Olen ymmärtänyt, että lähihoitajakoulutukseen hakeutuu ja pääsee huomattavan paljon mielenterveyspuolella hoidossa olleita/olevia nuoria. Ihan tunnettu tosiseikka.Nosey kirjoitti:pakko kommentoida, vaikka vastaukseni onkin aika OT... Mikään testi ei paljasta kaikkia huurupäitä, ja siksi heitä pääsee alalle kuin alalle. Lopun viimen uskosin tällaisten tyyppien osaavan feikata innostuksensa ja motivaationsa todelliset syyt kovin hyvin kokeissa ja siksi ovat päässeet alalle.betty kirjoitti:Niin, jos näin epätasapainoinen henkilö on lähihoitajakoulutuksessa, voi hyvällä syyllä kysyä; miten ihmeessä. Parempi siis ottaa kyseiseen koulutukseen ja työhön mistä tahansa muusta kulttuurista olevia, heillä kun tuntuu olevan jalat maassa. Samalla voi kysyä, onko hoitohenkilökunnan koulutus lainkaan ajan tasalla? Viittaan myös "Ylisen Enkelin" tapaukseen.
Milla Heikkilä, 22 v - surmattiin Karkkilassa v. 2009
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
Re: Milla Heikkilä
Totuus
Mikä hoitoalassa vetoaa juuri näihin "epätasapainoisempiin" ihmisiin? Onko se vallantunne, joka hoitalla on mahdollisesti liikuntakyvyttömään, sairaaseen, vammaiseen hoidettavaansa verrattuna?
Mutta itse tapaukseen liittyen. Käyttikö Milla facebook- ja irc-sivustoja aktiivisesti ennen poistamista? Itselläni ainakin facebook-tunnus on mutta se on jäänyt vähemmälle käytölle. En jaksanut yhteisömainoksia, kaveripyyntöjä jne. joita sain jatkuvasti sähköpostiin vaikken tunnuksia käyttänytkään ja poistin profiilini. Voiko tässä olla kyse samanlaisesta, vähemmän dramaattisesta ratkaisusta?
Mutta itse tapaukseen liittyen. Käyttikö Milla facebook- ja irc-sivustoja aktiivisesti ennen poistamista? Itselläni ainakin facebook-tunnus on mutta se on jäänyt vähemmälle käytölle. En jaksanut yhteisömainoksia, kaveripyyntöjä jne. joita sain jatkuvasti sähköpostiin vaikken tunnuksia käyttänytkään ja poistin profiilini. Voiko tässä olla kyse samanlaisesta, vähemmän dramaattisesta ratkaisusta?
Jumala rankaisee meitä siitä, mitä emme osaa kuvitella.
-- Stephen King (Tapahtumapaikkana Duma Key)
-- Stephen King (Tapahtumapaikkana Duma Key)
En tiedä hoitoalasta yleisemmin, mutta olisivatko nuo lähihoitajakoulutukset sellaisia, joihin melko suurella todennäköisyydellä pääsee opiskelemaan?Moser kirjoitti:Mikä hoitoalassa vetoaa juuri näihin "epätasapainoisempiin" ihmisiin?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Tai siksi, että kyseiset henkilöt hakeutuvat hakemaan tietoa "ongelmastaan" ja haluavat ns. terapoida itseään. Lainaan samaa koulumaailman tuttuani, joka totesi kerran senkin, että kaikki käsi- ja taideteolliset alat, puhumattakaan vihersuunnittelusta tms, vetää puolelleen loppuunpalaneita alan vaihtajia, jotka haluavat tosiaan terapoitua koulutuksen kautta itse alaa todella sen kummemmin tuntematta.Marsalkka kirjoitti:En tiedä hoitoalasta yleisemmin, mutta olisivatko nuo lähihoitajakoulutukset sellaisia, joihin melko suurella todennäköisyydellä pääsee opiskelemaan?Moser kirjoitti:Mikä hoitoalassa vetoaa juuri näihin "epätasapainoisempiin" ihmisiin?
Taitaapa olla vielä niinkin, että tietoa siitä, että joku on mielenterveytensä takia hoidossa, ei voi noin vain luovuttaa eteenpäin, eikä taida se kelvata edes karsintaperusteeksi esim. yhdenvertaisen kohtelun nimissä. Niistä sentään osa joskus paranee.
Uteliaisuus tuo hitaasti, mutta varmasti uutta näkemystä - (Ilkka Luoma)
riippuu varmaan mitkä taideteolliset alat..esimerkiksi taikkiin ei ehkä kuitenkaan pääse vaan haluamalla kun on loppuunpalanut...ja tuo terapiajuttu kuulostaaa hiukan oudolta...voihan sanoo vaikka että kaikki kuumeiset haluaa sairaanhoitajiks
niinkuin samalla periaatteella...mun olettamus vois sitten olla vaikka että sairaanhoitajiksi haluaa ne joista ei voinut tulla lääkäreitä ja lähihoitajiksi ne jotka ei päässeet muihin kouluihin....
mutta miten ihmeessä tää liittyy tähän katoamiseen
mutta miten ihmeessä tää liittyy tähän katoamiseen
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Ammattikouluun pääseminen ei ole enää läpihuutojuttu ja itse meinasin lentää takaosalleni nähdessäni millainen määrä opiskelijoita haki täydennyshaussa opiskelemaan lähihoitajiksi. Hakijoita oli suhteessa paikkojen määrään ainakin tuplasti, mutta osa oli varmasti tapauksia, jotka hakivat täydennyshaussa, koska eivät päässeet varsinaisessa haussa minnekään. Sen sijaan mielenterveystaustaa pääsykokeissa syynättiin melko tarkasti, vaikka kukaan ei varmaan olisikaan niin tyhmä, että menisi sen esimerkiksi haastattelussa myöntämään.cicero kirjoitti:mun olettamus vois sitten olla vaikka että sairaanhoitajiksi haluaa ne joista ei voinut tulla lääkäreitä ja lähihoitajiksi ne jotka ei päässeet muihin kouluihin....
Itse pääsykokeissa ei juuri muuta kuin sitä, että on motivoitunut opiskelemaan ja jaksaa varmasti suorittaa opintonsa loppuun, ilman pitkiä sairaslomia tai keskeyttämisiä. Sain sen kuvan, että esimerkiksi masennuslääkkeiden käyttö jossain vaiheessa olisi ollut ehdottoman nounou opiskelemaan pääsemisen kannalta, joka oli siltä osin ymmärrettävää, että depression sairastettua, riski sen uudelleen puhkeamiseen on olemassa.
Masennus/uupumus tuntui olevan ainoa psyykkinen sairaus, jota siellä tunnuttiin jahdattavan ja se antoi ainakin minulle sellaista kuvaa, että masentuneiden pelätään joukkomurhaavan koko vanhainkodin
Osaanottoni omaisille 
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
milliE kirjoitti:Osaanottoni omaisille
Miksi tämmöinen viesti??
Muista lähdekritiikki!
On löytynyt.Kyllikki S kirjoitti:Milla löytynyt?milliE kirjoitti:Osaanottoni omaisille
^Voimia omaisille!
Tiedetäänkö vielä, mikä oli johtanut kuolemaan? Ja mistä Millan ruumis on löydetty?
Tiedetäänkö vielä, mikä oli johtanut kuolemaan? Ja mistä Millan ruumis on löydetty?
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
Onneksi Milla löytyi.
Harmi, että löytyi kuolleena, mutta on ainakin löytynyt. Kun kuolinsyy saadaan selville, saadaan myös toivottavasti tietää, mitä oikein tapahtui. Sitten ei enää tarvitse spekuloida ja jos tarpeen, saadaan joku vastuuseen.
Harmi, että löytyi kuolleena, mutta on ainakin löytynyt. Kun kuolinsyy saadaan selville, saadaan myös toivottavasti tietää, mitä oikein tapahtui. Sitten ei enää tarvitse spekuloida ja jos tarpeen, saadaan joku vastuuseen.
Nanika ga tooku matteiru to
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
Koska lehdissä ei asiasta ole vielä mitään, niin ilmeisesti tähän ei liity rikosta.
Voimia omaisille
Voimia omaisille
Totuus
Ihmettelen ettei lehdessä juttua, kuitenkin julkisesti etsitty.
Ei tietoa epäilläänkö edelleen rikosta mutta sieltä Karkkilasta löytyi eilen.
Ei tietoa epäilläänkö edelleen rikosta mutta sieltä Karkkilasta löytyi eilen.
-
Alice Cullen
- Roger Murtaugh
Ai eilen löytyi jo eikä vieläkään mikään lehti uutisoi asiasta
Osaanottoni täältäkin omaisille ja läheisille, onneksi löytyi ettei jää sitä epätietoisuutta jossa monet elävät kadonneiden omaistensa takia.
Osaanottoni täältäkin omaisille ja läheisille, onneksi löytyi ettei jää sitä epätietoisuutta jossa monet elävät kadonneiden omaistensa takia.