Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Kylli
Perry Mason

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Alice Cullen kirjoitti:miten mä nyt käsitin ettei Suomi ole ainut maa joka näin hampaita hoidattaa... :roll:
Kuulemma hampaista pystyy näkemään paljonkin asioita. Esim. paikkaustyyli ja materiaalit saattavat erota toisistaan eri maitten suhteen. Saatika muut hoidot, joitten saatavuuskin jo vaihtelee maittain. Toki hoitojen ajankohtakin vaikuttaa, onhan Suomessakin muutosta tapahtunut esim. meikäläisen lapsuusajoista tähän päivään.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
vivy
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vivy »

Alice Cullen kirjoitti:
vivy kirjoitti:Hampaat on ainoa juttu, joka ei sovi tähän ulkomaalaisuuteen kauhean hyvin. Tietysti voinut asua Suomessa aikaisemmin kauankin tai muuta, ei voi tietää.

miten mä nyt käsitin ettei Suomi ole ainut maa joka näin hampaita hoidattaa... :roll:
Ehkä pitäisi lukea koko ketju ennen kun tulen pätemään :lol:
(olen kyllä lukenutkin, kahdesti koko ketun mut muisti on mikä on)
Voihan kyseessä olla ulkomaalainen joka on viettänyt Suomessa lapsuuden tai nuoruuden ja nyt palannut takaisin, viimeistä kertaa.
Siis ei kai se nyt ihan varmaa ollut, sanottiin vaan että hampaat on hoidettu samalla tavalla. Kuitenkin moneen kertaan on todettu, että esimerkiksi Saksassa on eri tyyli. :)
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Tässäpä terveiset Neiti X:ltä, joka edusti Minfoa Härän kanssa tuota mainittua juttua toimittajan kanssa tehtäessä. Käsittääkseni fysiikan ja motoriikan rajoja, sekä sääolosuhteita sisukkaasti uhmaten :wink:

"Otin suurena luottamuksenosoituksena mahdollisuuden osallistua artikkelin tekemiseen nimimerkki Härän kanssa. On aina antoisaa saada tehdä yhteistyötä asiaansa antaumuksella paneutuvien henkilöiden kanssa. Vaikka oma osuuteni ei ensisijaisesti liittynytkään nimenomaan Orivesi-tapaukseen, seurasin suurella mielenkiinnolla siitä käytävää keskustelua. Jatkossa ehkä aiempaa tiiviimmin tässäkin ketjussa. Näin Minfo kuljettaa ja suo mahdollisuuksia. Toivon keskustelun edelleen jatkuvan asiallisena ja mahdollisimman puhtaana Off Topicista.

Teidän, Tarja."

Kiitokset omasta puolestani Härälle ja Tarjalle, kun sain tuoreeltaan infoa tekemästänne retkestä ja haastattelun kulusta tuossa kotikeittiöni ruokapöydän ääressä. Nyt vaan sitten odotellaan, jotta painos päätyy myyntitiskeille :D
Mooselein
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Mooselein »

Ihan pieni kommentti, ehkä OT, mutta toivottavasti en saa vastaani kauheaa ryöpytystä. Olen vähintäänkin aikuinen ihminen, mutta pelkään pimeää tutussakin ympäristössä enkä suurin surminkaan harhailisi vieraaseen metsään varsinkaan pimeän aikaan. Ja ei-suomalaiset tuttuni pitävät meikäläisiä metsiä hyvin pelottavina paikkoina. Mikä saisi menemään vapaaehtoisesti rytökorpeen talvipimeällä?
Alice Cullen
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Täällähän on noita teorioita melkoisesti kun pikkuisen selailee taaksepäin.
Mun yksi hyvä ystävä rakastaa lenkkeilyä pimeillä metsäpoluilla, eikä kukaan taida muutenkaan kovin arka olla, joten ei kai tuo niin ihmeellistä ole, lähinnä ihmiskohtaista :)
mipa74
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja mipa74 »

Järjellä kun ajattelee, niin metsässä lienee turvallisempaa kuin kulkea vaikka kaupungin keskustassa öisin.
When I die I don't want no part of heaven
I would not do heaven's work well
I pray the devil comes and takes me
To stand in the fiery furnaces of hell
(B.Springsteen - Youngstown)
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

suomi ei totta tosiaan ole ainoa maa jossa hampaita hoidetaan mutta jokaisella maalla on omat juttunsa. juttelin siis hammaslääkärin kanssa jonka mielestä suomalainen tyyli kyllä eroaa muista maista. Hampaista myös voi nähdä paljon muutakin sen lisäks kuin et miten on hoidettu.

täs on nyt useemman keissin kohdalla saanut huomata että poliisiin voi luottaa. siihen mitä he päästävät julkisuuteen. mulla ei nyt satu olemaan mitään intressejä romantisoida asioita. mut ei se mitään jos nyt sattuu olemaan niin että oon väärässä niin sitten oon.
so what? ei pidä ottaa ihan noin vakavasti eikä menettää päiväuniaan siks että joku ei oo samaa mieltä :lol:
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

Ei tässä Cicero kukaan ole päiväuniaan menettämässä eriävien mielipiteiden takia. Kuten jo aiemmin sanoin, niin on hienoa, että ihmisillä on erilaisia ajatuksia tapahtumien kulusta, se saa ainakin minut miettimään myös muita vaihtoehtoja, kuin sitä omaa. Sinun teoriasi on mielestäni yksi mahdollisimpia, mitä täällä on esitetty, mutta siltikin vainajalta löytyi sen verran ulkomaihin viittaavaa tavaraa, että uskon että hän oli ulkomaalainen, ehkä saksalainen. On kuitenkin mahdollista, että hän on joskus asunut Suomessa.
Aivan kuten itse totesit, niin nykyajan ruumiinavauksessa saadaan hyvinkin paljon selville vainajan taustoja ja poliisin uskomus siihen, että vainaja ei ole suomalainen, mielestäni tukee ajatustamme aika hyvin. Poliisi on tosiaan alusta asti uskonut, että hän on ulkomaalainen, mutta sitä mikä poliisin on saanut näin ajattelemaan (passin palojen ynnä muun lisäksi) emme tiedä. Toivottavasti pian saataisiin jotain uutta tietää..Krp on ollut aika hiljaa asian tiimoilta.. :roll:
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Ciceron ja S.T :n kysymykset :

Olen lyhyesti ollut yhteydessä KRP:n suuntaan. ( Yksi vinkinanto ym. )

Infoan sitten kun tiedetään ilmestymisaikataulu, koskien lehtijuttua.

T
Härkä
Poison Ivy
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Poison Ivy »

Keskustelua pitkään seuranneena ja kerran tai pari aiemmin kommentoineena heitän ilmoille oman teoriani. Jospa kyseessä on maahanmuuttajanainen, jolta puuttuu Suomessa tukiverkosto kokonaan, joten kukaan ei osaa kaivata. Ehkä perheväkivaltaa kohdanneena hän on halunnut jättää miehensä ja joutunut pakenemaan henkensä edestä, joko päämäärättömästi tai kohteenaan - viimeisenä oljenkortena - joku puolituttu henkilö, jonka tarkkaa olinpaikkaa hän ei tiedä. Tietää vain, että henkilö asuu jossain Oriveden seudulla. Jätetty mies ei ole tehnyt katoamisilmoitusta, koska jos akka on kerran lähtenyt, niin minkäs sille voi. Jos joku sattuu kysymään, niin mies sanoo, että vaimo lähtenyt takaisin kotimaahan.

Tuttavapiirissäni on musliminainen, joka jätti miehensä ja tämän seurauksena myös hänen teini-ikäiset lapsensa hylkäsivät hänet. Hänellä sattuu olemaan ystäviä, mutta jos ei olisi, ei kukaan huomaisi hänen katoamistaan. Tästä naisesta teoriani lähtikin muodostumaan, koska OV:n tuntomerkit osuvat hänen kohdallaan melko tarkasti nappiin.
Munch
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Munch »

Se on tullut selväksi että kukaan ei naista kaipaa ainakaan Suomessa. Juttuhan on saanut aika vähän julkisuutta ja suurin osa suomen kansasta ei edes tiedä tästä jutusta. Sitten kun iltapaskat, Hesarit ruveavat kirjottamaan jutusta vaikka kuvien kera niin voidaan olla viisaampia

Krp ei varmasti anna jutusta mitään tietoja sivullisille. Voivat vähän ihmetellä kun kotietsivät ovat olleet yhteksissä omin päin Saksan, englannin poliisiin. :D
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

Munch kirjoitti:Se on tullut selväksi että kukaan ei naista kaipaa ainakaan Suomessa. Juttuhan on saanut aika vähän julkisuutta ja suurin osa suomen kansasta ei edes tiedä tästä jutusta. Sitten kun iltapaskat, Hesarit ruveavat kirjottamaan jutusta vaikka kuvien kera niin voidaan olla viisaampia.

Krp ei varmasti anna jutusta mitään tietoja sivullisille. Voivat vähän ihmetellä kun kotietsivät ovat olleet yhteksissä omin päin Saksan, englannin poliisiin. :D
Tapauksesta on tulossa muutaman viikon päästä iso juttu erääseen lehteen.

Krp voi rauhassa ihmetellä, hyvä että edes jotain kautta tietoa mennyt muuallekin Eurooppaan ;)
Ainakin minun ilmoituksiini vainajasta on suhtauduttu hyvin ja kiitosta infosta on tullut pariltakin poliisitaholta Englannista ja Saksasta.

Poison Ivyn teoria on hyvä! Tervetuloa palstalle!
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Carina kirjoitti: Poison Ivyn teoria on hyvä! Tervetuloa palstalle!
Tai ehkä paremminkin tervetuloa takaisin, vai mitä Poisku? ;-) Komppaan kyllä edellistä. Ihan varteenotettava vaihtoehto ja sopisi aika moneen tunnettuun tosiasiaan, tosin siihen "suomalaiseen" hammaskalustoon ehkä hiukan huonommin, mutta tietysti voisi ajatella, että kyseessä on maahanmuuttaja, joka on asunut Suomessa jo pitempään ja hoidattanut hampaansakin täällä, mutta tällöin tuntuisi loogiselta, että hänellä olisi täällä myös sosiaalisia verkostoja... Maahanmuuttajista, ainakin laillisesti maahan tulleista, on kyllä varmaan myös aika hyvät rekisterit, mutta tietysti ellei ketään ole ilmoitettu kadonneeksi, niin tuskinpa niitäkään kaikkia on läpi käyty... :?
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Uskontokunnat :

Poison Ivyn esille tuoma ajatus ei ole poissuljettu.

Kaikki selviää ... aikanaan

Poison Ivylle siksi kunnianosoituksena
http://www.youtube.com/watch?v=lwr4mqN1 ... re=related

T
Härkä
EastLondon
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja EastLondon »

härkä kirjoitti:Uskontokunnat :
Poison Ivyn esille tuoma ajatus ei ole poissuljettu.
Kaikki selviää ... aikanaan
Poison Ivylle siksi kunnianosoituksena
http://www.youtube.com/watch?v=lwr4mqN1 ... re=related T Härkä
Kuten olen aikaisemminkin täällä nostanut esiin, ja nostan nyt uudelleen oheisen luettuani, entäpä kunniaväkivallan mahdollisuus/ sen pakeneminen tms.? http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009112 ... 3_uu.shtml Jutulla sinällään ei ole yhteyttä, mutta ovat nuo joidenkin muslimien tavat hieman meidän kulttuurista eroavia mm. sen suhteen kenen kanssa sisar tai tytär saa "seukata", millaiseen ammattiin valmistua, mitä vaatteita käyttää jne.

Voisiko Härkä sopia kuvioihin, kun olet nähnyt vainajan? Silloin häneen sopisi, myös tuo paljon vatvottu hammashoito, ulkomailta hankitut vaatteet ja jopa puoliperuukki jne. Etenkin se ettei kukaan kaipaa, koska tietyille muslimitaustan omaaville pakolaisille/maahanmuuttajille esim. valtaväestöön kuuluvan kanssa seurustelu on sellainen rikos, joka johtaa lievimmilläänkin perheen hylkäämiseen, joskus jopa kunniamurhaan kuten Ruotsissa taannoin jne. Korostan nyt, että en puhu kaikista muslimeista vaan tietyistä ryhmistä, joissa vanhoilliset arvot kuten järjestetyt avioliitot ovat kunniassa.

PS: Härkä äläs hanki banneja itelles noilla youtuben videoilla... :arrow: :mrgreen:
"Elämä on..."
Vastaa Viestiin