Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Carina
Neuvoja-Jack

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Carina »

kukkuu kirjoitti::shock:
Jaa.

Minulle on tietysti yhdentekevää, mihin ihmiset ropojaan jakelee. Jatkossa voit toki kysyä minultakin ennustuksia ja näkyjä, vieläpä halvalla. :D

Heti alkuun oli tiedossa vainajan olevan suurella todennäköisyydellä ulkomaalaisen tai ainakin ulkomaalaistaustaisen eli siis aivan varmasti juttuun liittyy ulkomaalaisia henkilöitä. Se, että ulkomaalainen henkilö löydetään Orivedeltä, niin ei ole vaikeaa nähdä juttuun liittyvän auton. Lisäksi itsemurhan tehnyt henkilö harvoin on kuollessaan iloinen.
Mitähän minä juuri sanoin..Toistan lauseeni: Älkää ottako tota liian vakavasti :lol: En ole missään vaiheessa sanonut itsekkään uskovani noihin! Ja en ole myöskään laittanut noihin ropoakaan, tuttuja kun ovat. Sen sijaan aikaani heidän kuunteluun tuhlasin jokusen minuutin ihan vain siitä syystä, että omat ajatukset jutun suhteen oli niin puhki kulutettu ja mietitty, että halusin saada mahdollisia uusia näkökulmia ja teorioita asiaan. En sen takia että olisin odottanut jutun ratkeavan välittömästi. Joten löysätkää pipoanne ja ottakaa ennemmin huumorilla tämä juttu, niin minäkin teen :lol:
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Munch
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Munch »

Saksassa muuten katoaa vuosittain n.100 000 ihmistä. :shock: Tuli tuota Saksalaista foorumia luettua ja vastaanotto oli aika nihkeä tässä tapauksessa. Yksi ketjussa ollut etsi lastansa joka katosi v.2000 mutta taitaa Oriveden vainaja olla liian vanha, ei voi kuvitella sitä tuskaa jos oma tytär katoaa ja etsinyt sitä näihin päiviin saakka. :cry:
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Joo, olisin voinut lehtijuttujen perusteella sanoa aivan saman kuin ennustaja, ja enemmänkin.

Nojuu, pilkettä pilkettä.

Musta tuntuu, että tää ei ole lainkaan niin hohdokas tarina kun täällä on ajoittain arvailtu.

n. 40v, yksin elävä nainen on päätynyt Suomeen jostakin syystä (perhe, tuttuja, lomamatka, tarkoitus kuolla..) ja hän on sitten häilyvän mielen tai/ja sairauden vuoksi päättänyt päivänsä metsässä Orivedellä.

Häntä ei Saksassa kaipaa kukaan, lapsi? on ehkä kuollut tai ei enää elämässään. Suomessa hänen on tiedetty olevan/olleen, samoin Suomessa hänet on joku tuntenut ainakin etäisesti jotakin kautta saksalaiseksi.

Nyt uusien juttujen tullessa ilmi mediassa, on joku laskenut 1+1, ja ilmoittanut tästä poliisille joka tehnyt tutkimuksiaan. Simple ah? :lol:
There are no crimes behind enemy lines
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Minä en pitänyt noista Carinan postausta arvostelevista kommenteista.

Kuten eivät arvostelijat tule pitämään minusta , jos kohdataan ????????????????

Vai mitä Ailar ????????????????????????? :mrgreen:

Sen kunniaksi

http://www.youtube.com/watch?v=hu3Pbc2BKt4

T
Härkä
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Ota ihan rauhallisesti, Härkä. Tää on keskustelupalsta ja jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.
Alice Cullen
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Enpä m'kään selvännäkijöihin usko mutta samanlaisia veikkauksia heilläkin lienee kun mitä meilläkin on, joten en mä pahakseni pistä lukea muidenkin versioita miten asiat olisivat voineet mennä.
Amaria
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Amaria »

Moi vaan kaikille palstalaisille! :) Olen seuraillut tätä aihetta pitemmän aikaa, ja viikonloppuna kuumeessa maatessa liityin itsekin mukaan. Tässä ketjussa on kyllä paras meininki. Jotenkin sen tuntee ja huomaa, kuinka ihmiset ovat ottaneet tämän mysteerin omakseen, ja haluavat tosissaan saada selville vainajan henkilöllisyyden, ja saada hänet kotiinsa. Minä mukaanlukien.

Viime viikolla oli kyllä jännittävää, kun tunnistamisessa liikahdettiin eteenpäin. Luulin jo, että nyt se selviää, mutta ottaahan se kuitenkin aikansa. Nytkö siis odotellaan Saksasta tietoja, että täsmääkö DNA?
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Jos olisin ollut Carinan sijassa ja lähipiiristäni olisi löytynyt selvännäkijä, olisin ilman muuta myös kysynyt ihan mielenkiinnosta asiaa, uskoo sitten tai ei.
Kaikki uusia ajatuksia herättävä on aina tarpeen. Parempi kuin kuoliaaksi vaiettu juttu.
Itse yllätyin viime aikojen uutisoinnissa siitä, että OV sitten tuleekin mitä ilmeisemmin sijoittumaan ikähaarukan yläpäähän. Jostain syystä oli luontevampaa ajatella häntä nuoremmaksi. Jos ikä nyt todellakin sijoittuu tuonne 40 vuoden tietämiin, hänen mahdollinen lapsensahan saattaisi jo olla täysi-ikäinen.
Olisiko nainen sitten hakenut apua Jämsän suunnalla asustavalta tuttavaltaan johonkin kinkkiseen ongelmaansa ja pettynyt pahemman kerran?
Yllätyin myös siitä, että naisen "kalsaripino" olikin sitten melko mittava, mutta muu varustus kovin vähäistä! :shock:

Härkä: Mie tykkään!!!!!!!!!!!! :lol:
vivy
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vivy »

Ihan samanlailla kun itse olen keskustellut asiasta suomalaisten tuttujeni seurassa, voisin ottaa asian puheeksi myös selvänäkijän kanssa jos tällainen tuttavapiiristä löytyisi! :) Vaikken moiseen jaksa uskoakaan, saattaa se silti nostaa ilmaan uusia vaihtoehtoja.

Harmittaa, kun ei ollut mahdollisuutta saada tuota Apu-lehteä käsiini. Olisi ollut mukava lukea juttu, vaikka sen jälkeen uusia tietoja onkin tullut.
nurich
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja nurich »

Hei, se on toi kiire...

Itse en jaksa uskoa että kyseessä olisi Karen Gaucke. Alla olevan linkin alle on aika kattavasti koottu lehtijuttuja aiheesta.

Noista elatusmaksuista Saksassa: parin tonnin palkasta maksat kahdelle lapselle siinä 800 euroa. Kyllä siinä alkaa montaa miestä jurppimaan. Moni yksinhuoltaja tosin suostuu ottamaan käteisenä vähemmän ja hakee sitten tukia enemmän, kun mies ei kerran virallisesti maksa - niitä elatuksia saa monet vuosikausia käräjöidä tuloksetta.
Michael ja Karen oli muuten molemmat matkailukonserni TUI:n hallinnossa töissä. Karen ei voinut palata pakollisen äitiyslomansa jälkeen takaisin töihin sillä ei saanut Claralle päikkäripaikkaa ja joutui hakemaan toimeentulotukea. Kaikkia johtolankoja Michaelia vastaan ei annettu julkisuuteen mutta kyllä ne vissiin aika vakuuttavia oli...

http://www.stalkingforum.de/vbforum/sho ... php?t=3274
Alice Cullen
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Mä olen pyöritellyt yhtä asiaa päässäni saamatta siihen mitään kovin järkevää vastausta joten mietin sen tähän samalla josko ajatuksetkin selvenisi.
Oletettavasti siis vainajan henkilöllisyys on selvillä ja on tiedossa että on ollut noilla main katoamisaikana. Katoamisilmoa ei ole tehty, syystä tai toisesta.
Eli vainaja on kertonut jollekkin ainakin olevansa Suomessa.
Miksi passi kuitenkin oli revitty, kuten kaikki muukin mikä hänet Saksaan yhdistää?
Miksi, jos kuitenkin oli joku joka tiesi hänen olevan täällä? Miksi nähdä vaivaa, ja jotenkin noinkin järjestelmällisesti.
Ehkä hän vaan halusi hidastaa löytymistään, ehkä niin mutta en mä oikein silti näe tuossa oikein järkeä.
Jos kukaan ei olisi tiennyt hänen Suomessa olevan, sitten ymmärtäisin jotenkin, nyt se vaan vaikuttaa oudolta.
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Michael Piperin vankikaveri (Christian V) kertoi vankilassa ennen oikeudenkäyntiä, että MP on murhannut Karenin ja Claran veitsellä. Christian V oli todistajana, mutta ei pystynyt kertomaan mitään muuta kuin samoja faktoja, joita oli jo oikeudessa tullut esille eli hänen todistuksellaan ei ollut mitään arvoa.

Karenin asunnossa olleiden verijälkien perusteella tutkijat arvioivat, etta verimäärä oli noin 8 dl, joka ei itseasiassa ole valtava eikä sinällään vielä aiheuta kuolemaa, ainakaan verenhukkaan.

http://forum.ungeklaerte-morde.de/read.php?25,210,210
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Munch
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Munch »

Amaria kirjoitti:
Viime viikolla oli kyllä jännittävää, kun tunnistamisessa liikahdettiin eteenpäin. Luulin jo, että nyt se selviää, mutta ottaahan se kuitenkin aikansa. Nytkö siis odotellaan Saksasta tietoja, että täsmääkö DNA?
Niin, n. 1kk sitten ilmeisesti lähetettiin tarkastuspyyntö joten luulisi asian selviävän hyvinkin nopeasti tai olis jo luullut selviävän...joo ollaan malttamattomia. Itsekin välillä tuota KRP kotisivua vilkuillut uutisten toivossa.

Niin, joku jolla on tuo Apu lehti voisi scannata tai ottaa digikameralla kuvan lehtijutusta ja linkittää tänne.
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

nurich kirjoitti: Karen ei voinut palata pakollisen äitiyslomansa jälkeen takaisin töihin sillä ei saanut Claralle päikkäripaikkaa ja joutui hakemaan toimeentulotukea. Kaikkia johtolankoja Michaelia vastaan ei annettu julkisuuteen mutta kyllä ne vissiin aika vakuuttavia oli...
http://www.stalkingforum.de/vbforum/sho ... php?t=3274
Sie habe einen Krippenplatz für Clara gefunden, am 1. Juni werde sie wieder an ihren Arbeitsplatz als Controllerin beim großen Reiseunternehmen zurückkehren, hat sie damals erzählt.
Karen oli saanut Claralle tarhapaikan 01.06.2006 alkaen ja oli samalla palaamassa itse töihin.

http://www.tagesspiegel.de/zeitung/Die- ... 05,1900932
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
aniko
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja aniko »

Munch kirjoitti:Niin, n. 1kk sitten ilmeisesti lähetettiin tarkastuspyyntö joten luulisi asian selviävän hyvinkin nopeasti tai olis jo luullut selviävän...joo ollaan malttamattomia. Itsekin välillä tuota KRP kotisivua vilkuillut uutisten toivossa
Noin 4-6 viikkoa menee DNA-tunnistuksen teossa mutta voipi olla ettei oo tää juttu ekana jonossa.
Vastaa Viestiin