Urho kirjoitti:Sorry nyt vaan Loka, mutta kirjoitat noin todennäköisesti siksi, että haluat uskoa asian olevan noin. Mitään faktaperustetta asialle ei ole. Voit itse asiassa kuunnella sen Saloniuksen nauhan, jossa Nisse Whisky-höyryissään leppoisasti juttelee. Olen itse tavannut henkilöitä, joitten kanssa Nisse on hörpiskellyt useinkin, ja nämä ovat nimenomaan korostaneet Nissen seurallisuutta ja mukavuutta. Olen myös itse nähnyt Nissen vahvassa laitamyötäisessä, ja mies oli silloinkin erittäin seurallinen. - Mutta ei kai tällaiset asiat legendoja kaada, kun kerran maamme luotetuin instituutio sai lanseerattua ajatuksen "mustasukkaisesta hullusta, jolle viina aiheutti agression".
Mulla ei ole nauhaa, harmi. Tiedän että viina+agressio on vain spekulaatiota ilman esim. todistettuja pahoinpitelyjä kännissä. Paitsi tietysti 3 vainajaa mun skenaariossa, ehkä heidät tapettiin kuitenkin agren vallassa, Nils oli ainoa jonka todistettiin olleen humalassa.

Toki ihmisellä voi napsahtaa viimeisen kerran ilman viinaakin, sitä en epäile. (muuten, ihminen ei välttis ole koko humalassa olemisen aikaa öykkäri)