Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ensin mietin olisiko mahdollista jos hoitaja sairastaisi, en muista sairauden nimeä, mutta todettu esim, äideillä jotka tekevät lapsensa sairaiksi, vain haluten itse huomiota myn..jotain? Mutta hoitaja on vissiin itse soittanut hoidokilleen apua vain kerran.Syyttäjä= Hoitajalla epänormaali kiinnostus lääkkeisiin. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010011 ... 4_uu.shtml
Pisti silmään syytetyn asianajajan huomio- poliisivankilassa kolmen kuukauden aikana lääkäri määräsi naiselle lähes 900 lääketaplettia? Edelleen väittää olevansa syytön, eli mikähän sairaus tässä nyt tulis mieleen, on uhreilta ja selvinneiltä varastanut koruja ym, sytyttänyt hississä tulipalon, yrittänyt myrkyttää työkaverin jne?
PS. lempeän näköinen nainen, ei yhtään sellaisen saditisen pahoinpitelijän oloinen, onko ollut mielentilatutkimuksessa vai pelkästään pidätettynä(en löytänyt mistään siitä)?
v-a-45 kirjoitti:Ensin mietin olisiko mahdollista jos hoitaja sairastaisi, en muista sairauden nimeä, mutta todettu esim, äideillä jotka tekevät lapsensa sairaiksi, vain haluten itse huomiota myn..jotain? Mutta hoitaja on vissiin itse soittanut hoidokilleen apua vain kerran.Syyttäjä= Hoitajalla epänormaali kiinnostus lääkkeisiin. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010011 ... 4_uu.shtml
Pisti silmään syytetyn asianajajan huomio- poliisivankilassa kolmen kuukauden aikana lääkäri määräsi naiselle lähes 900 lääketaplettia? Edelleen väittää olevansa syytön, eli mikähän sairaus tässä nyt tulis mieleen, on uhreilta ja selvinneiltä varastanut koruja ym, sytyttänyt hississä tulipalon, yrittänyt myrkyttää työkaverin jne?
PS. lempeän näköinen nainen, ei yhtään sellaisen saditisen pahoinpitelijän oloinen, onko ollut mielentilatutkimuksessa vai pelkästään pidätettynä(en löytänyt mistään siitä)?
münchausen syndrome by proxy on se jossa äiti vahingoittaa lastaan saadakseen itse huomiota.
Vai voisiko tilanne olla se, että syytetty kerää itselleen johonkin jemmaan nappeja päästääkseen itsensä pahasta? Mutta tähän mennessä ei ole rohkeus riittänyt?
Minua epäilyttää, että kyseessä on jonkinlainen ''sairaiden vanhusten armahdus''. Tätönen on yksinkertaisesti asettanut itsensä ''pelastajan'' rooliin. Uhrilta ei ole kysynyt, mutta on tehnyt arviot vaikkapa vierailijoiden määrän, uhrin liikuntakyvyn ym. perusteella, eikä siksi todellakaan koe olevansa murhaaja, vaan pelastaja.
MissHolmes kirjoitti:Minua epäilyttää, että kyseessä on jonkinlainen ''sairaiden vanhusten armahdus''. Tätönen on yksinkertaisesti asettanut itsensä ''pelastajan'' rooliin... ...eikä siksi todellakaan koe olevansa murhaaja, vaan pelastaja.
Ja sitten lopuksi varastelee uhreiltansa tavaroita... Jaloa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
v-a-45 kirjoitti:PS. lempeän näköinen nainen, ei yhtään sellaisen saditisen pahoinpitelijän oloinen, onko ollut mielentilatutkimuksessa vai pelkästään pidätettynä(en löytänyt mistään siitä)?
Mahdollinen mielentilatutkimus tehdään vasta oikeuskäsittelyn (termi taitaa olla välituomio) jälkeen, ja aika suurella todennäköisyydellä tämä täti siihen määrätään.
Pyyntö John Doelle: voisitko vähentää noiden hymiöiden käyttöä tämänkaltaisissa ketjuissa. En tiedä mikä sinua tässäkin niin hymyilyttää, kun hoitaja murhaa puolen tusinaa vanhusta? Sama aurinkolasihymiö lähes joka postauksessa 1-10 kymmenen kertaa oli kyseessä sitten kadonnut, murhattu tai muun rikoksen uhri.
Tässä tapauksessa tuntuu nyt olevan ainakin mustaa valkoisella ja vahvat todisteet hoitajan syyllisyyden puolesta. Taitaa mamma lähteä elinkautista istumaan, ellei ole totaalisesti pihalla ja hoitoon pitkäksi aikaa. Mahtaisiko Alibi vielä kirjoittaa aiheesta pitemmin seuraavassa numerossa...
Murhista epäilty hoitaja uhreista: Sekakäyttöä ja psyykeongelmia
Tiistai 12.1.2010 klo 20.29
Epäilty uhri: - Hirveä akka, olen vakuuttunut, että tarkoitus oli murhata.
Iäkkäiden hoidokkiensa myrkyttämisistä epäilty 59-vuotias perushoitaja kiisti kuulusteluissa tiukasti syyllisyytensä.
Lääkeyliannostuksia ja vanhusten sairaalaan joutumisia hän selitti monilla eri asioilla, kuten uhrien psyykeongelmilla sekä taipumuksella käyttää lääkkeitä ja alkoholia väärin. Asia selviää poikkeuksellista murhajuttua koskevasta esitutkintamateriaalista, joka tuli julkiseksi tiistaina.
Kun poliisi kysyi hoitajalta kuulusteluissa suoraan, että onko hän myrkyttänyt lääkeaineilla esimerkiksi 77-vuotiaan eläkkeellä olevan naiskonsulin, epäillyn vastaus oli jämäkkä.
- Ehdottomasti en ole. Minä en ole syöttänyt, en juottanut, enkä antanut peräruiskeena mitään lääkettä. Yksi Imovane esimerkiksi maistuu niin pahalta, että ei sellaista kukaan vastentahtoisesti ota. Tämä on täysi mahdottomuus, murhan yrityksestä epäilty hoitaja totesi.
Hän antoi ymmärtää, että uhri oli käyttänyt runsaasti psyykelääkkeitä ja että hänen mennessään asunnolle hoidettava olisi ollut usein tokkurassa. Uhri kiistää väitteen.
- Pidän (hoitajan nimi) hirveänä akkana, ja olen vakuuttunut siitä, että hänen oli tarkoitus murhata minut.
Eläkeläisellä kosteat juhlat vai ei?
Rikoksen kohteeksi epäillään joutuneen myös eläkkeellä olleen hammaslääkärin, joka menetti henkensä. 90-vuotiasta naista ambulanssilla hakemaan tulleille ensihoitajille epäilty oli puhunut alkoholin ja lääkkeiden sekakäytöstä.
Hoitaja kertoi uhrin tyttärelle ja sittemmin kuulustelijalle, että ambulanssimiehistö olisi mitannut naisen veren alkoholipitoisuudeksi yli kolme promillea ja viranomaisetkin olivat huomanneet asunnolla merkkejä juhlimisesta.
- Kaikki huonekalut oli sikin sokin ja paikalle tullut poliisikin totesi, että täällä on ollut oikein kunnon juhlat, epäilty sanoi kuulusteluissa.
Poliisien muistikuvat asunnon siisteydestä ja siellä juhlimisesta poikkeavat hoitajan kertomuksesta. Veren alkoholipitoisuus oli esitutkintamateriaalin perusteella lähes nolla.
Sanoi puolison antaneen lääkkeitään
Syyttäjän mukaan hoitaja yritti myös murhata 83-vuotiaan eläkkeellä olleen keskuksenhoitajan. Esitutkinnan mukaan hoitaja oli kyseisessä lääkeainemyrkytystapauksessa kertonut sairaankuljettajille, että aviomies olisi antanut vaimolleen omia lääkkeitään. Hoitajan kertoman mukaan hän ei ollut koskaan nähnyt, että aviomies näin konkreettisesti teki mutta oli tullut tällaiseen johtopäätökseen seurattuaan pariskunnan elämää.
Esitutkinnassa ei kuitenkaan tullut esille, että parin hallussa olevia lääkkeitä olisi kulunut normaalia suurempia määriä tai että nainen olisi ollut esimerkiksi itsetuhoinen.
Hoitajaa syytetään myös 77-vuotiaan naisen murhasta. Esitutkinnan mukaan hoitaja ruokki naista hoivakodissa sillä seurauksella, että tämä oli kahdesti tajuttomana, kunnes kuoli.
Hoitajan työhousujen taskusta löytyi tabletteja, jotka sisälsivät samaa ainetta, jota ruumiista löytyi suuria määriä. Apulaisylilääkärin mukaan kyseistä lääkeainetta ei osastolla käytetty.
- Minulla ei ole mitään selitystä tähän asiaan. Minä en ole lääkkeitä hänelle antanut; en suuhun laittamalla tai millään muullakaan tavalla, sanoi hoitaja kuulusteluissa.
Hän kertoi myös, että oli saanut kiitosta hoidosta kuolleen potilaan muistotilaisuudessa tämän tyttäreltä.
^Noilla esitutkinnan faktoilla ja hoitajan selityksillä niihin on puolustus melko heikossa hapessa. (mikä nyt sinällään ei ollut kyllä mikään yllätys)
Elinkautinen odottaa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Mariacka kirjoitti:^ ^Pistää niin paljon vihaksi, ettei löydy edes sanoja!
Tarkennatko ystävällisesti... Miksi?
Mariacka kirjoitti:^ ^Pistää niin paljon vihaksi, ettei löydy edes sanoja!
Tarkennatko ystävällisesti... Miksi?
No yritän. (Tarkoitin siis ylempänä olevaa uutista, en sinun kommenttiasi.)
Minusta tämän jatketun rikoksen iljettävin piirre on, että hoitaja on pahoinpidellyt ja surmannut kaikkein heikoimmassa asemassa olevia ihmisiä, jotka ovat olleet häneen riippuvuussuhteessa. Lisäksi alkaa vaikuttaa siltä, että hoitaja on syyllistynyt kaikkiin mahdollisiin rikoksiin, mitä hoitajan ammatissa ylipäänsä voi tehdä; työkaverin myrkyttämisyrityksiä, lääkevarkauksia, potilailta varastamista ym. alhaista. Melkein itkettää, kun miettii miltä surmattujen vanhuksien omaisista mahtaa tuntua, kun vanhuksiin nähden auktoriteettiasemassa ollut hoitaja on valehdellut asiakkaidensa humalatilasta, puolison myrkyttämisepäilyistä ynnä muusta.
Eikö kuitenkin ollut kyse varsin hyvin toimeen tulevasta, avioliitossa olevasta naisesta, jolla ei ollut edes taloudellista motiivia varasteluun?
Syytteet on vasta luettu. Jos otaksutaan niissä olevan perää, niin suurin kynnys murhaamiselle lienee ollut ensimmäisen tapauksen kohdalla. Sieltä voisi löytää motiivin, ja sieltä sitä on varmaan haettukin. Ensimmäisen jälkeen syytetty on saattanut pitää luonnollisena oikeutenaan tehdä näitä meille muille päin rikoksina näkyviä tekoja. Mahtaako ensimmäinen murha olla ollut tutkinnassa?
Jos syytetty tuomitaan useista myrkytysmurhista, niin mielestäni pitäisi julkistaa koko hänen työ- ja asuinpaikkahistoriansa silläkin uhalla, että samalla tulisi julkiseksi joidenkin muiden ihmisten tietoja.