Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
gravedigger
Andy Sipowich NYPD

Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Viesti Kirjoittaja gravedigger »

Toimii, jos joku mulle jtn hankkii

Monta geigyy pitää ottaa et pystyy kattoon kelly hogania
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Jäljitelmä käy jos jälkeenjäävistä siltä tuntuu.

Onko joku henkilö, jonka tulon hautajaisiisi haluaisit ehdottomasti estää, jos se olisi mahdollista?
Nothing is quite what it seems
Severin A
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Severin A »

Hautajaisissani olen kyllä paikalla, mutta en enää läsnä, joten vieraslista ei ole minun murheeni. Vastaukseni on siis ei ole.

Seuraavalta kysyn, minkä riksoksen haluaisit ehdottomasti ratkaista?
Älä oleta
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

JFK.

Sama uudelleen.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Solmu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Severin A kirjoitti:Seuraavalta kysyn, minkä riksoksen haluaisit ehdottomasti ratkaista?
Sen, kun joku vei mun Honda Monkeyn mökiltämme vuonna -92. Kuka saakeli se oli?!

Sama vielä seuraavallekin.
"Yöperho on koteloitunut"
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Solmu kirjoitti:
Severin A kirjoitti:Seuraavalta kysyn, minkä riksoksen haluaisit ehdottomasti ratkaista?
Sama vielä seuraavallekin.
Tällä hetkellä Ulvilan tapaukseen toivoisin totuuden mukaista ratkaisua sekä pitävät todisteet ratkaisulle.

Paras lukemasi kirja ja miksi?
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Chopper kirjoitti:

On vaikea kysymys. Mutta jos jokin yksi ainut on valittava, niin pakko sanoa Linnan " Tuntematon Sotilas "

Perusteluna on se, että että olen sen lukenut ainakin parikymmentä kertaa, aina vaan siitä löytyy uusia kulmia.

Luisevien hartioittani takana on reilu 10 m kirjahyllyä, voisi sieltä valita muutakin. Mutta todennäköisyys on sekin suurin vaikka pimeässä, 6 erilaista kirjaversiota teoksesta löytyy, Sotaromaani sitten vielä yhtenä.

Sama kysymys seuraavalle.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

papillon kirjoitti:
Chopper kirjoitti:

On vaikea kysymys. Mutta jos jokin yksi ainut on valittava, niin pakko sanoa Linnan " Tuntematon Sotilas "

Perusteluna on se, että että olen sen lukenut ainakin parikymmentä kertaa, aina vaan siitä löytyy uusia kulmia.

Luisevien hartioittani takana on reilu 10 m kirjahyllyä, voisi sieltä valita muutakin. Mutta todennäköisyys on sekin suurin vaikka pimeässä, 6 erilaista kirjaversiota teoksesta löytyy, Sotaromaani sitten vielä yhtenä.

Sama kysymys seuraavalle.
Hiukan vaikeaa tosiaan, koska olen lukenut aika lailla ja monenlaista kirjallisuutta, ja eri aikoina ja eri tilanteissa myös eri kriteerit korostuvat, mutta jos nyt lyhyellä pohdinnalla pitäisi nimetä yksi fiktio- ja yksi faktapuolelta, niin ensimmäisessä kategoriassa nimeäisin puolalaisen Jan Potockin varsin hervottoman mutta samalla oppineen fantasian Manuscrit trouvé à Saragosse eli Rękopis znaleziony w Saragossie ("Saragossasta löydetty käsikirjoitus", engl. The Manuscript Found in Saragossa), jota tietääkseni ei ikävä kyllä ole vieläkään käännetty suomeksi, vaikka teoksen valmistumisesta on kulunut jo pari sataa vuotta... :? No, ehkä vielä joskus... :D

Ilmestyihän Charles Darwinin 1839 kirjoittama Beaglen matkakin vihdoin viime vuonna suomeksi vaivaiset 169 vuotta alkuteoksen jälkeen ja tänä vuonna vuorostaan ilmestyi hänen teoksensa Tunteiden ilmaisu ihmisissä ja eläimissä 137 vuotta alkuteoksen The Expression of the Emotions in Man and Animals (1872) jälkeen, joten joskus hyvää pitää vain malttaa odottaa...! 8)

Faktapuolelta tulisi tosiaan Charles Darwin helposti mieleen, mutta nostetaan nyt tällä kertaa esille vaikka David Levyn ajatuksia herättävä ja visionäärinen Love and Sex with Robots - The Evolution of Human-Robot Relationships. Mielenkiintoista nähdä miten hyvin tai huonosti hänen ennusteensa noiden suhteiden kehittymisestä tulevat toteutumaan... :o

Laiskuuttani siirretään sama vielä eteenpäin, niin saadaan lisää tuoreita näkökulmia minfolaisten kirjalliseen sielunmaisemaan... :)
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Sielunmaisemista en tiedä, mutta monenlaista hömppää ja vähemmän hömppää on tullut luettua sen jälkeen, kun viisivuotiaana tuon jalon taidon opin. Mainittakoon myös, että lukeminen vain ykskaks aukeni minulle ja sitten koulun ekaluokalla en millään meinannut oppia tavaamaan, kun osasin lukea sanat suoraankin 8)

Heitetään nyt tähän Tolkienin Taru Sormusten Herrasta ja perusteluina vaikka se, että kirjassa hyvän ja pahan välisen taistelun teemaa käsitellään viihdyttävästi ja ajatuksia herättäen.

Kuuluuko alkavan viikonlopun suunnitelmiin jotain normaalista poikkeavaa vai mennäänkö ihan normiperjantain/lauantain merkeissä?
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

maija turjukka kirjoitti:Kuuluuko alkavan viikonlopun suunnitelmiin jotain normaalista poikkeavaa vai mennäänkö ihan normiperjantain/lauantain merkeissä?
Viikonloppu menee koneella erään projektin parissa kuten on mennyt koko kuluva lomaviikkokin. Onneksi imua työhön vielä riittää!

Onko kauppojen sunnuntaiaukiolo mielestäsi hyvä vai huono asia? Perustele.
Solmu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Kakspiippuinen juttu, mutta vastaan että huono asia.
Kyllä ihmisen pitäisi pystyä osata koordinoida ja organisoida ostoksiaan niin, että yhtenä päivänä seitsemästä ei kauppaan tarvitsisi mennä.
Ja vaikka en ole mikään uskovainen, mutta siltikin jotenkin "muista pyhittää lepopäivä" ajatus on ihan hyvä. Kyllä ihmisten pitäisi tässä hektisessä nykymaailmassakin osata edes yksi päivä ottaa ihan rauhassa.

Pistetään sama seuraavalle, varmaan tulee toisenlaisiakin mielipiteitä.
Eli:
Onko kauppojen sunnuntaiaukiolo mielestäsi hyvä vai huono asia? Perustele.
"Yöperho on koteloitunut"
Anile
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Anile »

Huono asia. Sunnuntait olivat ennen suosikkipäiviäni juuri sen takia, että silloin oli rauhallista. Oli kiva, että edes yksi päivä viikossa oli erilainen.

En ymmärrä ketä tämä kauppojen sunnuntaiaukiolo hyödyttää paitsi tietysti suuria automarketteja. Pienet lähikaupat kuolevat pois ja sitten ihmiset joutuvat käyttämään taas enemmän aikaa ja vaivaa ruokaostostensa roudaamiseen jostain hevon kuusesta. Mutta itsepähän olette äänestäneet meille oikeistohallituksen.

Sama kysymys seuraavalle eli mitä mieltä olet kauppojen sunnuntaiaukiolosta?
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Sunnuntaiaukiolo on huono homma. Joulunaikaan vielä menee, mutta muulloin häiritsee normaalia "palautumista" viikon rasituksista, kun sunnuntaistakin tehdään levoton bisnespäivä.

Marketeista puheen ollen: Pidätkö joulumusiikista marketeissa vai pärjäisitkö joulunaluksen ilman Katri-Helenaa jos saisit valita?
Nothing is quite what it seems
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Kylli olen oman osuuteni mielestäni tehnyt kun olen jotain 30 vuotta sitä Joulumaata kuunnellut ja vieläpä ilman omaa valintaani. Eli pärjäisin kiitos oikein hyvin ilman. Tietty jos vähän rokimpaa soittaisivat...Kaivetaas esiin se rikosaiheisten joululaulujen ketju, kuka muistaa missä se oli?

Mikä on rikollisinta joulussa?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Kylli kirjoitti: Mikä on rikollisinta joulussa?
Se, että sen alkuperäinen merkitys talvipäivänseisaukseen liittyvänä sydäntalven juhlana on täysin peittynyt kaikenlaisen uskonnollisen ja kaupallisen hössötyksen alle. :evil:

Edelleen jouluteemaan liittyen, millä perusteilla nykyisen joulupukin voidaan katsoa olevan ainakin osittain suomalaista juurta?
Lukittu