Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
härkä
Jack Bauer

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja härkä »

Ursula :

Olen antanut italiattaren pitämässä blogissa mainitun virolaisen Ursulan infon Jyväskylän yliopistolle.
Näittäisi siltä , että hän olisi lopettanut vaihto-opiskelun jo joulukuussa - 06 , mutta asiaa tarkistetaan.
Lisäksi joukossa on ollut myös saksalainen Ursula niminen henkilö

T
Härkä
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Valdovasille ja muille, jotka kyselitte kuvia hautapaikan rististä:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5234621.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=5234628.jpg
S.T
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja S.T »

hmm... kunpa saataisiin kuva näistä kahdesta Ursulasta... aletaanko olla jo lähellä ratkaisua :shock:
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

onko nämä henkilöt ilmoitettu kateissa oleviksi? vai miksi ootte heidän perässään? mun mielestä olis hieman epämiellyttävää huomata että joku seurais mua jonkun blogin kautta...melkoinen sattuma että tässä on kaks ursulaa joista toisen syntyperäkin täsmää itseni kanssa :wink:
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Skorpioni
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Skorpioni »

Cicerolle oletko siis sitä mieltä että poliisi kertoo aina ja automaattisesti kaiken mitä tietävät,asia ei ole todellakaan näin vaan tutkinnallisista syistä he voivat pantata oleellisiakin tietoja ja jopa antaa vääriä tietoja.
yksi syy tämänlaiseen menettelyyn on huuhaa-todistajat jotka saadaan karsittua pois. :P
modestyblaise
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja modestyblaise »

Orituvan pihalla pysähtyy aika monta bussia, vaikka niistä suurin osa onkin etupäässä ns. tilausbusseja. Yksi jonka löysin tekee matkoja Riikasta ja Riikaan mutta siis useamman löysin haulla bussi oritupa. En tiennyt että pitää olla joku tietty bussi kyseessä. Sitä minäkin ihmettelen että miksi näitä nimimerkki Härän antamia tietoja ei löydy mistään julkisesti?

Poliisi vastasi kyselyihini niin että he eivät kerro yksityisille henkilöille sen enempää kuin mitä on julkistettu eikä heillä ollut lisättävää julkisuudessa esitettyihin tietoihin :shock: Jos on lisää tiedotettavaa niin he tiedottavat asiasta julkisesti.
modestyblaise
Hercule Poirotin viikset

Skorpioni kirjoitti:Cicerolle oletko siis sitä mieltä että poliisi kertoo aina ja automaattisesti kaiken mitä tietävät,asia ei ole todellakaan näin vaan tutkinnallisista syistä he voivat pantata oleellisiakin tietoja ja jopa antaa vääriä tietoja.
yksi syy tämänlaiseen menettelyyn on huuhaa-todistajat jotka saadaan karsittua pois. :P

Kysymys ei ole esitetty minulle mutta minä itse asiassa soitin tänään poliisille ja kysyin asiasta. heillä ei ole tapana vastailla yksityishenkilöiden uteluihin asioista jotka eivät ole jo julkisuudessa. He ottavat vastaan tietoa mutta vaikka tämä henkilö tuntuisi tietävänkin asiasta niin tutkinnallisista syistä siitä huolimatta onko kyseessä rikos tai ei niin he eivät voi antaa tietoja. Eli jos osaisin sanoa että näin erään naisen tuolla alueella tuona aikana ja hänellä oli mukana myös Me Naiset-lehti ja kysysiin että oliko kuolleella naisella Me Naiset-lehti niin poliisi ei voi vastata kysymykseen mutta he voivat kirjata oman huomioni ylös. He siis tiedottavat yksityiskohdista vain julkisesti.
modestyblaise
Hercule Poirotin viikset

En huomannut tuohon aiempaan laittaa mutta siis ainakin Matka-Vekan bussit pysähtyvät Orituvalla.
Skorpioni
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Skorpioni »

Modestyblaise tarkoitin edellisessä viestissäni julkisuuteen annettavia tietoja ja toki tiedän että minun on aivan turha mennä kyselemään paikallisilta sinivuokoilta mitään ja heistä en tiedä kuin yhden eläkkeellä olevan,en ole tosin keskustellut kyseisen henkilön kanssa 20 vuoteen joten tokkopa edes muistaa minua mutta pikkulapsen muistiin konstaapeli jäi,anteeksi ot. :D
Täsmennystä matka-vekan bussit ovat tietääkseni tilausajo busseja.
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

Modestyblaisella on näköjään joku oma tutkimuslinja, koska tiedossa on jo, että liput kuuluivat Paunu-yhtiölle, joka taas ei pysähdy (edelleenkään) siinä Orituvalla...
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

buraceen tänne liittämä kuva Kuva[/quote]

Tästä kuvasta vois päätellä että naisella ei ollut ruskeita silmiä. eksoottisuuskin häviää kun hiusrajaa lasketaan. Tää kuvahan on piirretty vainajasta otetuista valokuvista joten tässä ei oo huomioitu nimenomaan tuota hiusrajan siirtymistä. Löysin jostakin kuvia jotka oli piirretty naisesta silmät kii sivulta ja niissä tuli esiin rajusti ulospäin työntyvät posket. Mietitään et miltä ois näyttänyt ennenkuin kasvot on hieman painuneet kasaan niin posket ei ihan niin hirveästi työnny esiin mutta ovat kuitenkin erottuvat. Miskei sellaista kuvaa oo esitetty yleisölle? Näissä kuvissa kun näkyy kuolleelle ominaiset piirteet niin siitä päätellen taiteilija ei ole osannut täyttää aukkokohtia kuolleen ja elävän välillä
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
vivy
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vivy »

Käsittääkseni piirroskuvissa silmien väri on jätetty laittamatta koska siitä ei voitu olla varmoja. Tuo kuva ei siis kerro oliko silmät ruskeat vai ei..
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

vivy kirjoitti:Käsittääkseni piirroskuvissa silmien väri on jätetty laittamatta koska siitä ei voitu olla varmoja. Tuo kuva ei siis kerro oliko silmät ruskeat vai ei..
Juurikin näin..Vainajalla on ollut kuvissa silmät kiinni, joten piirtäjä on joutunut käyttämään mielikuvistustaan (jota on käytetty vähän liikaakin ;) ) kuvaa piirtäessä.
Lisäksi Cicero, jollei sinulle ole ollut tiedossa, niin tässä kuvassa myös hiusten väri on väärä. Vainajalla oli oikeasti tummanruskeat, melkein jopa mustat hiukset sekä kulmakarvat. Naisen päässä ollut puoliperuukki taas oli lähellä kuvan hiusväriä.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
aniko
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja aniko »

Silmän iiriksestä katoaa kuoleman jälkeen väri, joten emme saa tietää minkäväriset silmät olivat. Että pitikin lehteen panna just toi kauhistunut huutokuva, mulla ainakin häviää mielikuva siitä että miltä henkilö voisi näyttää sen taakse että katse ja mieli keskittyy vaan tohon ilmeeseen, joka taas ei kerro mitään sinänsä.

Se taas tässä ketjussa aiemmin esitetty että Photoshopilla voisi valokuvasta kopioida ehjän puolen kasvoista ja kääntään sen peilikuvaksi esittämään kasvojen toista puolta ei kovin hyvin toimisi. Nimenomaan kasvojen epäsymmetria tuo niihin sen persoonallisen säväyksen josta kasvot tunnistaa. Kokeilkaapa itse käänellä omaa kuvaanne peilikuvaksi ja takaisin (huom. pelikuva on se miten omat kasvonsa itse yleensä näkee) niin huomaatte mitä tarkoitan. Ammattipiirtäjät osaaavat yleensä kasvon luiden avulla tuoda esiin myös tämän persoonallisen epäsymmetrian.

Tosin jos ne alkuperäiset kuvat vielä jostain saisi niin phoshopattu naama olisi tietenkin parempi kuin ei naamaa.

Sitäkin tässä vielä mietin että mikä "oikeutus" muilla ihmisillä tavallaan enää on juttua penkoa.. tämän henkilön nähtävästi viimeinen toive oli, että hän saisi kadota ja kuolla tuntemattomana. Tämä ei ole rikos. Se miksi henkilö näin halusi tehdä on hänen oma asiansa, mutta ehkä hänellä oli omat syynsä haluta jättää läheiset pimentoon tapahtumista (hän oli esim. Saksan katolisia). "Ristiin pitää saada nimi" tai "en voi uskoa ettei kukaan kaipaa" ovat kuitenkin subjektiivisia, omiin tuntemuksiin perustuvia motiiveja. En nyt siis sano etteikö saisi tai pitäisi yrittää selvittää, kun tässä nyt itsekin juttua pohdin, mietin vain tältäkin kantilta.
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

Poistin noi kuvat tuolta buracee.org:ista, olivat vaan unohtuneet sinne.. Samat kuvat löytyy tuolta identifyMe.org/tuntematon.info:sta, käyttäkää niitä linkkejä jos johonkin tarvitsee.
Vastaa Viestiin