Marko Ovaska, Jyväskylä. Katosi Pohjois-Savossa vuonna 2007

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Aikaisempi ongelmiin joutuminen metsässä ei kyllä lupaa mitenkään hyvää. Pahoin pelkään, ettei ole enää elävien kirjoissa.

Kyllähän sitä ihmisillä on halua murtautua oravanpyörästä, mutta yhtäkkinen pusikkoon syöksyminen kertoo jostain vakavammasta mielenterveyden alueella.
Kalessin
Adrian Monk

Re: ....

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

Minzu kirjoitti:Alkuperäinen pointti oli se, että tuntuu pahalta että täällä lasketaan toistuvasti leikkiä vakavasta asiasta (en tiedä onko tällä mitään tekemistä huumorin kanssa). Taso alkaa erehdyttävästi muistuttaa Suomi24:ää.
Ja anteeksi toistamiseen huumorintajuttomuuteni kun en halua alkaa kyseisen henkilön yksityisiä asioita repostelemaan täällä. Varmaan jokainen teistä ilomielin toivoisi että teidän asianne täällä leviteltäisiin kun elämäänne ilmenee vaikeuksia.
Iloista jatkoa!
yhdyn aiemmin mainittuun kommenttiin;"rankka työ, rankka huumori" ja itseasiassa tämän vitsailun aloittajana haluan myös kommentoida tähän asiaan. jos olet seurannut palstan muuta kirjoittelua, voit huomata, että linja on oikeastaan aika lailla samanlainen muuallakin ja tämän palstan tarkoitushan todella on ruotia niitä asioita, joita emme muuten tiedä eli siis spekuloida. Tässä ketjussa ei ole Ovaskan asioita reposteltu, vaan asiallisesti pohdittu mikä mahtoi olla syynä tälle katoamiselle ja millaiset taustat miehellä oli, mahdollisesti siis jonkin sortin vaikeuksia yms, jotka voisivat selittää miehen karkaamisen. Miten se, että asian tiimoilta lasketaan leikkiä, on k.o henkilön henk.koht. asioiden revittelyä? oletko lukenut ne alkuperäiset viestit tuolta muutamaa sivua aiemmin, jossa itse vitsailen aiheeseen liittyen, mutta muistaakseni teen myös sen selväksi, että olen itse huolissani miehen voinnista ja myöskin omaisten hyvinvoinnista. jos et ole tällaista viestiä nähnyt niin käy lukemassa uudelleen.

mielestäni on epämiellyttävää syyttää meitä ketjuun enemmän kirjoittaneita solvaamisesta, kun emme sellaiseen ole syyllistyneet. jos tämä oli mielestäsi solvaamista ja omaisten halventamista, niin käy ihmeessä lukemassa bodom-ketjut ja suhteuta tämä sitten siihen. se, että puhumme ihmisistä heidän oikeilla nimillään on mielestäni asiallista, koska nimi on julkaistu myös lehdessä. jos näin ei olisi, tuskin kukaan k.o henkilön nimeä täällä edes paljastaisi syytteiden ja bannin pelossa.

niin ja kaikella rakkaudella, tämä palsta ei todellakaan muistuta millään tavoin suomi24, täällä on säännöt ja niitä noudatetaan, kirjoittajilla on (ainakin useimmilla) tolkkua päässään ja täällä rapsahtaa bannia epäasiallisesta käytöksestä hyvinkin nopeasti. jo siitä voi mielestäni päätellä, onko tämän ketju teksti epäasiallista vai ei, nimittäin uskon, että olisin itse saanut huomautuksen epäasiallisuudesta, jos se sitä olisi ollut ja noh...huomautusta ei ole näkynyt.

aika jännää, että Tiina sai sitten lopulta Skoonelta näpäytyksen, kun tämä irvailu oli ihan allekirjoittaneesta lähtöisin.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Kalessin
Adrian Monk

Re: Kyllä, mutta...

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

Minzu kirjoitti:Vapaasta tahdostaan kyllä, mutta katoamiseen liittyy kuulemani mukaan sellaisia asioita jotka eivät ole naurun tai pilan asia.
tähän unohdin kokonaan vastata, eli oli se syy mikä tahansa miksi on häipynyt niin me spekuloimme sitä kuitenkin. ja se miten spekuloidaan on täysin kirjoittajakohtainen asia, rajat vetää kuitenkin moderaattorit. Se, että pilailemme tässäkin ketjussa ei kuitenkaan kohdistu ovaskaan itseensä, vaan ainakin omalla kohdallani kyse on tähän aiheeseen liittyvää, mutta personoimatonta huumorin heittoa. ja jos kerran tiedät asiasta jotain, mikset jaa sitä meidän kanssa niin loppuisi ainakin epäasiallinen naureskelu ja tirskunta.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Samarina
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Minusta taas ei ole mitään outoa, että Ovaska valitsi paikaksi juuri metsän. Jos työt painaa, kuten it-alalla voi olettaa, ihmissuhteet on sotkussa jne. ja ihminen haluaa paeta ja ottaa etäisyyttä asioihin, mikä olisi luonnollisempi tapa kuin paeta rakkaan harrastuksen pariin. Ja Ovaskalle se ilmeisesti sattui olemaan suunnistus. Luontoihmisenä ymmärrän tuon ratkaisun hyvin, koska kun v*tuttaa painatan itsekin metsään koirien kanssa tyhjentämään päätä. Mutta tosin sillä erotuksella, että tapaan kyllä ilmoittaa mihin päin menen, milloin tulen ja todennäköisesti puhelinkin on mukana hätätilanteiden varalta, tosin yleensä äänettömällä.

Mulla on jostain jäänyt käsitys, että Ovaskaa on käyty etsimässä metsästä, mutta ei vaan ole löydetty. Etsintöjä vaikeuttaa se, että kun ei varmuudella tiedetä, mistä edes etsiä. Alue on laaja ja kuukaudessa mies on voinut vaeltaa melko pitkälle. Osalta "etsimättömyyteen" varmasti vaikuttaa tuo omaehtoinen katoaminen, mutta kyllä oma mielipide on se, että jos on syytä epäillä, että miehellä ei ole nyt kaikki ok, eihän sitä metsäänkään voi jättää. Haravointi tuolla alueella taitaa olla neulan etsimistä heinäsuovasta, mutta ihmettelen, ettei jälkikoirien käyttöä ole harkittu aikanaan..
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Ihan vähän asian vierestä:
En tiedä miten reagoisin, jos minun tai läheisteni jutuista kirjoitettaisiin palstoilla.
Mutta olen vain tällaisten keskustelujen "harrastaja", ja ellen sattuisi olemaan näistä jutuista kiinnostunut, en varmaan ikinä lukisi näitä palstoja. Joten olisin onnellisen tietämätön, eikä asia näin ollen minua vaivaisikaan. :wink:
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

ABC kirjoitti:Aikaisempi ongelmiin joutuminen metsässä ei kyllä lupaa mitenkään hyvää. Pahoin pelkään, ettei ole enää elävien kirjoissa.

Kyllähän sitä ihmisillä on halua murtautua oravanpyörästä, mutta yhtäkkinen pusikkoon syöksyminen kertoo jostain vakavammasta mielenterveyden alueella.
Lisäys: Tiedän yhden tapauksen, jossa masennuksen pahetessa luontoihminen lähti Lappiin vaeltamaan. Älysi kumminkin pysyä merkityllä reitillä, mutta kun sitten tuli ulos metsästä niin soitteli sukulaisia hakemaan, kun ei ollut ruokaa eikä rahaa paluuseen. Jos olisi lähtenyt siinä tilassa itse suunnistamaan niin huonosti olisi käynyt. Tämän tapauksen takia olen huolissani tästä kadonneesta.

Mutta tuskinpa poliisi enää etsii ennen yöpakkasia.
Every ship must sail a world.
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Ihan vähän asian vierestä:
En tiedä miten reagoisin, jos minun tai läheisteni jutuista kirjoitettaisiin palstoilla.
Mutta olen vain tällaisten keskustelujen "harrastaja", ja ellen sattuisi olemaan näistä jutuista kiinnostunut, en varmaan ikinä lukisi näitä palstoja. Joten olisin onnellisen tietämätön, eikä asia näin ollen minua vaivaisikaan. :wink:
Voisko tästä tehdä ihan oman keskusteluketjun :?:
Totuus on tarua ihmeellisempää
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Re: Kyllä, mutta...

Kalessin kirjoitti:
Minzu kirjoitti:Vapaasta tahdostaan kyllä, mutta katoamiseen liittyy kuulemani mukaan sellaisia asioita jotka eivät ole naurun tai pilan asia.
tähän unohdin kokonaan vastata, eli oli se syy mikä tahansa miksi on häipynyt niin me spekuloimme sitä kuitenkin. ja se miten spekuloidaan on täysin kirjoittajakohtainen asia, rajat vetää kuitenkin moderaattorit. Se, että pilailemme tässäkin ketjussa ei kuitenkaan kohdistu ovaskaan itseensä, vaan ainakin omalla kohdallani kyse on tähän aiheeseen liittyvää, mutta personoimatonta huumorin heittoa. ja jos kerran tiedät asiasta jotain, mikset jaa sitä meidän kanssa niin loppuisi ainakin epäasiallinen naureskelu ja tirskunta.
Tätähän juuri sanoin minäkin,että meillähän lähti se juttu liikkeelle oikeastaan siitä tapaamispaikasta ...ensin bodomista ..ja sitten siirtyi tiilikan puistoon, joten kysehän oli vain siihen liittyvä vitsailu,ei koske missään nimessä ainakaan kohdallani Ovaskaa. Voitte lukea tuolla aiemmin koko ketjun ja tehdä omat johtopäätöksenne.

ASIAAN!!
MINKÄ TAKIA ei voi aivan oikeasti tässäkään tapauksessa tehdä vapaaehtoisten ketjua ja lähteä etsimään,onhan näitä urheiluseurojen edustajia yms.Tuntuu tosi oudolta tällainen piittaamattomuus. Mutta jos tietämättämme etsitään niin hyvä.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Kalessin kirjoitti:aika jännää, että Tiina sai sitten lopulta Skoonelta näpäytyksen, kun tämä irvailu oli ihan allekirjoittaneesta lähtöisin.
Voi Tiinuska ressua *pyhimyshymiö* :lol:
Niin no jos se on tässä netti"kiusaamisessa" sama kuin koulukiusaamisessa, että sen reppanan kimppuun käydään kenen ei oleta osaavan pitää omia puoliaan :roll: :roll:

Mut asiaan....Mites iso tämä alue on, jossa Markon oletetaan oleilevan eli miten isot mahdollisuudet olisi tämän syksyn aikana löytyvän jos siellä vielä on?
Tosin en kyllä usko, että näin pitkän aikaa selviytyy luonnonantimilla ja kai ne purkkimuonatkin joskus loppuu, jos niitä mukaansa ottanut.
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Katso www.eniro.fi karttapalvelusta...iso on alue.

http://www.luontoon.fi/page.asp?Section=463

Katsos tuosta linkistä kokoa ja tietoa.Tämän alueen etelä puolella välittömästi auto löytyi,joten oleten tuonne menneen.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Tiina kirjoitti:
Kalessin kirjoitti:aika jännää, että Tiina sai sitten lopulta Skoonelta näpäytyksen, kun tämä irvailu oli ihan allekirjoittaneesta lähtöisin.
.
En kohdistanut "näpäystä" ainoastaan Tiinalle, kirjoitin muistaakseni "tytöt hävetkää", eikä tuo ole mitään pahaa tytöttelyä, pidän teitä tyttöinä siksi, että itse olen jo 60 vuotta täyttänyt rouva :lol:
Cicciolina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Cicciolina »

Itse olen lähipiirissäni nähnyt vakaviakin mielenterveysongelmia, asiat ovat vakavia mutta kyllä vakavillekin asioille voi mielestäni nauraa. Se ei tarkoita kuitenkaan välttämättä ivailua... Jos näin en olisi tehnyt omassakin elämässä (osannut nauraa), tuskin olisin edes näin järjissäni. Ja itse en ainakaan ole suoranaisesti Ovaskalle nauranut.

Tiina , saanksmä olla sun tukihenkilö?? :lol: Saat mulle purkaa jos sua kiusitaan....
Tiina
Sherlock Holmes

skoone kirjoitti: En kohdistanut "näpäystä" ainoastaan Tiinalle, kirjoitin muistaakseni "tytöt hävetkää", eikä tuo ole mitään pahaa tytöttelyä, pidän teitä tyttöinä siksi, että itse olen jo 60 vuotta täyttänyt rouva :lol:
Ei kyllä siellä lukee, että Tiina ja kumppanit hävetkää!
Mutta sitä tikulla silmään joka vanhoja muistelee. :) *töks*

Ja suuri Kiitos Cicciolinalle ja Kalessinille nettikiusauksenrikosuhripäivystyksentukihenkilöiksi ilmoittautumisesta.
Otan sitten yhteyttä, jos oikein alkaa ahistaa. 8)
Tiina
Sherlock Holmes

Aloin tässä pohtimaan, että mitäpä jos asiaan sittenkin liittyy rikos? :?
Marko oli aiemminkin kateissa jostain syystä?
Jospa olikin paossa jotain?
Helppohan se auto olisi ajaa jonnekin kansallispuiston laitamille ja kaikki luulee, että taas kadonnut omatoimisesti?

Ja heppu siellä metsässä joka säntäilee karkuun ihmisiä on vaan vilkkaan mielikuvituksen tuotetta tai joku muu ujo samoilija.
Onhan näitä kadonneita näkynyt vaikka ja missä muitakin, vaikkei edes mahdollista.

Mutta aatelkaapas.Ois aika nerokas suunnitelma, jos joku tällä viisiin harhauttanut kaikkia :?
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Tiina kirjoitti:Aloin tässä pohtimaan, että mitäpä jos asiaan sittenkin liittyy rikos? :?
Marko oli aiemminkin kateissa jostain syystä?
Jospa olikin paossa jotain?
Helppohan se auto olisi ajaa jonnekin kansallispuiston laitamille ja kaikki luulee, että taas kadonnut omatoimisesti?

Mutta aatelkaapas.Ois aika nerokas suunnitelma, jos joku tällä viisiin harhauttanut kaikkia :?
Tsot tsot! Mun idea: ...joku tehty teko painaa mieltä? Selaa hiukka taaksepäin...

Joku mainitsi, että missä viipyvät urheiluseurojen etsintätiimit Ovaskan perään? Aivan, nythän olisi suunnistajilla harjoittelun paikka. Vielä kun päivänvaloa riittää suht myöhään, niin kartat käteen ja metsään. Se olisi oivallista apua.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Vastaa Viestiin