HR-KOTIMAA SELVITTÄMÄTTÖMÄT: Ulvilan tapaus ( ketju 1 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
DonHessu
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Taikaviitta kirjoitti:Taas yksi ikuisesti selvittämätön klassikkotapaus.
Murhainfo 23.08.2037: Poliisilla uusi kuuma vihje Ulvilan surmaan "Ratkaisu on nyt todella lähellä" kerrotaan keskusrikospoliisista.
Sounds good =)
What you do... Makes you who you are.
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Poliisi sanoo selvittävänsä noin 95% henkirikoksista. Suurin osa on kuitenkin "rape-kake-make"-juttuja, siis alkoholistiporukassa on humalassa lyöty moralla humalaista jonkin pikkuasian takia. "Se varasti mun viinat" , "Se näytti ihan homolta" , "En muista mitään" -- nämähän ovat tuttuja selityksiä. Mutta jos murha tehdään tarkkaan harkiten ja suunnitellen (ja selvinpäin) niin mikäpä olisi selvitysprosentti? Veikkaan 60%. :?

Toivo hiipuu että tapaus ratkeaisi, uusi lehti rikoshistorian pimeisiin tapauksiin tullee tästä "Ulvila-casesta".
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Kai tälle hiljaisuudelle on joku syy. Hiljainen tutkinta, ehkä jotain kuuluu syssyllä krp:n muodossa.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Lörpöttelylle on yleensä jokin syy, hiljaisuus on normaalia tutkintaa.
R&K
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja R&K »

Hieman oudolta se olisi tuntunutkin jos jo muutaman viikon kuluttua edellisestä "varmasta" epäilystä olisi taas sama show meneillään. Olkoonkin, että teatterimiehinkin kohdalla johtolankojen yhdistely oli hieman :lol:
faktoja kehiin, muutoin spekulointi jatkukoon ;)
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Satakunnan Kansan keskustelusta asioiden tilaa hyvin kuvaava viesti. Huomatkaa varhainen postausaika, kirjoittajalla on ennustajanlahjoja!

Re: Puukottaja surmasi isän, löi myös äitiä
Lähetetty: 1.12.2006 9:54

odottakaa vaan kyllä juha joutsenlahti pian tiedottaa asiasta ja tekee tiukan mutta pitämättömän esitutkinnan!

kovaa mutta totta!

8) 8) 8)
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
blackwidow

Re: homman nimi

Viesti Kirjoittaja blackwidow »

minnali kirjoitti:Vaimohan tietää asiasta enemmän kuin kertoo...
Jotenkin herättää epäilyksia Lahden vaimon sankarillinen toiminta. kuulemma yritti pariinkin otteeseen mennä väliin kun murhamies iski Lahden kimppuun :shock:

Luulisi kyllä että tämmöisessä tilanteessa äidinvaistot heräävät ensimmäisenä ja varmistetaan että lapset ovat turvallisessa paikassa. :roll:

Ja kun uhkailuja oli aiemmin tullut, niin Lahti kuitenkin järjestelmällisenä ja perusteellisena miehenä, ei katsonut mitenkään tarpeelliseksi hommata vaikka ase perheensä ja itsensä suojelemiseksi :shock:
Cicciolina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Cicciolina »

Itse voisin kuvitella puolustavani miestä kyseisessä tilanteessa menemällä väliin. En voisi kuvitella seisovani lapset kainalossa vieressä... Kun murhamies on miehen kimpussa, ei se ole samaan aikaan lasten kimpussa....
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

blackwidow kirjoitti:
Jotenkin herättää epäilyksia Lahden vaimon sankarillinen toiminta. kuulemma yritti pariinkin otteeseen mennä väliin kun murhamies iski Lahden kimppuun :shock:

Luulisi kyllä että tämmöisessä tilanteessa äidinvaistot heräävät ensimmäisenä ja varmistetaan että lapset ovat turvallisessa paikassa. :roll:

Ja kun uhkailuja oli aiemmin tullut, niin Lahti kuitenkin järjestelmällisenä ja perusteellisena miehenä, ei katsonut mitenkään tarpeelliseksi hommata vaikka ase perheensä ja itsensä suojelemiseksi :shock:
Oliko tämä sarkasmia kaikkia "onko vaimoa/isää/äitiä/puolisoa epäilty" viestejä kohtaan, vai ihanko tosissasi tällaista heittelet?

Siis epäilemään mitä? Jotenkin tuntuu, että käyttäytyi rikoksen uhri tai muulla tavoin osallinen miten hyvänsä, niin aina joku näkee siinä jotain outoa, jos ko. henkilö ei ole menetellyt juuri siten kuin itse menettelisi. Itse olen nähnyt naisten uhkaavissa tilanteissa käyttäytyvän kuin emun ja pistävän päänsä pensaaseen, mutta myös menevän rohkeasti väliin.

Ja aseen hankkimattomuus sopii 5-kymppiselle suomalaiselle äijälle kuin nyrkki silmään. Jos on tullut toimeen siihen asti ilman asetta, niin tulee jatkossakin. Sitä paitsi poliisi ei myönnä kodinturva-aseille lupia.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Hyvinkin saattanut tämä vaimo jollakin tekijää mottastakkin. Siitä on sitten jäänyt Dna:ta?
Näin ehkä tekisi itsekin. Löisi jollakin tuolilla yms. päähän. Tai lähtisi pakoon.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
vasikka
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Kovasti olen Urhon kanssa samoilla linjoilla.

Jos joku ihminen katoaa, niin joku ihmettelee ettei katoamisilmoitusta poliisille tehty jo parin tunnin kuluttua, toinen taas pitää sitä epäilyttävänä että ilmoitus tehtiin jo seuraavana päivänä. Sama on vähän rikoksen uhrin käyttäytymisen suhteen. Tekipä miten tahansa, joku pitää sitä aina epäilyttävänä.

Tietysti tämän palstan keskustelun luonne on paljolti sitä että spekuloidaan erilaisilla vaihtoehdoilla ja niinhän keskustelua syntyy.
blackwidow

Urho kirjoitti:
blackwidow kirjoitti:

Oliko tämä sarkasmia kaikkia "onko vaimoa/isää/äitiä/puolisoa epäilty" viestejä kohtaan, vai ihanko tosissasi tällaista heittelet?

Siis epäilemään mitä? Jotenkin tuntuu, että käyttäytyi rikoksen uhri tai muulla tavoin osallinen miten hyvänsä, niin aina joku näkee siinä jotain outoa, jos ko. henkilö ei ole menetellyt juuri siten kuin itse menettelisi. Itse olen nähnyt naisten uhkaavissa tilanteissa käyttäytyvän kuin emun ja pistävän päänsä pensaaseen, mutta myös menevän rohkeasti väliin.

Ja aseen hankkimattomuus sopii 5-kymppiselle suomalaiselle äijälle kuin nyrkki silmään. Jos on tullut toimeen siihen asti ilman asetta, niin tulee jatkossakin. Sitä paitsi poliisi ei myönnä kodinturva-aseille lupia.
Tämän palstan tarkoitus on kai pohtia rikoksiin liittyviä asioita ja samalla tuoda julki omia havaintoja.

Et muuten ole mitenkään sellaisessa asemassa jotta voisit arvostella kirjoituksiani, höh.
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Älä suutu musta leski. Argumentoin ja perustelin asiaa, en arvostellut sinua. Sinänsähän täällä kaikki saavat pohdiskella ja arvostella toisten kirjoituksia. Suotavaa on, että se tehdään perustellen ja ilman henkilökohtaisuuksia.
blackwidow

^^en todellakaan suutu jokaisen äijän ala-arvoisista kommenteista.

Kunhan ilmoitin missä menee rajaa, siis minun kohdalla.

nimim Blackwidow
Moderaattorit
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

"palstamme on moderoitu, sekä rikosasioita analyyttisesti pohtiva foorumi."

Tuohan lukee päävalikon "Ylläpito tiedottaa"-ketjussa.

Urhon kommentti on ehkä hieman provosoiva, mutta hän korjaakin tilanteen jo seurvaavassa viestissään. Missään nimessä aloituskommentti ei ollut kuitenkaan ala-arvoinen. pikemminkin analyyttinen.

Eiköhän kuitenkin palata taas aiheeseen ja jatketaan Ulvila-teeman ympärillä...
Lukittu