Milloin? ( Murhien kellonaika)

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason

Re: Milloin? ( Murhien kellonaika)

Viesti Kirjoittaja papillon »

Navetanhajuinen kirjoitti:
strangelove kirjoitti:
Navetanhajuinen kirjoitti:30.3.2003 Nisse sanoo omatoimisesti "ai ne tavarat sitten löyty" kun hänelle ilmoitettaan olet nytten sitten pidätetty.
Heitäpä jotain lähdettä tälle väittämälle...
Nils Gustafsonin kuulustelu 30.3.2004 heti kuulustelun alkuun ilmoitetaan pidätyksestä ja tähän hän reakoi tällä tavoin.
Niin tarkkaan ottaen NG ei sano noin, vaan että : " sitte ne ??? tavarat on löytyny mitä on kateissa...." jne.

Tarkkuutta, pliis.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Blackman
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Blackman »

Navetanhajuinen kirjoitti:
strangelove kirjoitti:
Navetanhajuinen kirjoitti:30.3.2003 Nisse sanoo omatoimisesti "ai ne tavarat sitten löyty" kun hänelle ilmoitettaan olet nytten sitten pidätetty.
Heitäpä jotain lähdettä tälle väittämälle...
Nils Gustafsonin kuulustelu 30.3.2004 heti kuulustelun alkuun ilmoitetaan pidätyksestä ja tähän hän reakoi tällä tavoin.

Pitääkö paikkansa, kun muitelen, että jossain lehtijutussa olisi ollut tälläinen juttu.
Kun NG:tä haettiin kotoa kuulusteltavaksi niin hänen vaimonsa olisi sanonut " älä tunnusta mitään". Tuon hän oli kait sanonut ruotsiksi, joten jos kuulija ei ole ollut ruotsinkielinen, niin onhan siinä voinut olla vikaa kuullun ymmärtämisessä.
Sitä en muista mistä tuon aikanaan luin. Tai sitten se oli näitä urbaanilegendoja. Vanhan muisti tekee joskus temppuja.
Kotipoliisi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Murhien kellonaika on tärkeä asia ja paljastaa myös murhaajan.

Aloitin jokin aika sitten ristiintaulukointia eri vuosilta olevien kuulustelujen perusteella mutta en ole ehtinyt vielä loppuun asti muiden opiskelu- ja työkiireiden takia, mutta teen sen vielä.

Alkuvaiheessa oleva taulukko NG:n kuulusteluista eri vuosilta näyttää jo sen, että jotain suurta hämmennystä ja vaikeaa on hetkessä, jolloin NG ja Irmeli olivat teltassa kahdestaan ja Seppo oli palaamassa yölliseltä kalastusreissultaan. Siltä reissulta, josta NG palasi juosten nopeasti takasin telttaan.

Kuulusteluissa, alkukuulustelujen ja myöhempien kuulustelujen NG:n toimimisen vastaukset, tästä aikahaarukasta vaihtelevat erittäin paljon ja muun muassa erittäin tärkeäksi asiaksi nousee teltan sisääntuloaukon NARU - jonka sitoja (60-luvulla kuulusteluissa oli Seppo, myöhemmin NG) on suuressa roolissa ja maininnan arvoinen joka kuulustelussa.

Jotain tässä aikahaarukassa on, se vaikuttaa varmalta.

No, tutkimus jatkuu, ennenkuin loppuu :)

Kotipoliisi
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Navetanhajuinen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

NG.n kuulustelu kertomukset teon riittisistä asioista ei ole todenperäisiä, koska ne on peitetarinoita.

Toinen keskiniemen n. klo 4.15 Karjalaisen näkemistä nuorista on todenäköisesti ollut N G ja hän on toverinsa kanssa selvästi nähnyt myöten aamu auringon valoa vastarannalta pyykkiä huuhtomassa olevan nais henkilön. Tästä johtuu N G.n jyrkät kiellot keskiniemessä hän ei ole käynyt. Kehittelee Sepon sinne onkimaa, sotkee jossakin vaiheessa sinne kahta onkipoikaa. Tässä paikassa on myös venevalkama josta on täällä osioilla nähtävänä valokuva.

Tähän kellonaikaan on ollut jo kolme ruumista teltanliepeitten alla. Teko aika on klo 2-3 heti tyttöjen laulukirja merkinnän jälkeen, tytöt nousi ylös 2 aikaan.

Tämänjälkeen on tullut seurueen kesken riita, Seppo ja tytöt on menneet telttaan sisälle varautuen vihaseen N G.hen, vaikka olisi pitänyt kasata teltta ja lähteä pois paikalta.

N G ei kertomansa mukaan ollut oikeesti osallistunut retken varusteluun, Seppo näyttäisi hommanneen kaiken. Pari pulloa pilsneriä, joku limupullo, tupakkaa ja makkaraa itselleen. Yöpymistä varten puunjuurella hänellä oli mukana huopa.

Vieläkin kannattaisi tutkia järveä soutumatkan päästä olisiko vilttikääröstä mitään enää jäljellä.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Blackman kirjoitti:Pitääkö paikkansa, kun muitelen, että jossain lehtijutussa olisi ollut tälläinen juttu.
Kun NG:tä haettiin kotoa kuulusteltavaksi niin hänen vaimonsa olisi sanonut " älä tunnusta mitään".
Ei se tainnut olla mikään hakutilanne. Tuo vaimon ohje "mitään et sitten tunnusta, muista sä et ole mikään murhamies", taisi kuulua puhelimessa tastalta hudettuna? Tämäkin ulkomuistista.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
papillon
Perry Mason

^ Noin se meni, taisi NG keskustella tyttärensä kanssa kun vaimo kommentoi taustalta.
Sitä olen funtsannut, että mikä oli kieli millä vaimo hihkaisi.
Blackman
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Blackman »

Joo voi olla noinkin, en muista enään mistä moisen kuulin/luin.
Kieli taisi olla ruotsi, näin muistelisin.
papillon
Perry Mason

^ Kukahan sen sitten pollareille suomensi, kas tuntui aluksi tapaamisillakin olla vain suomi käytössä kun ei ruotsintaitajia ollut tarpeeksi.
Jotenkin näin se bodomin varjon mukaan meni.
No, nauhoitettiinhan ne puhelut, oli aikaa kääntää. Porukalla. :lol:
Oulunmies
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Olikohan puheluita nauhoitettu? Muistini mukaan vaimo kiisti sanoneensa, että älä tunnusta mitään vaan oli todennut sanoneensa; "Sä et ole mikään murhaaja". Poliisi kait kuuli vaimoa tässä asiassa. Jos olisi nauhoitettu niin ei kait asiasta olisi tarvinnut vääntää mitä vaimo oli sanonut? :?:
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kyllä kait nykyajan poliisilla on muitakin taitoja, kuin luku ja kirjoitustaito, joten kyllä sitä Ruotsia muutkin osaavat?

Muistaisin Gussen vaimon hihkunenn jotain poliisia loukkaavaa, siellä taustalla puhelimeen ja sitä, että " et sä ole mikään murhaaja", jotenkin noin se taisi mennä, voi sitä noinkin muistella, ei sekään kiellettyä ole?
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Jos sanoo, että "mitään et sitten tunnusta", niin jotainhan se kertoo.
Voisihan sitä kysyä, että mitä ei saa tunnustaa, jos on pahonpidelty telttaretkellä teltalle -60?

En ymmärrä vaimo Birgitin sanavalintaa ja miehelleen Nils Gustafssonille antamaansa käskyä tässä tilanteessa. Muutoinkin olen sitä mieltä, että Birgittiä olisi kuultava hieman enemmän, sillä hänellä voi olla paljon sellaista tietoa, jota ei ole koskaan julkisuuteen kerrottu. Hän kuitenkin on ollut mukana syytettynä olleen Nils Gustafssonin elämässä jo likimain 50-vuotta. Ja nyt en tarkoita mitään seikkoja Nils Gustafssonin syyllisyyttä vahvistamaan, vaan ylipäänsä tietoa noista mystisistä ajoista, joita silloin noilla kulmilla elettiin.

- hymm -

awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Hessu52 kirjoitti:Muistaisin Gussen vaimon hihkunenn jotain poliisia loukkaavaa ..
Jepulis - Jorma Palo kirjassaan oikein herkutteli Birgitin herjauksilla ja solvauksilla poliiseja kohtaan. Liekö ollut oma lehmä ojassa kirjailijallakin, vai oliko Birgit oikeasti noin ärhäkkä solvauksissaan.

papillon
Perry Mason

^ Joo Varjon mukaan ko. keskustelu käytiin vasta sen jälkeen kun NG oli tullut vangitsemisoikeudenkäynnistä.

Tytär oli puhelimessa, vaimo kommentoi taustalta: " Suomen poliisi on hullu! Se Haapala on hullu ja Tuominen on vielä hullumpi. Niiden päässä ei ole järjen hiventäkään! Mistä ne ovat tuollaisia säveltäneet? Muutetaan pois tästä hullusta poliisivaltiosta! " lopuksi Birgit huusi: " Sä et ole mikään murhaaja, muista se ! "

NG ja BV, s. 64
Oulunmies
Martin Beck

Jos nyt ynnätään nämä "vaimon synnit" niin niitä ovat tuo edellä mainittu epäselväksi jäänyt? puhelinkeskustelu ja Palon kirjassa mainittu tokaisu;"Tästä ei hyvä seuraa", kun Tuominen pyysi NG:a "kuuntelemaan noita hypnoosi horinoita". Tämä oli siis ennen pidätystä, taisi tuolla reissulla tulla pidätetyksi? Lisäksi täälläkin vaikuttanut nikki Rane tai nykyisin vissiin Rane1 on sanonut noissa Klak keskusteluissa ottaneensa yhteyttä NG:iin mutta vaimo ollut puhelimessa ja ollut haluton yhteistyöhön. Kysyn vaan miksi?
Oulunmies
Martin Beck

awa kirjoitti:Jos sanoo, että "mitään et sitten tunnusta", niin jotainhan se kertoo.
Voisihan sitä kysyä, että mitä ei saa tunnustaa, jos on pahonpidelty telttaretkellä teltalle -60?

En ymmärrä vaimo Birgitin sanavalintaa ja miehelleen Nils Gustafssonille antamaansa käskyä tässä tilanteessa. Muutoinkin olen sitä mieltä, että Birgittiä olisi kuultava hieman enemmän, sillä hänellä voi olla paljon sellaista tietoa, jota ei ole koskaan julkisuuteen kerrottu. Hän kuitenkin on ollut mukana syytettynä olleen Nils Gustafssonin elämässä jo likimain 50-vuotta. Ja nyt en tarkoita mitään seikkoja Nils Gustafssonin syyllisyyttä vahvistamaan, vaan ylipäänsä tietoa noista mystisistä ajoista, joita silloin noilla kulmilla elettiin.

- hymm -
Vaimon ei tarvise todistaa miestään vastaan? Eikös se näin mene?
Vastaa Viestiin