Urbaanilegendat
Toinen puoli kasvoista voi väliaikaisesti halvaantua, kun kolmoishermo altistuu kylmälle, usein juuri ajettaessa autoa talvella ikkuna auki. Kolmoishermo on korvan kupeessa ja aika pinnassa, ja sen takia saa herkästi kylmää. Kuva löytyy linkistä.Satingirl kirjoitti:Jos ajat autolla kylmällä ilmalla ikkuna auki voit saada kasvohalvauksen. Mun setä sai tuossa pari vuotta sitten.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolmoishermo
Ei varmastikaan miellyttävä kokemus...
Aiemmin Vaasassa järjestetyssä Rantarockissa sattui ja tapahtui.
"Kaverin tuttu" oli ollut siellä telttailemassa ja tietenkin iltaa kohden pienempää suuremmassa hiprakassa. Oli mennyt sitten telttaansa nukkumaan ja aamulla herätessä oli puoliksi halvaantunut. Miten tämä oli mahdollista? Mies oli yöllä/aamulla könynnyt telttaansa nukkumaan mutta sammunut kesken yrityksen, yläkroppa oli jo ehtinyt telttaan mutta sitten humala vei voiton. Miehen nukkuessa oli satanut ja vettä oli kertynyt myös telttaan koska ovi oli tietenkin auki miehen siinä oviaukossa maatessa. Vesi oli kylmää ja oli aiheuttanut miehelle halvauksen joka siinä vedessä oli nukkunut.
"Kaveri" oli ollut juomassa rantarockissa ja kaikki olivat jo kovastikin kännissä. Tilaisuuden jälkeen tuli pulma että miten sitä päästäisiin kotiin (25km) kun kaikki olivat humalassa. Sovittiin että vähiten juonut lähtee ajamaan ja kuskiksi pääsikin vain kossupullon nauttinut poika ja porukka hyppäsi autoon ja lähtivät kotimatkalle. Kuinka ollakkaan poika huomasi pian taustapeilistään poliisin vilkkuvat valot ja poika joutui pysäyttämään auton. Otti vielä purkankin suuhun ja yritti rauhoitella itseään poliisin kävellessä nuorten auton luo. Poliisi ojensi puhalluskonetta ja pyysi puhaltamaan kunnes samaan aikaan ohi ajoi huimaa ylinopeutta toinen auto. Poliisi oli hämillään autoilijasta ja nuoret vielä enemmän kun poliisi sanoi että odottakaa tässä ja lähti toisen auton perään.

"Kaverin tuttu" oli ollut siellä telttailemassa ja tietenkin iltaa kohden pienempää suuremmassa hiprakassa. Oli mennyt sitten telttaansa nukkumaan ja aamulla herätessä oli puoliksi halvaantunut. Miten tämä oli mahdollista? Mies oli yöllä/aamulla könynnyt telttaansa nukkumaan mutta sammunut kesken yrityksen, yläkroppa oli jo ehtinyt telttaan mutta sitten humala vei voiton. Miehen nukkuessa oli satanut ja vettä oli kertynyt myös telttaan koska ovi oli tietenkin auki miehen siinä oviaukossa maatessa. Vesi oli kylmää ja oli aiheuttanut miehelle halvauksen joka siinä vedessä oli nukkunut.
"Kaveri" oli ollut juomassa rantarockissa ja kaikki olivat jo kovastikin kännissä. Tilaisuuden jälkeen tuli pulma että miten sitä päästäisiin kotiin (25km) kun kaikki olivat humalassa. Sovittiin että vähiten juonut lähtee ajamaan ja kuskiksi pääsikin vain kossupullon nauttinut poika ja porukka hyppäsi autoon ja lähtivät kotimatkalle. Kuinka ollakkaan poika huomasi pian taustapeilistään poliisin vilkkuvat valot ja poika joutui pysäyttämään auton. Otti vielä purkankin suuhun ja yritti rauhoitella itseään poliisin kävellessä nuorten auton luo. Poliisi ojensi puhalluskonetta ja pyysi puhaltamaan kunnes samaan aikaan ohi ajoi huimaa ylinopeutta toinen auto. Poliisi oli hämillään autoilijasta ja nuoret vielä enemmän kun poliisi sanoi että odottakaa tässä ja lähti toisen auton perään.
Nanika ga tooku matteiru to
Käsittääkseni ihan mahdollista, paitsi että en tuosta vedestä tiedä. Jotain lääkkeitä ja viinaa kun vetää ja sammuu kätensä päälle ja nukkuu koko yön sen päällä niin voi olla aamulla yksikätinen kaveri. Tutulle kävi ainakin aikoinaan jotenkin näin, tosin ei vissiin sentään loppuelämäksi käsi hajonnu.Clyde kirjoitti:Aiemmin Vaasassa järjestetyssä Rantarockissa sattui ja tapahtui.
Itsekkin sammuin aikoinaan telttaan, tosin toisinpäin. Pää ulkona ja jalat sisällä, kallo oli palanut ihan täysin kun heräsin mutta kroppa sentään toimi:D
Ns. juoppohalvaus, parikin kaveria tästä kärsinyt kun ovat kätensä päälle sammuneet.Bombay kirjoitti:Käsittääkseni ihan mahdollista, paitsi että en tuosta vedestä tiedä. Jotain lääkkeitä ja viinaa kun vetää ja sammuu kätensä päälle ja nukkuu koko yön sen päällä niin voi olla aamulla yksikätinen kaveri. Tutulle kävi ainakin aikoinaan jotenkin näin, tosin ei vissiin sentään loppuelämäksi käsi hajonnu.Clyde kirjoitti:Aiemmin Vaasassa järjestetyssä Rantarockissa sattui ja tapahtui.
Itsekkin sammuin aikoinaan telttaan, tosin toisinpäin. Pää ulkona ja jalat sisällä, kallo oli palanut ihan täysin kun heräsin mutta kroppa sentään toimi:D
Onnistuu ihan selvinpäinkin.ns_ kirjoitti:Ns. juoppohalvaus, parikin kaveria tästä kärsinyt kun ovat kätensä päälle sammuneet.Bombay kirjoitti:Käsittääkseni ihan mahdollista, paitsi että en tuosta vedestä tiedä. Jotain lääkkeitä ja viinaa kun vetää ja sammuu kätensä päälle ja nukkuu koko yön sen päällä niin voi olla aamulla ...Clyde kirjoitti:Aiemmin Vaasassa järjestetyssä Rantarockissa sattui ja tapahtui....
Respect my authority!
-Eric Cartman
-Eric Cartman
Tää ei oo vielä urbaanilegenda, mutta mä teen siitä sellaisen:
Jos roikottaa läppäriä polviensa/reisiensä päällä, siitä saa syövän (vähintään). Mulla on tapana vaihtaa välillä jalkaa toisen päälle ja keikuttaa konetta siinä. Helv...prkl..., että on joskus reisien iho kipee!
Oon ihan varma, että ajanoloon iho palaa karrelle ja kaikki vaivalla hankitut selluliitit sulaa ja jäljelle jää pelkät mustuneet luut. Sitten se tauti etenee..............
kunnes toisesta päästä tulee vastaan kännykän aiheuttamat vauriot, joita ovat ...
Jos roikottaa läppäriä polviensa/reisiensä päällä, siitä saa syövän (vähintään). Mulla on tapana vaihtaa välillä jalkaa toisen päälle ja keikuttaa konetta siinä. Helv...prkl..., että on joskus reisien iho kipee!
Oon ihan varma, että ajanoloon iho palaa karrelle ja kaikki vaivalla hankitut selluliitit sulaa ja jäljelle jää pelkät mustuneet luut. Sitten se tauti etenee..............
kunnes toisesta päästä tulee vastaan kännykän aiheuttamat vauriot, joita ovat ...
Ainakin kolme vuotta sitten ostamassani ihmisen anatomia kirjassa väitettään että parta ja hiukset "kasvaa" noin 2mm kuolemen jälkeen. Siittiötkin elää muutaman päiväntulikukka kirjoitti:Muistaisin lehdessä olleen juttua aikoinaan, että Turun Citymarketin banaanilaatikossa oli ollut jokin elukka (kärmes tai hämppi) jostain ulkomailta.
Selviä legendoja on mm. vainajan kynsien, parran tai hiusten kasvu kuoleman jälkeen tai miesvainajan ejakulointi kuoleman jälkeen (kukahan tuonkin on tarkistanut
)
Yhden tapauksen olen kuullut myös joka puolelta totena:
avioparilla on riita. Mies laittaa lapun pöydälle, että herätä hänet aamulla klo 7. Seuraavana aamuna mies herää klo 9 ja myöhästyy töistä. Keittiöön mennessään pöydällä on vaimon kirjoittama lappu: herätys, klo on 7!
Nuo ruokajutut olivat hyviä, varsinkin näin joulun jälkeen kun pitäisi saada kiloja pois
Hölkönkölkön
Ei kuitenkaan ihan sama, koska palautuu suht nopeasti. Itellä halvaantui jalka juopottelun seurauksena, ja oli pari kuukautta halvaantuneena. Lääkärin mukaan voi hyvinkin jäädä pysyväksi tilaksi. Onneks ei jääny.3937 kirjoitti:Onnistuu ihan selvinpäinkin.ns_ kirjoitti:Ns. juoppohalvaus, parikin kaveria tästä kärsinyt kun ovat kätensä päälle sammuneet.Bombay kirjoitti: Käsittääkseni ihan mahdollista, paitsi että en tuosta vedestä tiedä. Jotain lääkkeitä ja viinaa kun vetää ja sammuu kätensä päälle ja nukkuu koko yön sen päällä niin voi olla aamulla ...Lukemattomia kertoja olen herännyt joskus aamuyöllä siihen, että jompikumpi käsistä on täysin tunnoton. Jostain syystä unissani käännyn ilmeisesti selälleni ja työnnän kädet tyynyn alle (ainakin paremman puoliskon mukaan nukun usein selälläni). Sitten jossain vaiheessa herään toinen käsi täysin tunnottomana. Kerran olen onnistunut jotenkin saamaan jalan samaan tilaan. Se ei tosin ole valjennut minulle että miten.
Re:
Kuulin 1980-luvun lopulla perheestä, joka oli lomamatkalla USA:n Disneylandissa. Pieni lapsi oli laitettu junaan, joka kulki jossain maastossa. Junassa oli paljon lapsia. Kun juna palasi, puuttui tämä suomalainen lapsi siitä. Henkilökunta hälytettiin ja lasta etsittiin, mutta ei koskaan löydetty. Perheen isä oli kuulemma Veho-autoliikkeessä töissä. Julkisuudessa en tätä tarinaa ole koskaan nähnyt. Henkilö, joka kertoi asiatsa minulle, piti tarinaa totena.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
-
LeathaFace
- Alibin satunnaislukija
Re: Urbaanilegendat
Ketjun keskivaiheilla oli "loputtomasta tripistä" puhetta. Olen kuullut sellaisen version, että nuorisoporukka oli ollut larppaamassa ja majoittunut telttaan yöksi. Olivat siellä ottaneet LSD:tä ja muitakin päihteitä huomattavia määriä sekaisin. Yksi näistä nuorista oli sitten vaipunut johonkin pysyvään euforiaan, ja luulee yhä nykypäivänäkin olevansa joku velho tai örkki tms..
Asuntoautomyytti on totta, tai ainakin olen tästä useamman lehtileikkeen lukenut. Ja muistaakseni kyse oli siitä, että nainen ajeli moottoritiellä ja kesken ajon nousi ratista ja meni valmistamaan lettuja. Auto lähti tietenkin omille teilleen ja motarin vierille tuhannen pimpin päreiksi. Nainen sai huomattavat korvaukset auton valmistajalta, koska ohjekirjassa ei mainittu että tällaista voisi tapahtua.
Omassa kotikaupungissani kulkee tällainen legenda ns. auttajamiehestä. Eli sellainen mystinen hahmo joka auttaa esimerkiksi hankeen sammuneita tai pahoinpitelyn uhreiksi joutuneita nuoria, ja poistuu paikalta juuri ennen viranomaisten saapumista. Ihan järjissään olevalta tuttavaltani, joka työskentelee hoitoalalla olen kuullut että kyseisestä hemmosta on useita havaintoja - uskokoon ken tahtoo.
Sähkölangoilla roikkuviin kenkiin olen kuullut sellaisen selityksen, että kun tietyltä asuinalueelta kuolee nuorempi ihminen, niin heitetään tennarit langalle sen muistoksi. Tämä voi olla ihan tottakin jossain jenkkien pahemmilla naapurustoilla, ei ehkä Suomessa.
Asuntoautomyytti on totta, tai ainakin olen tästä useamman lehtileikkeen lukenut. Ja muistaakseni kyse oli siitä, että nainen ajeli moottoritiellä ja kesken ajon nousi ratista ja meni valmistamaan lettuja. Auto lähti tietenkin omille teilleen ja motarin vierille tuhannen pimpin päreiksi. Nainen sai huomattavat korvaukset auton valmistajalta, koska ohjekirjassa ei mainittu että tällaista voisi tapahtua.
Omassa kotikaupungissani kulkee tällainen legenda ns. auttajamiehestä. Eli sellainen mystinen hahmo joka auttaa esimerkiksi hankeen sammuneita tai pahoinpitelyn uhreiksi joutuneita nuoria, ja poistuu paikalta juuri ennen viranomaisten saapumista. Ihan järjissään olevalta tuttavaltani, joka työskentelee hoitoalalla olen kuullut että kyseisestä hemmosta on useita havaintoja - uskokoon ken tahtoo.
Sähkölangoilla roikkuviin kenkiin olen kuullut sellaisen selityksen, että kun tietyltä asuinalueelta kuolee nuorempi ihminen, niin heitetään tennarit langalle sen muistoksi. Tämä voi olla ihan tottakin jossain jenkkien pahemmilla naapurustoilla, ei ehkä Suomessa.
I don't like mondays
^ Asuntoautojuttu on tosiaan totta, mutta kyseessä oli muistaakseni keski-ikäinen mies, joka asetti asuntoauton vakionopeussäätimelle ja meni sitten hyttiosaan keittämään kahvia. 
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.
-
DollariExpress
- Christopher Lorenzo
LeathaFace kirjoitti:Ketjun keskivaiheilla oli "loputtomasta tripistä" puhetta. Olen kuullut sellaisen version, että nuorisoporukka oli ollut larppaamassa ja majoittunut telttaan yöksi. Olivat siellä ottaneet LSD:tä ja muitakin päihteitä huomattavia määriä sekaisin. Yksi näistä nuorista oli sitten vaipunut johonkin pysyvään euforiaan, ja luulee yhä nykypäivänäkin olevansa joku velho tai örkki tms..
tuo matkoille jääminen ei ole ihmeellistä,tunnen kolme kaveria jotka on jääneet matkoille LSD:stä -90 luvulla.kyse ei ole "velhoksi muuttumisesta" vaan mielisairaudesta jonka LSD on laukaissut (voi tehdä muutkin huumeet ja mm. alkoholikin)
noita kenkiä meilläpäin pentuna nakeltiin huvikseen,näkyy roikkuvan vieläkin siellä täällä.
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
Nuoruudessani kuulin, että
-jos ihmisen kulmakarvat kasvavat yhteen, tällainen ihminen tulee hirttämään itsensä ja
-jos ihmisellä on silmien välissä vako, hän kuolee nuorena.
Muistan, kuinka me kersat tutkimme peilin ääressä silmien välin ja kulmakarvojen kehittymistä huolestuneena.
Ilmeisesti höpöhöpö-juttuja, koska monilla vanhoillakin ihmisillä on vako silmien välissä.
-jos ihmisen kulmakarvat kasvavat yhteen, tällainen ihminen tulee hirttämään itsensä ja
-jos ihmisellä on silmien välissä vako, hän kuolee nuorena.
Muistan, kuinka me kersat tutkimme peilin ääressä silmien välin ja kulmakarvojen kehittymistä huolestuneena.
Ilmeisesti höpöhöpö-juttuja, koska monilla vanhoillakin ihmisillä on vako silmien välissä.