Noinhan se voi olla, mutta siitä ei ilmene, että onko se kanta oikeassa vai väärässä. Usein myös enemmistö on väärässä.strangelove kirjoitti: .......
Sariolan järjestämän äänestyksen tulos kielii myös siitä, että "nykyihmisten" kanta on selvästi paikkakuntalaisten tekijöiden puolella.
Pyysin Strangelovea lainaamaan minun tekstiäni suoraan, mutta hänpä lainasi papillonin kirjoittamaa tekstiä. Se ei ole minun tekstiäni!
Tietysti mielipiteeni on kyllä muuttunut kun tieto on lisääntynyt. Nykyään tosiaan pidän tuolloin epäiltyä Holmströmiä todennäköisimpänä tekijänä. Niinikään pidän häntä hyvin sopivana profiililtaan. Edellisessä kirjoituksessa jo perustelin mitkä asiat ovat tähän vaikuttaneet. Väkivaltaiseksi tiedetty pikkurikollinen on hyvin sopiva tausta tekijälle. Jokainen murhaaja on joskus tehnyt sen ensimmäisen murhansa, vaikka sitä ennen ei ole ollut henkirikoksia hänen tilillään. Viittaan Santtilan kirjoitukseen profiloinnista. Yli 5 vuotta vankilassa pääosin omaisuusrikoksista, mutta mukana myös törkeä pahoinpitely ja useita väkivaltaisia virkamiehen vastustamisia. Hyvin sopiva tausta tekijäksi. Teko on ollut hyvin raaka koska molemmat on tapettu. Ensimmäinen on voinut olla vahinko, mutta toinen on jo harkittu teko. Minun arvioni mukaan tekijöitä on ollut vain yksi, mutta peittelyssä hänellä on ollut joku kaveri. On pieni mahdollisuus, että tuo kaveri vielä elää. No, nämä ovat vain arvioita.
Strangelove etsii mieleltään sairasta tekijää. Ulkomaisten esimerkkien perusteella tekijä ei suinkaan yleensä ole mielisairas hullu, vaan ulkonaisesti hyvin terveen oloinen ja "normaalin" näköinen. Monessa tapauksessa on on ollut vaikeaa uskoa tekijäksi todistettua henkilöä rikoksen tekijäksi. Tämän tyyppiset tekijät nimenomaan myös kiistävät syyllisyytensä usein loppuun saakka. Oikeuden on kyettävä osoittamaan vahvoin todistein syytetty tekijäksi. Juuri näissä seksuaalimurhissa esiintyy erittäin ovelia ja vaikeasti kiinni saatavia murhamiehiä. Se englantilainen tohtorikin ehti toimittaa autuaammille metsästysmaille suuren joukon ihmisiä, ennenkuin joutui kiinni. Hänen motiivinsa tosin on ainakin minulle tuntematon. Yksi mies murhasi aina ne naiset, joiden kanssa hän oli seurustellut. Nämä hyvin terveen ja tavallisen näköiset murhaajat ovat niitä vaikeasti kiinni saatavia. Useilla on kuitenkin ollut taustalla pikkurikoksia ja väkivaltaisuutta. Ei välttämättä mitään henkirikoksia ennestään. Jokaisella murhaajalla on aina ollut kohdallaan se ensimmäinen murha. Joillakin se on voinut jäädä myös viimeiseksi ja siis ainoaksi. Murha se on se enimmäinenkin murha! Toivon, että tämäkin rikos selviää, olkoonpa syyllinen kuka tahansa.