palannut Suomeen. Uskoisin jopa, että hän olisi tarkoituksellisesti palannut Suomeen kuolemaan oman käden kautta. Hänethän on voitu jopa adoptoida toiseen maahan, tai hänen äitinsä on ollut esim saksalainen, jolla on ollut lyhyt suhde suomalaiseen mieheen, mutta suhde on päättynyt jo ennen lapsen syntymää ja nainen on palannut kotimaahansa. Metsätyttö on ollut tietoinen näistä juuristaan, jotka ovat voineet ulottua juurikin Orivedelle ja halunnut tehdä itsemurhan siellä, missä on saanut alkunsakin. Hän on halunnut niin totaalisesti pois siitä elämästään mihin oli ajautunut ja siksi näki niinkin suuren vaivan, ettei häntä koskaan tunnistettaisi.

Yksi asia mikä hämää on laukusta (?) löydetyt bussiliput. Muistanko ihan täysin väärin, eli oliko lippuja kaksi, joista toinen oli lastenlippu? Jos näin oli, niin miksi ihmeessä vainajalla olisi ollut myös lastenlippu mukanaan? Pahoittelen, jos jauhan jo aikaisemmin käsiteltyä asiaa, tai jos muistini tekee tepposet, eikä mitään lastenlippua ollut edes olemassa.
härkä
Jack Bauer

Bussilipuista :

Väinö Paunu OY :ltä tekemäni kyselyn mukaisesti , liput saattoivat olla ns. vaihtoliput.
Eli lippu paikasta X Jämsään , ja sieltä jatkoyhteys Tampereelle.
Tällöin lippuja voi kuulemma olla 2 kappaletta. Matkustajia kuitenkin vain 1.

Vaihtoehtoja matkalle , ajatellen bussin vaihtoa :
- Jämsän lähiseutu.
- Jyväskylä , siten että Jämsään on tultu Jyväskylästä Lahden kautta Helsinkiin menevällä bussilla. ( Koiviston auto )
Tämä tuntuisi oudolta, koska Paunu ajaa Jyväskylä - Tampere linjaa suoraan.
- Lahti - Jämsä - Tampere , joka sekin olisi outo reittivalinta.
Välillä Jämsä - Tampere bussi pysähtyy pikavuoropysäkeille ja Oriveden linja-auto asemalle. Ei pysähdy tai edes käy Oriveden rautatieasemalla , eikä poikkea Orituvalla. Kyseessä Express Bus.
Oriveden linja-auto ja rautatieaseman välinen etäisyys 3-4 km.
Rautatieasemalla käyvät paikalliset bussit , ja mahdollisesti vanhaa tietä Kangasalle menevät bussit.

Eli , mikäli bussiliput eivät ole " hämäys " , vainaja on 19.2.07 saapunut Orivedelle, joko jääden kesken matkan Orivedellä pois, tai palaten Tampereelle päästyään lähes saman tien Orivedelle esim. junalla.
Kassi löytyi seuraavana päivänä 20.2 Oriveden rautatieaseman lipallisesta bussipysäkistä. Ajankohta ei ole selvinnyt ( minulle ) , mutta sen palautti paikallisen bussiliikennöitsijän kuljettaja , asiakkaan kehoituksesta poliisin löytötavaroihin.

Summa Summarum : Jos tähän tapaukseen liittyy yksikin ulkopuolinen , kuten vahvasti uskon , koko tapaus voidaan nähdä erilaisessa valossa , ja mahdollisuus rikokseen tai sen tapaiseen kasvaa huomattavasti.

T
Härkä
modestyblaise
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja modestyblaise »

Käsittääkseni kyseessä oli kaksi lippua meno -ja paluulippu.

Mikään ei viittaa henkilöllisyyspaperien tuhoamiseen vaan siihen että ne eivät ole alunperinkään olleet mukana, lompakko naisella on kuitenkin ollut mukana. Nainen on varustautunut sellaisella määrällä käteistä että hänen voisi uskoa tehneen pientä matkaa joka on sitten äkillisesti loppunut.

Bossin tuotteista pystyy muuten koodin mukaan näkemään mistä maasta se on ostettu niissä on eri koodit eri paikkoihin myytäviksi meneviin tuotteisiin. Myös sen että onko se ollut myytävänä tax free-tuotteena.

Saksan vanhat kolikot kertoisivat että ne ovat jääneet muistoksi, ehkä kyseinen henkilö on matkustanut Saksaan juuri ennen euron tuloa (2001).

Englannissa ihmiset pitävät yhtä pennyn kolikkoa lompakossa tuomassa onnea. Englantiin viittaa myös vaate jota on voinut ostaa vain englannista, mp3-soitin valikkokielineen sekä englannin kielinen sarjakuvakirja.

Jos naisen on ollut tarkoitus tappaa itsensä niin aika vaikealla tavalla se on tarkoitus olla tehty...kuolla kylmyyteen?

Bussipysäkiltä löytynyt kassi luultavasti seluttyy sillä että kyseessä on ollut "päätepysäkki" ja bussi on tyhjennetty matkalaukuista tuolloin. Pysäkille jääneet kassit otetaan talteen, tosin nykyään siellä ei aina ole ketään talteenottamassa sitä nyssykkää joten jää sitten muiden armoille ja riippuen henkilöstä laukku löytää tiensä löytötavaroihin tai mieron tielle. Kasseja jää pysäkeille säännöllisin väliajoin kun ihmiset unohtelevat niitä, useimmiten unhodus sattuu kun jäädään ennen päätepysäkkiä pois.
härkä
Jack Bauer

Tarkennusta lipuista :

Molemmissa lipun palasissa luki Jämsä - Tampere 19.2 , ilman vuosilukua ja matkan pituus , muistaakseni 65 km, ja tämä oli poliisin ilmoittama tieto.
Sitten vielä kerran :
Ko bussi ei käy Oriveden rautatieasemalla. Se poikkeaa vain Oriveden linja-auto asemalla.
Oriveden linja-auto asema on Oriveden keskustassa , kun taas rautatieasema on usean kilometrin etäisyydellä Kangasalan suuntaan.
Kassi löytyi siis nimenomaan rautatieasemalta , joskin bussipysäkistä.
(Tämä asia näyttää tässä nyt useita hämäävän.)
Tällä asialla on merkityksensä , johon palaan lähiaikoina.

Vertauksen vuoksi :
Tampereen linja-auto asema on Ratinassa ja rautatieasema Tammelan, Kalevan suunnalla.

T
Härkä
modestyblaise
Hercule Poirotin viikset

Saattaa siis olla että kyse on toisesta bussista, sellaisesta joka on pysähtynyt tuolla asemalla. Vai eikö ole mahdollista?

Liput muuttuvat vuosittain hieman ja niissä on rajoitus kuinka kauan ovat voimassa. Hyvin todennäköistä että liput on kuitenkin käytetty juuri ennen kuolemaa. Tässäkin on kyseessä nyt siis lipun palaset eikä kokonaiset liput. Sitten pitäisi tietää että onko toinen lipuista ollut paikkalippu ja toinen matkalippu, nehän ovat useimmissa tapauksissa muuten ihan samannäköiset. Kun on kyse lipun palasista niin voisi kuvitella että ne on silputtu matkan jälkeen eli bussista poistumisen jälkeen kun niitä ei enää ole tarvittu.
modestyblaise
Hercule Poirotin viikset

Teen tässä nyt hieman omia selventäviä tutkimuksia ja vanhasta aamulehden jutusta kävi selville, että naisen lompakossa oli siis 6 kpl 2 sentin kolikoita jotka on lyöty Saksan "markkinoille" sekä yksi englannin penny.

Matkalipun palaset olivat kahta eri väriä mikä osoittaisi että kyseessä on ollut matkalippu sekä sen oheen ostettu istumapaikka tai muu erityinen maksu tavallisen maksun lisäksi. Toinen mahdollisuus on että kyseessä on ollut lippu ja sen "kopio". Erikoista jos värien perusteella ei ole osattu kertoa mitään lipuista-->Luulisin että ne on ostettu bussista :roll:

Näin myös piirretyn kuvan vainajasta sekä paremman kuvan kassista sekä takista ja olkalaukusta. Olkalaukku ja takki ovat (ohhoh) täsmälleen samaa tyyliä jota itse olen käyttänyt muutama vuosi takaperin. Takki näyttää olevan laadukas mutta olkalaukku näyttää muoviselta ja halvalta. Kassi näyttää melko käyttämättömältä lähes iskemättömältä.

Mieleeni tuli että tässä on ehkä henkilö joka on halunnut antaa itsestään hieman varakkaamman kuvan kuin mitä itse asiassa on. Tähän voisi viitata se, että joistain puteleista oli tarrat revitty irti (halpaputelit) mutta Bossin tuote oli jätetty tunnistettavaksi. Hänellä oli myös mukanaan melko runsas käteisvaranto mutta ei kortteja. Liputkin ilmeisesti oli ostettu bussista käteisellä.

Piirrettyä kuvaa en kommentoi sillä siinä ei näy mitään erityispiirteitä. Vainajalla on ollut tummat hiukset.

Luin paremmin löytöpaikastakin ja se sai minut ajattelemaan että nainen on poistunut bussista kenties tauon ajaksi, tuolla abceellä ilmeisesti jotkut bussit pitävät pienen tauon matkan aikana. Olisiko käynyt vessassa, tullut huono olo ja myöhästynyt bussista, nykyäänhän kukaan ei tarkistele että ketkä kaikki ovat bussissa vaan bussi lähtee aikataulussa olivat kaikki kyydissä tai eivät. Nainen on lähtenyt kävelemään mutta on tullut jonkinlainen sairaskohtaus tms. Silloin bussiin jäänyt kassikin on löytänyt tiensä rautatieaseman pysäkille bussin mukana.
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

härkä kirjoitti:Tarkennusta lipuista :

Molemmissa lipun palasissa luki Jämsä - Tampere 19.2 , ilman vuosilukua ja matkan pituus , muistaakseni 65 km, ja tämä oli poliisin ilmoittama tieto.
Sitten vielä kerran :
Ko bussi ei käy Oriveden rautatieasemalla. Se poikkeaa vain Oriveden linja-auto asemalla.
Oriveden linja-auto asema on Oriveden keskustassa , kun taas rautatieasema on usean kilometrin etäisyydellä Kangasalan suuntaan.
Kassi löytyi siis nimenomaan rautatieasemalta , joskin bussipysäkistä.
(Tämä asia näyttää tässä nyt useita hämäävän.)
Tällä asialla on merkityksensä , johon palaan lähiaikoina.

Vertauksen vuoksi :
Tampereen linja-auto asema on Ratinassa ja rautatieasema Tammelan, Kalevan suunnalla.

T
Härkä
Muistini mukaan kilometrimäärä lipuissa oli 98 km.
Pojalleni oli käynyt niin, että hän oli (ilmeisesti netistä) ostanut bussilipun. Kuitenkin autoon noustessa kuski ilmoitti, että hänellä ei ole pikavuorolippua vaan tavallinen, joten hän oli tulostanut toisen lipun ja poika oli maksanut erotuksen.
Tässäkin tapauksessa siis matkustaja sai 2 lippua.
Carina
Neuvoja-Jack

Tämä Paunun bussi ei myöskään pysähdy tuossa Orituvan ABC:llä, vaan ainoastaan siellä Oriveden linja-autoasemalla, josta on usean kilometrin matka naisen löytöpaikalle. Jossain vaiheessa pähkäilin semmoista, että olisiko nainen voinut ottaa toisen bussin Orivedeltä, joka pysähtyy siinä ABC:llä. Siinä on myös kuulemma bussipysäkki suhteellisen lähellä vainajan löytöpaikkaa, että olisiko hän voinut jostain syystä jäädä siinä pois ja laukku jäänyt autoon?

Minua ei jätä ne lähimökit rauhaan..Olen miettinyt sellaistakin, että nainen olisi päätynyt mökille varatun miehen seuraan. He mahdollisesti päätyivät sänkypuuhiin, molemmat kännissä. Puuhien jälkeen mies sammuu ja nainen päättää mennä tupakalle ja huomaa, että takkaankin pitäisi lisätä puita, onhan talvi ja vielä kylmä sellainen. Nainen ottaa päällensä jonkin paidan, joka sattuu olemaan lähellä, sekä laukun jossa on tupakat ja sytkäri. Eteisen pöydällä on taskulamppu, jonka hän ottaa jotta on mukavempi mennä puuvajaan. Laukussa on myös matkustamisen ajalta jääneet juomapullot, mutta hän ei jaksa ottaa niitä pois, onhan tarkoitus vain hakea puita ja käydä tupakalla, sitten palata takaisin sisälle. Mutta..Ovi meneekin lukkoon. Mies on sammunut sängylle, eikä kuule mitään. Mutta eihän mökki nyt niin kaukana kaikesta voi olla? Nainen lähtee kävelemään mökkitietä, ajattellee oikaisevansa hakkuualueen poikki, mutta kylmyys vie voiton. On pimeää ja nainen eksyy.
Aamulla mies herää, eikä naista ole missään. Isompi laukku vain sängyn vierellä. Mies vie laukun juna-asemalle, hän ei halua puhua asiasta mitään, sillä on naimisissa. Nainenkin oli vain lyhytaikainen tuttavuus. Hän ottaa sieltä passin pois, jotta hän ei vahingossakaan yhdistyisi naiseen. Mutta ei huomaa, että kassinpohjalla on pari passinpalasta, koska se oli aikaisemmin jäänyt naisella vetoketjun väliin. Samaten hän poistaa lompakon, jossa on pankkikortti.
Carina
Neuvoja-Jack

Minä olen ymmärtänyt lehtijutuista ja identifyme.orgin sivuilta, että vain toisessa lipussa oli teksti Jämsä- Tampere 98km ja 19.2. Toinen taas oli sininen, eikä siinä ollut mitään tekstiä.
Miten asia nyt oikeasti on?
modestyblaise
Hercule Poirotin viikset

Mulle tuli myös noista taskunpohjalta löydetyistä tabuista mieleen että olisivatko olleet matkapahoinvointia varten olleet mukana...kaikkihan näyttää liittyvän vain tuohon bussimatkaan kun oikein miettii. Mp3-soitin ja lehti ovat oikein hyvää matka-ajanvietettä. Novelle-pullot vettä yhteensä 1.5 litraa riittää juuri noin 100 km matkalle, (itse juon paljon vettä pidemmällä matkalla bussissa koska se pitää hereillä ja vähentää turvotusta) Mukana vaatteet parin päivän matkaan. Nainen on ollut säähän katsottuna asianmukaisesti varustettuna. Hänellä on ollut jopa pipo mukanaan. Ei niin itsestään selvä asia.

Korttien ja henkkareiden puuttuminen sekin osoittaisi että kyseessä on ollut juuri joku "mökkireissu" mutta hänellä on ollut mukanaan "bussirahat" takaisin kotiin ja hieman ehkä tupakkaan ja ruokaan. Juuri sopivasti pariksi päiväksi.

En poissulje omissa mietinnöissäni naisen ulkomaisuutta mutta en usko hänen tulleen ulkomailta vaan asuneen Suomessa. Mietityttää että miten poliisi on yrittänyt tätä henkilöllisyyttä kartoittaa?

niistä taskunpohjalta löydetyistä lapuista niin siellä oli ainakin kahdesta eri värisestä paperista useampia palasia ja sinisissä paloissa ei ollut tekstiä
härkä
Jack Bauer

Etäisyys :

Tiehallinnon mukaan Jämsän ja Tampereen etäisyys on 92 km
Ailarin lukema voi olla oikea , muistin näköjään kilometrit väärin.
Linkistä http://www.paunu.fi/ voi halutessa tarkistaa , mitä lipuista olen sanonut.

T
Härkä
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Carina kirjoitti:Tämä Paunun bussi ei myöskään pysähdy tuossa Orituvan ABC:llä, vaan ainoastaan siellä Oriveden linja-autoasemalla, josta on usean kilometrin matka naisen löytöpaikalle. Jossain vaiheessa pähkäilin semmoista, että olisiko nainen voinut ottaa toisen bussin Orivedeltä, joka pysähtyy siinä ABC:llä. Siinä on myös kuulemma bussipysäkki suhteellisen lähellä vainajan löytöpaikkaa, että olisiko hän voinut jostain syystä jäädä siinä pois ja laukku jäänyt autoon?
Tavalliset maaseutulinja-autot nyt saa pysähtymään lähes mihin tienhaaraan tahansa ja vaikken ulkomuistista muistakaan, niin olen melko varma, että Koskuenjärventien risteyksessä on myös ihan virallinenkin pysäkki, sillä sitä vastapäätähän on aika isoakin aluetta palvelevan tien risteys kuten tuolla jossain aiemmin mainitsinkin. Silti kuvittelisin, että liikennettä ko. paikkaan ei kauhean paljon varsinkaan talvisin ole, ja maaseutuvuorojakin on viime vuosina karsittu kovalla kädellä, joten kyseeseen tulevien linja-autovuorojen ja kuljettajien läpikäynti ei oletettavasti kovin ylivoimaista ole. Todennäköisesti poliisi on näin jo menetellytkin.
Minua ei jätä ne lähimökit rauhaan..Olen miettinyt sellaistakin, että nainen olisi päätynyt mökille varatun miehen seuraan. He mahdollisesti päätyivät sänkypuuhiin, molemmat kännissä. Puuhien jälkeen mies sammuu ja nainen päättää mennä tupakalle ja huomaa, että takkaankin pitäisi lisätä puita, onhan talvi ja vielä kylmä sellainen. Nainen ottaa päällensä jonkin paidan, joka sattuu olemaan lähellä, sekä laukun jossa on tupakat ja sytkäri. Eteisen pöydällä on taskulamppu, jonka hän ottaa jotta on mukavempi mennä puuvajaan. Laukussa on myös matkustamisen ajalta jääneet juomapullot, mutta hän ei jaksa ottaa niitä pois, onhan tarkoitus vain hakea puita ja käydä tupakalla, sitten palata takaisin sisälle. Mutta..Ovi meneekin lukkoon. Mies on sammunut sängylle, eikä kuule mitään. Mutta eihän mökki nyt niin kaukana kaikesta voi olla? Nainen lähtee kävelemään mökkitietä, ajattellee oikaisevansa hakkuualueen poikki, mutta kylmyys vie voiton. On pimeää ja nainen eksyy.
Aamulla mies herää, eikä naista ole missään. Isompi laukku vain sängyn vierellä. Mies vie laukun juna-asemalle, hän ei halua puhua asiasta mitään, sillä on naimisissa. Nainenkin oli vain lyhytaikainen tuttavuus. Hän ottaa sieltä passin pois, jotta hän ei vahingossakaan yhdistyisi naiseen. Mutta ei huomaa, että kassinpohjalla on pari passinpalasta, koska se oli aikaisemmin jäänyt naisella vetoketjun väliin. Samaten hän poistaa lompakon, jossa on pankkikortti.
Ei täysin mahdotonta, mutta koska kyseessä on varsin pieni mökkimäärä ja yhden niistä asukkaat (Rouvarit) ovat jo lähtökohtaisesti olleet tiiviisti kuviossa mukana, niin olettaisin, että tämä tutkimuslinja on käyty ihan ensimmäisenä läpi. Ihmettelisin kovasti, jos ei olisi. Ja koska löytöpaikka on useita satoja metrejä lähimmistäkin mökeistä ja vieläpä täysin toiseen suuntaan kuin päätie ja muu asutus, niin en oikein esitetyn kaltaiseen "oikaisuun" kyllä uskoisi, vaikkei naisella kovin tarkkaa käsitystä ympäristöstä ja sen etäisyyksistä olisi ollutkaan.

Pyrkimys rautatieasemalle päin voisi kyllä olla mahdollista kuten tuolla aiemmin keskusteltiinkin, sillä yleissuunta olisi tällöin oikea. Tosin välissä on kilometrikaupalla umpimetsää ja ilmeisesti tuohon aikaan vielä umpihankeakin, joten kovin kevein syin sinne ei varmastikaan ole lähdetty tarpomaan, vaan jotain muutakin harkintakykyä tavalla tai toisella hämärtänyttä on varmasti ollut mukana kuvioissa.

Eräs vaihtoehto voisi tietysti olla, että nainen tiesi, että ko. reittiä pääsee Teerimaantielle ja pyrki sinne, mutta tällöin kysymys kuuluu, että miksi. Tuonkin tien varrella on tosin muutamia mökkejä, mutta jälleen olettaisin, että niidenkin omistajat on kyllä jo ehditty kartoittaa. Tietysti jos oikein panee mielikuvituksensa liikkeelle ja pohdiskelee, että tuossa Koskuenjärventien varrella olisi ollut jotain tai joku, jota nainen on halunnut kaikin keinoin välttää, niin silloin tuollainen kiertotie voisi ehkä nousta vaihtoehdoksi, jopa pimeällä, jolloin tietysti myös metsään eksymis- ja voimien ehtymisriski kasvavat, varsinkin jos nainen on syystä tai toisesta kokenut, ettei voi enää palata omia jälkiään takaisin... :roll:
modestyblaise
Hercule Poirotin viikset

Tuohon pohdintaan sopisi nimenomaan se, että nainen on jostain syystä jäänyt liian aikaisin bussista pois. Koska asia ei tutkinnallisesti ole edennyt mitenkään niin luulen että tällä naisella ei ole mitään yhteyksiä tuonne Orivedelle. voihan olla että hän oli pyrkimässä rautatieasemalle ja sitä kautta muualle, rahaa ainakin olisi ollut lippuun. Ehkä hän olikin jopa kotimatkalla eikä toisinpäin niinkuin tässä ollaan uumoiltu.
Vastaa Viestiin