Venla, 19v, Lappeenranta
Re: Venla, 19v, Lappeenranta
Tuskin on 100% varmuudella tiedetty että jäljet ovat juuri Venlan mutta jos lähistöltä löytyy vaatteita sekä nimenomaan kengät ja jonkin matkan päästä paljaita jalanjälkiä niin voisi ainakin olettaa helposti että ne on kyseisen henkilön. En ole tarkemmin kylläkään katsellut kartasta noita paikkoja että miten löytöpaikka, vaatteet ja jäljet sijoittuvat.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
век живи, век учись.
-
Kyllikki S
- Adrian Monk
Eihän missään sanottu, että poliisi piti jälkiä 100% varmasti Venlan jälkinä.delila kirjoitti: mietin, että onko tässä poliisilla joku tarkempikin perustelu, kun ovat alusta asti pitäneet jälkiä 100% Venlan jälkinä. Liikkuuhan joka paikassa ties mitä perinteisiä kylähulluja, jotka voi aamulenkin kiskaista paljain varpain.
Eli tiivistettynä: En epäile, etteikö olisi Venlan jäljet, mietin vain, että onko jossain varmat todisteet, että olisivat hänen jälkiään.
Olisko tytölle tullut sunnuntai-yönä riitaa jonkun kanssa ja lähtenyt ovet paukkuen ja uhaten tappaa itsensä.
Eli että joku on tiennyt, ettei tyttöä ole kukaan ulkopuolinen kaapannut ja siksi katoamisilmoituskin on tehty heti.
Poliisihan ei epäillyt rikosta alussakaan.
Tyttö ollut joko hirveässä humalassa lähtiessään tai psykoosissa?
Kartalta katsottuna näyttäisi lähistöllä olevan myös ammattiopisto ja sairaala. Opiskeliko tyttö siellä?
http://www.ekamo.fi/info/?yhteystiedot_sosiaali
Totuus
No nyt vertailinkin noita karttoja tarkemmin ja huomasin että vaatteidenjättöpaikalta kun menee suoraan löytöpaikalle niin siinä välissä on sopivasti tuo UPM. Mutta minusta tuo matka näyttää aika pitkälle minkä on vielä kävellyt sitten oletetusti ilman (päällys)vaatteita.
Myös kävelytie tuonne Pappilanniemeen on jonkin verran kaukana löytöpaikasta. Olisiko tuntenut maastoa niin että hakeutunut metsään itse vai harhaillut sinne tarkoituksettomasti.
Vaikka asia ei minua henk. koht. koskekkaan niin olisi helpottavaa saada vähän lisää vastauksia, jos niitä nyt enää saakaan.
Ehkä kuolemaan ei liity rikosta jos on paleltunut mutta entäs ne vaatteet? Olisiko joku kuitenkin voinut kaapata autoon tuolla parkkipaikalla ja jättää sinne ne vaatteet. Myöhemmin ajaa vaikka kauemmas ja jättää Venla sinne mistä jalanjäljet löytyivät..
Myös kävelytie tuonne Pappilanniemeen on jonkin verran kaukana löytöpaikasta. Olisiko tuntenut maastoa niin että hakeutunut metsään itse vai harhaillut sinne tarkoituksettomasti.
Vaikka asia ei minua henk. koht. koskekkaan niin olisi helpottavaa saada vähän lisää vastauksia, jos niitä nyt enää saakaan.
Ehkä kuolemaan ei liity rikosta jos on paleltunut mutta entäs ne vaatteet? Olisiko joku kuitenkin voinut kaapata autoon tuolla parkkipaikalla ja jättää sinne ne vaatteet. Myöhemmin ajaa vaikka kauemmas ja jättää Venla sinne mistä jalanjäljet löytyivät..
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
век живи, век учись.
Kuulostaa tosiaa hieman oudolta. Täällä on useissa ketjuissa mainittu että hypoterminen uhri riisuu vaatteensa ennen kuolemaa koska tuntee olonsa lämpimäksi tai vastaavaa.joey kirjoitti:tai sitten on hypotermian jo puskiessa päälle luullut läkähtyvänsä ja siksi riisunut vaatteitaan. Kumpikin vaihtoehto kuulostaa minusta yhtä oudolta.
Tähän olisi mielenkiintoista saada faktaa sillä olen tehnyt hypotermiasta aikanaan päättötyön enkä muista missään asiasta mainitun. Tarkistin juuri muutamasta oppikirjasta jotka käsittelevät mm. hypotermiaa eikä niistä löytynyt mitään riisuuntumisesta. Jossain ikivanhassa 40-luvun opuksessa oli maininta asiasta mutta luulisi esim. oikeulääketieteen oppikirjan asiasta mainitsevan silä sehän olisi oleellista tietoa.
Eri asia taas on jos vahvassa (sikä/räkä) kännissä oleva ihminen riisuu ulkovaatteensa käyden nukkumaan esim. rapun eteen tai vastaavaan paikkaan luullen olevansa kotona. Sama pätee tilanteeseen että henkilö kusee vaatekaappiin, sohvalle, olohuoneen lattialle tai vaikka rappuun luullen olevansa wc:ssä. Hypotermialla ei näissä tapauksissa ole merkitystä vaan sillä että henkilö on sikajurrissa eikä tiedosta tekemisiään.
Tässä tapauksessa hypotermia on todennäköinen kuolinsyy mutta myötävaikuttava kuolemansyy voi olla hyvinkin vahva humalatila, lääkeainemyrkytys, psykoosi yms...
Toisaalta oikeuslääketieteellistä ruumiinavausta ei ole tehty joten kuolema voi myös johtua esim. aivoverenvuodosta joka on aiheuttanut henkilön sekavuuden. Toisaalta avauksessa voi viellä paljastua seikkoja jotka kääntävät tutkinnan henkirikokseksi (vrt. Sannan kuolema)
Noista jäljistä...voisiko olla että poliisikoira on saanut niistä vainun? Tyyliin Koira haistelee ko henkilölle kuulunutta tavaraa--->saa vainun--->poliisi voi tästä päätellä, että kyseessä on ollut Venla.
En kyllä täysin tiedä miten koira jäljestää, mutta kuvittelisin, että esittämälläni tavalla.
Edit. Juttelin paripäivää sitten erään sairaanhoitajan kanssa tästä hypotermiasta ja hän sanoi, että tuo riisuminen on aika tavallista siinä. Hän sanoi myös, että kun tila on jo siinä vaiheessa, että ihminen alkaa riisumaan, niin vaikka hänet löydettäisiin, pelastuminen on enään epätodennäköistä.
En kyllä täysin tiedä miten koira jäljestää, mutta kuvittelisin, että esittämälläni tavalla.
Edit. Juttelin paripäivää sitten erään sairaanhoitajan kanssa tästä hypotermiasta ja hän sanoi, että tuo riisuminen on aika tavallista siinä. Hän sanoi myös, että kun tila on jo siinä vaiheessa, että ihminen alkaa riisumaan, niin vaikka hänet löydettäisiin, pelastuminen on enään epätodennäköistä.
kallooni on pultattu tahto,
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
Mulle ainakin lääkäri kertoi asiasta ja totesi sen olevan yleistä. En tiedä tutkimuksistasi, mutta mulla on siitä omakohtainen kokemus. Räkäkännissä tai muutoin tajunnantilan ollessa alentunut ei vastaavaa ilmiötä ole tapahtunut.viikate kirjoitti:Kuulostaa tosiaa hieman oudolta. Täällä on useissa ketjuissa mainittu että hypoterminen uhri riisuu vaatteensa ennen kuolemaa koska tuntee olonsa lämpimäksi tai vastaavaa.joey kirjoitti:tai sitten on hypotermian jo puskiessa päälle luullut läkähtyvänsä ja siksi riisunut vaatteitaan. Kumpikin vaihtoehto kuulostaa minusta yhtä oudolta.
Tähän olisi mielenkiintoista saada faktaa sillä olen tehnyt hypotermiasta aikanaan päättötyön enkä muista missään asiasta mainitun. Tarkistin juuri muutamasta oppikirjasta jotka käsittelevät mm. hypotermiaa eikä niistä löytynyt mitään riisuuntumisesta. Jossain ikivanhassa 40-luvun opuksessa oli maininta asiasta mutta luulisi esim. oikeulääketieteen oppikirjan asiasta mainitsevan silä sehän olisi oleellista tietoa.
Eri asia taas on jos vahvassa (sikä/räkä) kännissä oleva ihminen riisuu ulkovaatteensa käyden nukkumaan esim. rapun eteen tai vastaavaan paikkaan luullen olevansa kotona. Sama pätee tilanteeseen että henkilö kusee vaatekaappiin, sohvalle, olohuoneen lattialle tai vaikka rappuun luullen olevansa wc:ssä. Hypotermialla ei näissä tapauksissa ole merkitystä vaan sillä että henkilö on sikajurrissa eikä tiedosta tekemisiään.
Tässä tapauksessa hypotermia on todennäköinen kuolinsyy mutta myötävaikuttava kuolemansyy voi olla hyvinkin vahva humalatila, lääkeainemyrkytys, psykoosi yms...
Toisaalta oikeuslääketieteellistä ruumiinavausta ei ole tehty joten kuolema voi myös johtua esim. aivoverenvuodosta joka on aiheuttanut henkilön sekavuuden. Toisaalta avauksessa voi viellä paljastua seikkoja jotka kääntävät tutkinnan henkirikokseksi (vrt. Sannan kuolema)
Hypotermiassa viimeinen "hallittavissa" oleva toiminto on henkiinjääminen ja kun elimistö tuottaa viestiä, että sulla on lämmin ( jotta voisit toimia) on yleistä tuntea kuumuutta ja alkaa riisua vaatteita. Tätä ilmiötä ei ole sammuneilla tai tajuttomilla. Mulle on käynyt em. hypoterminenilmiö ja mut löydettiin 8km paikasta, jossa aloin vähentää vaatteita "kuumuuden" takia.Celeste kirjoitti:Noista jäljistä...voisiko olla että poliisikoira on saanut niistä vainun? Tyyliin Koira haistelee ko henkilölle kuulunutta tavaraa--->saa vainun--->poliisi voi tästä päätellä, että kyseessä on ollut Venla.
Mutta kuitenkin aiheessa pysyen....Otan osaa Venlan omaisten suruun ja toivon heille voimia jaksaa. Venla on sen polun päässä nyt, minne me kaikki olemme menossa R.I.P
fariseus kirjoitti:Hypotermiassa viimeinen "hallittavissa" oleva toiminto on henkiinjääminen ja kun elimistö tuottaa viestiä, että sulla on lämmin ( jotta voisit toimia) on yleistä tuntea kuumuutta ja alkaa riisua vaatteita. Tätä ilmiötä ei ole sammuneilla tai tajuttomilla. Mulle on käynyt em. hypoterminenilmiö ja mut löydettiin 8km paikasta, jossa aloin vähentää vaatteita "kuumuuden" takia.
Mutta kuitenkin aiheessa pysyen....Otan osaa Venlan omaisten suruun ja toivon heille voimia jaksaa. Venla on sen polun päässä nyt, minne me kaikki olemme menossa R.I.P
Ilmeisesti sinulle on käynyt todella hyvä tuuri, että selvisit, ja hyvä niin. Todellakin tää ihminen, jonka kanssa asiasta keskustelin (kyselin juuri Venlan tapauksesta, kun vaatteet on löytyneet, että voisiko tuossa riisumisessa olla kyse tuosta hypotermiasta.) Hän totesi, että jos Venla olisi hypotermian vuoksi riisunut, hän ei olisi kaukana vaatteistaan...puhui 10-20 metristä.
Minunkin puolesta osanottoni omaisille ja ystäville.
kallooni on pultattu tahto,
Löytyykä tuohon yllä olevaan "hypotermia"ilmiöön mitään muuta tietoa (fakta) kuin omakohtainen kokemus ja lääkärin kertoma?fariseus kirjoitti:Hypotermiassa viimeinen "hallittavissa" oleva toiminto on henkiinjääminen ja kun elimistö tuottaa viestiä, että sulla on lämmin ( jotta voisit toimia) on yleistä tuntea kuumuutta ja alkaa riisua vaatteita. Tätä ilmiötä ei ole sammuneilla tai tajuttomilla. Mulle on käynyt em. hypoterminenilmiö ja mut löydettiin 8km paikasta, jossa aloin vähentää vaatteita "kuumuuden" takia.
Luulisi että asiasta mainitaan esim. ensihoidon oppikirjoissa jossa käydään hyvinkin tarkasti solutasolta saakka ihmiskehon ragoinnnit ja vasteet hypotermialle.
En epäile etteikö näin olisi käynyt sinun kohdalla mutta asian yleistämiselle olisi hyvä saada faktoja koska hypotermiaan liittyy muutenkin myyttejä.
Aivan, molempiin kantoihin on faktoja, mutta ne lienee aiheesta OT ( Netistä löytyy asiaa, jos on mielenkiintoa etsiä) ja siksi en tähän lähde, koska en ole yleistänyt mitään käsitystä, kertonut vain oman kokemuksen ja siihen liittyen muiltakin kuultua totuutta.viikate kirjoitti:Löytyykä tuohon yllä olevaan "hypotermia"ilmiöön mitään muuta tietoa (fakta) kuin omakohtainen kokemus ja lääkärin kertoma?fariseus kirjoitti:Hypotermiassa viimeinen "hallittavissa" oleva toiminto on henkiinjääminen ja kun elimistö tuottaa viestiä, että sulla on lämmin ( jotta voisit toimia) on yleistä tuntea kuumuutta ja alkaa riisua vaatteita. Tätä ilmiötä ei ole sammuneilla tai tajuttomilla. Mulle on käynyt em. hypoterminenilmiö ja mut löydettiin 8km paikasta, jossa aloin vähentää vaatteita "kuumuuden" takia.
Luulisi että asiasta mainitaan esim. ensihoidon oppikirjoissa jossa käydään hyvinkin tarkasti solutasolta saakka ihmiskehon ragoinnnit ja vasteet hypotermialle.
En epäile etteikö näin olisi käynyt sinun kohdalla mutta asian yleistämiselle olisi hyvä saada faktoja koska hypotermiaan liittyy muutenkin myyttejä.
Ehkä täällä käsiteltävät aiheet ovat sen verran karuja, että omat egot voi unohtaa ja antaa olla.
Mainitsemasi 10-20m on realistinen, yleisesti otetaan linjaus 100m haarukalla, siitä poikkeamat ovat harvinaisia. Riippuu paljon myös siitä, mitä hypotermianuhrille jää päälle. Toiset riisuu vain pipon ja hanskat, toiset kaikki vaatteet, toiset jättää kengät jalkaan...se on monesta ja erittäin pienestä kiinni, kuten ihmisen elämä yleensäkin.Celeste kirjoitti:fariseus kirjoitti:Hypotermiassa viimeinen "hallittavissa" oleva toiminto on henkiinjääminen ja kun elimistö tuottaa viestiä, että sulla on lämmin ( jotta voisit toimia) on yleistä tuntea kuumuutta ja alkaa riisua vaatteita. Tätä ilmiötä ei ole sammuneilla tai tajuttomilla. Mulle on käynyt em. hypoterminenilmiö ja mut löydettiin 8km paikasta, jossa aloin vähentää vaatteita "kuumuuden" takia.
Ilmeisesti sinulle on käynyt todella hyvä tuuri, että selvisit, ja hyvä niin. Todellakin tää ihminen, jonka kanssa asiasta keskustelin (kyselin juuri Venlan tapauksesta, kun vaatteet on löytyneet, että voisiko tuossa riisumisessa olla kyse tuosta hypotermiasta.) Hän totesi, että jos Venla olisi hypotermian vuoksi riisunut, hän ei olisi kaukana vaatteistaan...puhui 10-20 metristä.
Minunkin puolesta osanottoni omaisille ja ystäville.
Paradoxical undressing termillä löytyi mielenkiintoisia hakuja googlesta ja täytyy ainakin alustavasti hieman loiventaa omaa näkemystä aisiasta.fariseus kirjoitti:Aivan, molempiin kantoihin on faktoja, mutta ne lienee aiheesta OT ( Netistä löytyy asiaa, jos on mielenkiintoa etsiä)
Yhdessä artikkelissa varoiteltiin tekemästä liian hätäisiä johtopäätöksiä seksuaalirikoksen suuntaan jos uhri on löytynyt poikkeavasti pukeutuneena koska kyseessä voi olla "paradoksaalinen undressing". Toisessa jutussa taas varoiteltiin että seksuaalirikos voi peittyä jos luullaan että vähäpukeisuus johtuu hypotermiasta... Täytyy koettaa saada noita tutkimuksia jostain käsiin ja perehtyä aiheeseen lisää.
Minua häiritsee se että esim IL:n löytymisuutisessa lukee (klo 14.58), että poliisi tiedottaa lisää myöhemmin iltapäivällä. Minun taidoillani ei ainakaan löydetä mitään lisätietoja aiheesta. Mihin se tiedote nyt sitten on hävinnyt? Ja jos on luvattu tiedottaa niin miksi ei sitten tiedotetakaan?
"Hold the hand of your best friend, look into their eyes
Then watch them drift away
Some might say, we've done the wrong things,
For way too long, for way too long"
Mudwayne - World so cold
Then watch them drift away
Some might say, we've done the wrong things,
For way too long, for way too long"
Mudwayne - World so cold
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Olisikohan ilmennyt jotain mikä viittaisi siihen, että asiaa kannataa tutkia hieman tarkemmin? Voipi olla, että asiaan sittenkin liittyy rikos.
Se olisi ainakin luonnollinen selitys hiljaisuudelle.
Se olisi ainakin luonnollinen selitys hiljaisuudelle.
Nuotio & Äreät Tiput
On kyllä merkillinen juttu..
Mihin/miksi Venla on aamulla lähtenyt? Jos puhelin on poissuljettu juttu (vai miten se luki jossain?), niin onko siis lähtenyt kotoa ilman puhelinta? Jos on, niin olisiko lähtenyt suutuspäissään? Tuskin ainakaan töihin/kouluun on lähtenyt, kyllä luulisi tuon ikäisellä naisella puhelin olevan aina mukana.
Mä luulen että tähän liittyy henkirikos. Miksi ihmeessä jos haluaa itsensä tappaa, niin kukaan haluaa ensin käppäillä puolialasti pitkin poikin? Ellei sitten ole käyttänyt huumeita tai ole muuten vakavia mielenterveysongelmia. Jos siis olisi ollut suunniteltu itsemurha, niin miksi jättää vaatteet johonkin ihan muualle ja kuitenkin kävellä metsään kuolemaan sillä uhalla, että joku näkee ja kiinnittää huomiota ja soittaa apua. Melkoinen riski.
En kyllä millään jaksa uskoa että on itse päättänyt päättää päivänsä.
Mihin/miksi Venla on aamulla lähtenyt? Jos puhelin on poissuljettu juttu (vai miten se luki jossain?), niin onko siis lähtenyt kotoa ilman puhelinta? Jos on, niin olisiko lähtenyt suutuspäissään? Tuskin ainakaan töihin/kouluun on lähtenyt, kyllä luulisi tuon ikäisellä naisella puhelin olevan aina mukana.
Mä luulen että tähän liittyy henkirikos. Miksi ihmeessä jos haluaa itsensä tappaa, niin kukaan haluaa ensin käppäillä puolialasti pitkin poikin? Ellei sitten ole käyttänyt huumeita tai ole muuten vakavia mielenterveysongelmia. Jos siis olisi ollut suunniteltu itsemurha, niin miksi jättää vaatteet johonkin ihan muualle ja kuitenkin kävellä metsään kuolemaan sillä uhalla, että joku näkee ja kiinnittää huomiota ja soittaa apua. Melkoinen riski.
En kyllä millään jaksa uskoa että on itse päättänyt päättää päivänsä.