Lintupojat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Konsta, Sinä olet melko kaksijakoinen persoona.

Tuolla toisaalla nostat iltapäivälehden (I-S) jalustalle, kun se silloin aikoinaan kertoi liioitellen Gussen vammautumisesta.
Yksikään iltapäivälehti ei ole 60-luvulla kirjoittanut Nissen vammoista. Niistä kirjoitti mm Uusi Suomi, mutta sitaatti oli suoraan Arvi Vainiolta: useita puukon haavoja kasvoissaan...

Tai myöhmmein Keskisuomalainen, silloin oli lääkärin sitaatti: Nilsillä ei ole puukon haavoja, vaan ruhjehaavoja...

(lainaukset eivät ole sanatarkkoja)

Vasta 45 vuotta myöhemmin Iltapäivälehdistö innostui asiasta, siteraattiin lähinnä Hirvensalon epäamattimaisia lausuntoja.
Merivuokko
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

kukkuu kirjoitti:Olisiko ydinkysymyksenä se , että miksi teltan 25:stä pistojäljestä yksikään ei osunut Nilsiin?
:evil: Nimenomaan.
:evil: Erilaiset tarinat.
Pharaoh
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Merivuokko kirjoitti:
kukkuu kirjoitti:Olisiko ydinkysymyksenä se , että miksi teltan 25:stä pistojäljestä yksikään ei osunut Nilsiin?
:evil: Nimenomaan.
:evil: Erilaiset tarinat.
Anteeksi, jos tätä on jo kysytty, mutta: joka pojalla oli puukko 1950-60 -luvulla. Kantoivatko lintupojat niitä mukanaan metsässä kulkiessaan? Ja entä sinä aamuna ...?
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No jopas konsta jutun murjasit, kun väität, ettei yksikään iltapäivälehti kirjoittanut Bodomista mitään.

No siihen aikaan ei ollut kuin yksi todellinen iltapäivälehti, Ilta-Sanomat ja se tosiaan ilmestyi Helsingissä iltapäivällä, muistaakseni klo. 13.00.

Lehden sai tilattua jopa kotiin Suur-Helsingin alueella, jonne sen iltapäivisin koululaiset kantoivat, pientä korvausta vastaan.

Ilta-Sanomien etusivut "kirkuivat" Bodom-uutisia ja EXTRA-painoksia ilmestyi muutama tunti varsinaisen lehden ilmestymisen jälkeen.

Ehkä uutisissa ei ollut juurikaan mitään uutta uutisten kannalta, mutta lehti meni hyvin kaupaksi, vaikka vain etusivu oli muutettu.

Että se niistä iltapäivälehtien kirjoituksista.[/b]
Maza
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Maza »

Pharaoh kirjoitti:Anteeksi, jos tätä on jo kysytty, mutta: joka pojalla oli puukko 1950-60 -luvulla. Kantoivatko lintupojat niitä mukanaan metsässä kulkiessaan? Ja entä sinä aamuna ...?
Useimmiten oli linkkari eikä puukko. Kansakoulussa oli joka pojalla teräase taskussa. Sitten, kun luokan ainoa romanipoika tuli kerran kouluun puukko vyöllään, niin se sai lähdöt koulusta samantien.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Noista puukoista minulla onkin metkaa juttua, oikeastaan aika karseaa, liittyen kokeeseen, jonka kaverini eilettäin yöllä tarkan harkinnan jälkeen suoritimme.

Sen irjoitan kuitenkin joskus tänään, kunhan olen kerännyt voimia, sillä niin oli rankat testit ja ihan teidän, minunkin vaatimattomia juttujani lukevien ihmisten, takia olen joutunut uhrautumaan.

Nyt siis hyvää yötä.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

No toivottavasti kukaan ei kuollut?
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

konsta kirjoitti:No toivottavasti kukaan ei kuollut?
Sillä on vaan krapula.
Merivuokko
Jane Marple

:D
Krapula, kenellä on, oli?
Pharaoh
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Maza kirjoitti: Useimmiten oli linkkari eikä puukko. Kansakoulussa oli joka pojalla teräase taskussa.
Tarkoitin tietenkin rantaseikkailuja. Siihen aikaan lähes jokaisella oli tietysti sekä linkkari että puukko. Puukko oli välttämätön kalareissuilla, joten isät ostivat pojilleen sellaisen. Kun pääsi oppikouluun, niin syksyllä sai lahjaksi Leijona-rannekellon, tai Abu-kelan.
supernova
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja supernova »

Niin, itselläni on ollut peruskoulun tokalta luokalta viktorinoxin linkkari taskussa aina. Työkaluna.

Että kaiketi näin oli myös aikana joka oli lähempänä sotia.
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Olikos monilla Vinca-kello ranteessaan?
supernova
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja supernova »

juu, ei mulla silloin 70-luvulla oli leijona pääroolissa ennen digitaalisia. Itse oli poikeus ja mulla oli vekkulivenäläisten tekemä taskukello. Tai oli mulla leijonakin kotona mutta käytin ainakin tokasta luokasta taskukelloa mikä oli harvinaisuus. Koulussa ei tainnit olla kuin yksi joka puhui taskukellosta. Ja se oli hänen isällään joka oli ammatiltaan paineilmaporan kanssa työskentelevä jolla ei rannekellot kestäneet.

n
Merivuokko
Jane Marple

:shock:
Eikös se Bosmannin kellon ollut jokin vanha perintökello?
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Jaahas, Merivuokko on palannut palstoille. Tervetuloa! Hän saattaisi tietää, missä lintupojat olivat edellisenä iltana, eli lauantaina iltapäivällä ja illalla. Tulee mieleen, että kävivätkö lintupojat jo edellisenä iltana siellä mainituissa niemissä, ja näkivätkö, että sinne on ilmaantunut telttailijoita. Vai tarkkailivatko he aluetta kiikareilla aina sieltä Högnäsisitä asti. Vanhoissa keskusteluissa on kerrottu ainakin Haapalaisen olleen kiinnostunut telttailijoista jo edellisenä iltana. Muistaakseni joku lehti on kertonut HS:n näin kertoneen.
Vastaa Viestiin