Areenan ohjelmia ei taida voida katsoa ulkomailla? Täytyy varmaan siis valvoa ja katsoa netin kautta suorana...John Doe kirjoitti:Pollaritv:n juttu on katsottavissa heti lähetyksen jälkeen Areenasta. Luulisin, että toi Avun juttu ilmestyy kyllä palstalle, mutta mieluummin vasta viikon-kahden päästä, ihan vaan siksi, että ihmiset ostaisi lehden ja tutkisi asiaa rauhassa. Härkä lienee oikea "toimija" hoitamaan jutun skannauksen ja palstalle laittamisen, mutta tarpeen niin vaatiessa voin kyllä avustaa minäkin.
Oriveden vainaja 2007
Re: Oriveden vainaja
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Kiitokset myös minun puolestani tuohon Avun jutun tekoon osallistuneille, olipahan kertakaikkisen hieno stoori
Itse olen lukenut tätä OV-ketjua säännöllisen epäsäännöllisesti ja olin ymmärtävinäni, että tuohon Avun artikkeliin on onnistuneesti tiivistetty tärkeimmät täälläkin esiintyneet spekulaatiot tapauksesta.
Joo, odotellaan tuota Poliisi-TV:nkin juttua ja mietitään sitten sitä lehtiartikkelin skannaamista. Itse varaisin Härälle "yksinoikeuden" tuohon artikkelin julkistamiseen täällä, kunhan ei pihtaile sitä julkistamista liian pitkään...
Joo, odotellaan tuota Poliisi-TV:nkin juttua ja mietitään sitten sitä lehtiartikkelin skannaamista. Itse varaisin Härälle "yksinoikeuden" tuohon artikkelin julkistamiseen täällä, kunhan ei pihtaile sitä julkistamista liian pitkään...
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Alustavasti tunnistettu noin 40-v saksalaiseksi! Taisi olla hannoverin läheltä kotoisin.
Poliisi tv justiinsa kertoi!
Poliisi tv justiinsa kertoi!
Ja oliko se Hannoverista, eikun plaramaan kadonneita.
Ja olikos tuo tunnistus sittenkään niin vaikeata. Aiemmin asialla olivat kyläpoliisit. Eiköhän metsätyttö saada kotiinsa...vihdoin mutta toki kiinnostaa erittäin paljon mitä löytyy tarinan takaa.
Ja olikos tuo tunnistus sittenkään niin vaikeata. Aiemmin asialla olivat kyläpoliisit. Eiköhän metsätyttö saada kotiinsa...vihdoin mutta toki kiinnostaa erittäin paljon mitä löytyy tarinan takaa.
Viimeksi muokannut Munch, To Tammi 14, 2010 10:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
EastLondon
- Remington Steele
Näinhän ne väitti, noin 40v nainen, Hannoverin läheltä, mutta miksi hän oli Suomessa?
"Elämä on..."
Olen aivan shokissa äsken kuulemastani (poliisitv). Nopeastippa selvisi krp:n hoivissa, jos nyt kyseessä on tämä saksalainen. Nyt sitten vaan jatkamaan pohdintaa siitä miten nainen päätyi Oriveden metsään kuolemaan.
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
Niin ja miksi kukaan ei ole kaivannut naista. Löytyykö edes kadonneista...kukaan ei vaan kaipaa naista. Mutta jostain löytyi naisen hammastiedot/DNA kun henkilöllisyys selvisi. Helvetti kun tuli niin paljon kysymyksiä lisää.
Oriveden mysteerivainajan henkilöllisyys selviämässä
Vuonna 2007 pitkänä perjantaina Risto Rouvari ja hänen vaimonsa teki kävelyretkellään Orivedellä järkyttävän löydön – naisen ruumiin. Nainen löytyi käpertyneenä kaatuneen puun juurakon tekemästä kuopasta. Keskeltä hakkuuaukiota löytynyt naisvainajan henkilöllisyys on pysynyt mysteerinä. Kukaan ei tunnu kaipaavaan noin 40 vuoden ikäistä naista.
Vainajalla mukana olleiden tavaroiden joukosta ei löytynyt mitään sellaista, joista olisi voinut päätellä hänen henkilöllisyyttään. Vainajalta löytyneessä mp3 –soittimessa ollut musiikki, Calvin and Hobbes –sarjakuvakirja sekä muutamat muut merkit, kuten vaatetus, viittasivat joko Keski-Eurooppaan tai Englantiin.
Ennen vainajan löytymistä, helmikuussa 2007, oli Oriveden asemalta löytynyt varustekassi, joka myöhemmissä tutkimuksissa osoittautui mysteerivainajan omaisuudeksi. Kassistakaan löytyneistä tavaroista ei ollut apua vainajan henkilöllisyyden selvittämiseksi.
Poliisin tutkimusten jälkeen nainen haudattiin syksyllä 2008 Oriveden kirkkomaahan.
Vuosi tämän jälkeen Keskusrikospoliisin uhrintunnistusyksikkö otti mysteerivainajan henkilöllisyyden selvitettäväkseen. Joulukuun 9. uhrintunnistusyksikkö suoritti ekshumaation eli vainajan hauta avattiin ja vainajasta otettiin tarkempia näytteitä muun muassa hampaista.
Rikoskomisario Ismo Kopra KRP:sta kertoo, että ekshumaatio onnistui hyvin ja tarkemmat tutkimukset onnistuivat hyvin. Interpol on luonut tuntemattomien uhrien tunnistamiseksi järjestelmän, jota käytetään melkein kaikkialla. Tarve tällaisen järjestelmän luomiseksi tuli Tsunamin yhteydessä ja sen jälkeen järjestelmä on auttanut hyvin monien uhrien, niin suuronnettomuuksien, kuin rikosten uhrienkin tunnistamisessa.
Joulukuussa Ismo Kopra oli optimistinen Oriveden mysteerivainajan henkilöllisyyden selviämisen suhteen, vaikka arvelikin sen vievän paljon aikaa.
Uhrintunnistusyksikkö sai kuitenkin nopeasti tuloksia. Jo ennen joulua saatiin tieto, että Braunschweigin kaupungista, läheltä Hannoveria on kadonnut hieman yli 40 vuoden ikäinen nainen, jonka kaikki tuntomerkit tuntuisivat sopivan Oriveden mysteerivainajaan. Onko tämä nainen oikea kadonnut, selviää lähiaikoina.
Oli tämä saksalaisnainen Oriveden mysteerivainaja tai ei, niin poliisi on edelleenkin kiinnostunut naisen liikkeistä Orivedellä ja muualla Suomessa. Miksi nainen hakeutui keskelle metsää kuolemaan?
Poliisi tv
http://ohjelmat.yle.fi/poliisitv/raport ... elviamassa
Vuonna 2007 pitkänä perjantaina Risto Rouvari ja hänen vaimonsa teki kävelyretkellään Orivedellä järkyttävän löydön – naisen ruumiin. Nainen löytyi käpertyneenä kaatuneen puun juurakon tekemästä kuopasta. Keskeltä hakkuuaukiota löytynyt naisvainajan henkilöllisyys on pysynyt mysteerinä. Kukaan ei tunnu kaipaavaan noin 40 vuoden ikäistä naista.
Vainajalla mukana olleiden tavaroiden joukosta ei löytynyt mitään sellaista, joista olisi voinut päätellä hänen henkilöllisyyttään. Vainajalta löytyneessä mp3 –soittimessa ollut musiikki, Calvin and Hobbes –sarjakuvakirja sekä muutamat muut merkit, kuten vaatetus, viittasivat joko Keski-Eurooppaan tai Englantiin.
Ennen vainajan löytymistä, helmikuussa 2007, oli Oriveden asemalta löytynyt varustekassi, joka myöhemmissä tutkimuksissa osoittautui mysteerivainajan omaisuudeksi. Kassistakaan löytyneistä tavaroista ei ollut apua vainajan henkilöllisyyden selvittämiseksi.
Poliisin tutkimusten jälkeen nainen haudattiin syksyllä 2008 Oriveden kirkkomaahan.
Vuosi tämän jälkeen Keskusrikospoliisin uhrintunnistusyksikkö otti mysteerivainajan henkilöllisyyden selvitettäväkseen. Joulukuun 9. uhrintunnistusyksikkö suoritti ekshumaation eli vainajan hauta avattiin ja vainajasta otettiin tarkempia näytteitä muun muassa hampaista.
Rikoskomisario Ismo Kopra KRP:sta kertoo, että ekshumaatio onnistui hyvin ja tarkemmat tutkimukset onnistuivat hyvin. Interpol on luonut tuntemattomien uhrien tunnistamiseksi järjestelmän, jota käytetään melkein kaikkialla. Tarve tällaisen järjestelmän luomiseksi tuli Tsunamin yhteydessä ja sen jälkeen järjestelmä on auttanut hyvin monien uhrien, niin suuronnettomuuksien, kuin rikosten uhrienkin tunnistamisessa.
Joulukuussa Ismo Kopra oli optimistinen Oriveden mysteerivainajan henkilöllisyyden selviämisen suhteen, vaikka arvelikin sen vievän paljon aikaa.
Uhrintunnistusyksikkö sai kuitenkin nopeasti tuloksia. Jo ennen joulua saatiin tieto, että Braunschweigin kaupungista, läheltä Hannoveria on kadonnut hieman yli 40 vuoden ikäinen nainen, jonka kaikki tuntomerkit tuntuisivat sopivan Oriveden mysteerivainajaan. Onko tämä nainen oikea kadonnut, selviää lähiaikoina.
Oli tämä saksalaisnainen Oriveden mysteerivainaja tai ei, niin poliisi on edelleenkin kiinnostunut naisen liikkeistä Orivedellä ja muualla Suomessa. Miksi nainen hakeutui keskelle metsää kuolemaan?
Poliisi tv
http://ohjelmat.yle.fi/poliisitv/raport ... elviamassa
-
EastLondon
- Remington Steele
No jestas sentään!! Minä myös meinasin sohvalta tippua kun tietoa hannoverilaisesta naisesta pläjähti!
Ohjelmassa näytettiin myös uusia kuvia mm. laukun sisällöstä. Ihmettelen, että peruukista ei puhuttu mitään!??
Ohjelmassa näytettiin myös uusia kuvia mm. laukun sisällöstä. Ihmettelen, että peruukista ei puhuttu mitään!??
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
-
Indrid Cold
- Nikke Knatterton
Hiuslisäke mainittiin kyllä.Carina kirjoitti:Ihmettelen, että peruukista ei puhuttu mitään!??
Olin kyllä kuulevinani maininnan hiuslisäkkeestä tai vastaavasta... vai kuvittelinko vaan...Carina kirjoitti:No jestas sentään!! Minä myös meinasin sohvalta tippua kun tietoa hannoverilaisesta naisesta pläjähti!
Erittäin hieno juttu oli tuo laukun sisällön vähän tarkempi syynäys..
Ai, okei, no ei sitten mitään. Missasin pari ekaa minuuttia ja ilmeisesti siinä tuli se ilmi?Indrid Cold kirjoitti:Hiuslisäke mainittiin kyllä.Carina kirjoitti:Ihmettelen, että peruukista ei puhuttu mitään!??
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Ihmettelen myös sitä, että miksi nyt vasta näytettiin lisäkuvia naisen tavaroista, jos naisen henkilöllisyys on jo selvinnyt.
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
Mistäs netin syövereistä löytyy saksalaisia kadonneita jne. Kun ilmeisesti naisen katoaminen on huomattu siellä tuon jutun perusteella. Braunschweig googlaus ei tuottanut paljon tulosta, isohko kaupunki.
Viimeksi muokannut Munch, To Tammi 14, 2010 10:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.