Kai Salomaa, 46 - katosi Karvialla kesällä 2003

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Pöysti
Jack Taylor

Re: Kai Salomaa

Viesti Kirjoittaja Pöysti »

apollo kirjoitti: Pöysti tosiaan on tuonut tätä juttua hyvin esille, mutta muutamissa kohdissa muisti pätkii pahasti.
Pakko myöntää, että asialle on tullut aikanaan omassa mielessä haetuksi jonkinlaista oikeutusta ja myöhemmin pyrkinyt kieltämään tapahtuman kokonaan. Joten eiköhän se pätkiminen ole aika luonnollista. Eli jos tarinassa on virheitä, en sille voi mitään.
Osan juttua olen jättänyt kertomatta, koska ilman ruumista, niistä ei ole hyötyä.
Lisäksi yhden todistajan (liittyy epäsuorasti) tiedän ja tuon osuuden jättänyt pois. Tiedä sitten onko elossa enään. Myös oman osuuteni tapahtuneeseen ja millä tavoin olen ollut kytköksissä seurueeseen, olen jättänyt tietoisesti pois.

Toivotaan, että joku paremmalla muistilla varustettu ja asioista tietävä vielä avautuu jonain päivänä. :D
strangelove
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Pöysti; en tiedä onko tätä edellä jo kysytty, mutta oletko ollut yhteydessä poliisiin? Mikko Uusimäki on jutun tutkinnanjohtaja.
Pöysti
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Pöysti »

Pöysti kirjoitti: Tarkoitus oli ainakin, että varsinaisten harhautusten tekijä, joka ilmeisesti tunsi Karvian seudun, ottaisi mukaansa surmassa mukana olleen henkilön tai henkilöitä, joka/jotka opastaisivat tapahtumien kulkua. Ja tuon oli määrä tapahtua surman jälkeisenä päivänä.
Tämä pohjautuu siis keskusteluun sen suhteen mitä aiottiin tehdä. Surmapäivän tapahtumia käytiin läpi myös siinä mielessä, että tuo harhautusten tekijä menisi Karvialle yksin ja kysyisi puhelimitse surmaajilta tapahtumien kulkua, jos tarvitsisi apua.
Keskusteluista jäi ainakin mieleen selkeinä asioina mm., että surma tapahtui metsässä. Tosin erääseen spekulaatioon liittyen, tuolla mökissäkin oli käyty höylää etsimässä paikkoja sotkematta.
strangelove kirjoitti:Pöysti; en tiedä onko tätä edellä jo kysytty, mutta oletko ollut yhteydessä poliisiin? Mikko Uusimäki on jutun tutkinnanjohtaja.
Olen ollut joskus aikaisemmin. Tosin kaikkea asioita tuskin olen muistanut kertoa. Palapeliä on helpompi kasata silloin, kun se on selvästi nähtävillä... Ja tänne olen heittänyt muutaman tuollaisen, "ehkä" jutun. Olen kuitenkin pyrkinyt tuomaan esille, minkä asioiden suhteen olen epävarma.
Eilisaamu
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Eilisaamu »

Mutta kyllähän sun Pöysti kannattaa sit ottaa uusinta sinne laitokselle.
Ei siitä ainakaan haittakaan olisi. Poliisille nimittäin.
_tietäjä_

Viesti Kirjoittaja _tietäjä_ »

Joo, kyllähän se hyvä olisi olla sinne poliisilaitokselle uudemman kerran yhteydessä. Kuitenkin juttua käsittääkseni edelleen tutkitaan. Olisit ainakin oman osuutesi asian selviämiseksi hoitanut. Miksi sinua pöysti, ylipäänsä näin monen vuoden jälkeen asia on palannut mietityttämään?

Ihmetys on suuri, kun tämä mies, jolla Salomaan pankkikortti oli kanissa, ei ole jo pidätetty, juttu on outo kaikin puolin, mutta toivottavasti asiaan saadaan ratkaisu ja omaisille helpotus.
ramiska
Alokas

Viesti Kirjoittaja ramiska »

Pöysti kirjoitti: Jos yritän muistella uudestaan, niin itse asiassa tuo laskutoimitus taisi mennä niin, ettei Salomaa olisi pystynyt yksin käyttämään kaikkea tuon peruuntuneen ostoaikeen ja uuden hakureissun välillä. Lisäksi oli tiedossa, ettei hänellä ollut tapana hankkia lisää, ennenkuin viimeisetkin on vedetty. Tässä vaiheessa epäilyihin tuli mukaan Salomaan ystävät. Jollakin heistä oli laskettu viimeisen oston väli niin pitkäksi, että olisi joutunut olemaan ilman jo jonkin aikaa.
Salomaa, eikä kukaan muukaan siitä porukasta, ollut yhden luukun asiakkaita. Käytettävissä oli siihen aikaan yllättävänkin paljon luukkuja. Sitäpaitsi Salomaa suosi paljon enemmän luukkua josta irtosi kotiviiniä. Satuinpa olemaan parikin kertaa paikalla, kun hän oli vinkkua hakemassa. Oli enemmän sen alan miehiä. :)
LAWoman
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Tästä ei olekaan hetkeen keskusteltu. Onkohan mitään lisätietoa löytynyt? Aika ajoin tämä tulee mediassa kuitenkin esiin. Eikä varmasti tapausta tutkittaisi niin innokkaasti ellei tytär selkeästi toivoisi ratkaisua joten tuskin tässä mikään katoaminen on kyseessä, ei tytär tästä silloin niin paljoa puhuisi julkisuudessa, vaikka haluaisikin hämätä.

Kyllähän tuossa nyt selkeästi käy ilmi, että KS oli tietoinen, että jotain on tapahtumassa. Puhui asiasta läheisilleen ja muutti käyttäytymistään. Mies on varmasti kuopassa ollut pitkään, mutta kyllähän asiaan toivotaan ratkaisua. KS tuskin nousee esiin Nahka Tapsan tavoin, sillä mukana on varmasti ollut "ammattilaisia", jotka tietävät kuinka piilottaa ruumis paremmin. Voihan kuitenkin olla, että joku jossain vaiheessa puhuu, ehkä se on kaikista todennäköisintä ratkaisun aikaansaamiseksi.

Varmastikin KS:lla oli aika käymässä vähiin ja yritti viimeisenä tekonaan paeta ja mahdollisesti hämätä myös ostamalla uuden auton. Nimittäin mietin pitkään miksi hän osti auton ihan samaan aikaan? Joku syys siihenkin täytyi olla. Se mietityttää myös, että miksi päivien aikana ajeltiin ympäriinsä? Eikö löytynyt ratkaisua vai yritettiinkö hakea apua eri puolilta? Jos Pietarsaaren suunnallakin kuitenkin oli käyty. KS varmaan yritti paeta Karvian suunnalle, mutta sieltä hänet saatiin kiinni. Kysymysmerkkinä vain on, että mihin on sen jälkeen ruumiina viety? Ja tuo auto asia kyllä myös mietityttää.

Onkohan Pöystistä enää havaintoja? Uusia mieleennousseita asioita? Jos on ollut tietoinen asioista niin varmasti se mietityttää vuosien jälkeen. Mikäli kaveri nyt tosissaan kuitenkin on, ei voi tietää.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Tai sitten hänellä oli hyvin vahvat siteet Karviaan ja siksi hän sinne päätyi ja siksi hänen matkansa sinne päätyi.
Ihan summassa ei 'jonkun talon pihaan' ihan jollekin paikkakunnalle autoa ajeta ja hävitä lopullisesti.
Olen vahvasti sitä mieltä, että Kai on jonkun talon kellarissa. Siellähän noita omakotitaloja on...
LAWoman
Christopher Lorenzo

Veikkaisin että luuli saavansa Karvilta apuja, mutta joku vuotikin tiedon hänen matkastaan sinne tai etsijät arvasivat hänen lähteneen sinne.
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Edellisen kanssa täysin samaa mieltä. Väitän että joku Karvialla oli tämän tapauksen "Juudas". :evil:
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
LAWoman
Christopher Lorenzo

Niin, että Juudakset voisi nyt jo pikkuhiljaa puhua niin saisi tytärkin rauhan mielelleen!
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
candyman

Viesti Kirjoittaja candyman »

Talossa asunut J.A.K. oli juudas!
LAWoman
Christopher Lorenzo

...ja tästäkö ei voi tuon enempää kertoa? Kumma kun poliisikaan ei ole saanut tälläisista kavereista enempää irti. :?
Take a long holiday
Let your children play
Sweet memory will die
candyman

Viesti Kirjoittaja candyman »

En nyt viitsi talossa silloin asuneen nimeä ja henkilötunnusta täällä julkaista. Nimikirjaimet riittäkööt. Hän jos kuka kavalsi Kain olin paikan tai houkutteli luokseen jossa jo Kaita odottiin. Kai luuli tämän "miehen" olleen hänen ystävänsä. Tämä mies tietää 100%:lla varmuudella mitä, koska ja missä tapahtui. Myöskin sen missä ruumis on nyt. Sen tietää poliisikin, mutta minkäs teet jos mies ei puhu vaikka on tullut "uskoon". :evil:
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

candyman kirjoitti:En nyt viitsi talossa silloin asuneen nimeä ja henkilötunnusta täällä julkaista. Nimikirjaimet riittäkööt. Hän jos kuka kavalsi Kain olin paikan tai houkutteli luokseen jossa jo Kaita odottiin. Kai luuli tämän "miehen" olleen hänen ystävänsä. Tämä mies tietää 100%:lla varmuudella mitä, koska ja missä tapahtui. Myöskin sen missä ruumis on nyt. Sen tietää poliisikin, mutta minkäs teet jos mies ei puhu vaikka on tullut "uskoon". :evil:
Näitä uskoon tulleita riittää, jos aidosti olis uskoon tullut niin Kain ruumis olis löytynyt jo aikaa sitten (vois vaikka nimettömän vinkin jättää). Mikäli joku ei oikeasti tule uskoon, puhu ohi suunsa tms. niin ei ratkea tämäkään juttu koskaan ja eiköhän nämä jotka teon ovat tehneet ole narkkareita joten ei välttämättä ole elämäntyylin vuoksi kauaa elinaikaa, jos edes ovat enää elossa oikeat tekijät. Ja uskon vahvasti että poliisi tietää enemmän kuin kertoo mutta kun suomessa rikoksesta vahvastikkin epäiltyä hyysätään niin viimeisen päälle että ei anneta koppihoitoa edes "syytä epäillä" perusteella noin vaan.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Vastaa Viestiin