Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Mikko82
Neuvoja-Jack

Re: Raisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

Vihikoira & joey:

Kerroin mielipiteeni jo ylempänä, että kysymyksessä tulee olla joku a) rikollistaustainen tai b) mielenterveysongelmallinen persoona, joka naisen kyytiin ottaisi vasten tämän tahtoaan (tai ehdottelisi moista), enkä kieltänyt ettei niitä yksilöitä voisi olla -jollei kysymyksessä ole entuudestaan joku tuttu, joka TUNSI jo Raisan niin tällöin saattaisin sen ymmärtää.

Tampereen keskusta oli melko "vilkas" siihen kellon aikaan ja ihmisiäkin siellä liikuskeli. Jos jollakin pakottavalla olisi ollut aikomusta ottaa joku kyytiin "vilkkaan Tampereen kadun varrella" niin minulle sellainen olisi miltein "kansalaisvelvollisuus" ilmoittaa havannoistani (vaikka hyvin vääristäkin, mutta mahdollisista havannoistani) poliisilleni, pelkäämättä että joutuisin siitä jonnekin todistamaan ja pilaisin näin ollen päiväni. Joo joo, joku pakotettiin ameriikan rautaan, mutta sekin on tutkittu ettei ollut Raisa vaan joku toinen tyttö (varmasti on tiedossa ko. tytön henkilöllisyys)!!

Sitä olen monesti täällä Turun Runosmäessä havannut kun joku on vaan kävellyt ohi puskassa makaavan ukon suhteen ilmoittamatta häntä poliisille: "noh, eihän ne poliisit tulisi kuitenkaan 1½ tuntiin eli mitä siinä sen ukon vierellä kannattaisi seisoskella ja pilata päiväänsä?". Sama juttu varmaan Hervannassakin?

Harvalla on muistissa se nykyisin että "kaveria ei jätetä", vaikkei ne puskassa makaavat ukot ei nyt heti niitä parhaimpia kavereita olisikaan!!
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
Leo Summeri
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Leo Summeri »

Viitaten eiliseen tekstiini, alkoi aivoissani raksuttaa myös seuraavia mahkuja:
RR tutustui ravintolassa Pirkkalan varuskunnan varusmieheen ja RR keksi, että sinnehän hänelläkin on matka, Pirkkalaan (bileisiin ja poikaystävän luo). Sovittiin , että varusveijari ottaa RR:n kyytiin Vanhankirkon edestä. Sinne hän oli menossa kun nähtiin Kuninkaankadulla.

Miten tilanne jatkui? Varusmiehellä oli viime mahdollisuus saada täyttymys iltalomalleen. Ehkä se oli Raisa. Tai ehkä R jäi autosta biletyspaikan lähellä kävelläkseen lopun matkaa ja siiinä välillä tapasi kohtalonsa kyydin. Tai ehkä varusmies sittenkin kiireissään aiheutti kuoleman. Liekö Pirkkalan seudun polut ja lammet tutkittu tarkkaan. Naarauksethan on keskittyneet Tampereen Keskustan vesiin.

Sitten on kyllä vielä epäselvää, oliko siellä paikassa enää bilettäjiä ja ketä sinne Huittisten Seurahuoneelle oikein meni.
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Mikko82 kirjoitti:Harvalla on muistissa se nykyisin että "kaveria ei jätetä", vaikkei ne puskassa makaavat ukot ei nyt heti niitä parhaimpia kavereita olisikaan!!
Itse olen soittanut useampaan kertaan tällaisissa tapauksissa poliiseille ja ovat tulleet korjaamaan sammuneen turvallisempaan paikkaan.
Eräs ihminen joskus kertoi, että oli sattunut vastaavaan tilanteeseen. Oli nähnyt talvella jonkun sammuneena ja oli ajatellut, että kyllähän se herää, kun kylmä tulee ja jatkoi kotiin. Tuumasin, että ei sitten edes poliiseille ilmoittanut "oho, ei tullut mieleen".
Nanika ga tooku matteiru to
Vihikoira
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Vihikoira »

Minun mielestäni poliisin lausunnoista on rivien välistä luettavissa, ettei poliisi usko enää vahinkoon tai että Raisa olisi itselleen tehnyt jotakin, enkä minäkään.

Jos Raisa olisi kylmettynyt, sammunut tai mahdollisesti tukehtunut oksennukseena, tälläisessä tapauksessa ruumis olisi löytynyt. Raisa ei olisi sammunut mihinkään syrjäiseen metsään. Olen sitä mieltä, että Raisan otti kyytiin tuttu tai tuntematon 50/50. Raisa olisi saattanut lähteä tuntemattomankin kyytiin, koska oli kai jonkun verran humalassa ja kylmissään. Humalassa arvostelukyky/itsesuojeluvaisto alenee ja tuntemattomankin kyytiin saattaa nousta.

Olen saanut sen käsityksen, että Raisa liihotteli kaupungilla ilman bleiseriään. Tämä minusta on outoa, oli jo kylmä syksy. Miksi ei huolehtinut kamppeistaan? Vai saiko kyydin niin nopeasti, ettei enää kääntynyt hakemaan takkiaan. Minne takki jäi? Miksi mikään ravintola ei ole ilmoittanut takin löytymisestä, jos se narikkaan tai tuolin selustalle jäi?
Leo Summeri
Vähänniinkuharrastaja

Totta haastelet, Vihikoira. Tiivistäisin oman kantani niin, että kyyditsijöitä oli vain YKSI. Perustelen sillä, että Keskustan jälkeen kukaan ei ole raportoinut RR:n liikkeistä uskottavasti. Se yksi voisi olla varusmies tahi RR:n isä tai muu perhepiiristä. Yksi mahdollisuus on näitten lisäksi : huumeporukat. Hekin saisivat aikaan hiljaisuuden jutun ympärillä.

Harkitun murhan voisivat tehdä vain huumeveikot. Silloin asiasta tietäisivät (aavistaisivat) koriskaverit ja (entinen?) poikaystävä.

LSummeri

Vihikoira kirjoitti:Minun mielestäni poliisin lausunnoista on rivien välistä luettavissa, ettei poliisi usko enää vahinkoon tai että Raisa olisi itselleen tehnyt jotakin, enkä minäkään.

Jos Raisa olisi kylmettynyt, sammunut tai mahdollisesti tukehtunut oksennukseena, tälläisessä tapauksessa ruumis olisi löytynyt. Raisa ei olisi sammunut mihinkään syrjäiseen metsään. Olen sitä mieltä, että Raisan otti kyytiin tuttu tai tuntematon 50/50. Raisa olisi saattanut lähteä tuntemattomankin kyytiin, koska oli kai jonkun verran humalassa ja kylmissään. Humalassa arvostelukyky/itsesuojeluvaisto alenee ja tuntemattomankin kyytiin saattaa nousta.

Olen saanut sen käsityksen, että Raisa liihotteli kaupungilla ilman bleiseriään. Tämä minusta on outoa, oli jo kylmä syksy. Miksi ei huolehtinut kamppeistaan? Vai saiko kyydin niin nopeasti, ettei enää kääntynyt hakemaan takkiaan. Minne takki jäi? Miksi mikään ravintola ei ole ilmoittanut takin löytymisestä, jos se narikkaan tai tuolin selustalle jäi?
Nemesia
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

Raisallahan ei ollut kytköksiä huumeporukoihin?
DollariExpress
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

Leo Summeri kirjoitti:Harkitun murhan voisivat tehdä vain huumeveikot.

harkitut murhat on usimmiten muiden kuin huumehemmojen tekosia
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
Leo Summeri
Vähänniinkuharrastaja

Nemesia kirjoitti:Raisallahan ei ollut kytköksiä huumeporukoihin?

DollariExpress kirjoitti:
Leo Summeri kirjoitti:Harkitun murhan voisivat tehdä vain huumeveikot.

harkitut murhat on usimmiten muiden kuin huumehemmojen tekosia

Mistäpä ammennat tietosi, vai kuulutko itse välittäjiin? Vai oletko kenties poliisi?
lost
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja lost »

Leo Summeri kirjoitti:

Mistä tiedät, että Raisalla oli jotain kytköksiä kyseiseen henkilöön?
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
Jesus Hitler
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Jesus Hitler »

lost kirjoitti:
Leo Summeri kirjoitti:

Mistä tiedät, että Raisalla oli jotain kytköksiä kyseiseen henkilöön?

Perustunee Suomi24:ssä olevaan tietoon, jossa aika suoraan rivien välistä vihjaillaan "Röllin" olleen Raisan tuttu ja kovien huumeiden käyttäjä. Onhan tuosta ollut ennenkin juttua, että olisi jotain huumetyyppejä kavereina ollut, tiedä sitten. Sen Suomi24:n viestin perusteella kyllä saa kuvan, että tiedetään enemmän kuin kerrotaan, mutta ongelma on tietysti, että ei voi tietää, onko se viesti totta. Sellainen "Rölli" on kyllä olemassa, kunhan joku kertoisi asiasta vain lisää.
lost
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja lost »

^ Jep tiesin kyllä tuon. Mutta itse en anna kauheasti arvoa noille suoli24 kirjoituksille. Lisäksi odotan edelleen tietoa, että mistä Leo Summeri oli keksinyt sen nimilistan, jonka uskoi jotenkin liittyvän Raisaan.
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
Mikko82
Neuvoja-Jack

Leo Summeri kirjoitti:Yksi mahdollisuus on näitten lisäksi : huumeporukat.
Tuo vaihtoehto menee minulta ainakin yli hilseen. Urheilija liikkuu huumeporukoissa. Ehkä jonkun yksilölajin urheilijan suhteen tällainen voisi olla mahdollista esim. dopingin suhteen. Tietenkin Raisa oli naisena hyvin kookas? kasvuhormooneja? :) Nyt mentiin jo mettikköön.

Olen 85% varma, että hänen kohtalostaan tietää joku hänen tuttunsa ja 15% varmuudella joku tuntematon!!

Raisan isä vaan kuulustelupenkkiin!!
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
Mikko82
Neuvoja-Jack

Niin tarkoitin tuolla edellisellä, että syyllinen Raisan suhteen löytyy lähipiiristä ennemmin kuin tuntemattomista ihmisistä.
Jesus Hitler kirjoitti:Perustunee Suomi24:ssä olevaan tietoon, jossa aika suoraan rivien välistä vihjaillaan "Röllin" olleen Raisan tuttu ja kovien huumeiden käyttäjä.
Olen samaa mieltä nimimerkki "lost":n kanssa!

Lukemattakin on selvää, että Suoli24.fi:n keskustelupalsta on täynnä "huumeiden käyttäjiä", joiden "tietoihin" ei kannata perustaa kantaansa. Heissä on liian paljon myös "selvänäkijän kykyjä", joka ei ole tietoonsa perustuvaa vaan heidän "näkyihin ja turinoimiseensa", jota ei kannata edes lukea! Tämä viemään poliisitutkintaa eteenpäin, jollei joku ilmoita sen "Röllin" henkilöllisyyttä, mutta uskon KRP:n laittavan sen Röllin lopulta mappi Ö-kirjaimeen.

Nimettömänäkin voi ottaa poliisiin yhteyttä, jos kerran jotakin tietää? Poliisi tutkii jokaisen mahdollisuuden!
Leo Summeri
Vähänniinkuharrastaja

Joku -taisivat useammatkin - kysellä ,mihin perustuu huumekytkentätiedot.
Tässä ainakin jotain palstalta napattua:
Siis Suomi24:ssä 5.8.2009 alkaa viestiletka RAISAN KUTSUMANIMET.
21.9.2009 00.30 nimim Dirty angel kirjoittaa : "Rölli veti huumeita suoneen. Raisa ei sitä sietänyt no mitäpä luulet siitä seuraa?"

Lisäksi tamperelainen nimimerkki ilmoitti tuntevansa ko Röllin, ei kuitenkaan kovin hyvin. Taisi olla Tampereen Tyttö (anteeks jos muistan väärin.)

LSummeri
Lukittu