Valelääkäri Mika Jokinen toimi mm. Karkkilassa ja Karjaalla
-
oolu
- Nikke Knatterton
Re: 23v-mies esiintyi lääkärinä vuoden karkkilassa
Mua oikeesti (sen jälkeen ku kuulin ettei kellekään ole aiheutunut minkäännäköistä vaaraa ko. henkilön toiminnasta) lähinnä nauratti koko kaveri ja koko systeemi, mitä se on kusettanut. Rispektiä

-
netta muskett
- Alokas
Nep jne...Mitäs ambulanssia siinä tarvii, kun se potilas on jo tuotu ja sun pitäs hoitaa sitä?
Ei teholla eikä missään muuallakaan hoitaminen ole pelkästään sosiaalista kanssakäymistä. Hoitamisen taitoa on sekin, että hoitaminen tuntuu pelkältä kanssakäymiseltä. Ja se, mitä kuulit hoitajien juttelevan, ei taatusti sisällä hoitoasioita, sillä on olemassa sellainenkin kuin vaitiolovelvollisuus. Toisaalta juuri se ehkä hämäsikin sinua luulemaan sitä kaikkea helpoksi...
Minä luin ihan tarkkaan sinun kirjoittamasi, siksipä vastasinkin.
Katsoitteko muuten torstai-illan A-talkia? Siinä oli erinäisiä ihmisiä puimassa valelääkäritapausta. Ei oikein kukaan osannut kertoa, miten tällainen oli mahdollista. Etenkin se, että kerran kiinni jäätyään nuorukainen hakeutui samoihin hommiin toisella paikkakunnalla. Sitä verrattiin ohjelmassa terroristien toimintatapaan, kun kukaan ei usko, että sellainen voisi tapahtua, terroristi tekee juuri niin. Minusta tätä tapausta voisi puida siinäkin mielessä, minkä verran esim. juuri terveyden- ja sairaanhoidossa on tasoltaan heikkoja ammattilaisia, joita pystyssä pitävät työtoverit, apteekki yms.? Ja pitkä katse siihen suuntaan, missä ammattilaisia koulutetaan. Löytyykö keinoa poimia pois sellaiset alalle yrittävät, joilla ei ole edellytyksiä toimia siinä?
Ja myös se, että vaikka kuin on työvoimapula, ei sitä korjaamaan aivan kuka tahansa käy.
Mutta tälle miekkoselle voisin antaa aloituspaikan lääkiksessä ihan suosiolla. Ainakin hänellä näyttäisi olevan motivaatiota....Ajatelkaapa itse! Kun seisoo eka kertaa oviaukossa ja kuuluttaa että Nieminen, olkaa hyvä. Ja sitten kättelee ja istuu ja kysyy, että milläs asioilla Nieminen liikkuu? -eikä itsellä ole aavistustakaan, mitä eteen voi tulla ja mitä sille pitäisi tehdä.
Minä luin ihan tarkkaan sinun kirjoittamasi, siksipä vastasinkin.
Katsoitteko muuten torstai-illan A-talkia? Siinä oli erinäisiä ihmisiä puimassa valelääkäritapausta. Ei oikein kukaan osannut kertoa, miten tällainen oli mahdollista. Etenkin se, että kerran kiinni jäätyään nuorukainen hakeutui samoihin hommiin toisella paikkakunnalla. Sitä verrattiin ohjelmassa terroristien toimintatapaan, kun kukaan ei usko, että sellainen voisi tapahtua, terroristi tekee juuri niin. Minusta tätä tapausta voisi puida siinäkin mielessä, minkä verran esim. juuri terveyden- ja sairaanhoidossa on tasoltaan heikkoja ammattilaisia, joita pystyssä pitävät työtoverit, apteekki yms.? Ja pitkä katse siihen suuntaan, missä ammattilaisia koulutetaan. Löytyykö keinoa poimia pois sellaiset alalle yrittävät, joilla ei ole edellytyksiä toimia siinä?
Ja myös se, että vaikka kuin on työvoimapula, ei sitä korjaamaan aivan kuka tahansa käy.
Mutta tälle miekkoselle voisin antaa aloituspaikan lääkiksessä ihan suosiolla. Ainakin hänellä näyttäisi olevan motivaatiota....Ajatelkaapa itse! Kun seisoo eka kertaa oviaukossa ja kuuluttaa että Nieminen, olkaa hyvä. Ja sitten kättelee ja istuu ja kysyy, että milläs asioilla Nieminen liikkuu? -eikä itsellä ole aavistustakaan, mitä eteen voi tulla ja mitä sille pitäisi tehdä.
-
loneliness
- Jessica Fletcher
Todella on kevyttä suhtautuminen nyt tähän lääkäriin. Täällä minfossa on joskus vaara tulla kyyniseksi ja välinpitämättömäksi, kun koko ajan pukkaa uutta murder -tarinaa, wincapitaa ja muuta paskaa. Jotkut toivottaisivat valelääkärin hyvillä mielin lääkikseen opiskelemaan. Joo ihan "hyvä" idea, persoonallisuushäiriöinen kylmänviileä analyytikko, jolle juuri mikään ei ole pyhää. Itse en usko lääkärin loisteliaisiin taitoihin, vaan uskon hänellä käyneen uskomattoman tuurin, ettei kukaan ole päässyt hengestään. Kuinka monen palstalaisen mielestä Kailajärvi on hyvä jätkä? Sama asia, eri ala.
Miettikää vaikka minuutin ajan, kun menette perheen pienokaisenne kanssa lekuriin ja siellä on tuollainen fkn Mika Jokinen hoitamassa lastanne ja määrää 3-kertaiset mömmöt. Jos asioita miettii vähänkin pitemmälle niin ei kyllä naurata yhtään. Ehkä olen sitten tosikko.
Miettikää vaikka minuutin ajan, kun menette perheen pienokaisenne kanssa lekuriin ja siellä on tuollainen fkn Mika Jokinen hoitamassa lastanne ja määrää 3-kertaiset mömmöt. Jos asioita miettii vähänkin pitemmälle niin ei kyllä naurata yhtään. Ehkä olen sitten tosikko.
Paavo Arhinmäki on äijä!
-
Arlene
- Christopher Lorenzo
Et ole mielestäni, loneliness, tosikko. Eilisessä Metro-lehdessä oli ajatuksia herättävä kolumni tästä tapauksesta. Toimittajan mukaan täytyy ihmetellä Jokisen ajatuksenkulkua, tuosta noin vaan aivan valtavan vastuulliseen paikkaan väärillä paperilla töihin. Toimittaja toi esille tässä ajassa liikkuvan "kaikki mulle heti tänne nyt" -vaatimuksen. Nuoret ihmiset, jotka eivät osaa edes Ukko Nooaa laulaa, pyrkivät tähdiksi ja uskovat väärän itseluottamuksen vallassa pesevänsä Michael Jacksonit ja Madonnat! Vaurautta on saatava ja nopeasti, sama se, millä keinolla.
^ Itseluottamuksen kulttuurissa tulee valitettavasti ylilyöntejä. Nykyisin nuoria kannustetaan, ennen lannistettiin. Itse muistan vielä ajan kun jopa toimittajia jännitti usein televisiossa niin että se näkyi. Kaikilla mitaleilla on kääntöpuolensa. Täällähän on aina ihailtu Keski- ja Etelä-Euroopan ihmisten hyvää itsetuntoa, sosiaalisten tilanteiden hallintaa ja vaivatonta esiintymistä. Ehkä sen mukana tulevat sitten nämä ylilyöntitapaukset, onhan siellä myös huijauksen kulttuurikin ollut perinteisesti aivan toisissa sfääreissä.
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.
Vaikka väitätkin lukeneesi viestini, niin oletko ihan varma, että ymmärsit sen mitä sanoin? En ole missään väittänyt pärjääväni teho-osastolla, joten on turha heittää minulle esimerkkiä, jossa minun pitäisi toimia kuten teho-osaston hoitaja. Mutta jos olisin sellaisella osastolla hoitajana, jolla itsekin olin, olisi oikein toimia noin, kuten selitin. Eihän lastenlääkäreillekään tuoda leikattavaksi neurokirurgin potilaita, vai?netta musket kirjoitti:Nep jne...Mitäs ambulanssia siinä tarvii, kun se potilas on jo tuotu ja sun pitäs hoitaa sitä?Ei teholla eikä missään muuallakaan hoitaminen ole pelkästään sosiaalista kanssakäymistä. Hoitamisen taitoa on sekin, että hoitaminen tuntuu pelkältä kanssakäymiseltä. Ja se, mitä kuulit hoitajien juttelevan, ei taatusti sisällä hoitoasioita, sillä on olemassa sellainenkin kuin vaitiolovelvollisuus. Toisaalta juuri se ehkä hämäsikin sinua luulemaan sitä kaikkea helpoksi...
Tiedän myös, että hoitajilla on vaitiolovelvollisuus, mutta tietääkseni heillä ei ole vaitiolovelvollisuutta siitä, mitä minun asioistani on puhuttu? Eikä toisilla potilaillakaan ole vaitiolovelvollisuutta, joka kieltäisi heitä kertomasta muille potilaille omista asioistaan. Joten jos poistetaan hoitajien työskentelystä vaitiolovelvolliset asiat (koska muut potilaat tuovat paljon omia asioitaan julki, ja kun vertaan sitä omiin kokemuksiini, hoitajien "vaitiolollisesta" tekemisestäkin saa aika hyvän kuvan) ja sen, mitä he kertovat tekevänsä, kun tekevät paperihommia yksin huoneessaan, niin... Edelleen väitän, että pystyisin toimimaan heidän työssään ilman koulutusta.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Mitähän hoitajien hommia siis käytännössä tekisit, jos tuo tummennettu osa siis poistetaan työstä?Nepenthe kirjoitti:Tiedän myös, että hoitajilla on vaitiolovelvollisuus, mutta tietääkseni heillä ei ole vaitiolovelvollisuutta siitä, mitä minun asioistani on puhuttu? Eikä toisilla potilaillakaan ole vaitiolovelvollisuutta, joka kieltäisi heitä kertomasta muille potilaille omista asioistaan. Joten jos poistetaan hoitajien työskentelystä vaitiolovelvolliset asiat (koska muut potilaat tuovat paljon omia asioitaan julki, ja kun vertaan sitä omiin kokemuksiini, hoitajien "vaitiolollisesta" tekemisestäkin saa aika hyvän kuvan) ja sen, mitä he kertovat tekevänsä, kun tekevät paperihommia yksin huoneessaan, niin... Edelleen väitän, että pystyisin toimimaan heidän työssään ilman koulutusta.
"Kyllä me muuten oltaisiin tultu osoittamaan mieltä ja näyttämään kaapin paikka mutta kun satoi ja oli kylmä, ja äidin leipomat pullat oli juuri uunissa"
Öh, ei niitä poistettaisi työstä. Ne poistettaisiin vain siitä netta musketin laatimasta sen työn tehtävien listasta, joka sisältäisi ne asiat, joita en hänen mukaansa voisi tietää enkä siten hallita. Ja kuten saatat hänen edellisestä viestistään lukea, hän sanoo nimenomaan, että en voi olla perillä hoitajien työnkuvasta heidän vaitiolovelvollisuutensa takia ja koska en voi tietää, mitä kaikkea he tekevät. Ne olivat hänen pointtinsa minua vastaan, joten vastasin molempiin ja "poistin" nuo pointit siltä kuvainnolliselta listalta, jolloin ei jäänyt mitään.
Helkkari kun tämä lausahdukseni ("uskoisin pystyväni selviämään tiettyjen hoitajien tehtävistä ilman koulutusta") tuntuu olevan vaikea ymmärtää.
Eikä se edes liity niin kauheasti tähän aiheeseen, kunhan vain sanoin esimerkiksi. Ja jos kerran joku pystyi toimimaan lääkärinäkin ilman koulutusta siten että hän ei jäänyt kiinni omien tekojensa takia, niin miksi joku muu ei pystyisi samaan oli sitten kyseessä lääkärin tai jonkun muun työntekijän ammatti. Paperi ei ole kiistaton todiste siitä, että joku osaa tai ei osaa toimia jossain työn vaatimassa tilanteessa.
Helkkari kun tämä lausahdukseni ("uskoisin pystyväni selviämään tiettyjen hoitajien tehtävistä ilman koulutusta") tuntuu olevan vaikea ymmärtää.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Ahaa...Nepenthe kirjoitti:Öh, ei niitä poistettaisi työstä. Ne poistettaisiin vain siitä netta musketin laatimasta sen työn tehtävien listasta, joka sisältäisi ne asiat, joita en hänen mukaansa voisi tietää enkä siten hallita. Ja kuten saatat hänen edellisestä viestistään lukea, hän sanoo nimenomaan, että en voi olla perillä hoitajien työnkuvasta heidän vaitiolovelvollisuutensa takia ja koska en voi tietää, mitä kaikkea he tekevät. Ne olivat hänen pointtinsa minua vastaan, joten vastasin molempiin ja "poistin" nuo pointit siltä kuvainnolliselta listalta, jolloin ei jäänyt mitään.
"Kyllä me muuten oltaisiin tultu osoittamaan mieltä ja näyttämään kaapin paikka mutta kun satoi ja oli kylmä, ja äidin leipomat pullat oli juuri uunissa"
Harvinaisen häikäilemätön ja kiinnijäämisen jälkeen vielä uusittu huijaus on "ylilyönti".Hexan kirjoitti:^ Itseluottamuksen kulttuurissa tulee valitettavasti ylilyöntejä. Nykyisin nuoria kannustetaan, ennen lannistettiin. Itse muistan vielä ajan kun jopa toimittajia jännitti usein televisiossa niin että se näkyi. Kaikilla mitaleilla on kääntöpuolensa. Täällähän on aina ihailtu Keski- ja Etelä-Euroopan ihmisten hyvää itsetuntoa, sosiaalisten tilanteiden hallintaa ja vaivatonta esiintymistä. Ehkä sen mukana tulevat sitten nämä ylilyöntitapaukset, onhan siellä myös huijauksen kulttuurikin ollut perinteisesti aivan toisissa sfääreissä.
Kyllä tämäntason kusetukset ovat poikkeuksia siellä basaarimaissakin.
Tämän tason kusetuksista tulisi seurata kunnon saktiot. Tämäkin "itseoppinut lääkäri" olisi ennen pitkää saanut aikaan pahaakin vahinkoa potilailleen. Lääkärin apuun turvauduttaessa oletetaan, että myös saadaan oikean ja koulutetun lääkärin hoitoa. Entä jos tämä puoskari olisi saanut jonkun hengiltä?
Älä oleta
Tai josko sinä Nepenthe kirjoittaisit ajatuksella "ennen päänaukomista".Nepenthe kirjoitti:netta muskett kirjoitti: Voi voi, netta muskett, olisit lukenut kirjoitukseni ajatuksella, niin et olisi tehnyt sitä samaa virhettä jonka joku toinen jo teki.
Kirjoituksesi perusteella et arvosta sairaanhoitajan työtä.
Minkä taakseen jättää, sen netistä löytää.
Tämä eri kaveri onkin ollut varsinainen moniosaaja.loneliness kirjoitti:Ja saaga jatkuu. Hiippari työskenteli myös eläinlääkärinä. Pian varmaan joku eläinlääkärien pj. rientää kertomaan ettei eläimille ole aiheutunut välitöntä hengenvaaraa. Ihmisten parissa jo hissuteltiin ja vähäteltiin, vaikka lääkkeet olivat välillä täysin vääriä, annokset 3-kertaisia jne. Apteekki on jatkuvasti joutunut ottamaan yhteyttä ja kysymään oudoista lääkityksistä. Onneksi ilmeisesti apteekit sentään ovat olleet asiassa suhteellisen skarppina.
Kokkolan valelääkärin työstä eläinlääkärinä kanneltiin jo vuonna 2008
Kokkolan terveyskeskuksessa viiden vuoden aikana vajaalla pätevyydellä lääkärinä toiminut 29-vuotias opiskelija on toiminut myös eläinlääkärinä kokkolalaisella eläinlääkäriklinikalla, kertoo sanomalehti Keskipohjanmaa.
Keskipohjanmaan mukaan miehen toiminnasta eläinlääkärinä kanneltiin läänineläinlääkäri Matti Nybergille syksyllä 2008.
Keskiviikkona lomaltaan tavoitettu Matti Nyberg ei halunnut kommentoida tarkemmin asiaa Keskipohjanmaalle.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010011 ... 7_uu.shtml
Sen verran himmee kaveri että jäädään odottelemaan mistä hän seuraavaksi putkahtaa. Olisiko parhaillaankin jossain lekurina? Missä on Jokisen läheisten tai puolison vastuu? Eikö kukaan saa häntä kuriin?
Väärin, arvostan sairaanhoitajia ja heidän tekemäänsä työtä kyllä hyvin paljon - mielestäni he saavat lisäksi aivan liian pientä palkkaa työmäärään verrattuna, arvostuksesta puhumattakaan. En tiedä, missä minäkään olisin ilman näitä minua hoitaneita sairaanhoitajia - joiden tehtävistä siis edelleen väitän pystyväni selviämään. Mitä tulee kirjoitukseeni ja väitteeseesi sen epäselvyydestä, niin väitteeni luki viestissäni hyvin selvästi, eikä ole minun vikani, että muut ymmärsivät sitä väärin ja kuvittelivat esim. että olin väittänyt pärjääväni teho-osastolla hoitajana vain heidän tekemisiään katsomalla.ulrikeM kirjoitti:Kirjoituksesi perusteella et arvosta sairaanhoitajan työtä.
-
netta muskett
- Alokas
Nepenthe, väitänpä edelleen, että et osaisi toimia edes sillä osastolla, jossa itse olit potilaana. Tottakai sinulle puhutaan sinun asioistasi ja tottakai toiset potilaat saavat puhua sinulle omista asioistaan, mutta hoitajat eivät puhu sinulle toisten potilaiden asioista eikä hoitamisesta!
Eikä tämä päde vain tehohoidossa, vaan hoidossa kaikkialla. Jo se, että olet saanut kuvan, että työtä voi tehdä noin vain, osoittaa, että hoitajasi ovat olleet ammattitaitoisia. Kaikki on helponnäköistä silloin, kun sen osaa.
Eikä tämä päde vain tehohoidossa, vaan hoidossa kaikkialla. Jo se, että olet saanut kuvan, että työtä voi tehdä noin vain, osoittaa, että hoitajasi ovat olleet ammattitaitoisia. Kaikki on helponnäköistä silloin, kun sen osaa.