Espoon Sellon murhat 2009
Re: Espoon Leppävaarassa ampumavälikohtaus?
Vaikea kuvitella, että tämä koko tapaus olisi mitenkään helppo hänen nykyiselle vaimolleenkaan... huh. :/ Oma mies tekee tuollaisen joukkomurhan ja samalla osoittaa kyllä vahvaa dissausta nykyistä vaimoaan kohtaan.
Kuulemieni huhujen perusteella tekijä Ibrahim Shkupolli olisi ollut mukana Kosovon vapautusarmeijan riveissä ja osallistunut joukkomurhaan yhdessä serbikylässä 90-luvulla. Se selittäisi ampumataitoja ja aikaisempia ampuma-asetuomioita Suomessa. Siten hän olisi ollut puhdas sotasekopää. Mutta kuinka ihmeessä tekijä tuli Suomeen pakolaisena v.1990? Spekuja, spekuja.
Minä en tiedä.
Minä en tiedä.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Sen verran kommentoin tätä tapausta että tämä tapaus olisi ollut ennaltaehkäistävissä mutta kiitetään nyt näitä ketkä on ollut mukana päättämässä tästä loputtomasta pakolaisvirrasta suomeen!!!!!vittu että kiristää!!
Tuttu on Ibrahim ollut näköjään Mikkelissä
Etten perskutti olis jopa nähnyt ?
Surmaajaksi epäilty asui vuosia Mikkelissä
31.12. 14:47 | Päivitetty 31.12. 16:23
Espoon Sellon ampumistapauksesta epäilty ja etsitty Ibrahim Shkupolli asui 90-luvulla useita vuosia Mikkelissä.
Shkupolli joutui Mikkelin aikoinaan useita kertoja tekemisiin poliisin kanssa muun muassa väkivaltarikoksista. Hänet myös tuomittiin Mikkelissä muun muassa liikennerikkomuksista ja pahoinpitelyistä.
Shkupolli tuomittiin Mikkelissä myös lähestymiskieltoon senaikaista naisystävänsä kohtaan. Länsi-Savon saamien tietojen mukaan hän uhkaili useaan kertaan naisystäväänsä ja hänet tunnettiin muutenkin väkivaltaisena.
Shkupolli on taustaltaan Kosovon albaani. Hän tuli Mikkeliin tiettävästi pakolaisena. Hän muutti myöhemmin Espooseen.
Aiheesta lisää:
http://www.lansi-savo.fi/Uutiset/mies_a ... 13787.html
http://www.lansi-savo.fi/Uutiset/yksi_u ... 13742.html
Etten perskutti olis jopa nähnyt ?
Surmaajaksi epäilty asui vuosia Mikkelissä
31.12. 14:47 | Päivitetty 31.12. 16:23
Espoon Sellon ampumistapauksesta epäilty ja etsitty Ibrahim Shkupolli asui 90-luvulla useita vuosia Mikkelissä.
Shkupolli joutui Mikkelin aikoinaan useita kertoja tekemisiin poliisin kanssa muun muassa väkivaltarikoksista. Hänet myös tuomittiin Mikkelissä muun muassa liikennerikkomuksista ja pahoinpitelyistä.
Shkupolli tuomittiin Mikkelissä myös lähestymiskieltoon senaikaista naisystävänsä kohtaan. Länsi-Savon saamien tietojen mukaan hän uhkaili useaan kertaan naisystäväänsä ja hänet tunnettiin muutenkin väkivaltaisena.
Shkupolli on taustaltaan Kosovon albaani. Hän tuli Mikkeliin tiettävästi pakolaisena. Hän muutti myöhemmin Espooseen.
Aiheesta lisää:
http://www.lansi-savo.fi/Uutiset/mies_a ... 13787.html
http://www.lansi-savo.fi/Uutiset/yksi_u ... 13742.html
PS. Kosovon sota käytiin 1990-luvun lopussa, joten kuinka ihmeessä Ibrahim Shkupolli oli tullut Suomeen pakolaisena jo v.1990? Minä en tajua.
Tuskin kukaan siihen lähtee, ainakin toivon niin. Onhan "huhun" mukaan vaimokin saanut tuta miehen raivoista.aga kirjoitti:Vaikea kuvitella, että tämä koko tapaus olisi mitenkään helppo hänen nykyiselle vaimolleenkaan... huh. :/ Oma mies tekee tuollaisen joukkomurhan ja samalla osoittaa kyllä vahvaa dissausta nykyistä vaimoaan kohtaan.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Lisää vaan pakolaisia Suomeen. Taas syntyi 6 uutta työpaikkaa.Voi JUMA!
-
rosamarine
- Adrian Monk
Albaanit ovat olleet kautta aikojen syrjityssä/vainotussa osassa entisen Jugoslavian alueella. 90 - luvun alussa alkoi Suomeen virrata Albaanipakolaisia.Mäsä-Masa kirjoitti:PS. Kosovon sota käytiin 1990-luvun lopussa, joten kuinka ihmeessä Ibrahim Shkupolli oli tullut Suomeen pakolaisena jo v.1990? Minä en tajua.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Rosamarinelle:
Jep. Minä ymmärsin näin. Jugoslavian presidentti Josip Tito kuoli v.1980 ja kauan vaiennetut kansallisuuskiistat syntyivät uudelleen. Kosovon albaaneja alettiin vainota 1980-luvun alussa, joten on uskottavaa, että ensimmäiset kosovolaispakolaiset tulivat Suomeen jo 1990-luvun alussa. Samoihin aikoihin tulivat somalipakolaiset ja suuri lama. Kun Kosovon sota syttyi v.1997, lisää kosovalaisia pakolaisia tuli Suomeen. Kosovon sota loppui Naton tekemiin Serbian-pommituksiin v.1999.
Jep. Minä ymmärsin näin. Jugoslavian presidentti Josip Tito kuoli v.1980 ja kauan vaiennetut kansallisuuskiistat syntyivät uudelleen. Kosovon albaaneja alettiin vainota 1980-luvun alussa, joten on uskottavaa, että ensimmäiset kosovolaispakolaiset tulivat Suomeen jo 1990-luvun alussa. Samoihin aikoihin tulivat somalipakolaiset ja suuri lama. Kun Kosovon sota syttyi v.1997, lisää kosovalaisia pakolaisia tuli Suomeen. Kosovon sota loppui Naton tekemiin Serbian-pommituksiin v.1999.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kosovon_sota
"Jo vuonna 1982 syntyi Sveitsissä olevien albaanien keskuudessa Kosovon vapautusarmeija (UÇK), joka organisoitiin alussa IRA:n tavoin. Liikkeen tavoitteena oli luoda itsenäinen albaanialue sosialistiseen Jugoslaviaan, ja liittää se Albaniaan Suur-Albaniaksi. Vuonna 1989 serbit ottivat valtaa pois Kosovon albaaneilta lakkauttaen alueen itsehallinnon."
Ei taida olla muuta selitystä tuohon pakolaisstatuksen saamiseen jo 1990 kuin tuo edelläkin huhuttu toimiminta Kosovon vapautusarmeijan hommissa?
"Jo vuonna 1982 syntyi Sveitsissä olevien albaanien keskuudessa Kosovon vapautusarmeija (UÇK), joka organisoitiin alussa IRA:n tavoin. Liikkeen tavoitteena oli luoda itsenäinen albaanialue sosialistiseen Jugoslaviaan, ja liittää se Albaniaan Suur-Albaniaksi. Vuonna 1989 serbit ottivat valtaa pois Kosovon albaaneilta lakkauttaen alueen itsehallinnon."
Ei taida olla muuta selitystä tuohon pakolaisstatuksen saamiseen jo 1990 kuin tuo edelläkin huhuttu toimiminta Kosovon vapautusarmeijan hommissa?
Alethes doksa meta logu
-
rosamarine
- Adrian Monk
Mäsä - Masa, näinhän se meni. Itse muistan vuonna 1990, kun nuorena flikkana oltiin spr:n porukoissa auttelemassa niin albaaneja kuin somaleitakin vastaanottokeskuksissa.
Mulla se homma alkoi hiipumaan piankin, koska sain riesan eräästä somalista (joka väitti olevansa Michael Jacksonin serkku
) sekä mua n. puolet vanhemmasta (n.30v) albaanista, joka esimerkiksi sai jostain käsiinsä mun valokuvan ja esitteli kaikille tyttöystävänään...
Eräs mun ystävä alkoi seurustelemaan albaanin kanssa ja saikin tasaseen tahtiin turpaansa tältä kaverilta, oli tämä albaani kertoillut mm. että kaikki suomalaiset naiset ovat huoria...Hu0h, mutta kannattaa muistaa, että jokaiseen joukkoon mahtuu muutama mätämuna, niin on kaikissa yhteiskuntaluokissa kuin kaikissa roduissakin.
Mustasukkaisuusdraama taisi olla tämäkin ikävä tapaus, voi itku.
Mulla se homma alkoi hiipumaan piankin, koska sain riesan eräästä somalista (joka väitti olevansa Michael Jacksonin serkku
Eräs mun ystävä alkoi seurustelemaan albaanin kanssa ja saikin tasaseen tahtiin turpaansa tältä kaverilta, oli tämä albaani kertoillut mm. että kaikki suomalaiset naiset ovat huoria...Hu0h, mutta kannattaa muistaa, että jokaiseen joukkoon mahtuu muutama mätämuna, niin on kaikissa yhteiskuntaluokissa kuin kaikissa roduissakin.
Mustasukkaisuusdraama taisi olla tämäkin ikävä tapaus, voi itku.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Uskoisin että jokin erityinen syy hänellä on ollut ampua juuri kaupan työntekijöitä. Miksi ei asiakkaita?
Itse uskon, että osa uhreista on kyllä saattanut valikoitua sattumanvaraisesti kaikkien työntekijöiden joukosta, mutta että tekijän tavoite on ehdottomasti ollut tappaa juuri työntekijöitä - ehkä samassa paikassa työskentelevästä naisesta mustasukkaisena, ken tietää. Kuitenkin olettaisin, että entinen naisystävä on tapettu ensin omalle asunnolleen, sitten lähdetty kostamaan entisen naisystävän kanssa lirkutteleville työkavereille ja lopuksi päätetty epätoivoinen pakomatka oman asunnon turvaan. Ja ammuttu nappi omaankin otsaan.
Naisystävällä on voinut olla suhde työkaverinsa kanssa, tai sitten ei ole ollut. Joku on voinut olla hänestä työpaikalla kiinnostunut, tai sitten ei ole ollut. Joka tapauksessa työpaikka on varmasti ollut verrattain vähän aikaa sitten mikkeliläisestä espoolaistuneelle naiselle ainoita kiinnekohtia pääkaupunkiseudulla ja ehkä työkaverit ovat olleet vielä toistaiseksi ainoita ystäviä. Mustasukkaisuutta on voinut aiheuttaa sekin, jos mies on tiennyt tai luullut naisen puhuvan asioistaan työpaikallaan tai olevan muuten hyvää pataa työtovereidensa kanssa. Mitään työpaikkaromanssia tapaukseen ei siis välttämättä liity ja sairaalloinen (esim. surmatyöhön johtava) mustasukkaisuus kohdistuu usein täysin viattomiin sivullisiin.
Onko Sellon Prisman myymäläpuolella toinen kerros? En ole käynyt Sellon ruokakauppaosastolla kertaakaan, joten ei ole oikeasti mitään hajua. Voisiko olla, että tuolla toisella kerroksella tarkoitetaan esim. työntekijöiden taukotiloja tjsp.?
Haluan samalla käyttää tilaisuuden hyväkseni ja lähettää terveisiä kahdelle toimittajalle: ensin sille yhdelle, joka kuvaili tapausta "jännittäväksi", ja sitten sille toiselle, joka alkuvaiheessa epäili ettei uhreille ole voinut "kovin huonosti käydä", kun heitä ei siirretty nopeasti ulos rakennuksesta. Mutta jos jostain olen ilahtunut, niin siitä, että M. Paatero puhui haastattelussaan erittäin viisaasti ja tilanteen huomioiden ilahduttavan suorasanaisesti siitä, ettei laillisten aseharrastajien tekemisiä rajoittamalla estetä laittomilla aseilla tehtyjä rikoksia.
Naisystävällä on voinut olla suhde työkaverinsa kanssa, tai sitten ei ole ollut. Joku on voinut olla hänestä työpaikalla kiinnostunut, tai sitten ei ole ollut. Joka tapauksessa työpaikka on varmasti ollut verrattain vähän aikaa sitten mikkeliläisestä espoolaistuneelle naiselle ainoita kiinnekohtia pääkaupunkiseudulla ja ehkä työkaverit ovat olleet vielä toistaiseksi ainoita ystäviä. Mustasukkaisuutta on voinut aiheuttaa sekin, jos mies on tiennyt tai luullut naisen puhuvan asioistaan työpaikallaan tai olevan muuten hyvää pataa työtovereidensa kanssa. Mitään työpaikkaromanssia tapaukseen ei siis välttämättä liity ja sairaalloinen (esim. surmatyöhön johtava) mustasukkaisuus kohdistuu usein täysin viattomiin sivullisiin.
Onko Sellon Prisman myymäläpuolella toinen kerros? En ole käynyt Sellon ruokakauppaosastolla kertaakaan, joten ei ole oikeasti mitään hajua. Voisiko olla, että tuolla toisella kerroksella tarkoitetaan esim. työntekijöiden taukotiloja tjsp.?
Haluan samalla käyttää tilaisuuden hyväkseni ja lähettää terveisiä kahdelle toimittajalle: ensin sille yhdelle, joka kuvaili tapausta "jännittäväksi", ja sitten sille toiselle, joka alkuvaiheessa epäili ettei uhreille ole voinut "kovin huonosti käydä", kun heitä ei siirretty nopeasti ulos rakennuksesta. Mutta jos jostain olen ilahtunut, niin siitä, että M. Paatero puhui haastattelussaan erittäin viisaasti ja tilanteen huomioiden ilahduttavan suorasanaisesti siitä, ettei laillisten aseharrastajien tekemisiä rajoittamalla estetä laittomilla aseilla tehtyjä rikoksia.
Selitys on hyvin yksinkertainen, kyseessä on väärennetty "tilasto", eli sveitsiläisen aseiden omistusta vastustavan Small Arms Survey -järjestön metodeiltaan täysin ala-arvoinen "tutkimus", jossa on huomattavasti liioiteltu aseiden yksityisomistusta monissa maailman maissa. Siinä lähes kaksinkertaistetaan todellinen ampuma-aseiden määrä Suomessa. Perusteena tälle "laskelmalle" on väitetty luvallisten ja virallisesti tilastoitujen sekä toisaalta laittomien aseiden suhde kolmannen maailman maissa, joissa ei ole laisinkaan tavatonta, että luvattomia aseita on enemmän kuin luvallisia. Tämä suhde-ero on kuitenkin monesta syystä erittäin suuri Suomessa, kuten muissakin Euroopan maissa.Sirpa kirjoitti:Tapaus on myös Espanjassa pääuutinen, ja sama ihmettely jatkuu kuin Kauhajoenkin kohdalla - miten pienessä, rauhallisessa Suomessa voi olla aseita asukaslukuun nähden kolmanneksi eniten maailmassa.
Onkohan tämä laskettu nimenomaan myönnettyjen aselupien mukaan vai minkä mukaan? Sitten vielä laittomat aseet päälle?
- Suomi 100 asukasta kohden 56 asetta
Oikea määrä ja per capita -luku on n. 57 % sveitsiläisten väitteestä, kun siitä poistetaan 1,3 miljoonaa olematonta haamuasetta. Sisäministeriön takavarikkomääriin ja eri laittomien esineiden takavarikkosuhteisiin perustuvan luotettavan arvion mukaan laittomia aseita on enintään 25 000.
Asepolitiikan uutisoinnissa esitetään maailmalla totuutena hyvin paljon täysin kelvotonta tilastoa ja "tutkimusaineistoa", jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Asia on myöskin ilmeisen kuuma peruna tutkittavaksi, koska kunnollisia, perusteellisia ja tieteellisen metodin mukaisesti puolueettomia tutkimuksia esim. aselakien kiristämisen turvallisuusvaikutuksista (myönteisistä sekä kielteisistä) ei käytännössä ole. Sen sijaan niinkin yksinkertainen asia kuin aseiden tilastointi voidaan vääristellä jopa moninkertaisesti ihan tuosta vaan. Yleinen lähdekritiikin puute nykypäivän journalismissa on sitten jo ihan oma lukunsa.
Sellon Prisma on kahdessa kerroksessa. Ensimmäinen kerros on pääosin ruokapuolta sekä kodin elektroniikkaa. Yläkerrasta löytyy vaatteet, sisustustavarat sekä urheilutarvikkeet. Elleivät nämä sitten ole reilun kolmen kuukauden ulkomaillaolon aikana vaihtaneet paikkoja. Yläkerrassa on myös viitisen kassaa, joista pääsee joko kauppakeskuksen ns. uudempaan osaan sekä ulos Viaporintorille.joey kirjoitti: Onko Sellon Prisman myymäläpuolella toinen kerros? En ole käynyt Sellon ruokakauppaosastolla kertaakaan, joten ei ole oikeasti mitään hajua. Voisiko olla, että tuolla toisella kerroksella tarkoitetaan esim. työntekijöiden taukotiloja tjsp.?