Sirpa vs. Mike Manner - salaliittoteoriat

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Tinilii
Remington Steele

Re: Sirpa vs. Mike Manner - salaliittoteoriat

Viesti Kirjoittaja Tinilii »

Ei aukee mulle tuo sun kommenttis. Vaikka ei ne aukee kyllä yleensäkään. Tarkotan lähinnä sitä, että nyt on taas se tilanne, että joka keskustelu on yhden ihmisen mystistä yksinpuhelua, jota joskus joku muu kommentoi. Katoin taas että kappas, monta sivua ulvilaankin tullut kirjoituksia. Ja taas huomasin niiden kaikkien olevan yhden tyypin tuotantoa. Samoin useissa muissa ketjuissa. Eikö asiaa saa mahtumaan yhteen viestiin, kun niitä on perätysten pakko kirjoittaa vähintään viisi. Huomaatko, että keskustelijat vähentyy aika paljon, kun astut areenalle? Olet sitä mieltä, että juttusi saavat ihmiset "pelästymään" tai ärsyyntymään? Luuletko sen johtuvan jutuistasi vai ennemmin ehkä tyylistäsi? :lol:

Ollaan ilmiselvästi silti kiinnostuttu samoista aiheista, kun riehut juuri niissä aiheissa, joita itse seuraan aktiivisesti.
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Alkaa toi Sirpan toiminta mennä jo enemmän kuin vähän liiallisuuksiin.Kaikki kotimaiset ketjut on kohta täynnä ristiin rastiin huitelevia teorioita,joille ei löydy mistään mitään pohjaa,paitsi tietysti Sirpan omasta päästä!!Uskomaton tapaus. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Niinkö? Ja ihan minun omasta päästä?

Ilmeisesti olet kyennyt ratkaisemaan tämän ristiriidan, joka syntyi tuolla Kankaanpääläisen 17-vuotiaana murhatun tytön rikostutkinnan kohdalla? Olen kiinnostunut kuulemaan, että miten ratkaisit sen?

Ketjussa kerrotaan henkilön kuolinvuoteellaan tunnustaneen rikoksen ja kertoneen henkilöiden nimet luottohenkilölleen, jotka osallistuivat tytön surmaamiseen. Tämä tapahtui vuoden 2006 aikoihin.

Poliisi kertoo vuoden 2006 loppupuolella "tutkinnan edenneen uuden vihjeen ansiosta niin että ratkaisuun päästään mahdollisesti jo tulevana keväänä".

Sitten PUF ... jotakin tapahtuu...

Syksyllä 2009 poliisi sanoo, että koko juttua ei ole tutkittu enää vuosikymmeniin lainkaan.

Nyt väitetään, että kyseessä on sama tutkinnanjohtaja, joka nämä asiat on sanonut. Pitääkö väite paikkansa, en tiedä, siitä ei ole mitään todisteita - vaihdettiinko tutkinnanjohtajaa tuollain vaiko ei.

Tämä ei ole minun keksimä juttu. Kyseisessä ketjussa on kaikki linkit niin Poliisi TV:hen kuin myös tuohon ko. artikkeliin, jota keskustelu koski.

Miten ratkaisit tämän ristiriidan?

(Mielenkiintoista olisi tietää, että kuka oli tuo luottohenkilö, jonka haltuun tämä kallisarvoinen tieto uskottiin - henk.koht en kyllä välittäisi säilytellä näin vaarallista tietoa - tai ainakin jemmaisin sen visusti johonkin...)
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Sitten kun John Doe isottelultaan ehtii, niin vastannee tähän esittämääni kysymykseen hänen väittäessään tarinaani salaliittoteoriaksi.

Johon "salaliittoteoriaan" on muuten tullut jo tarkennustakin - murhaajan ikä - jonka eräs tarkkanäköinen kirjoittaja oli bongannut Poliisi TV:n artikkelista.
Alethes doksa meta logu
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Sirpan viimeisiä kommetteja,vapaavalintaisessa järjestyksessä ja ketjuista riippumatta!!
-Jos ne hoksasivat tuossa vaiheessa vasta verrata sitä DNA:ta, eikä se sopinutkaan tuomittuun?
dellä kirjoitetaan: "Vangitsemisoikeudenkäynneistä mm. tri Uoti on todennut, että ne ovat läpihuutojuttuja, kun poliisi pyytää 1. kerran."

-Tämä koko keskustelu alkoi siitä, että Anneli Auerin syyllisyydestä on oltava vahvaa näyttöä, koska hänet pidätettiin/vangittiin.

No tässä on sitten keskustelun lopputulos?!

Olen sitä mieltä, että mitään oikeudenkäyntiä ei pysty eikä voi tulla, ellei tuolle DNA:lle ole löytynyt omistajaa. Ja koska eilen ko. DNA jälleen ilmestyi harharetkiensä jälkeen kuvioihin mukaan, väitän, että myös omistaja löytyi.

Ja koska juttuun on tulossa jopa kaksi syyttäjää...

Tämä tyttö surmattiin 17-vuotiaana syksyllä 1973 ja Helena Jämiäluoma vuonna 1972 saman ikäisenä. Teksteistä käy ilmi epäilys, että tätä Hannele Hanhijokea olisi pidetty vankina ennen surmaamista. Tutustuessani Helena Jämiäluoman poliisitutkintaan törmäsin merkillisiin tutkintakuvioihin.

Täälläkö sitten voin kurkistaa tuon tutkinnan aidan ylitse?!

Edellä teksti:

"Paikallinen agenttini on jo kahdesta eri lähteestä kuullut, että Hannelen surmaan liittyisi vahvasti poliisi tekijän ominaisuudessa!"

Samaa paskanjauhantaa on kaikki ketjut täynnä!!Siis kainosti kysäisen.....voisitko ottaa lääkkees ja hommata annostuksen kohdalleen??Jos et osaa/pysty/kykene moiseen,olisi ehkä parempi pysyä kokonaan pois Minfosta,tai ainakin pysyä tuolla HUUHAA puolella! :twisted:
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Sirpa

Juu, kivaa ja perusteellista työtä olet tehnyt - olen oikein otettu siitä, että olet näin kiinnostunut kaikesta siitä mitä kirjoitan.

Nyt sitten järjestelet nämä palaset takaisin ketjuihin omille paikoilleen - ellei onnistu, niin voit kysyä, että mistä ketjusta tämä tai tämä kirjoitus on, niin autan - laitat ne vain takaisin samalla tavalla kuin otitkin ne.

Sitten otat avuksi vaikkapa kynän ja paperia, ja alat katsomaan kustakin ketjusta siihen asiaan liittyviä pääkohtia, joista teet luettelon ranskalaisviivoin.

Niin, siitä kannattaa nyt ensin aloittaa.

Hyvää siitä vielä tulee - älä masennu jos se ottaa vähän aikaa. Joku päivä sitten huomaat, että työsi palkitaan ja olet löytänyt sen punaisen langan.

Ihmisen aivot ovat siitä mukava työkalu, että käytössä ne eivät kulu vaan terävöityvät.

Lisäystä: Unohtui vielä mainita tällainen yksityiskohta - ei kannata kiinnittää niihin kommenteihin huomiota, jotka ovat tyylillä "mun mielestä tää ei kivaa..." tai vaikkapa "kyl mä uskon, että se ukko...", koska ne eivät anna ainesta oman mielipiteen muodostamiseen sille faktapohjalle, jonka saat esim. lehtiartikkeleista, joita tietysti pitää myös lukea hyvin kriittisesti, ja katsoa tarkkaan kuka on sanoja tai minkälainen on aineiston lähde.

Uskoon perustuva ajattelu ei ole koskaan se paras apu, jos haluaa etsiä asioista totuuksia.

No, näillä eväillä on aluksi hyvä lähteä liikkeelle, ja katsotaan sitten jatkoa, kun olet päässyt tähän vaiheeseen.
Alethes doksa meta logu
Tinilii
Remington Steele

Kyllä sun nyt John Doe täytyy ymmärtää, että on omaksuttava Sirpan tapa ajatella ja tajuta asiat. Eli siitä vaan kotiläksyjä tekemään, kunnes ymmärrät ainoat oikean näkökannan asioihin. Kehtaatkin esittää eriäviä ajatuksia tai jopa pitää toisen ajatuksia naurettavina, vaikka koko minfo on sitä mieltä että Sirpan totuus on totuus. Ylipäätään kritisointi keskustelupalstalla on vallan tavatonta. HYI. :lol:
Sirpa

Et ole ajatellut terapiaa, vai oletko kenties tilannut jo ajan? Ellet. Kannattaisi.
Alethes doksa meta logu
Tinilii
Remington Steele

Kehtaa vielä pokalla naamalla salaliittojensa ja poliisisalailujuttujensa ohella suositella muille terapiaa. Uskomaton tyyppi. :lol: :lol:
Sirpa

No, tuli vain mieleen, kun et palstalla ole käynyt millään muulla asialla kuin minun kimpussani hyppimässä, niin ei se ihan tervejärkiseltäkään tunnu. Katso oma viestihistoriasi ja päivä koska edellisen kerran kävit täällä. Ja mitä ja koska kirjoitit vastaavasti ennen sitä.

Ilmeisesti olet minusta nyt muodostanut jonkinlaisen pakkomielteen - en tästä nyt oikein mihinkään muuhun johtopäätökseen pysty tulemaan.

Täytyy etsiä se vanha viesti, joka tämän sai aikaiseksi ja katsoa vielä kerran, se oli keväällä 2009, että mitä silloin tapahtui, että näin pahasti niksahdit.

Lisäystä: Se keskustelu käytiin tässä ketjussa... olit taas intomielellä näissä salaliittoteorioissa, muka vastustamassa... yht äkkiä näitkin ympärilläsi vain nimimerkkejä, jotka olivat ties kenen alter egoja milloinkin... lopulta jo tämä Mikekin olin minä sinun mielikuvissasi... sitten taisin niitata sinut, että kukahan tässä oikein näkee näitä salaliittoja...

Näin se meni.

Lopulta tein sen päätelmän, että henkilöillä, jotka pelkäävät salaliittoja, ja väittävät näkevänsä niitä joka puolella on itsessään joitakin vainoharhaisia piirteitä, joita he ulkoistavat tällä tavalla muihin.

Lopeta näkemästä minun teksteissäni salaliittoja.
Viimeksi muokannut Sirpa, Ma Marras 23, 2009 7:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
Tinilii
Remington Steele

Ja sinä käyt nyppimässä kaikkia :D Aiemmin jo sanoin, että olen enemmän palstan lukija. Mussutukset hoidan täällä lautamiehissä, toisin kuin sinä. Minä olen nimenomaan käynyt minfossa joka päivä, vaikken olekaan kirjoitellut. Oli vallan mukavaa pitkän aikaa, kunnes ilmestyit taas jakamaan huimia juonenkäänteitä joka asiaan. Siksi olen taas kirjoittamassa lautamiehissä. Eipä nimittäin ole mikään minfossa pahemmin häirinnyt ennen kun nyt taas. Täällä on paljon väkeä, jotka vaan lukee (ja aktiivisesti) eikä juuri kirjottele. Ainakin mun lähipiirissä olet saanut paljon huomiota ja odotuksia siitä, että se sun hiljanen aikakausi tulisi taas. Jokuset ovat jopa lopettaneet lukemasta ketjuja joihin olet osallistunut.

Mutta hei, jatka vaan samaan malliin, sua arvostetaan.

Lisäystä lisäyksen vuoksi:

Ainoastaan matkaajaa joskus kutsuin vitsillä sun alter egoksi, KERRAN. Mikestä en ole koskaan puhunut mitään tuollaista, jotain olet ymmärtänyt väärin.

Ok, ei ne sitten mitään salaliittoteorioita ole sun juttus. Ne on täysin realistisia juttuja mitä kerrot. Sairauttani vain näen ne salaliittoteorioina.
Sirpa

Olen sitä mieltä, että on parempi, että jatkat tällä tavalla kuten sanot "olen enemmän palstan lukija", koska niin on parempi sinulle itsellesikin.

Mieti sanaa "arvostus" joka on sanan "kunnianhimo" sukulainen - minkälaiset ihmiset kaipaavat arvostusta ja miksi? Luulen, että koet jääneesi tuota arvostusta paitsi, mutta et saa sitä tälläkään tavalla kapinoimalla. Mieti mitä muuta voisit tehdä kuin känkkäränkätä koko ajan. Koita aloittaa vaikka itsesi hyväksymisellä.

Sen jälkeen kun arvostat itseäsi, kun olet ensin itsesi hyväksynyt, automaattisesti myös käyttäydyt arvosi mukaisesti. Käytöksesi paljastaa sen, mitä ajattelet itsestäsi.

Mitä muut tekevät hyväksyäkseen itsensä?
Alethes doksa meta logu
Tinilii
Remington Steele

Ehkä sitten on parempi niin, kun sanot sen olevan parempi minulle. :D Voisit itse valita saman linjan :mrgreen:
Sirpa

Poistin sen mitä olin kirjoittanut - tiedoksi niille, jotka ehti nähdä. Sorruin nokkeluuteen - totta se oli, mutta niin turhaa. Alhaisen ihmisen toimintaa.
Alethes doksa meta logu
Vastaa Viestiin