Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
aniko
Agentti Scully

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja aniko »

Ja aivan, jotta palataan asiaan niin voin tarvittaessa auttaa nopeiden pääkohdat sisältävien käännösten tekemisessä, ettei asian ymmärtäminen siitä jää kiinni. Palstalla on toki paremminkin saksaa osaavia.
Sijaltainen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sijaltainen »

Tuli vaan mietittyä että miten tuota matkustajakorttipykälää käytännössä toteutetaan?

Onko se esim. polkupyörävarkauteen verrattava juttu johon ei työaikaa kauheasti tuhlata? Eli jos majoitusliike ei viitsi ilmoittaa, niin poliisikaan kysele? Kummallakaan edellämainitulla taholla ei nykyään liene kauheasti ylimääräisiä resursseja moiseen.
Jos Sijaltainen nousisi, taivaaseen ota luoksesi.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Luin aikani eilen kaikkia mahdollisia lehtiä saksan maalta, enkä ikävä kyllä löytänyt yhtään mitään Metsätyttöön liittyvää.
Koitin hakea kaikista mahdollisista, jopa tuon mainitus kaupungin paikalliseepoksesta ties millä hakusanoilla ruumiista kadonneeseen ja mysteeristä oriveteen. Eikä ikävä kyllä mitään.

Pitää koittaa uudemman kerran ajalla ja energialla.
;) Ja tuo eilinen pimeyden tuoma harha tuonne oli siis jägerteetaso, eikä jäher...
Nuotio & Äreät Tiput
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

Ei hyvää päivää Saga, kyllä on sullakin taas murheet. Sinäkö ihan eksyit tänne ketjuun vain sen takia, että voit kertoa murheesi majoituskorteista? Älä huoli Sagapieni, ei Härkä ottanut ylös sinun tai kenenkään muunkaan henkilötietoja, voit nukkua yösi rauhassa. Ehkä sinun kannattaa vaihtaa tämä murha.info johonkin muuhun keskustelupalstaan kokonaan, koska täältä ikävä kyllä selviää paljon ihmismielen julmuuksia ja todellisia rikoksia, ja sittenhän sinä reppana et uskalla enää tulla pois sängynalta ollenkaan, hotelleihin majoittaumisesta puhumattakaan :roll:

Osaavista poliiseista ja heidän luotettavasta työskentelystään (tässä tapauksessa, en nyt yhtään väheksy poliisien työtä muissa tapauksissa) täällä onkin jo jokunen kirjoittanut. Jos vainajan nimi tosiaan selvisi niiden bussilippujen perusteella, niin se olisi ollut selvitettävissä jo vuonna 2007. Joten uskallan kyllä väittää, että minfolaisten aktiivisella "painostamisella" ja salaapoliisitouhulla on ollut asiansa, jotta poliisi on tosissaan alkanut tekemään työtä vainajan henkilöllisyyden selvittämiseen. Vainajahan oli jo haudattuna, en usko että alunperin poliisin suunnitelmissa oli kaivaa hauta myöhemmin auki ja aloittaa tutkimukset uudestaan ;)
Miettikää kuinka liki oli, ettei Härkä tosiaan selvittänyt henkilöllisyyttä? Nimihän olisi voinut hyvin tulla esille majoituskorteista...

MissHolmes, kiva kun jaksoit katsella lehtiä! Oma saksankieleni ei riitä moiseen ja olenkin miettinyt, että olisikohan niissä jotain. Minähä laitoin jo hetki sitten postia tapauksesta saksalaiselle lehdelle, siis englanniksi, mutta ei ole mitään vastausta tullut :roll:
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Saga
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Saga »

Carina kirjoitti:Ei hyvää päivää Saga, kyllä on sullakin taas murheet. Sinäkö ihan eksyit tänne ketjuun vain sen takia, että voit kertoa murheesi majoituskorteista?
En. Olen lueskellut tätä ketjua aika ajoin, koska aihe on minusta mielenkiintoinen. Toki kaikkia viestejä minulla ei ole valitettavasti ollut aikaa lukea. Ja kun taas tulin vilkaisemaan ketjua, niin tämä "Niitähän tuo Härkä ansiokkaasti myös tutki" särähti sen verran pahasti, että minusta sitä oli täysin aiheellista kommentoida.

Koska en ole nähtävästi vielä pystynyt selvittämään teille, MIKSI tämä asia minua niin häiritsee, niin yritän vielä kerran.

Tyyppi 1: Tulee Jämsän Gasthausiin ja onnistuu "sopivasti" selittämään henkilökunnalle, että on tutkimassa Orivedeltä kuolleena löydetyn naisen tapausta, ja että tutkimukselle olisi kovasti hyödyksi jos hän voisi vilkaista matkustajakortteja. Henkilökunta hövelisti antaa kortit selattaviksi ja tutkittaviksi. Henkilö ei löydä mitään mielenkiintoista tietoa, antaa kortit takaisin ja poistuu jatkamaan tutkimuksia muualle. No harm done.

Tyyppi 2: Tulee Jämsän Gasthausiin ja onnistuu "sopivasti" selittämään henkilökunnalle, että on tutkimassa Orivedeltä kuolleena löydetyn naisen tapausta, ja että tutkimukselle olisi kovasti hyödyksi jos hän voisi vilkaista matkustajakortteja. Henkilökunta hövelisti antaa kortit selattaviksi ja tutkittaviksi. Itse asiassa tyyppi onkin täysin muulla asialla. Hänen vaimonsa yöpyi Jämsän Gasthausissa muutama viikko sitten työmatkallaan. Mies haluaa nyt selvittää, oliko vaimon miespuolinen työkaveri myös mukana matkalla. Miehestä on riidelty useasti, ja vaimo on vakuuttanut että mies ei ollut tuolla matkalla. Tämä "etsivämme" kuitenkin löytää miehen majoituskortin, ihan siitä vaimonsa kortin alta pinosta. Mies antaa kortit takaisin, poistuu ja menee suoraa tietä kotiin jossa pahoinpitelee vaimonsa koomaan. Harm done.

Minun kysymykseni on: millä intuitiolla tämä Gasthousen henkilökunta selvitti, että mylvivä nautaeläimemme todellakin oli sitä mitä sanoi olevansa, eikä tyyppi 2?

Siihen, että noita kortteja ei anneta KENENKÄÄN ulkopuolisen nähtäväksi MISSÄÄN olosuhteissa, on syynsä. Joidenkin täällä kirjoittavien "tarkoitus pyhittää keinot" asenne on outo ja huolestuttava.

Mutta EastLondon on oikeassa että tämä keskustelu ei kuulu ketjun pääaiheeseen. Jos jollain on vielä tästä kommentoitavaa, voimme jatkaa Lautamiehissä.
Severin A
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Severin A »

Eiköhän tätä korttiasiaa ole jo puitu tarpeeksi ja kaikille tullut selväksi Sagan näkemys. Keskustelu on karannut pahasti sivuraiteelle. Nyt ollaan jo niin lähellä mysteerin ratkaisua, että keskustelun soisi koskevan vain asiaa.
Älä oleta
Alice Cullen
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Severin A kirjoitti:Eiköhän tätä korttiasiaa ole jo puitu tarpeeksi ja kaikille tullut selväksi Sagan näkemys. Keskustelu on karannut pahasti sivuraiteelle. Nyt ollaan jo niin lähellä mysteerin ratkaisua, että keskustelun soisi koskevan vain asiaa.
Eikä vaan karannut sivuraiteille, vaan koko ketjun ennen niin hyvä ilmapiiri on muuttunut ihan toiseksi, mikä on tosi harmi koska tämä on ehdottomasti se mun "ykkösketjuni" mitä olen eniten tutkinut ja miettinyt ja selannut netin varmasti kaikki katoamisilmoitukset Saksasta ja menettänyt yöunenikin OVn takia :roll:
Koljo
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Koljo »

Olipa kortteja selaillut henkilö tyyppi A tai tyyppi B, niin en käsitä miksi tässä hyökätään selaajan kimppuun eikä sen tahon ketä on kortteja hövelisti selailuun antanut.
Ymmärrän ihmettelyt ja muut mutten sitä, että nimimerkki Härkän kimppuun käydään tässä asiassa. Vastuu on majoitusliikkeellä mitä antavat ja kenelle.

Kyselijän moraalisesta vastuustakaan ei voida aina valittaa, itse en edes tiennyt ettei kortteja saa näyttää ulkopuolisille. En työskentele alalla. Olisin siis itsekin saattanut mennä niitä kysymään :shock:
Vian ei tarvitse olla iso, jos se on päässä.
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

Koljo kirjoitti:Olipa kortteja selaillut henkilö tyyppi A tai tyyppi B, niin en käsitä miksi tässä hyökätään selaajan kimppuun eikä sen tahon ketä on kortteja hövelisti selailuun antanut.
Ymmärrän ihmettelyt ja muut mutten sitä, että nimimerkki Härkän kimppuun käydään tässä asiassa. Vastuu on majoitusliikkeellä mitä antavat ja kenelle.

Kyselijän moraalisesta vastuustakaan ei voida aina valittaa, itse en edes tiennyt ettei kortteja saa näyttää ulkopuolisille. En työskentele alalla. Olisin siis itsekin saattanut mennä niitä kysymään :shock:
Totta!

Mutta olen yhtä mieltä siitä, että nyt keskustelu karkaa jo ihan väärään aiheeseen. Vainajan henkilöllisyys tosiaan selviää ihan lähiaikoina, jos poliisiin on uskomista.
Pähkäilin tuossa koiran kanssa ulkona käydessä, että koska häntä ei ole osattu kaivata ollenkaan, niin hän ei ole pitänyt myöskään siihen mahdolliseen lapseensa yhteyttä. Vainajahan oli jo sen ikäinen, että lapsi saattaisi olla jo aikuinen, tai ainakin hyvin lähellä sitä. On myös mahdollista, että lapsi on adoptoitu tai kuollut. Tai ehkä koko lasta ei ole ollutkaan?
Mutta mikä on semmoinen syy (paitsi kuolema tai adoptio) ettei äiti pidä omaan lapseensa yhteyttä? Tuskin kukaan ilman syytä on pitämättä yhteyttä.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Alice Cullen
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Carina kirjoitti:
hän ei ole pitänyt myöskään siihen mahdolliseen lapseensa yhteyttä. Vainajahan oli jo sen ikäinen, että lapsi saattaisi olla jo aikuinen, tai ainakin hyvin lähellä sitä. On myös mahdollista, että lapsi on adoptoitu tai kuollut. Tai ehkä koko lasta ei ole ollutkaan?
Mutta mikä on semmoinen syy (paitsi kuolema tai adoptio) ettei äiti pidä omaan lapseensa yhteyttä? Tuskin kukaan ilman syytä on pitämättä yhteyttä.
Mä olen miettinyt myös hyvin vahvana vaihtoehtona sitä että lapsi on sijoitettu tai kuollut pienenä, tosin onhan se mahdollista myös että koko lasta ei edes ole.
Toisaalta välit saattavat äidin ja lasten välillä myös viiletä niin ettei yhteydenpito vanhemmalla iällä enää ole tärkeää, esim. äidin mahdollisten mielenterveysongelmien takia(ehkä alkoholismi, väkivaltainen käytös) joiden takia lapsi on niin katkera ettei enää vanhempana halua pitää yhteyttä äitiinsä.
nurich
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja nurich »

Kun on vaikea uskoa ettei Metsätytöllä olisi ollut MINKÄÄNLAISIA yhteyksiä Suomeen... löytyi tällainen:

http://www.dfg-braunschweig.de/index.htm

Näyttää siltä että Braunschweigin Kansanopistossa on Suomen kielen kursseja tarjolla... sen kurssiopen ainakin voisi etsiä hyppysiinsä ja olla avoimen utelias.
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

No ihan tautisesti auttaa toi linkki, jos ei ymmärrä sanaakaan saksaa!! KELE!! 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
nurich
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja nurich »

Hei sori,mä jotenkin ajattelin että niistä lipuista saa kielen vaihdettua... Hupsista!

No siis, kun siellä on kuitenkin aika paljon kuvia kaikista niiden järkkäämistä kissanristiäisistä, ja kun jotkut meistä on Metsätytön originaalikuvia nähnyt... että Härkä, sinne selaamaan pliis!
EastLondon
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja EastLondon »

Tuohan on eräänlainen kurssi- ja tapahtumatarjotin Suomen ystäville. Tuossa http://www.dfg-braunschweig.de/index.htm ja valitsemalla kuvien alta nimen saa ainakin pariin ihmiseen yhteyden halutessaa.

Muokattu: Sorry, ei näköjään anna suoraan linkittää, mutta valitsemalla Bezirksgruppe -kohdan pääsee lähettämään ko. henkilöille s-postia.
"Elämä on..."
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Nii ja entäs sitte?? Käyttäkää järkeä näitten linkkienne kans!! 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Vastaa Viestiin