Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
eyes
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Ti Helmi 03, 2009 12:15 am

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja eyes »

modestyblaise kirjoitti:Kappas, ihan netissä surffaamalla löytyi myös tietoa että nimenomaan tuon ABCeen pihalla tapahtuu bussinvaihtoa mm. Tampere-Jämsä-välillä.
modestyblaise kirjoitti:...vuoroja jotka pysähtyvät Oriveden ABC-asemalla ja matkustajat vaihtavat bussia, osa matkustajista jatkaa samassa bussissa.
Kaipaisin linkkiä, josta löysit tämän tiedon, että ABC:n pihalla vaihdetaan bussia?

Mielestäni bussit eivät kierrä edes ABC:n pihaan. Ja olen ymmärtänyt, että bussin vaihto tapahtuu aina Oriveden linja-autoasemalla. Näin ainakin silloin, kun itse olen siitä bussilla kulkenut.
Macavity
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 8:42 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Macavity »

Tutkin uudelleen tuota identifyme.org karttaa.
Löytöalue jää periaatteessa kolmen järven muodostaman kolmion sisälle.
Itselle ei koskaan tulisi mieleen lähteä ylittämään järveä tuntemattomassa paikassa.

Tällöin naisen olisi pitänyt tulla
a) Tampereen tieltä, välttäen Vähä Teerijärveä ja Koskuenjärvi-tietä
b)Koskuenjärveltä
c)teerijärveltä

Eli, jostakin missä on asutusta? Vaikuttaisi todennäköisemmältä kuin isolta tieltä juoksemaan lähteminen...

Tässä vielä maastokarttaa: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kart ... &map.y=368


Mutta nyt hieman pakko kommentoida koko ketjua.
kannattaako keskittyä spekuloimaan MITÄ on tapahtunut, sen sijasta, että yritettäisiin miettiä KENELLE on tapahtunut? Henkilöllisyyden kannalta ihan sama onko bussi pysähtynyt ABC:n pihalla, vaiko ei... Toki tuollaiset seikat antaa mahdollisuuden miettiä näköhavaintoja etc., mutta...
He's the bafflement of Scotland Yard, the Flying Squad's despair:
For when they reach the scene of crime --
Macavity's not there!
modestyblaise
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Loka 21, 2009 3:45 pm
Paikkakunta: helsinki/cambridge

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja modestyblaise »

Skorpioni kirjoitti:Juu tarkentaisin vielä omaa ns"kelkka teoriaa"en usko edes itse että näin on käynyt mutta se toimii esimerkkinä että niin olisi voinut käydä,ja jos oikein muistan niin vainajan löytöpaikan läheltä meni kelkkareitti joten kylmähermoinen kuski on voinut ajaa sitä pitkin jolloin jäljet olisivat sekaantuneet, autolla tuonti olisi loogisempaa mutta saa olla melko iso auto ennekuin ruumiin saa kyytiin survomatta.
ja toki se on todennäköisintä että vainaja on itse kulkenut sinne metsään,mutta se ei mielestäni ole ainoa vaihtoehto siksi siis spekuloin muunkinlaisilla tapahtumaketjuilla.

Ja Modestyblaiselle että toin jo esille miksi uskon että ruumiiseen ei jää välttämättä jälkiä,ja annoin jopa kuvitteellisen tarinan jonka avulla olisit voinut todistaa minun olleen väärässä,silti minun pitäisi vain uskoa sinua kun niin sanot,toki ystävälläni ei ole patologin koulutusta mutta kuvittelisin hänen tietävän silti enemmän kuin normi tallaajan,tietysti hän voi olla väärässäkin.

Mistä päättelet että minä olen normitallaaja?

Ei muuten ystäväsi satu olemaan tuo sama ystävä tuolla aiemmin ketjussa jutussasi esiintynyt joka ehkä oli myös nähnyt tämän naisen ennen hänen kuolemaansa. On melkoisen mielenkiintoista lukea noita vanhoja viestejä.

Luin vanhoja juttuja lehdistä ja tuo paikka ei suinkaan ole ollut mikään kulkematon paikka vaan siellä on myös helmikuussa ollut muita kulkijoita, eivät ole huomanneet vainajaa. Tämä nyt sinänsä on ihan normaalia sillä ennenkin ihmiset ovat kulkeneet ruumiiden ohitse niitä huomaamatta. Mutta voisiko siis olla mahdollista että kyseinen nainen kuolikin paljon myöhemmin eikä noilla bussilipuilla ole mitään tekemistä hänen kuolemansa kanssa?


Mitä tarkoitin tuolla kylmyyteen kuolemisella niin jos se on päämääränä niin ei itsemurhaa hautova ottaisi päällysvaatteita mukaansa ja mökistä paetessakin olisi ulkovaatteista ainakin osa jäänyt mökkiin. Pääasiassa en usko tuohon teoriaan kosk anainen on ollut hyvin varustettuna pienelle kävelyretkelle.

Hän on kuitenkin ollut huonossa kunnossa, pitkälle kehittynyt osteoporoosi ja aliravitsemus. Ne altistavat kylmettymiselle.

Huomasin myös että pulloja ei itseasiassa olekaan ollut kolmea kappaletta vaan yksi novelle-pullo ja sitten pari muuta limsapulloa jotka ovat siis löytyneet maasta? Olisiko nainen käynyt ostoksilla tuolla abceellä ennen kuolemaansa. Kylmä ilma ja kylmää vettä kitusiin? Siitä saa jo hyvät rytmihäiriöt.
Macavity
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 8:42 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Macavity »

Eikö osteoporoosi ollut vasta suht uusi eikä suinkaan "pitkälle kehittynyt"?

Eikä kyse ollut myöskään mistään sairaalloisesta aliravitsemuksesta... Jos pituus oli 166 cm ja paino 52 kiloa, niin BMI on 18,9. Normaalialueella, alarajoilla tosin.


EDITTIÄ: http://www.identifyme.org/ on ihan kiva paikka tarkastella noita faktoja tämän aiheen tiimoilta :)
He's the bafflement of Scotland Yard, the Flying Squad's despair:
For when they reach the scene of crime --
Macavity's not there!
modestyblaise
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Loka 21, 2009 3:45 pm
Paikkakunta: helsinki/cambridge

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja modestyblaise »

Luin että osteoporoosi oli pitkälle kehittynyt.

Googleta bussin vaihto abc orivesi niin sieltä löytyy.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Ailar »

modestyblaise kirjoitti: Mistä päättelet että minä olen normitallaaja?
----
Hän on kuitenkin ollut huonossa kunnossa, pitkälle kehittynyt osteoporoosi ja aliravitsemus. Ne altistavat kylmettymiselle.

Huomasin myös että pulloja ei itseasiassa olekaan ollut kolmea kappaletta vaan yksi novelle-pullo ja sitten pari muuta limsapulloa jotka ovat siis löytyneet maasta? Olisiko nainen käynyt ostoksilla tuolla abceellä ennen kuolemaansa. Kylmä ilma ja kylmää vettä kitusiin? Siitä saa jo hyvät rytmihäiriöt.
Kukaan ei varmaan luule sinua ainakaan kirjoituksiesi perusteella normiksi! :D
Vainajaa koskevassa osteoporoosi-tiedossasi on virhe.
Juomapullotiedoissasi on parikin virhettä.
Lue nyt ne tosiasiat ketjusta ensin!
Macavity
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 8:42 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Macavity »

No ainakin nopealla googletuksella löysin vain minfoa ja pirkanmaan metsäurheilijoita. Niin voisiko linkittää, kiitos? :)
He's the bafflement of Scotland Yard, the Flying Squad's despair:
For when they reach the scene of crime --
Macavity's not there!
modestyblaise
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Loka 21, 2009 3:45 pm
Paikkakunta: helsinki/cambridge

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja modestyblaise »

Linkitän heti kun pääsen takasin koneelle. Ruoka-aika. huomasin ettei s eollut tuo haku ja mulla on tuoss amuistiss anoita hakuja vähän useampi mutta linkitän siis tottakai.
modestyblaise
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Loka 21, 2009 3:45 pm
Paikkakunta: helsinki/cambridge

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja modestyblaise »

Tässä nyt ihn nopeesti yks reitti

IISALMI/Matkahuolto 55 9.30
SIILINJÄRVI/Matkahuolto 55 8.45
VUORELAN ramppi 55 8.30
PITKÄLAHTI/ABC 55 8.15
VEHMASMÄKI/Nesteen pysäkki 55 8.0
VARKAUS/Linja-autoasema 55 7.20
PIEKSÄMÄKI/Linja-autoasema 55 6.20
HANKASALMI/Jari-Pekka 55 5.55
ORIVESI/ABC Oritupa,piha 35 3.15
TAMPERE/Linja-autoas.til.ajol. 26 2.35
SÄÄKSJÄRVI/Ramppi 26 2.25
VALKEAKOSKI/La-asema,til,ajol. 26 2.5
KYLMÄKOSKI/Sotkiantien th 26 1.35
LAPINLAHTI/Matin ja Liisan as. 55 9.10
KUOPIO/linja-autoasema,lait.8 55 8.20
PELLESMÄKI/Pikavuoropysäkki 55 8.5
PAUKARLAHTI/Pikavuoropysäkki 55 7.55
LEPPÄVIRTA/Linja-autoasema 55 7.40
JYVÄSKYLÄ/Harjukatu,til.ajol. 40 5.15
MUURAME/Shell,piha 40 5.0
KORPILAHTI/ST1, pysäkki 40 4.50
SAALAHTI/Koskibaarin pysäkki 40 4.40
JÄMSÄ/Linja-autoasema 40 4.20
RUUTANA/Shell pikav.pysäkki 26 2.55
TOIJALA/ABC,piha 26 1.45
URJALA/Pentinkulma 26 1.20
TURKU/Satama
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Ailar »

modestyblaise: Eikö kopsaamasi bussilinja ole tilausajomatka risteilylle? Pääteasemakin näkyy olevan satama.
Marilyn Pakarinen
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Marras 03, 2009 10:10 am

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Marilyn Pakarinen »

Ailar kirjoitti:modestyblaise: Eikö kopsaamasi bussilinja ole tilausajomatka risteilylle? Pääteasemakin näkyy olevan satama.
On. http://www.matkavekka.fi/www.matkavekka ... iis-jyv-tk

Ehkä Metsätyttö olikin menossa Viking Linelle ostamaan huokeaa Jägermeisteria (tähän olisin laittanut tonttuhymiön, jos niitä olisi ollut tarjolla).
Kiviäkin kiinnostaa.
Marilyn Pakarinen
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Marras 03, 2009 10:10 am

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Marilyn Pakarinen »

Kannattaa muistaa, että monet naiset keräävät takkiensa taskuihin ja laukkuihinsa ihan järjettömiä lappusia. Ihan uteliaisuuttani käväisin vaatekaapilla, valitsin sattumanvaraisesti yhden takeistani ja katsoin, mitä taskuista löytyi: tyttären kauan kateissa ollut Pikku Myy -heijastin, jäätelötuutin paperia, kaukaisen sukulaisen puhelinnumero lapulle tuherrettuna, S-Marketin ostoskuitti viime toukokuulta ja pysäköintilipuke viime syyskuulta.

Metsätytön bussilippu on voinut olla taskussa aika monta viikkoa. Laukku toki löytyi helmikuussa, mutta todistaako se loppujen lopuksi mitään? Uusia alushousuja saa kyllä kaupasta.
Kiviäkin kiinnostaa.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Marilyn Pakarinen kirjoitti:
Ailar kirjoitti:modestyblaise: Eikö kopsaamasi bussilinja ole tilausajomatka risteilylle? Pääteasemakin näkyy olevan satama.
On. http://www.matkavekka.fi/www.matkavekka ... iis-jyv-tk

Ehkä Metsätyttö olikin menossa Viking Linelle ostamaan huokeaa Jägermeisteria (tähän olisin laittanut tonttuhymiön, jos niitä olisi ollut tarjolla).
Ei se ainakaan tulossa sieltä ollut, kun ei ollut kaljakärryäkään eikä edes tyhjiä tölkkejä. :lol:
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Carina »

Voi, voi voi..Modestyblaise, kertaa tosiaan ne vähäiset faktat mitä tästä jutusta on esillä. Tuot koko ajan esille jotain virheitä, joita on useaan kertaan käsitelty tällä palstalla.

-Osteoporoosi oli alkava
-Bussiliput eivät suinkaan olleet kynnenpään kokoisia, vaan ne muutamat passinpalaset.
-Ja tosiaan, kuten täällä on ennenkin sanottu, niin tilausajot pysähtyvät siihen Orituvalle, muut pysähtyvät Oriveden bussiasemalle.

Mä alan epäilemään että Modestyblaise on trolli ja sehän onkin sitten jo bannin paikka..
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Carina »

Googlettelin tuota hypotermiaa ja löysin seuraavanlaista tietoa:

"Alkoholi on merkittävä riski talviaikaan ja ulkoilmassa; se heikentää arviointikykyä ja ihminen ei tunne kylmyyttä alkoholin vaikutuksen alaisena. Lämmönhukka alkoholia nauttineella on kuitenkin suurentunut, koska kaikki pintaverisuonet ovat avoinna. Tällä tavoin elimistön jäähtyminen nopeutuu ja hypotermian etenemin voimistuu.
Hypotermia kehittymistä edesauttavat tuuli ja kosteus, huono yleiskunto, alkoholi, nälkä ja väsymys. "

http://www.terve.com/hyvinvointi/terveteema/hypotermia/

Vainaja saattoi olla hyvin nauttinut alkoholia. Siihen vielä päälle kosteus, mahdollinen, tuuli, huono yleiskunto (?), nälkä, väsymys ja suhteellisen kevyt pukeutuminen niin on aika varma, että henkilö eksyessään ikävä kyllä paleltuu kuoliaaksi :(
Viimeksi muokannut Carina, Ti Marras 10, 2009 7:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Vastaa Viestiin