Teltan paikka

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason

Re: Teltan paikka.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^^ On se Nilssi kumma äijä, vaikea mun on tuota käsittää laskelmoinniksikaan, tuohon voinee lisätä oikeuden jalkautumisesta sen, kun taisi nilssi näyttää laamanni Mikkolalle eltan suuaukon olleen kartanolle päin.

Voin muistaa väärinkin, ei se ole mahdotonta, toivottavaa se ei ole eikä tahallista ainakaan.

Ihan niin kuin koko juttu ei niin saakelisti nilssiä kiinnostaisi. Ehkäpä ei kiinnostakaan,. on se tapahtuman kanssa aikuisikänsä viettänyt. Ehkä pohtinut paljonkin, kyllästyyhän sitä saamari vie varsinkin jos ei kerran muista mitään, ja loputkin menee sekasin.

:lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
papillon
Perry Mason

skoone kirjoitti:

No jos tietäisin, en kysyisi. Senverran olen eläissäni ihmisiä nähnyt, että jos tuonnäköinen tyyppi tulisi vastaan, niin pelkäisin todella.

Ei luulisi olevan vaikeaa saada selville kenestä on kysymys. Miksi sitä salaillaan?

Tyyppi on mielestäni sen näköinen, että voisi/olisi voinut tehdä mitä vaan. Eikö se tekijä yleensä palaa tekopaikalle?
No jo on perhana. Mikä tuossa klopissa nyt niin hirveää on :lol:

Sanot että ei luulisi olevan vaikeaa selvittää kuka tuo on, mutta valitettavasti mulle se ainakin on sitä, enkä salaile mitään.

Kerrot lisäksi että: " Minsta jotkut tuntomerkit sopisivat tuohon mieheen hyvin. "

Siis sulla on jokin tutina ja tieto tai hyvä arvaus mitä itse panttaat. Anna tulla kenen tuntomerkit tuohon jannuun passaa.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

papillon kirjoitti:
skoone kirjoitti:

No jos tietäisin, en kysyisi. Senverran olen eläissäni ihmisiä nähnyt, että jos tuonnäköinen tyyppi tulisi vastaan, niin pelkäisin todella.

Ei luulisi olevan vaikeaa saada selville kenestä on kysymys. Miksi sitä salaillaan?

Tyyppi on mielestäni sen näköinen, että voisi/olisi voinut tehdä mitä vaan. Eikö se tekijä yleensä palaa tekopaikalle?
No jo on perhana. Mikä tuossa klopissa nyt niin hirveää on :lol:

Sanot että ei luulisi olevan vaikeaa selvittää kuka tuo on, mutta valitettavasti mulle se ainakin on sitä, enkä salaile mitään.

Kerrot lisäksi että: " Minsta jotkut tuntomerkit sopisivat tuohon mieheen hyvin. "

Siis sulla on jokin tutina ja tieto tai hyvä arvaus mitä itse panttaat. Anna tulla kenen tuntomerkit tuohon jannuun passaa.
En todellekaan tiedä miksi tuo kuva mua kammottaa. Ne silmät ehkä? Ovatko kiinni, vai muuten elottomat? Se ei näy kunnolla. Ja sitten tuo pieni suu...jotenkin outo.

Habituksessa olisi jotain lintupoikatyyppiä, mutta vähän aikaisempaa vuosimallia, ehkä? Tai sitten samaa näköä kuin IBssä? Tai Assmannissa? Tiedä häntä. Mutta jokin pistää hälytyskellot soimaan. En voi mitään sille.
Muista lähdekritiikki!
papillon
Perry Mason

skoone kirjoitti:
En todellekaan tiedä miksi tuo kuva mua kammottaa. Ne silmät ehkä? Ovatko kiinni, vai muuten elottomat? Se ei näy kunnolla. Ja sitten tuo pieni suu...jotenkin outo.

Habituksessa olisi jotain lintupoikatyyppiä, mutta vähän aikaisempaa vuosimallia, ehkä? Tai sitten samaa näköä kuin IBssä? Tai Assmannissa? Tiedä häntä. Mutta jokin pistää hälytyskellot soimaan. En voi mitään sille.
No, ok, kenties kauheus on katsojan silmässä.
Minä en nyt näe muuta kuin silmät sikkarallaan seisoskelevan aloittelevan Elvisfanin, en sen kummempaa.
Miksei voi olla mikä tyyppi vaan, jos joku keksii kuka niin se hyvä. :lol:
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Mitä tulee tuohon männyn järkyttävään "raiskaukseen", niin Wagnerihan syytteli siitä jossain vaiheessa epäsuorasti meikäläistäkin, kun niemellä oltiin Hesarin kanssa.

Muutenkin Wagner haukkui meitä roskaamisesta ja jopa siitä, että olisimme ulostelleet alueelle, mutta kyllä me ihan niitä kaikille tarkoitettuja saniteettitiloja käytimme.

Roskat kerättiin pussiin, jossa olimme tuoneet omat koivuhalkomme tullessamme, joten ei siellä edes puita kaadettu ja milläs kaadoit, kun mukana oli ainoasaan minun Leathermanini.

Itse olen vanhana Kuusamon ja Kainuun kiertäjänä aina kunnioittanut luontoa, enkä ikinä pystyisi puita tuolla tavoin silpomaan, joten uskoisin sen olleen jonkun kahjon tekosia, joka ottaantui siitä Hesarin jutusta.

Mielestäni kaarnaa ei oltu raadeltu siellä ollessamme yhtään, vaan raatelu olisi tapahtunut pian sen jälkeen.

Saatan ollajälleen kerran väärässä, mutta ei se kiellettyä ole, jollei se ole tahallista, saa niinkin ajatella.

En tiedä, keitä siellä yön pimeydessä on saattanut hiippailla, sillä olihan tiedossa, että melko varmaan Bodomin niemelle yöksi menemme ja kun kelikin oli kovin sateinen ja märkä, ei siellä ole kivaa ollut.

Illalla niemellä kuitenkin oli outoja kulkijoita, joista ainakin yhden tunnistin.

No saimme kuitenkin testattua jalkapohjani, josko ne olisivat paljain jaloin kenkäpiilolle käveltyäni kuluneet polviin, mutta kyllä nuo kestivät kulutusta vieläpä takaisinkin päin, joten ei se, että joku luulee kengättömyyden hidastaneen kävelyvauhtia, ole oikea luulo.

Muutenkaan jalkoihini ei jäänyt mitään jälkeä, joten sitä, että Gusafssoin jalkoihin olisi jäänyt jotain jälkiä aamuisesta kävelystä niemellä, on puppua, ennemminkin, jos ei olisi ollut mitään jälkiä, olisi se ollut merkki siitä, että aamukaste olisi vienyt kaiken veren pois jaloista!

Saatana, kun noita tietoja on niin tuhottoman vähän, että se alkaa turhauttamaan.
papillon
Perry Mason

^ Oli puhetta siitä että kuka on KS -kuvan silmät ummessa toljottava -60 luvun atleetti, varmaankin nykyinen kotletti.

Ehkä OT mutta Bodomia kumminkin, seuraavassa kuva hautajaisista jonka osallistuja oikein rinkuloitiin ja sitten arveltiin kuka hän on, ketä muistuttaa.

No ketä muistuttaa , kenen tuntomerkit stemmaa:

Kuva
Hessu52
Watson itse

Assmannhan se siinä, no mutta?

Kun katselee tuon aikaisia valokuvia, niin jo on ihme, jollei kymmenestä miehestä vähintään yksi muistuta jollain tapaa Assmannia, tai ketä nyt sitten haluaa tuon näköisen ihmisen muistuttavankaan.

Voisi tuota turpaa pitää Runar Holmströmin lärvinäkin, jollei tietäisi, että se on sula mahdottomuus, jollei se ole Runarin inkarnatio, heh.

Tuon ajan tyyli oli sama, rasvaa tukkaan, ruutupaita päälle ja metsurintakki, sekä lippalakki päässä ja molskihoiusut jalassa, sellaisia nuo ukot olivat järkenään ennen, eivät siis mitään nykyajan juppeja.
papillon
Perry Mason

^ Tähänkin taidettiin verrata hautajaisvierasta:

Kuva
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Minusta näyttää siltä, että tuossa edellä juttu on jo luiskahtanut pois tämän ketjun aiheesta, eli "teltan paikka". Eihän tuo kuitenkaan ole kovin vaarallista! Pistän tähän kuitenkin näkyville oman arvioni teltan paikasta. Hyvä tai huono, mutta liittyy ainakin aiheeseen. 8)

Kuva
papillon
Perry Mason

^ Kovasti on Taiteilija Sariola kehittynyt työväenopistossa mitä viivojen määrään tulee, mutta puuta heinäähän taitaa teos muuten olla.

Muutenkin on tyyli mennyt jäykempään suuntaan. Jos sitä vertaa vaikkapa tähän Sariolan " Vihreän kauden " työhön, siinä sentään vasta pari viivaa, nekin ilmeisesti apuviivoja muistuttamassa ilmansuunnista, jotka ovat olleet aina Sariolalle vaikeita, menneet helposti sekaisin:

Kuva

Tämä Taiteilija Sariolan ns. " Vihreän kauden " polkumaisema on kuulema Taiteilijan mukaan Bodomin murhaniemeltä , polku siinä mennä lötköttää, hurjanpuoleiseen alamäkeen, tilanne on siis päinvastainen kuin oikeassa elämässä.

Tuohon mäkeen kun vanhus rollaattoreineen joutuisi niin pitäisi olla jarrupalat kunnossa.

Kaikki paikalla olleet ja vähänkin kuvia katselleet näkevät että niin ei ole asianlaita, vaan koko kuva on joko ahtaassa mielikuvituksessa tuotettu tai sitten se on kähvelletty jostain luokan seinältä vanhempainillan jälkeen, siis - 50 luvulla.

Bodomin kanssa tuolla teoksella on vaikea nähdä mitään tekemistä, vaikka Taiteilija sellaista yrittääkin väittää.

Mikä pahinta, koko teltta on unohtunut kuvasta, toki ei sitä tuohon kukkulalla voisi laittaakaan, heheeee. :lol: :lol:
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

[quote="Sariola"]Minusta näyttää siltä, että tuossa edellä juttu on jo luiskahtanut pois tämän ketjun aiheesta, eli "teltan paikka".^^

On se hyvä, että palstalla on nikkejä, jotka puhuvat vain pelkästään ketjuihin kuuluvaa asiaa, on se sitten mitä tahansa :D :D :D Ei se mitään, että nämä tikusta asiaa -viestit karkottaa muut nikit ko ketjuilta. On se vaan niin kovin tärkeää täyttää ketjut pitkillä, mieluummin kuvallisilla viesteillä. Näin se jokin arkkuun kilahtaa ja mikä se taas mihin vilahtaa?
Muista lähdekritiikki!
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

papillon kirjoitti:^^ On se Nilssi kumma äijä, vaikea mun on tuota käsittää laskelmoinniksikaan, tuohon voinee lisätä oikeuden jalkautumisesta sen, kun taisi nilssi näyttää laamanni Mikkolalle eltan suuaukon olleen kartanolle päin.
...
Männyn pohjoispuolella teltan suuaukko pitäisi sijoittaa kartanolle tai uimarannalle päin, juuri kuten Nilssi kertoi laamannille heidän tehneen. Maa viettää loivasti sinnepäin, on tilaa etupihalla ja näkymä oviaukolta järvenlahdelle iltapäivän aurinkoon. Idyllissä näkyy myös pari vaurasta kartanoa vastarannalla. Päinvastaisessa suunnassa on teltanpaikalta parin metrin pudotus kiviselle polulle ja edelleen järveen.

Sekoittuvatko Gustafssonin muistot ensimmäisestä, männyn alla yövytystä retkestä tähän toiseen?

Jos teltta kuitenkin oli alunperin männyn pohjoispuolella, niin onnettomuusteorian kanssa tulee ongelmia. Oikeastaan vain Huru-Ukon ehdottama lentokoneen pitkäksi mennyt pakkolasku sopii enää kuvioon. Siitä tietenkin voisivat johtua koivun ja männyn pohjois-luode suunnassa olevat ja nyttemmin kylestyneet kuoren ruhjeet ja uhrikuvissa näkyvä koillisesta tuleva ura maan pinnalla luhistuneen teltan alla.

Kivilahti sijoittaa teltanpaikan männyn pohjoispuolelle, vaikkei ole kertomansa mukaan käynyt siellä. Jotain mielenkiintoista tässä teltanpaikassa on. Kari Kaukiaisen tai jonkun muun illalla käyneen nuoren kommentteja kaivattaisiin, ettei suotta heitetä pois Gustafssonin johdonmukaisesti toistuvaa todistusta teltan alkuperäisestä paikasta.

Edit: alla on teltanpaikkaa kuvaavana kevennyksenä fotomontaasilla tehty, tunnettu telltsu-kuva, jonka mahdollista tarkoitusta on pohdittu, muttei ole selvinnyt.
Kuva
Jospa kuva simuloi Hurun esittämän pakkolaskuteorian mukaista pilotin ns. viimeistä näkymää koneen laskeuduttua aamusumun alapuolelle ja niemen tullessa yllättäen vastaan (etualan lehvät voi jättää huomiotta). :wink:
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

teemu kirjoitti:Jotain mielenkiintoista tässä teltanpaikassa on.
Kyllä se teltan sijainti siitä uhrikuvasta selviää.
Hessu52
Watson itse

Joo ja tota Lönnbergin mainiosta piirroksesta.
Hessu52
Watson itse

Niin siis siitä, jossa on piirretty prätkät puita vasten.

Kun on nähnyt etelästä ja pohjoisesta otetut kuvat jotka on napsittu (ilmeisesti Aalto) heti surmapäivänä, niin kyllä se Gussen moeti nojaa koivun kylkeen, eikä mäntyyn ja Sepin mopo on myös koivua vasten, ei noista voi erehtyä.

Lokahan voisi varmistaa, että en puhu paskaa sen toisen valokuvan kanssa.

Mistähän sen oikein löytäisi, perskules!
Vastaa Viestiin