Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Carina
Neuvoja-Jack

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Carina »

Haluan tuoda tähän esille tämmöisen ihan mielenkiintoisen seikan. Kun Härän kanssa aloimme pohdiskelemaan näitä lähimökkejä ja sitä kautta siellä asustellutta miestä, jonka luokse nainen olisi mennyt, ja jonka kanssa hän olisi rakastellut, tuli minulle mieleen se, että jos nainen aktin jälkeen lähtee vain tupakalle ja mahdollisesti hakemaan puita, ei hän yleensä pue päällensä rintsikoita. Oletteko samaa mieltä? Minä ainakin itse heittäisin juurikin jonkun mukavan paidan ylleni ja siihen sitten takin. Niitä puuttuvia sukkahousuja en myöskään laittaisi, vaan alushousut ja housut riittäisivät.
Kerroin tämän saman jutun myös Härälle joka puolestaan kysyi asiaa Rouvarilta. Rouvari ei uskaltanut sanoa asiaa varmaksi, mutta kun hänen edessään vainajan paita leikattiin kaulasta alaspäin auki, hän ei muista nähneensä rintsikoita jotka todennäköisesti olisivat jääneet hänen mieleensä kun olisivat jääneet siihen vaatteiden päällimäiseksi. Painotan kuitenkin vielä, ettei hän voi olla asiasta 100% varma.
Tämä oli kuitenkin mielenkiintoinen seikka, ja mietinkin, että jos naisella kuitenkin oli niitä alusvaatteita, niin miksi hän ei ole pitänyt rintsikoita? Monet espanjalaiset kulkevat kesäisin ilman rintsikoita, mutta uskoisin, että ilmojen viiletessä ja vaatekerrosten kasvaessa ei ole enää tarvetta olla ilman.
Eikös sieltä kassista löytynyt yläosa/alaosa naisen päällä oleviin alusvaatteisiin? Olisikohan ollut sitten se yläosa..?

Muuten..Jos naisen paita leikattiin auki, niin miten se on kuvassa ehjä?? Onko sama paita ollenkaan, vai onko se kuvakäsitelty? Kuka tietää miten tämmöisessä tilanteessa toimitaan kuvien suhteen?
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Alice Cullen
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Mä taas kyseenalaistan tuon tupakalle lähdön nimenomaan siksi koska naisella oli mukanaan kassi ja vesipullot.
Hyvin harvoin sitä ottaa tupakalle niitä mukaan, kaulahuivia ja pipoa myöten.
Siksi mä ajattelinkin että olisi sieltä lähtenyt tilanteen käydessä uhkaavaksi tai ehkä riidan päätteeksi mielenosoituksellisesti mutta ei olekkaan löytänyt takaisin ja on väsyneenä ja turhautuneena jäänyt siihen paikkaan josta hänet on sittemmin löydetty.
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Aikataulu :

Toivottavasti tämä kopioituu http://www.matkahuolto.info/lippu/fi/pa ... reId=25518.. Ei puhuta Orituvasta mitään.
Oriveden lukio on matkan varrella 9-tieltä linja-auto asemalle.

Alice Cullenille :
Omassa tupakkateoriassani mies on tietenkin pukenut naista jälkeenpäin.
Pipo päähän , kaulaliina. Huom, toinen saapas oli lahkeen päällä , toinen sisällä.
Tehnyt myös muita " juttuja " Tumpit kurkkupurkista mukaan , omat vainajan polttamat. Sitten vaan lähelle maahan. Tumppeja oli useita.
Pullot , taskulamppu ,muut on laitettu esille " sopivasti "
Ruumista ei olisi voinut alueella kauemmaksi viedäkään , moottorikelkan vetämässä ahkiossa. Kiinnijääminen siinä vaiheessa olisi ollut liian ilmeinen.
Jostain syystä ruumiin kuljetus autolla kauemmaksi on hylätty. Ehkä viisastakin, ahkion on voinut polttaa vaikka kokossa, autoa ei niinkään.

T
Härkä
Carinan esille tuoma rintsikka juttu on huomionarvoinen.
Näin Rouvari asiaa muisteli , tosin tähän ei voi satavarmasti luottaa.
härkä
Jack Bauer

Aikataulu :

Ei jostain syystä kopioidu. Menkää joutuin katsomaan.

T
Härkä
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

Alice Cullen kirjoitti:Mä taas kyseenalaistan tuon tupakalle lähdön nimenomaan siksi koska naisella oli mukanaan kassi ja vesipullot.
Hyvin harvoin sitä ottaa tupakalle niitä mukaan, kaulahuivia ja pipoa myöten.
Siksi mä ajattelinkin että olisi sieltä lähtenyt tilanteen käydessä uhkaavaksi tai ehkä riidan päätteeksi mielenosoituksellisesti mutta ei olekkaan löytänyt takaisin ja on väsyneenä ja turhautuneena jäänyt siihen paikkaan josta hänet on sittemmin löydetty.
Voit hyvinkin olla oikeassa, itsekkin olen miettinyt, kuten täälläkin olen ilmi tuonut, sitä, että nainen olisi lähtenyt riidan jälkeen ja siksi ottanut sen lampunkin mukaan, kuvitellut siis löytävänsä ihmisten ilmoille.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

En mä ainakaan pukis tupakalle menoa varten, yöllä mökillä. Toppatakki/pyjama/saunatakki tms, eikä kassia tai vettä.

Ehkä lähtenyt kälppiin mökiltä jonkun seurauksena, kuinka lähellä lähimmät asutukset ovat?
Viimeksi muokannut Rezah, Ma Marras 09, 2009 9:42 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
There are no crimes behind enemy lines
Marilyn Pakarinen
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Marilyn Pakarinen »

Kuten aiemminkin kirjoitin, myös mä uskon, että nainen on ollut vieraana jollakin mökillä ja lähtenyt sieltä riidan tms. takia (tai vaihtoehtoisesti ollut vasta menossa sinne, mutta tämä lienee epätodennäköisempi vaihtoehto). Mökkireissu selittäisi sen, miksi mukaan ei ole otettu henkkareita ja miksi mukana oli taskulamppu (mulla on pieni taskulamppu mukana joka reissulla, myös hotelleissa - olen kerran kokenut sähkökatkoksen vieraassa hotellissa ja täytyy sanoa, että ei ollut kivaa). Mutta ihan lyhyttä mökkireissua varten kukaan tuskin pakkaa mukaan pariakymmeniä alushousuja (eikös niitä sen verran ollut?), joten ehkä mökkireissuun sisältyi käynti jossakin muuallakin tai muu pitempi matkustaminen. Mielestäni olisi jotakuinkin loogista, että mökinomistaja on (kiukkuisena ja oma-aloitteisesti tai sitten ihan naisen pyynnöstä) vienyt naisen jälkeensä jättämät tavarat rautatieasemalle odottamaan naista ja tämän junan lähtöä. Ja sitten juna lähti, nainen ja kassi eivät.

Revitty lippu taas voisi viitata siihenkin, että epätoivoinen tai kiukkuinen nainen on löytänyt vain osittain käytetyn lipun taskustaan, tajunnut, että järkevintä olisi ollut käyttää se (koska siten olisi välttynyt esim. mökkireissulla tapahtuneelta - mitä se olikaan), ja on repinyt sen, vaikkapa siellä metsässä. Jos roskista ei ole käden ulottuvilla, loogista on laittaa palaset takaisin taskuun eikä heittää luontoon.
Kiviäkin kiinnostaa.
härkä
Jack Bauer

Asutus :

Varsinaista asutusta ei ole lähellä. Lähin paikka on Oritupa.
9- tien toisella, läntisellä puoöella taitaa olla seuraavaksi lähin asutus.
Sitten mennään jo itäänpäin kohti Orivettä. Etelään kohti tietä, joka johtaa 9 -tieltä Oriveden rautatieaseman lähelle , ja jonka nimeä en nyt kirveelläkään muista, niin sen varrella on taloja.
Mökkejä on siellä täällä , on maanantai ilta ja pakkasta vähintään - 20

T
Härkä
härkä
Jack Bauer

Yliskyläntie on tien nimi , hain toisen kirveen , sitten muistin

T
Härkä
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Carina kirjoitti:Rouvari ei uskaltanut sanoa asiaa varmaksi, mutta kun hänen edessään vainajan paita leikattiin kaulasta alaspäin auki, hän ei muista nähneensä rintsikoita jotka todennäköisesti olisivat jääneet hänen mieleensä kun olisivat jääneet siihen vaatteiden päällimäiseksi. Painotan kuitenkin vielä, ettei hän voi olla asiasta 100% varma.
Minusta tämä on erikoista. Miten niin "ei muista"? Tai jollei muistakaan niin miten niin asiaa ei voitaisi tarkistaa? Vai onko tämä nyt niitä seikkoja joita ei vain tutkinnalisista syistä paljasteta?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Marilyn Pakarinen
Alibin satunnaislukija

Vielä tällaista tuli mieleen: Jos itse olisin 20 asteen pakkasessa metsässä paleltumaisillani, ympärillä olisi puita ja mukanani olisi sytkäri ja sarjakuvalehti, yrittäisin takuulla tehdä jonkinlaista nuotiota... Tämä voisi puoltaa härän teoriaa kuolemisesta jossakin muualla.
Kiviäkin kiinnostaa.
härkä
Jack Bauer

Rintsikat :

Rouvari todella mainitsi , että pusero leikattiin kaulasta alaspäin halki .
Silloin rinnat paljastuivat , jota seikkaa sivusimme kun Juliet Jonesin kanssa Rouvarin kanssa keskustelimme.
Jos vainajalla olisi ollut rintsikat , olisi luullut niiden kuppien ikäänkuin kääntyvän puseron päälle , jos ne olisi leikattu samalla kertaa rintsikoiden keskeltä poikki.
Kuvassa on kuitenkin näytetty ehjältä näyttävä pusero.
Kuvan voi varmaan kyllä manipuloida , mene ja tiedä.
Ruumiin yläosan paljastumisen jälkeen Rouvarit poistuivat paikalta.

T
Härkä
Alice Cullen
Roger Murtaugh

Marilyn Pakarinen kirjoitti:Vielä tällaista tuli mieleen: Jos itse olisin 20 asteen pakkasessa metsässä paleltumaisillani, ympärillä olisi puita ja mukanani olisi sytkäri ja sarjakuvalehti, yrittäisin takuulla tehdä jonkinlaista nuotiota... Tämä voisi puoltaa härän teoriaa kuolemisesta jossakin muualla.
Jos on ollut todella poissa tolaltaan ei välttämättä ajattele niin selkeästi.
Ehkä ajatuksena on vaan käpertyä hetkeksi kasaan, itkemään.
Nämähän ovat nyt vaan kaikki arvailua kun totuutta ei tiedä kukaan, tai sitten osan totuudesta tietää joku joka sitä ei halua kaikille jakaa.
Marilyn Pakarinen
Alibin satunnaislukija

Mun mielestä rintaliiveistä voi päätellä jotakin vain, jos ne on puettu päälle väärin. Ainakin minä itse olen todella usein ilman rintaliivejä.
Kiviäkin kiinnostaa.
Alice Cullen
Roger Murtaugh

Carina kirjoitti:
Voit hyvinkin olla oikeassa, itsekkin olen miettinyt, kuten täälläkin olen ilmi tuonut, sitä, että nainen olisi lähtenyt riidan jälkeen ja siksi ottanut sen lampunkin mukaan, kuvitellut siis löytävänsä ihmisten ilmoille.
Niinpä.
Naiset on kovinkin oikukkaita toisinaan ja tuollainen näyttävä poistuminen olisi hyvinkin mahdollista.
Silloin ei varmasti päällimmäinen ajatus olisi lähteä kuolemaan, vain päästä pois ajatukset yhtänä mylläkkänä päässä.
Vastaa Viestiin