Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
härkä
Jack Bauer

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja härkä »

Manipulointi :

Heh, Heh , tulipa vahingossa laitettua hassu lause. Manipuloitu kuva.
Mitä ja ketä tässä oikein nyt manipuloidaan ?

Marilyn Pakarinen olisi varmaan tilanteesta selvinnyt , kyllä kuivassa pakkas säässä
varmaan kuivaa puutakin olisi jostain voinyt löytää.

T
Härkä
Marilyn Pakarinen
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Marilyn Pakarinen »

härkä kirjoitti:Marilyn Pakarinen olisi varmaan tilanteesta selvinnyt , kyllä kuivassa pakkas säässä varmaan kuivaa puutakin olisi jostain voinyt löytää.
Heh, paino oli sanalla "yrittäisin" :) Paikalta ei välttämättä olisi löytynyt yhtään hiiltynyttä puuta, mutta ei kyllä olisi löytynyt lukemiskelpoista sarjakuvalehteäkään.
Kiviäkin kiinnostaa.
modestyblaise
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja modestyblaise »

Jos on pienet rinnat niin ei tarvitse käyttää rintaliivejä eivätkä monet käytäkään. Sukkahousujen puuttuminen ei ole kovin ihmeellinen asia sillä läheskään kaikki naiset eivät käytä sukkahousuja. Varsinkaan jos ei ole ollut tarkoitus viettää aikaa ulkosalla.

Minua kiinnostaisi enemmän tietää että olivatko vaatteet sporttikassissa likaisia (käytettyjä) vai puhtaita (pestyjä) Siitä voisi tietää että oliko hän tulossa vai menossa.
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

Marilyn Pakarinen kirjoitti:Vielä tällaista tuli mieleen: Jos itse olisin 20 asteen pakkasessa metsässä paleltumaisillani, ympärillä olisi puita ja mukanani olisi sytkäri ja sarjakuvalehti, yrittäisin takuulla tehdä jonkinlaista nuotiota... Tämä voisi puoltaa härän teoriaa kuolemisesta jossakin muualla.
Siinä tilanteessa ei tosiaan välttämättä tule ajateltua selkeästi, varsinkin jos on humalassa/ lääkkeiden vaikutuksen alaisena. Jossakin vaiheessa hypotermia on yllättänyt, olihan nainen riisunut takkinsakin ja silloin ei ainakaan enää tehdä nuotiota. Oliko naisen hanskat löytöhetkellä käsissä vai jossakin muualla? Vähän on kyllä erikoista jos pipo ja hanskat olivat yllä, vaikka naisella oli kuumuuden tunne..
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Carina
Neuvoja-Jack

modestyblaise kirjoitti:Jos on pienet rinnat niin ei tarvitse käyttää rintaliivejä eivätkä monet käytäkään. Sukkahousujen puuttuminen ei ole kovin ihmeellinen asia sillä läheskään kaikki naiset eivät käytä sukkahousuja. Varsinkaan jos ei ole ollut tarkoitus viettää aikaa ulkosalla.

Minua kiinnostaisi enemmän tietää että olivatko vaatteet sporttikassissa likaisia (käytettyjä) vai puhtaita (pestyjä) Siitä voisi tietää että oliko hän tulossa vai menossa.
Ymmärtääkseni laukussa oli vain puhtaita vaatteita.
härkä
Jack Bauer

Rinnat :

Rinnat olivat keskikokoiset , ja varmaankin ihan " hyvän näköiset " , henkilön elossa ollessa.
Alusvaatteet olivat kaikki puhtaita , jotka olivat kassissa.

( Mihinköhän foorumiin minä nyt kirjoittelen ? )

T
Härkä
Hutkija
Alokas

Viesti Kirjoittaja Hutkija »

Mie luulen, että tuntematon on paennut jotakuta ja kun lunta on tuiskuttanut, hän on pelännyt jälkiensä näkyvän metsässä. Hän on tiennyt/keksinyt että aukolla tuuli ja tuisku sotkee jäljet ja hän saa seuraajansa tällä tavalla karistettua perästä. Suojaa hän sitten haki sieltä juurakosta.
modestyblaise
Hercule Poirotin viikset

Okei. Eli tuo tarkoittaa sitä että hän ei ollut ehtinyt yöpymään missään matkansa aikana vaan on ilmeisen todennäköisesti sitten kuollut samana päivänä kun on matkaan lähtenytkin. Eli hän on matkalleen lähtenyt kotoa eikä tämä ole ollut mikään "jatko-osa".

Minun täytyy nyt kyllä sanoa että tuo ilma ei ole sillä tavalla ollut mikään tappava että hän olisi kuollut kylmään noin vaan vaan siinä on täytynyt olla joku sairauskohtaus edeltämässä tätä paleltumisen mahdollisuutta. Pelkkä juokseminen yömyöhäiseen metsään kunnon ulkovaatteet päällä ei nyt ihan riitä ihmisen tappamiseen kylmyyteen yhden yön aikana.
Munch
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Munch »

modestyblaise kirjoitti:
Minun täytyy nyt kyllä sanoa että tuo ilma ei ole sillä tavalla ollut mikään tappava että hän olisi kuollut kylmään noin vaan vaan siinä on täytynyt olla joku sairauskohtaus edeltämässä tätä paleltumisen mahdollisuutta. Pelkkä juokseminen yömyöhäiseen metsään kunnon ulkovaatteet päällä ei nyt ihan riitä ihmisen tappamiseen kylmyyteen yhden yön aikana.

No jaa, menepäs metsään -20 pakkasessa tommonen vaatetus päälle ja ole siellä yö...voit olla sen jälkeen jo melkein valmista poikaa.
Carina
Neuvoja-Jack

modestyblaise kirjoitti:Okei. Eli tuo tarkoittaa sitä että hän ei ollut ehtinyt yöpymään missään matkansa aikana vaan on ilmeisen todennäköisesti sitten kuollut samana päivänä kun on matkaan lähtenytkin. Eli hän on matkalleen lähtenyt kotoa eikä tämä ole ollut mikään "jatko-osa".

Siis silloinhan oli noin 30 astetta pakkasta, joka on kyllä aikalailla! Lisäksi naisella ei kyllä minun mielestäni ollut mitenkään erityisen hyviä ulkoiluvaatteita, pelkkä pipo, kaulaliina ja hanskat ei semmoista tee. Takin alla oli ohut pusero, joka näkyy kuvissa, eikä se takkikaan mikään mahdottoman lämmin ole ollut, verrattuna esimerkiksi laskettelussa käytettävään paksuun, tuulen pitävään takkiin. Housutkaan eivät olet olleet mitenkään ulkoiluun tarkoitetut, eikä alla ollut kuin alushousut.
En tiedä kuinka nopeasti hypotermia voi tulla, mutta väitän että yhden yön aikana 30 asteen pakkasessa ja tuollaisella varustuksella se tulee varmasti.
modestyblaise
Hercule Poirotin viikset

Skorpioni kirjoitti:Jos ruumis on jäätynyt ja sitä on siirretty varoen ei siihen jää jälkiä,tai jos on siirretty välittömästi kuoleman jälkeen ei jää sellaisia jälkiä että voidaan varmasti sanoa onko ruumista siirretty,ja ystäväni on ruumishuoneen työntekijä joka tekee myös lapio-partio hommia,toki jos päässä on luodin reikä ja ympäristö on veressä niin siirtäminen niin ettei jälkiä jäisi on mahdotonta mutta tietääkseni niin ei ole tässä tapauksessa,ja tarkoitukseni ei ole nyt väittää että ei olisi todennäköistä että jälkiä jäisi mutta mahdollista se on kuten aina riippuu olosuhteista ja tuo välillä jäätyminen ei poista jälkiä mutta tekee tulkinnan vaikeammaksi.

Ihmiseen jää erittäin paljon tunnistettavia jälkiä kuolemisen ajalta eikä näitä jälkiä poista pakkanenkaan. Lisäksi kroppaan tulee erillaisia jälkiä siirtämisestä kuoleman jälkeen. Tämä ruumis oli säilynyt melko hyvin joten poliisi on pystynyt poistamaan mahdollisuuden esimerkiksi siihen että tyttö olisi siirretty jostain muualta paikalle.

Toimin aina näissä omissa spekulaatioissani faktojen mukaan ja siksi on vaikea ymmärtää että täällä niin vahvasti spekuloidaan asioilla jotka eivät edes ole mahdollisia. Kuinka moni itseasiasssa otti selvää siitä mahdollisuudesta että tämä metsätyttö olisi voinut olla joku Suomeen tullut vaihto-oppilas? Minä otin selvää ja soitin muutamaan paikkaan eikä tänne Suomeen ole jäänyt kadoksiin yhtä ainutta vaihto-opiskelijaa ulkomailta. Kaikki on hoidettu loppuun asti.

Kuinka moni on nyt selvittänyt mökkien asukkaat metsätytön kuoleman aikaan tai edes kysynyt tutkivalta taholta että onko juttua tutkittu tältä kantilta? Kyllä minä olen ihan varma että poliisi on melkoisen hyvin kartoittanut tuona aikana mökeissä oleilleet henkilöt siltä varalta että tyttö olisi voinut olla jonkun heidän vieraanaan.

Tuo takki on kyllä todella lämmin, samoin kengät, tiedän kun itselläni on samanlaiset, takin kanssa voi käyttää pakkasella t-paitaa, noin kovalla pakkasella tietenkin pitkähihaista. Vaatteet ovat suojanneet hyvin pakkaselta ja hän on myös löytänyt suojaisan paikan. Tarkoitin lähinnä sitä että nainen on järkevästi osannut pakata laukkunsa, laittanut järkevästi vaatetta päälleen ja paikka ei ole ollut todellakaan ihan keskellä ei mitään. Terve nainen olisi kävellyt lämpimikseen mutta tämä nainen on ollut kuin halvaantuneena yhdessä paikassa tai sitten ei ole ollut kauan vaan on saanut jonkun sairaskohtauksen eikä päässyt kävelemään.

Poliisihan epäili että nainen ei olisi tajunnut tulevaa kylmyyttä ottamiensa pillerien takia. Pillereitä ei ollut niin paljon että ne yksinään olisivat pystyneet aiheuttamaan kuoleman mutta voi olla että niiden ottamisella on ollut selvä yhteys naisen kuolemaan johtaneella kylmettymisellä.
härkä
Jack Bauer

Kiintoisa päivä :

kiitän osaltani vilkkaasta keskustelusta.
Koska Ailarkin nopeasti tänään vilahti mukana , on ihan pakko , vaikka tulisi bannia
Toivon, että palaat kuvioon. Sinua tarvitaan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Siksi http://www.youtube.com/watch?v=7uVfylAU ... re=related

T
Härkä
Carina
Neuvoja-Jack

modestyblaise kirjoitti:
Skorpioni kirjoitti:Jos ruumis on jäätynyt ja sitä on siirretty varoen ei siihen jää jälkiä,tai jos on siirretty välittömästi kuoleman jälkeen ei jää sellaisia jälkiä että voidaan varmasti sanoa onko ruumista siirretty,ja ystäväni on ruumishuoneen työntekijä joka tekee myös lapio-partio hommia,toki jos päässä on luodin reikä ja ympäristö on veressä niin siirtäminen niin ettei jälkiä jäisi on mahdotonta mutta tietääkseni niin ei ole tässä tapauksessa,ja tarkoitukseni ei ole nyt väittää että ei olisi todennäköistä että jälkiä jäisi mutta mahdollista se on kuten aina riippuu olosuhteista ja tuo välillä jäätyminen ei poista jälkiä mutta tekee tulkinnan vaikeammaksi.

Ihmiseen jää erittäin paljon tunnistettavia jälkiä kuolemisen ajalta eikä näitä jälkiä poista pakkanenkaan. Lisäksi kroppaan tulee erillaisia jälkiä siirtämisestä kuoleman jälkeen. Tämä ruumis oli säilynyt melko hyvin joten poliisi on pystynyt poistamaan mahdollisuuden esimerkiksi siihen että tyttö olisi siirretty jostain muualta paikalle.

Toimin aina näissä omissa spekulaatioissani faktojen mukaan ja siksi on vaikea ymmärtää että täällä niin vahvasti spekuloidaan asioilla jotka eivät edes ole mahdollisia. Kuinka moni itseasiasssa otti selvää siitä mahdollisuudesta että tämä metsätyttö olisi voinut olla joku Suomeen tullut vaihto-oppilas? Minä otin selvää ja soitin muutamaan paikkaan eikä tänne Suomeen ole jäänyt kadoksiin yhtä ainutta vaihto-opiskelijaa ulkomailta. Kaikki on hoidettu loppuun asti.

Kuinka moni on nyt selvittänyt mökkien asukkaat metsätytön kuoleman aikaan tai edes kysynyt tutkivalta taholta että onko juttua tutkittu tältä kantilta? Kyllä minä olen ihan varma että poliisi on melkoisen hyvin kartoittanut tuona aikana mökeissä oleilleet henkilöt siltä varalta että tyttö olisi voinut olla jonkun heidän vieraanaan.

Tuo takki on kyllä todella lämmin, samoin kengät. Ne ovat suojanneet hyvin pakkaselta ja hän on myös löytänyt suojaisan paikan. Tarkoitin lähinnä sitä että nainen on järkevästi osannut pakata laukkunsa, laittanut järkevästi vaatetta päälleen ja paikka ei ole ollut todellakaan ihan keskellä ei mitään. Terve nainen olisi kävellyt lämpimikseen mutta tämä nainen on ollut kuin halvaantuneena yhdessä paikassa tai sitten ei ole ollut kauan vaan on saanut jonkun sairaskohtauksen eikä päässyt kävelemään.
Sanon nyt toisen kerran sinulle, että sinulla on erityisen ärsyttävä tapa kirjoittaa tänne palstalle, ihan kuin olisit joku jutun päätutkija, joka tiedät kaikki olemassa olevat faktat tapauksesta. Me kaikki täällä voimme väittää omien mielipiteidemme olevan faktoja, mutta tosiasiassa vedenpitäviä faktoja tässä jutussa on aika vähän.
Jollei sinulle nyt vielä ole tullut selväksi, niin usea henkilö täällä, mm. Härkä ja minä olemme tehneet jutun eteen hyvinkin paljon töitä ja Härkä on ollut kyllä henkilökohtaisesti yhteydessä niin entiseen päätutkija Kaartiseen kuin nykyään juttua tutkivaan KRP:henkin. Lisäksi Härkä on ollut yhteydessä Jyväskylän yliopiston vaihto-opiskelioiden yhteyshenkilöön joka ei ole mitenkään tyrmännyt ajatusta mahdollisesta vaihto-opiskelijasta. En todellakaan usko, että sinun muutama soittosi varmistaisi 100% sen etteikö kyseessä voisi olla jonkin maan vaihto-oppilas tai vaikka sellaisen ystävä.

Vaikka laittaisit päällesi hyvinkin lämpimät ulkoiluvarusteet ja menisit samanlaiseen pakkaseen, minkä vainaja joutui kokemaan niin hyvin suurella todennäköisyydellä kuolisit hypotermiaan.

Ja edelleenkin kysyn sinulta, että miten voidaan todistaa toisin, jos nainen on ollut mökissä, mihin ei ole jäänyt hänestä mitään todistusaineistoa ja omistaja kieltää koskaan nähneensäkään naista? Kerro se minulle, niin suljen mökit pois.
Mallbella
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Mallbella »

Tarkoitin tuolla aikaisemmin etikettien repimisen ja henkilöllisyyden salaamisen yhteydellä sitä, että etiketeistä voi selvittää maan mistä tuotteet on ostettu. Jos itse haluaisin vastaavassa tilanteessa täysin salata henkilöllisyyteni, en haluaisi kenenkään tietävän edes sitä, mistä maasta olen mukanani olleet tuotteet ostanut.

Tokihan tässä on monta muttaa. Miksi olisin tuhonnut etiketit, vaatelaput, henkilöllisyystodistukseni, pankkikorttini ym, mutta en kaikkia tavaroitani kerralla, jos olisin halunnut tappaa itseni ja jäädä tunnistamattomaksi? Ehkä em yksittäisten tavaroiden hävittäminen oli helpompaa kuin koko kassin. Mene ja tiedä.

Ja tosiaan kuten aikaisemmin jo totesin, on lääkkeet varmasti syy siihen miksi nainen on paleltunut. Nappeja hän on varmasti popsinut, senhän käsittääkseni poliisikin on varmistanut. Ja että kyseessä on ilmeisesti olleet rauhoittavat- , tai unilääkkeet, jos poliisi on kerran maininnut niiden syönnin vaikuttaneen siihen, ettei vainaja ole tuntenut kylmää. Matkapahoinvointilääkkeistä poliisi olisi tuskin sanonut samaa.

Ja tosiaan kun vänkäsin väkisin tuon Oriveden paikaksi, jolla oli merkitystä naiselle, olen varmaankin väärässä. Eikös lippu ollut Jämsästä Tampereelle? Eli ehkäpä Jämsässä olisi tapahtunut jotain mikä olisi saanut naisen häipymään. Suuntana ollut tosiaankin Tampereen lentokenttä, mutta onkin tullut kesken matkan toisiin ajatuksiin. Tätä on täällä varmasti jo monesti käsiteltykin.

Tämä onkin todella kiinnostava aihe! Ja kohta alan minäkin jo miettiä, että mitäs jos hän ei tehnytkään itsemurhaa... :shock:
härkä
Jack Bauer

Niinpä Malbella :

Olisi voinut käydä näinkin.
http://www.ykimuovi.fi/moottorikelkan_ahkiot.html

Kyseinen yritys ei missään tapauksessa liity asiaan.

T
Härkä
Vastaa Viestiin