Yöllinen moottoripyörän "säksätys"
Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"
Kun puhutaan moottoripyörän yöllisestä säksätyksestä, niin kummallisesti maza ja pharaoh virkistyvät. Joku voi luulla, että pharaoh tietää tuon motoristin olleen nimeltään Maza, ja tässä kohdassa myös Maza ilmaantuu paikalle. Vaikka lienee ollut Maza. Näin voi epäillä. Mitä Maza sanoo tähän?
Se mitä kioskin rouva kertoili tuosta yöllisestä moottoripyöräilijästä joko pitää paikkansa, tai sitten ei pidä aivan tarkalleen. Rouvaa on epäilty väärän alibin antamisesta ja siinä suhteessa nämäkään kertomiset eivät välttämättä ole aivan tarkalleen tosia. Maza saattaa tietää asiasta enemmän?!
Se mitä kioskin rouva kertoili tuosta yöllisestä moottoripyöräilijästä joko pitää paikkansa, tai sitten ei pidä aivan tarkalleen. Rouvaa on epäilty väärän alibin antamisesta ja siinä suhteessa nämäkään kertomiset eivät välttämättä ole aivan tarkalleen tosia. Maza saattaa tietää asiasta enemmän?!
-
Pharaoh
- Martin Beck
Re: Yöllinen Awan "säksätys"
Panitko moposi säksättämään siksi ettei Arskan kaveri Pera ottanut sinua auton kyytiin?Maza kirjoitti:Vanhin käytössä ollut moponi oli 1950-luvulta, enkä tunne sen kaikkia vaiheita. On se hyvinkin voinut säksättää kaikkina vuorokaudenaikoina.Pharaoh kirjoitti:Korjaa jos olen väärässä, mutta sinun moposi säksätti. Väitätkö, ettei se säksättänyt myös yöllä?
En, koska silloin käytin polkupyörää. Sateessa ja vastatuulessakin jopa. Mutta ei Jopo.Pharaoh kirjoitti:Panitko moposi säksättämään siksi ettei Arskan kaveri Pera ottanut sinua auton kyytiin?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
-
Pharaoh
- Martin Beck
Väität siis että kuultu ääni ei tullut sinun mopostasi koska olit tuona yönä liikkeellä pyörällä?Maza kirjoitti:En, koska silloin käytin polkupyörää. Sateessa ja vastatuulessakin jopa. Mutta ei Jopo.Pharaoh kirjoitti:Panitko moposi säksättämään siksi ettei Arskan kaveri Pera ottanut sinua auton kyytiin?
Kyseisenä vuonna en käyttänyt mopoa missään vaiheessa.Pharaoh kirjoitti:Väität siis että kuultu ääni ei tullut sinun mopostasi koska olit tuona yönä liikkeellä pyörällä?Maza kirjoitti:En, koska silloin käytin polkupyörää. Sateessa ja vastatuulessakin jopa. Mutta ei Jopo.Pharaoh kirjoitti:Panitko moposi säksättämään siksi ettei Arskan kaveri Pera ottanut sinua auton kyytiin?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
-
Pharaoh
- Martin Beck
Hyvin epäuskottavaa. Pojalla on mopo mutta hän vain sotkee munamankelilla...Maza kirjoitti:Kyseisenä vuonna en käyttänyt mopoa missään vaiheessa.Pharaoh kirjoitti:
Väität siis että kuultu ääni ei tullut sinun mopostasi koska olit tuona yönä liikkeellä pyörällä?
Älä viitsi. Konsta tietää mopoajelusta.
Mopo ei ollut hallussani. Kuka on Konsta?Pharaoh kirjoitti:Hyvin epäuskottavaa. Pojalla on mopo mutta hän vain sotkee munamankelilla...
-
Pharaoh
- Martin Beck
Olitko lainannut mopon jollekin, vai oliko se varastettu?Maza kirjoitti:Mopo ei ollut hallussani. Kuka on Konsta?Pharaoh kirjoitti:Hyvin epäuskottavaa. Pojalla on mopo mutta hän vain sotkee munamankelilla...
-
Rikosmaisteri
- Remington Steele
Nyt kun NG ei muista tai ei halua muistaa tai muistaa mitä sattuu kohtalokkaasta telttaretkestä. Ja puheet ko. asiasta ovat myös enemmän vähemmän sitä itseään, asia jonka, ehkä vähemmän värikkäästi, myöntävät myös pahiten NG:n lumoissa olijat.
Niin onko mitään todistetta/faktaa, että NG ei olisi voinut pyöräillä niitä kadonneita kamoja kauemmaksi?
Saa sitä näinkin kysyä, kun kehtaa pitää eri mahdollisuudet avoinna eikä lumoudu sokeasti yhden asian kannattajaksi. Kiellettyä ole ei se. Ei ole.
Niin onko mitään todistetta/faktaa, että NG ei olisi voinut pyöräillä niitä kadonneita kamoja kauemmaksi?
Saa sitä näinkin kysyä, kun kehtaa pitää eri mahdollisuudet avoinna eikä lumoudu sokeasti yhden asian kannattajaksi. Kiellettyä ole ei se. Ei ole.
Kysy oikeita kysymyksiä...
-
strangelove
- Adrian Monk
Luulen että poliisilla on tämän yöllisen ajelijan nimi tiedossaan. Asiasta kerrottiin siis Jermon kirjassa ja siinä sanottiin yksiselitteisesti ajajan olleen oman kylän poika. Olen varma, ettei poliisi jättänyt huomioitta tätä havaintoa ja selvitti tämän pojan henkilöllisyyden. Se on nimittäin seikka joka tukisi Marjatan kertomusta, joten varmasti ei jätetty kiveä kääntämättä. Jos tämä ajaja olisi jäänyt tuntemattomaksi, miksei sitä käytetty syyttäjän toimesta oikeudessa valttikorttina ja viitattu sillä Gustafssoniin?Sariola kirjoitti:Se mitä kioskin rouva kertoili tuosta yöllisestä moottoripyöräilijästä joko pitää paikkansa, tai sitten ei pidä aivan tarkalleen. Rouvaa on epäilty väärän alibin antamisesta ja siinä suhteessa nämäkään kertomiset eivät välttämättä ole aivan tarkalleen tosia. Maza saattaa tietää asiasta enemmän?!
Kaikki eivät vain halua nimeään kirjallisiin julkaisuihin. Etenkään kun koko epsiodilla ei ollut mitään yhteyttä murhiin, kunhan joku yökohkija ajeli lämpimikseen. Sama homma Tulilahdella. Ei tyttöjen haudat löytäneen miehen nimeä ole koskaan taidettu kertoa julkisesti.
No ei siitä todellakaan ole mitään todistetta/faktaa, on vain Nils Gustafssonin vakuuttelu asiaan, vaikka sitä ei häneltä kysyttäisikään. Huhuja toki on ja villeimmissä tarinoissa epäillään Gustafssonin käyneen jopa kotonaan ilalla - siis yöllä. Voi jopa epäillä naapurinmiehen tästä käynnistä Gustafssonille vihjailleen ja silloin tärähti äijäparkaa turpiin niin, että kipunat vain tupakista sinkoili.Rikosmaisteri kirjoitti:Niin onko mitään todistetta/faktaa, että NG ei olisi voinut pyöräillä niitä kadonneita kamoja kauemmaksi?
Tämä naapuritalon mieskin taitaa olla jo siirtynyt ajasta iäisyyteen, mutta olisi siitä huolimatta mielenkiintoista haastatella hänen sukulaisiaan tai tuttaviaan, kertoiko hän mitään Gustafssonien elämästä tuon traagisen tapahtuman jälkeen. Ja nyt en tarkoita sitä, että olisi jotenkin todistanut yöllisesen vierailun kotona, vaan ihan noin yleensä, minkälaista elämä oli kulmilla tapahtuneen jälkeen, ketään syyllistämättä. Toki huhuiltakin olisi hyvä saada siivet poikki, sillä niillä on tapana värittyä tarinaa kerrottaessa.
Epäilen vahvasti, että nimi ei ole tiedossa. Mutta kumpaankos suuntaan se motoristi ajoikaan - murhaniemelle päin vai sieltä pois päin?strangelove kirjoitti:Luulen että poliisilla on tämän yöllisen ajelijan nimi tiedossaan. Asiasta kerrottiin siis Jermon kirjassa ja siinä sanottiin yksiselitteisesti ajajan olleen oman kylän poika.
Totuus on faktojen tunnustamista.
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Vielä suurempi olisi luuullut olleen puolustuksen halu saada tuon yöllisen ajelijan nimi ja todistus oikeuteen, vai mitä strange?
-
strangelove
- Adrian Monk
Kyllä, mutta jos ajelija ei ollut tiedossa, syyttäjän olisi ollut helppo väittää sen olleen Gustafsson. Kaiken tämän huomioiden on mielestäni selvää, että ajalija on poliisin tiedossa eikä tuo liity juttuun mitenkään.Hessu52 kirjoitti:Vielä suurempi olisi luuullut olleen puolustuksen halu saada tuon yöllisen ajelijan nimi ja todistus oikeuteen, vai mitä strange?
Vaikuttaa varmalta, että poliisi kyllä selvitti miehen henkilöllisyyden. Ellei selvittänyt, niin se olisi ollut törkeä virhe poliisin puolelta. Se taas ei ole aivan varmaa, etteikö tuolla pyöräilijällä olisi voinut olla jotakin tekemistä myös itse rikoksen kanssa. Se taas on mahdollista, joskaan ei kovin todennäköistä.strangelove kirjoitti: ..... Kyllä, mutta jos ajelija ei ollut tiedossa, syyttäjän olisi ollut helppo väittää sen olleen Gustafsson. Kaiken tämän huomioiden on mielestäni selvää, että ajalija on poliisin tiedossa eikä tuo liity juttuun mitenkään.
Jos tuo ajelija olisi ollut selvillä, olisi puolustus kaivanut hänet esiin, no, vaikka haudasta, mutta näin ollen epäilen tuon motoristin jääneen tuntelmattomaksi ja sen takia, niin puolustus, kuin syyttäjäpuolikaan ei siihen sen kummemmin takertunut.