Vaajakoski: Terhi Tukio (ent Tervashonka) surmasi vesurilla 47-vuotiaan miehen

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
pikkunen
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja pikkunen »

Haava on ollut aika syvä eli ei ihmekkään että henki lähtenyt välittömästi.

Tekijä saisi jäädä pakkohoitoon loppuiäksi,menisi vero eurot oikeaan käyttöön kerrankin.
tietäjä
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja tietäjä »

Zodiac kirjoitti:"Suomen viranomainen: "rikollisten puolesta, kansaa vastaan, rahaa säästämättä."
No tämä on kyllä totta usein. Tai siltä tuntuu. Juuri niitten isojen rikollisten puolesta etenkin. Rötösherrat ja murhamiehet hyysätään kohdusta hautaan silkkihansikkailla.
Zodiac kirjoitti: Odotetaan taas 5 vuotta ja tuo huuhkaja todennäköisesti tappaa jonkun.
No jos nyt verrataan vaikka tuohon vapautettuun virolaiseen josta tuolla toisaalla on keskusteltu, niin kyllähän Tervashonka ihan kohtuullisen mukiinmenevän näköinen on. Esitellyt sulojaan oikein julkisestikkin, missäpä muualla kuin Keravalla. 5 vuoden päästä saadaan taas uusi topic, totta todennäköisesti.
Matkailu avartaa, koppihoito kaventaa...
Miina
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Miina »

Iltasanomat tänään:
Uusi mielentilatutkimus vai ei? Vesurisurmaajan mielentilasta vääntöä oikeudessa
5.9.2007 14:16

Jyväskylän käräjäoikeus on parhaillaan erikoisen kysymyksen äärellä. Taposta syytetty Terhi Tukio (ent. Tervashonka) ei halua uutta mielentilatutkimusta, mutta hänen puolustusasianajajansa Henry Saleva toivoo, että se tehtäisiin.

Tukio muistetaan vuonna 1998 tapahtuneesta ns. Hyvinkään paloittelusurmasta. Alentuvasti syyntakeisena murhasta tuomittu Tukio vapautui vankilasta vuonna 2003, mutta on nyt joutumassa uudelleen telkien taa.

Tukio, 25, surmasi kesäkuussa Vaajakoskella, Jyväskylän maalaiskunnassa keski-ikäisen miehen lyömällä tätä vesurilla äkkiarvaamatta niskaan.

Kihlakunnansyyttäjä Tapani Salomaan mukaan teko oli tappo, mutta Tukion puolustuksen mukaan teko oli vahinko eli vain törkeä kuolemantuottamus.

Oikeus käsitteli aiemmin tänään Tukiolle Hyvinkään jutun yhteydssä vuonna 1999 tehtyä mielentilatutkimusta suljettujen ovien takana. Tuolloin Tukio todettiin ns. varttihulluksi, mikä alensi hänen tuomiotaan neljänneksellä.

Oikeus pohtii nyt ns. välituomiota eli onko Tukio syyllinen tappoon. Jos näin on, päättää oikeus uuden mielentilatutkimuksen tarpeellisuudesta.

Syyttäjän mukaan uutta mielentilatutkimusta ei kaivata eikä entiselläkään voi olla vaikutusta nyt esillä olevan vesurisurman tuomioon. Syyttäjä vaatii Tukiolle yhdeksän vuoden vankeusrangaistusta.
"Pohjimmiltaan hän oli lempeä, miellyttävä ja jopa älykäs. Taitavasti sen kätki hän kaikilta meiltä..." (Miksei täällä humppa soi? Eläkeläiset)
palleroinen
Alokas

kaveria ei jätetä

Viesti Kirjoittaja palleroinen »

Kylläpä on kova kuhina Terhin ympärillä. No, ymmärrettävää kun ette tunne kyseistä ihmistä vaan "tunnette" hänet lehtien kirjoittamien juttujen perusteella. Minä tunnen kyseisen ihmisen ja uskokaa kun sanon, että on niitä paljon pahempia ja hörhömpiäkin ihmisiä olemassa! Mulla ei oo ikinä ollu mitään ongelmaa Terhin kanssa. Joku täällä mainitsi, että ei uskaltaisi ryypätä sen ihmisen kanssa...minä olen sen tehnyt monta kertaa ja aina on ollut yhtä hauskaa! En minä sen tekoa(tekoja) puolustele, mutta en minä kaveria aio "hylätä"!! Kirje on työn alla...kirjoitan kaverille piristykseksi! Sanokaa mitä sanotte, mutta kyllä Terhikin on ihminen jolla on ihan ne samat oikeudet kuin kaikilla muillakin!
ei pidä uskoa kaikkea mitä lehdissä kirjoitellaan...
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Re: kaveria ei jätetä

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

palleroinen kirjoitti:Kylläpä on kova kuhina Terhin ympärillä. No, ymmärrettävää kun ette tunne kyseistä ihmistä vaan "tunnette" hänet lehtien kirjoittamien juttujen perusteella. Minä tunnen kyseisen ihmisen ja uskokaa kun sanon, että on niitä paljon pahempia ja hörhömpiäkin ihmisiä olemassa! Mulla ei oo ikinä ollu mitään ongelmaa Terhin kanssa. Joku täällä mainitsi, että ei uskaltaisi ryypätä sen ihmisen kanssa...minä olen sen tehnyt monta kertaa ja aina on ollut yhtä hauskaa! En minä sen tekoa(tekoja) puolustele, mutta en minä kaveria aio "hylätä"!! Kirje on työn alla...kirjoitan kaverille piristykseksi! Sanokaa mitä sanotte, mutta kyllä Terhikin on ihminen jolla on ihan ne samat oikeudet kuin kaikilla muillakin!
Kuulepas, palleroinen! Onko tosiaan mielestäsi jokaisella oikeus tappaa toinen ihminen humalapäissään, jonkun pienen lääkekärhämän vuoksi?

tässä lainaus aiemmin ketjussa:
"Nainen halusi teollaan osoittaa uhrille, että "typeristä asioista ei kannata valehdella". Uhri oli väittänyt antaneensa naisen Tenox-lääkkeitä kaverilleen, kun olikin oikeasti nauttinut ne itse. Muuta riitaa taposta epäillyllä ja uhrilla ei ollut.

Nainen oli tapahtuma-aikaan lähes kahden promillen humalassa. Hänen verestään löytyi myös lääkejäämiä."

-ei voi kuin ihmetellä-
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
kahvitar
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

palleroinen kirjoitti:Kylläpä on kova kuhina Terhin ympärillä. No, ymmärrettävää kun ette tunne kyseistä ihmistä vaan "tunnette" hänet lehtien kirjoittamien juttujen perusteella. Minä tunnen kyseisen ihmisen ja uskokaa kun sanon, että on niitä paljon pahempia ja hörhömpiäkin ihmisiä olemassa! Mulla ei oo ikinä ollu mitään ongelmaa Terhin kanssa. Joku täällä mainitsi, että ei uskaltaisi ryypätä sen ihmisen kanssa...minä olen sen tehnyt monta kertaa ja aina on ollut yhtä hauskaa! En minä sen tekoa(tekoja) puolustele, mutta en minä kaveria aio "hylätä"!! Kirje on työn alla...kirjoitan kaverille piristykseksi! Sanokaa mitä sanotte, mutta kyllä Terhikin on ihminen jolla on ihan ne samat oikeudet kuin kaikilla muillakin!
Oli ihminen miten mukava muuten, mutta minun silmissäni kaikki arvostus katoaa kun syyllistyy tällaisiin rikoksiin mihin Terhi on syyllistynyt. Osallisuus kahdessa henkirikoksessa kertoo kyllä ihmisestä paljon. Vuodet vaihtuu, mutta tytön "harrastus" ei.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Ihan varmasti on pahempia ja hörhömpiä. Siitä olemme yhtä mieltä.

Myös Terhin uhreilla oli samat oikeudet kuin muillakin. Toisaalta, Terhillä ei ole samoja oikeuksia kuin meillä; ei oikeutta olla vapaana. Luojan kiitos!

Kerroit, että sinulla ei ikinä ole ollut ongelmaa Terhin kanssa. No sehän on selvä -jos olisi ollut, et olisi enää tänne kirjoittamassa.

Kerro palleroinen meille miksi Terhi ei enää ollut Kristuksen Morsian, kun vuosituhannen vaihteen Alibissa kertoi uskoon tulleensa? Vai oliko vesurisurma Jumalan käsky?
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Ihan sama onko vesurilla toiselta hengen ottanut (uusija!) pahinta vai kilteintä hörhölajia. -Lopputuloksena on vainajia.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Heh.. ihan hyvä provoksi :lol:
teppo
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja teppo »

palleroinen kirjoitti: Joku täällä mainitsi, että ei uskaltaisi ryypätä sen ihmisen kanssa..
Bentsodiatsepiinien käyttö saattaa aiheuttaa paradoksaalisia reaktioita, kuten rauhattomuutta, kiihtyneisyyttä, ärtyisyyttä, aggressiivisuutta, harhaluuloja, painajaisunia, hallusinaatioita ja psykooseja.

Jotenkin itselläkin kävi mielessä, että vaikka kuinka toinen olisi ihana ihminen, niin kahden promillen kännissä olevalle sekakäyttäjälle ei mielellään antaisi vesuria (eikä sahaa). Kolmiolääkkeiden kanssa työkalujen käyttö on vähän epävarmaa.
apollo
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja apollo »

Ei bentsot ja alkoholi ole ikinä ketään tappanut (muuta kuin niiden nauttijan). Kyllä se on ihan itse ihminen joka sen teon tekee.

Tässä kyseisessä tapauksessa en vielä tuomitsisi Terhiä tahallisesta taposta ennenkuin oikeus asiasta päättää. Tämä rikos ja aikaisempi tapaus on kuitenkin aivan eri asioita ja erikseen ne pitää käsitelläkkin.
palleroinen
Alokas

Tahallaannko ymmärsit väärin?

Viesti Kirjoittaja palleroinen »

Missäköhän vaiheessa olen sanonut, että Terhillä (tai kaikilla) on oikeus tappaa missään olosuhteissa? En missään! Tarkoitin, että jokaisella, MYÖS Terhillä on oikeus puolustukseen. Täällä kun moni on häntä lahtaamassa jne. Ja niille, jotka vaativat kuolemantuomiota tms niin eikö parempi rangaistus ole sulkeminen telkien taakse, jolloin joutuu elämään tekostensa kanssa kuin se, että lahdataan jolloin syytetty ei joudu kohtaamaan tekonsa seurauksia?!
ei pidä uskoa kaikkea mitä lehdissä kirjoitellaan...
teppo
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja teppo »

Ei minun silmiini ole lahtaamisvaatimuksia osunut eikä sellaista Suomen oikeusjärjestelmä tunnekaan. Enemmän on toivottu, että henkilö saataisiin telkien taakse, myös hoitoonohjausta on ehdotettu. Saleva oli puolustuksessa vaatinut mielentilatutkimusta, mutta syytetty ei.

Ulkopuoliset eivät tiedä henkilöstä tosiaan juuri muuta kuin vanhan paloittelujutun, Alibin kertomuksen addiktiohistoriasta, uuden syytteen taposta ja Keskisuomalaisesta luetut pikku-uutiset tuomioista - maksuvälinepetoksiako olivat?

Sinun puolustuksessasi häiritsi se, että kerrot ettei sinulla ole ollut ongelmia ryypätessäsi syytetyn kanssa. Kahdelle se on kuitenkin koitunut niin kohtalokkaaksi, että heillä ei enää puhemahdollisuutta ole. Olisi ollut ystäväpiiriltä asiallista toimintaa, jos henkilön kanssa ei olisi niin paljon ryypätty vaan alettu puhumaan kaveria vieroitukseen ja hoitoon. Siten ystävät toimivat. Jokainen hakee juomansa itse, mutta voisi ryyppyremmikin miettiä, onko itse toimittu vastuullisimmalla mahdollisella tavalla. Kirjeiden kirjoittelu kaveruuden osoittamiseksi nyt on vähän jälkijättöistä ja palvelee lähinnä omaa mielenrauhaa.
Miina
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Miina »

Iltasanomat: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000295124.html

Julkaistu: 19.9.2007 13:10, Päivitetty 19.9.2007 15:23
Paloittelusurmaajalle 9 vuotta vesuritaposta

Terhi Tukio.jpg
Terhi Tukio.jpg (37.06 KiB) Katsottu 3994 kertaa
Terhi Tukio sai Jyväskylän käräjäoikeudessa yhdeksän vuoden tuomion.

Hyvinkään paloittelumurhasta vuonna 1999 tuomittu Terhi Tukio (ent. Tervashonka) joutuu jälleen telkien taa.

Jyväskylän käräjäoikeus on tuominnut Tukion viime kesäkuussa Vaajakoskella tapahtuneesta taposta yhdeksäksi vuodeksi vankeuteen.

Tukio, 25, surmasi kesken ryyppyillan pöydän vastakkaisella puolella istuneen uhrinsa lyömällä tätä vesurilla niskaan. Tukio ja uhri olivat olleet sanaharkassa ennen kohtalokasta lyöntiä.

Tukio väitti oikeudessa, että hänen oli aikomus osua vesurilla vain pöytään. Hän katsoi syyllistyneensä vain törkeään kuolemantuottamukseen.

Oikeuden mukaan Tukion on täytynyt tietää uhrin todennäköisesti kuolevan iskun seurauksena. Toteen jäi kuitenkin näyttämättä, että Tukiolla olisi ollut tarkoitus tappaa. Uhri menehtyi välittömästi.

Vuoden 1998 marraskuussa Hyvinkäällä asunut 17-vuotias Tervashonka ja hänen avopuolisonsa, 20-vuotias Jarno Elg murhasivat kotiinsa jatkoille tulleen 23-vuotiaan miehen. Pariskunta kidutti miestä mm. teräaseilla ja peittivät miehen kasvot ilmastointiteipillä.

Rikoksen peittääkseen pariskunta paloitteli ruumiin ja vei palasia roskien keräyspisteisiin. Poliisi aloitti tutkintansa, kun Hyvinkään kaatopaikalta löytyi irti sahattu miehen jalka.

Elg tuomittiin elinkautiseen. Tervashonka sai 8,5 vuotta, mutta vapautui ehdonalaiseen keväällä 2003.
Että silleen.

Kuva lisätty sekä samoin uutinen kokonaisuudessaan. Linkki vaihdettu.
-NILS-
"Pohjimmiltaan hän oli lempeä, miellyttävä ja jopa älykäs. Taitavasti sen kätki hän kaikilta meiltä..." (Miksei täällä humppa soi? Eläkeläiset)
Merope
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Merope »

Huhhuh, sai jokusen hetken istuttavaa tämäkin. Eipähän ainakaan turhan helpolla päässyt.
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
Vastaa Viestiin