Norjalaisen sairaanhoitajan kommentti...

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

markja kirjoitti: Mutta kun Suomessa EI SAA tehdä, koska hallitus tietää minua paremmin mitä minä haluan.
Hallitustakin paremmin sen tietää Suomen suurin työelämän jarru: SAK.

Suomen demokratiaa rajoittaa yhdistymisenvapauden puute. Joillakin ammattialoilla on pakko kuulua johonkin liittoon. Ensimmäisenä työpäivänä tulee luottamusmies ja _käskee_ liittymään liittoon, seuraavana päivänä muut "työtoverit" kertovat kuinka paljon hommissa voi lusmuta, ettei kukaan huomaa ja kolmantena päivänä opastetaan kuinka tämä tehdään.

Kun kuuluu liittoon, niin automaattisesti oletetaan, että henkilö on ilman muuta SDP:n kannattaja. Vas.liitto = komm. hyväksytään nekin, mutta auta armias jos sanoo, ettei omaa vasemmistolaista ajattelutapaa. Tulee tervehtimiskielto, ei pääse liiton pilkkikisoihin ja liiton kesänvietopaikka on just silloin varattu kun sinne haluaisi mennä.

Tosin, EVVK kaikki liitot ja liittojen järjestämät tilaisuudet. Jokainen olkoot oman onnensa seppä työpaikassaan.

Olisi toki parempi jos ao. sh olisi mutustellut mielipiteensä ihan yksinään. Moisen sanomisen jälkeen saattaa olla työnsaamisongelmia. Sama ongelma sananvapaudessa koskee pakolaisten (ei maahanmuuttajien) ja mustalaisten arvostelua. Se on kiellettyä.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
DonHessu
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Höh, minä olen aina luullut että kaikki norjalaiset ovat lapsirakkaita.
What you do... Makes you who you are.
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

groot kirjoitti:
Kalessin kirjoitti:markja;sairaanhoitajana esitän nyt mielipiteeni, jonka voit lukea tuolta ylhäältä ja toisekseen, kuka täällä on sanonut, että e.m sairaanhoitajalta oltaisiin viemässä sananvapautta ja miksi ihmeessä vedit demokratian tähän mukaan, kun alkuperäinen ajatukseni oli, että k.o sh on idiootti ja häpäisee koko ammattikuntansa?
Irlannissa sairaanhoitajat tyoskentelevat 12h vuoroissa seitseman paivaa putkeen, sitten on seitseman paivan vapaa. Mites se Suomessa olikaan?
näinhän tuo on, kollega teki pitkän työuran irlannissa ennen suomeen muuttoa, mutta käsittääkseni samaan tyyliin sielläkin lasketaan työtunnit joko kolmen viikon sykleissä tai kuuden viikon sykleissä.
ja tämän ketjun luettuani en yhtään ihmettele, miksi samille napsahti kolmen viikon pakkoloma. teksti on erehdyttävästi samanlaista kuin jesse livermoorellakin ja sekin taisi olla lomalla....
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Lizzie B.
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Lizzie B. »

Kunhan vain kattavasti vastasin itse asiaan. Jos jokin piikki sattui, hyvä.
Ainakaan mun suhteeni sun on turha alkaa tehdä mitään olettamuksia. Noista muista en tiedä.

Sattuuko teihin?
I´m the weirdo in your bedroom
and I can see you in the dark
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

^AUTSCH :!: :!: :!: Siis aivan kauheasti 8)
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Kalessin
Adrian Monk

mulla on varmaan joku vialla, kun mihinkään ei kolota...kai mä oon sit sen verran tyhmä, etten ymmärrä tällaisia korkealentoisia, älyllisiä piikkejä ja hyvä niin, voisi mieli pirstaloitua kaikessa tässä tykityksessä ja sitten en voisi enää olla rehellisesti tyhmä... :wink:
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Kaunis ilma tänään!
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Cicciolina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Cicciolina »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Kaunis ilma tänään!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
markja
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Kylli kirjoitti:Tämä olisi loputon tie. Nyt joudut ihan tyytymään siihen, että ilmoitan tämän keskustelunalun olevan kohdaltani loppuun käsitelty.
On tuokin yksi tapa sanoa, että meni sulla jauhot suuhun. Ei se mitään.

Tämän pitäisi muuten selvittää vähän mistä tuossa sananvapaudessa on kysymys ja miksi. I rest my case
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
Moderaattorit
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Palataanpas tässäkin ketjussa takaisin aiheeseen.
Cicciolina
Neuvoja-Jack

Moderaattorit kirjoitti:Palataanpas tässäkin ketjussa takaisin aiheeseen.
Ja muistutuksena:

Norjalaisen sairaanhoitajan kommentti... ;)
Kalessin
Adrian Monk

näin on ja tämän kommentti jatkuu edellisellä linjalla, on vastuutonta laukoa tollaisia kommentteja terveydenhuollon ammattihenkilönä, koska se sotii kaikkea hoitotyön etiikkaa vastaan ja tätähän meidän tulee työssämme noudattaa oli se oma mielipide mikä tahansa. vrt. eihän me mennä töihin omissa vaatteissammekaan vaan työvaatteissa.
hyeena
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja hyeena »

Itse en tieda asiasta muuta kuin etta olen lukenut tuon iltalehden uutisen.
Herasi pari kysymysta, mika tama kirjallinen esitys tarkkaan ottaen oli?
Mita se tarkkaan ottaen sisalsi, tuskin oli yhden lauseen esitys ja oliko sisalto juuri tuo?

En tieda mita norjassa sairaanhoitajille (tai edes suomessa) opetetaan ja miten, mutta omana opiskelu aikanani aivan toisella alalla piti erillaisia kirjallisia esityksia vaantaa. Niiden ei kuulunut olla oman mielipiteen esittamista vaan asioiden pohtimista.

Voinen kuvitella millaisia otsikoita olisi omista tuotoksistani revitty kun ne olisi muutettu yhden lauseen mittaisiksi.
Cicciolina
Neuvoja-Jack

Olisi juu mielenkiintoista nähdä koko teksti missä yhteydessä asia tuotu ilmi. Josko olisikin vain käännetty päinvastaiseksi poimimalla lause asiayhteydestäää :shock:
Kalessin
Adrian Monk

todella olisi mielenkiintoista nähdä missä yhteydessä kyseinen lausahdus on esitetty, koska on suorastaan huolestuttavaa, jos kyseessä on ollut esim. opinnäytetyön esitys ja kaveri laukoo tällaisia uraa uurtavia kommentteja.
Vastaa Viestiin