Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
kid

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja kid »

En tiedä, heittääkö mielikuvitukseni vaan settiä, mutta olisiko tässä naisessa yhtään samaa näköä vainajan kanssa?

http://www.doenetwork.org/cases/2745dfpr.html

Luonnos vainajasta:http://www.tuntematon.info/images/kasvopiirros_m.jpg

K.o. nainen on tosin kadonnut Puerto Ricosta, ja Doe Networkissa sanotaan hiusten olleen punaiset, mutta tummanruskeilta ne minusta näyttävät... Eniten pisti silmään suun muoto, sekä korkea hiusraja. Tuolla kadonneella oli myös hopeisia sormuksia, ja hänen katoamisensa on listattu "epäilyttäväksi".

Nojaa, mahdollisuuksia on monia.
JSA
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja JSA »

Korvien, nenän ja suun samankaltaisuus on kieltämättä huomattava.
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Silmien väri ei osu kohalleen. Eiköhän uhri ole kuitenkin "täältä" päin. Toivottavasti hammastiedoista löytyy sopiva. Sitä ihmettelen miksei näitä dna tietoja oteta kaikista ihmisistä, eikä vaan rikollisista tai epäillyistä?
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

v-a-45 kirjoitti:Silmien väri ei osu kohalleen. Eiköhän uhri ole kuitenkin "täältä" päin. Toivottavasti hammastiedoista löytyy sopiva. Sitä ihmettelen miksei näitä dna tietoja oteta kaikista ihmisistä, eikä vaan rikollisista tai epäillyistä?
Silmien väri? Mikä siis oli vainajan silmien väri?
Minä luulen noista dna-tiedoista, ettei ole ihan halpaa juttua huvikseen ottaa ja miks otettaiskaan, vaan mitä meinasit?
Minusta edellinen ehdokas ei ollut paha, ellei nyt tämä hiusten väri ole poissulkeva?! Minä en hiuksista enää sano mitään. Olen muutenkin seonnut näihin peruukkeihin ja lisäkkeisiin, tummiin ja keskiruskeisiin...jne.
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Tuo Kidin postaama nainen saattaisi olla vainajan kaltainen.
On huomioitava , että valokuvissa vainajan silmät olivat kiinni , eikä niitä olisi voitu riittävän hyvin piirroksessa esille tuodakaan.
Lisäksi piirroskuvassa on liian vaalea tukka.

Kaikella kunnioituksella piirtäjää kohtaan , olisi ollut hyvä , jos olisi ollut parempi luonnos saatavilla.
( Olen nähnyt vainajan valokuvat ) Uusille keskustelijoille tiedoksi.
En vaan itse osaa piirtää yhtään.

Katselin eilen illalla tsunami dokumenttia. Siinä esiintyneet Indonesialaiset naiset toivat vainajan mieleeni. Samaa rotua on mm. Thaimaassa.
Kidin nainen on kyllä ! " SAMANOLOINEN "

Ailarin ajatus , koskien lääketöhnää taskunsuulla on myös huomionarvoinen.
Vainaja ei ollut erityisen laiha ( Rinnat , Lantionseutu takaapäin )
Kuitenkaan hän ei ollut syönyt juuri mitään päivään , kolmeen ennen kuolemaansa.
Vatsalaukku oli lähes tyhjä ja hän ei ollut ulostanut löytöpaikalla.

EN EDELLEENKÄÄN SULKISI RIKOSTA POIS !

T
Härkä
kameleontti
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja kameleontti »

Kyllähän tuo rikokselta kuulostaa. Kuka itsemurhaaja paastoaisi ja kärsisi nälkää ensin, jotta vatsa olisi tyhjä kuolinhetkellä? Varsinkin, jos rahaa oli ostaa jotain syötävää. Jos olisin itse tilanteessa, jossa minun olisi hankkiuduttava eroon jostakin henkilöstä voisin hyvin kuvitella esim. Mongolian arojen sopivan ruumiin loppusijoituspaikaksi. Samalla tavalla voisi joku muu ajatella Suomen metsistä...
Scilla
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Scilla »

härkä kirjoitti: ...
Kaikella kunnioituksella piirtäjää kohtaan , olisi ollut hyvä , jos olisi ollut parempi luonnos saatavilla.
...
T
Härkä
Miten tavikset pääsee näkemään kuvia tuollaisista, niin kuin tässä nyt tuntemattomasta vainajasta?
Oliko oikeasti niin huonoja kuvia ettei koneella olisi voinut "siistiä" kasvokuvia että olisi tunnistettavampi/selkeämpi kuin taas tuo piirrustus?
Ailar
Jessica Fletcher

Sitä mietin, että jos todella nainen olisi pakotettu syömään lääkkeitä ja hän olisi esim. paennut Orituvalta herra X:n käydessä tankkaamassa, niin miksi hänen hallussaan olisi juuri nuo juomapullot. Toki ne tuossa tapauksessa olisivat erittäinkin tärkeät. Hän saisi niiden avulla oksennettua lääkkeet ulos elimistöstään, mutta olisiko hän ehtinyt ne kaapata mukaansa autosta tms. Samalla tietysti tuo taskulamppu saattaisi olla kyyditsijän lamppu eikä OV:n omaisuutta.
On taas eri asia, jos nainen olisi jo ruumiina kuljetettu paikalle ja juomat aseteltu hänen ympärilleen. Kuka tietää?! Sepä tässä on, että kun arvuuttelee niin tai näin, ei saa vastausta osuuko edes lähellekään todellisuutta. Kaikki on vain arvuuttelua.
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Scilla kirjoitti:
härkä kirjoitti: ...
...
T
Härkä
Miten tavikset pääsee näkemään kuvia tuollaisista, niin kuin tässä nyt tuntemattomasta vainajasta?
Oliko oikeasti niin huonoja kuvia ettei koneella olisi voinut "siistiä" kasvokuvia että olisi tunnistettavampi/selkeämpi kuin taas tuo piirrustus?
Niin sitä samaa kysyisin? Kyllä paremman kuvan osaisi varmaan joku piirtää ja jos nyt puhutaan (ensin mietittiin virolaista/venäläistä) indoneesialaisesta? Oli perukkia, ei ollut...? Siitä dnasta, jos kaikilta Suomalaisilta (miksei myös muualla mailmassa) syntymässä otettaisiin dna näyte ja laitettaisiin rekisteriin(myös vapaaehtoisesti voisi jo syntyneet mennä), niin olisi huomattavasti helpompaa tunnistaa ihminen epäselvissä tapauksissa. Nyt jos puhutaan rahasta, niin paljonko rahaa tälläinen/tälläiset pitkät tutkimukset sitten vie. Niin, jos rekisteri olisi valmiina, voisi katsoa tutut, sukulaiset ym. ja säästyisi rahaa, että aikaa.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Ailar
Jessica Fletcher

Se, että nainen ei ollut syönyt mitään, voisi juuri olla syynä, että hän halusi vettä niin paljon. Jos aikoo tahallisesti oksentaa, on ihan pakko olla mahalaukussa muutakin kuin lääkkeitä. Jos ei ole mitään, on paha oksentaakaan.

Niin kyllä v-a-45:n ajatus on hyvä, jos kaikista otettaisiin dna, ei tarvitsisi todellakaan arvuutella. Luulisin, että tähän vielä mennäänkin. Aika näyttää!

Scillalle: Jos Härkä ei olekaan tavis :lol: Piru sitä tietää!
kid

Viesti Kirjoittaja kid »

Tossa piirroksessa vainajan silmät on tollaiset haalean veden väriset melko varmasti sen takia, ettei oikeaa silmienväriä tiedetä. Vainajahan oli ollut siellä jo jonkin aikaa muistaakseni, ja kasvot olivat jokseenkin pilaantuneet. Korjatkaa jos olen väärässä.

Tolla Puerto Ricossa kadonneella naisella voi toki olla kuvassa värjätty tukka, sillä ainakin tekstissä kerrotaan hiusten olleen "red". Distinguishing Characteristics: Hispanic female. Red hair; hazel eyes. Google antaa Cupeyn sijainniksi San Juanin Puerto Ricon saarella Karibialla. Pitkä matka Suomeen, tokkopa tuo on löytämämme nainen :| Hmh. Hetken jo kerkesin innostua.
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Scillan ja v-a-45 kysymykset :

Piirroskuvaa ei tehty poliisin aloitteesta , vaan sen tarkoitus oli olla Bluesin ja Buraceen toteuttamassa erinomaisessa http://www.identifyme.org tietopaketissa liitteenä, kuten olikin. Ja on edelleenkin.
Tätä tietopakettia meistä eräät aktiivit levittivät ympäri planeettaa.

Syyt miksi minä pääsin näkemään vainajan kuvat olivat :
Suuri määrä " missing people " sivujen kahlaamista ja vinkkien antoa poliisille.
Tarkoitus , että Juliet Jones olisi päässyt piirtämään paremman kuvan.
( Juliet piirsi Rouvarin kertoman mukaan löytöpaikkakuvat , jotka ovat tässä aiemmin julkaistu. )
Vielä se , että olin ollut alkukesästä 2007 tekemisissä tämän jutun kanssa , enkä luovuta ennenkuin henkilöllisyys selviää. :lol:

RIITTÄÄKÖ ?

Poliisi ei ole varsinaisesti itse ole missään vaiheessa ollut kiinnostunut vainajan kuvaa julkaisemaan , vaikka siitä KRP:n Kopraakin " ojensin "

T
Härkä
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Tuo puertoricolaisnainen on kadonnut jo vuonna 1999. Pitkä aika ja matka päätyä Oriveden metsiin. Mahdollista, mutta epätodennäköistä...
kid

Viesti Kirjoittaja kid »

Tuolla identifyme.org:issa muuten lukee, että dark brown shoulder length hair. Mätsäis puertoricolaisen naisen kuvaan, mutta tosiaan, mitä ihmettä puertoricolainen tekee 8 vuotta katoamisensa jälkeen ja ilmestyy sitten Orivedelle kuolemaan? Mahdollisuuksia on monia. Höh.
Ailar
Jessica Fletcher

Härkä: Ei multa ainakaan ollut v***lua, että sanoin, ettet ehkä ole tavis. Ethän sie ookkaan! :mrgreen:

Jäin miettimään tuota, että eikö todellakaan pystytä ruumiinavauksessa sanomaan ikää tuon tarkemmin. Eli kyseessä saattaisi siis olla hyvin nuorekas nelikymppinen tai rapistunut kaksvitonen. Kumma juttu!
Vastaa Viestiin