Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)
Re: Raisan tapaus
Uteliaana kyselen, että onko jokin puhelin löytynyt, jota epäiltäisiin Raisan puhelimeksi? Vai miksi tätä puhelin-asiaa nyt kommentoidaan? Tuolla eräässä viestissä kerrottiin myös, että olisi soitettu katoamisen jälkeen Raisan puhelimeen,ja se on hälyyttänyt, mutta mennyt vastaajaan. Se kuvaa sitä, ettei puhelin ole sulkeutunut (akku ei siis tyhjentynyt), vaan oli toiminnassa vielä melko kauan. Veteen putominenkin on siten epätodennäköistä, mutta ei tietenkään estä sitä, etteikö olisi myöhemmin veteen joutunut.
Eikö silloin pitäisi voida jostakin paikantaa, missä puhelin oli, vai olenko ihan hakoteillä?
-
kid
Norsula,
nokun poliisille ei olla kai suostuttu antamaan noita teletunnistetietoja tän Suomen idioottimaisen yksityisyydensuojalain takia... Hohhoijjaa. Korjatkaa jos oon väärässä.
nokun poliisille ei olla kai suostuttu antamaan noita teletunnistetietoja tän Suomen idioottimaisen yksityisyydensuojalain takia... Hohhoijjaa. Korjatkaa jos oon väärässä.
Jotenkin muistelen että 5110 puhelimesta oli kyse. Siihen sai niitä helposti vaihdettavia x-pression kuoria vai mitä ne oli. Tuli myyntiin jo joskus 1998 joten hintakin olisi sopiva muksulle ostettavaksi. Olisi mielenkiintosta tietää että onko Raisan puhelimen imei vieraillut suomen verkoissa vielä katoamisen jälkeen, tällöinhän olisi selvää että tapaus olisi varmemmin henkirikos.
---
Jos tuo puhelinmalli on ylipäätään annettu julkisuuteen, eikö asia luulisi olevan helppo selvittää, ettei tarvitsisi arvailla? Itse en muista kyllä kuulleeni kuin huhuja tyypistä, tosin siihen saattaa vaikuttaa se, etten ole koko sinä aikana, mitä Raisa on ollut kadoksissa, asunut edes Suomessa. 
Itsellä oli 3210 ja tylsän harmaa. Joten lakkasin sen hile kynsilakalla.
Ei ollut monella samanlaista luuria. Joten voi olla että Raisa on itse lakannut sen kännykän kynsilakalla. "...Raisan siniturkoosi, hilekoristeinen kännykkä vaikeni klo 23 aikaan..."
^Mä muistan, että siihen 3210 myytiinkin juuri sellasia sinertäviä hilekuoria. Mun yhdellä kaverilla oli juurikin sellaiset.
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
Kävin katsomassa puhelinmallit jotka joku infolaisista oli tännen linkittänyt.
Minusta siinä poliisi-tv:n lavastuksessa on kännykkämallina juuri 5110 tai joku sitä hyvin lähellä oleva malli. Jostakin on minulle jäännyt sellainen kuva että tämä malli olisi myös ollut Raisalla kadotessaan. Onko se malli tiedotettu joskus heti katoamisen jälkeen. En ole aivan varma.
Eikös näihin aikoihin tullut jonkulainen murros kännykkämarkkinoilla ja vuosituhannen vaihteessa tuli markkinoille ulkoisilta mitoiltaan huomattavasti pienemmät mallit.
Itse muistan että ostin vuonna 2001 perusnokialaisen oliko se malli 3350. Niitä kuitenkin myytiin paljon.
Kännykät olivat jokatapauksessa aika moisia tiiliskiviä nykyajan puhelimiin verrattuna.
Minusta siinä poliisi-tv:n lavastuksessa on kännykkämallina juuri 5110 tai joku sitä hyvin lähellä oleva malli. Jostakin on minulle jäännyt sellainen kuva että tämä malli olisi myös ollut Raisalla kadotessaan. Onko se malli tiedotettu joskus heti katoamisen jälkeen. En ole aivan varma.
Eikös näihin aikoihin tullut jonkulainen murros kännykkämarkkinoilla ja vuosituhannen vaihteessa tuli markkinoille ulkoisilta mitoiltaan huomattavasti pienemmät mallit.
Itse muistan että ostin vuonna 2001 perusnokialaisen oliko se malli 3350. Niitä kuitenkin myytiin paljon.
Kännykät olivat jokatapauksessa aika moisia tiiliskiviä nykyajan puhelimiin verrattuna.
Itse omistin vuonna 2000-> juuri sinisen 5110 Nokian jossa jotain hilettäkin oli, kys puh taitaa rämänä lojua jossain laatikon pohjalla.. Ja itse olen kauan taustalta juttua seuranneena kallistunut kanssa kohtalokkaan kyytin kannalle. Kunhan vaan päämäärän joku paljastaisi. Uskoisin että muutama kymmenen km johonkin suuntaan Treelta on RR:n leposija.. Kaupunki liian riskialtis paikka, ja vesistökin tuskin salaisuutta näin pitkään olisi kätkenyt.
Tuossa 5110 mallisessa puhelimessa oli antenni joka näkyi vielä ulospäin. Siihen aikaan taisi olla kaikissa puhelinmerkeissä valtaosaltaan antenni joka työntyi puhelimesta ulos. Sittemmin esim 3350 mallissa antenni on rakennettu puhelimen ulkokuorien sisäpuolelle.
3210-mallissa antenni oli jo sisäänrakennettu.19736 kirjoitti:Tuossa 5110 mallisessa puhelimessa oli antenni joka näkyi vielä ulospäin. Siihen aikaan taisi olla kaikissa puhelinmerkeissä valtaosaltaan antenni joka työntyi puhelimesta ulos. Sittemmin esim 3350 mallissa antenni on rakennettu puhelimen ulkokuorien sisäpuolelle.
Totta vivy....Suora lainaus wikipedian sivustolta:vivy kirjoitti:3210-mallissa antenni oli jo sisäänrakennettu.19736 kirjoitti:Tuossa 5110 mallisessa puhelimessa oli antenni joka näkyi vielä ulospäin. Siihen aikaan taisi olla kaikissa puhelinmerkeissä valtaosaltaan antenni joka työntyi puhelimesta ulos. Sittemmin esim 3350 mallissa antenni on rakennettu puhelimen ulkokuorien sisäpuolelle.
Nokia 3210 oli suosittu matkapuhelin, joka tuli markkinoille vuonna 1999. 3210:n menestyksen salaisuutena oli sisäänrakennettu antenni sekä T9-ennakoiva tekstinsyöttöominaisuus. Puhelin menestyi huikeasti etenkin Pohjois-Amerikassa ja Läntisessä Euroopassa. Sitä myytiin jopa 160 miljoonaa kappaletta. Menestykseen auttoi myös sen mainostaminen etenkin nuorille, noin 15-25-vuotiaille kuluttajille. Puhelin sisälsi kolme peliä, vaihdettavat kuoret sekä soittoäänten sävellyksen.
Näytä
-
Leo Summeri
- Vähänniinkuharrastaja
Onko joku muu mietiskellyt Raisan äidin kotisivujen sisältämää symboliikkaa?
Minua askarruttaa mm ne kolme vesistön rannalla nahistelevaa tyyppiä. Yksihän niistä selvästi on mustaihoinen. Keskimmäinen on jonkin sortin maalivahti kasvosuojineen.
Rollarin auton keulaa ja eu-tähtisadetta myös esiintyy. Tulee väkisin mieleen, että onko äiti tiennyt enemmän kuin on uskaltanut puhua.
Minua askarruttaa mm ne kolme vesistön rannalla nahistelevaa tyyppiä. Yksihän niistä selvästi on mustaihoinen. Keskimmäinen on jonkin sortin maalivahti kasvosuojineen.
Rollarin auton keulaa ja eu-tähtisadetta myös esiintyy. Tulee väkisin mieleen, että onko äiti tiennyt enemmän kuin on uskaltanut puhua.
Mä oon miettinyt vaan noita vesikuvia. Ilmeisesti Raisan äiti uskoo Raisan olevan vedessä. Hän oli myös maalannut maalauksen Raisasta.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007122 ... 4_uu.shtml
EDIT: Linkki lisätty
Nemesia kirjoitti:Mä oon miettinyt vaan noita vesikuvia. Ilmeisesti Raisan äiti uskoo Raisan olevan vedessä. Hän oli myös maalannut maalauksen Raisasta.
Raisan äidin sivuilla on symboleja esille tulleista todetuista asioista. EU-kokous, nuorisojoukko ym. Ehkä eivät ole niinkään viittauksia todellisiin tapahtumiin, ja että niistä hän tietäisi. Tuo maalaus on kyllä mielenkiintoinen, ja saattaa merkitä säiliötä, jonne vesi tippuu, mutta maalaus voi olla myös symbolinen jollekkin muulle, ja todenäköisesti.
Haluaisin tietää Raisan muista harrastuksista jotain. Liittyy ehkä sellaiseen myös tuo äidin tekemä maalaus.