Vigilantismi
Vigilantismi
Jos Vantaalla lapsia kyttäävä pedofiili muilutettaisiin olisitko surullinen?
Muistakaa äänestää jos luette viestin.
Muistakaa äänestää jos luette viestin.
-
Cicciolina
- Neuvoja-Jack
"Äärimmäisissä" tapauksissa kyllä. Toki on erittäin vaikea vettä raja sallitun ja kielletyn välille. Siinä kun jo alkaa ihmisten näkemykset taistelemaan. Mutta esimerkiks ko esimerkissä jonkinsortin muilutus olis asiaa, mutta siinähän on kyl vaarana se että tyyppi alkaa toimimaan salassa, jatkaen toimintaansa esim kotonaan.
No vois tietty ensiks ihan vaan mennä hieman setää varoittamaan... Pari pelottavaa kaveria asialle. (Toimisko Saddamin näköiset...) Heh, huono vitsi. Ei kai tollasta paskapäätä hetkauta kyl kovin tavalliset huomautukset tavallisilta miehiltä..
Tää on kyllä niin monipiippuinen juttu, yksiselitteistä ratkaisua ei ole. Tai se et tulis vaan meiän kulmille....

Tai Liipolaan....
Tää on kyllä niin monipiippuinen juttu, yksiselitteistä ratkaisua ei ole. Tai se et tulis vaan meiän kulmille....
Tai Liipolaan....
-
KemikaaliAli
- Armas Tammelin
No jaa, mulla on kokemusta kahden pedofiilin pelottelusta eikä ne kyllä mitään hurjia setiä ole kun tulee mies vastaan. Enkä mä ole edes iso, pelottavan näköinen kylläkin kuulemma
Se on sitten tietty eri asia, saako niille järkeä päähän, tuskin. Tässä pari-kolme vuotta sitten pohjanmaalla eräässä pienessä paikassa alkoi olla yhtä äijää kohtaan sen verran kovat mielipiteet, että ko. ukon perhe hoiti äijän hoitoon ja pois paikkakunnalta. Varmaan ihan viisas teko kaikkien kannalta. Tässä oli taustalla huutelua ja ehdottelua pikku- ja vähän isommillekin tytöille, sekä seuraamista kotipihaan asti.
Varsinaiseen kysymykseen vastaan että hyväksyn kyllä, mutta joka asia pitäis tutkia tapauskohtaisesti. Esim. pedofiilit pitäis käsitellä ennenkuin tekevät mitään, jos on selvät merkit mitä on tulossa. Tosipaikan tullen mä ottaisin mielelläni syytteen tuollaisen pahoinpitelystä, varsinkin kun tiedän että korvauksia jakamaan löytyisi 100% varmasti muitakin samanhenkisiä omasta tuttavapiiristä. Väkivalta ei ole mun mielestä ratkaisu mihinkään, enkä kannata sitä mutta joskus vain on otettava askel siihen suuntaan.
Se on sitten tietty eri asia, saako niille järkeä päähän, tuskin. Tässä pari-kolme vuotta sitten pohjanmaalla eräässä pienessä paikassa alkoi olla yhtä äijää kohtaan sen verran kovat mielipiteet, että ko. ukon perhe hoiti äijän hoitoon ja pois paikkakunnalta. Varmaan ihan viisas teko kaikkien kannalta. Tässä oli taustalla huutelua ja ehdottelua pikku- ja vähän isommillekin tytöille, sekä seuraamista kotipihaan asti.
Varsinaiseen kysymykseen vastaan että hyväksyn kyllä, mutta joka asia pitäis tutkia tapauskohtaisesti. Esim. pedofiilit pitäis käsitellä ennenkuin tekevät mitään, jos on selvät merkit mitä on tulossa. Tosipaikan tullen mä ottaisin mielelläni syytteen tuollaisen pahoinpitelystä, varsinkin kun tiedän että korvauksia jakamaan löytyisi 100% varmasti muitakin samanhenkisiä omasta tuttavapiiristä. Väkivalta ei ole mun mielestä ratkaisu mihinkään, enkä kannata sitä mutta joskus vain on otettava askel siihen suuntaan.
Rehellinen tyä ei oo koskaan kannattanu. Eikä kannata!
-
Sadie_Manson
- Olivia Benson
- Viesti:
On aika vaikea kysymys koska maailma ei kaikesta huolimatta ole mustavalkoinen paikka.Sanotaan nyt näin, että omankädenoikeudella ei ole kovin vakuuttavaa historiaa takanaan.Pitkä tuo historia kyllä on.Historiasta kiinostuneet voivat muistaa Vehm-oikeudenkäynnit.Sanottakoon nyt näin, etten yhtään itkisi jos osuisi kiistatta oikeaan henkilöön.Itse en kyllä lynkkaamiseen osallistuisi, koska juopuneen väkijoukon mielenliikkeitä ei voi ennustaa ja muutenkin sellaisen logiikka on lievästi sanottuna hämärää
-
KemikaaliAli
- Armas Tammelin
Jo vain, en mäkään mennyt/menisi millään isolla porukalla vaan kaikista paras mennä yksin. Silloin on ainakin vastuussa vain ja ainoastaan omista tekemisistään.
Jos omaa ala-asteella olevaa pikkusiskoa seuraa joku koulusta kotiin, niin onhan asiaan puututtava jos ei virkavalta tai muut sitä tee.
Jos omaa ala-asteella olevaa pikkusiskoa seuraa joku koulusta kotiin, niin onhan asiaan puututtava jos ei virkavalta tai muut sitä tee.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
-
Mother_North
- Roger Murtaugh
Re: Vigilantismi
En missään nimessä. Ilman muuta hyväksyn oman käden oikeuden, mutta tietyissä hyvän maun rajoissa.Zodiac kirjoitti:Jos Vantaalla lapsia kyttäävä pedofiili muilutettaisiin olisitko surullinen?
Sina puhua hoono soomi?Sadie_Manson kirjoitti:Missä on "En Osa Sanoa"....
Mielestäni tämä ei ole Vigilantismia.Varmasti suurin osa meistä puuttuisi asioiden kulkuun jos näkisi jotain tämän kaltaistaDonHessu kirjoitti:Riippuu tapauksesta...
Jos ois kadulla joku tunnettu pedofiili ahdistelemassa lapsia niin kyllä.
Sama juttu esim. siinä ku täällä kerrottiin että kaksi mustaa tyyppiä oli puukottanut niiden ohi juoksevaa suomalaista miestä...
Eli kannatan.
-
KemikaaliAli
- Armas Tammelin
Nyt menee ehkä jo asiasta sivuun, mutta mun mielestä nykyään ihmiset nimenomaan EI puutu asiaan vaikka näkeekin jotain tapahtuvan. Ei uskalleta, tai ei vain kiinnosta. Joutuuhan siinä erittäin todennäköisesti kuitenkin itse oikeuden penkille syytettynä jos vähän annat opetusta.
-
DonHessu
- Rico Tubbs
Tämä juuri on se ongelma.KemikaaliAli kirjoitti:Nyt menee ehkä jo asiasta sivuun, mutta mun mielestä nykyään ihmiset nimenomaan EI puutu asiaan vaikka näkeekin jotain tapahtuvan. Ei uskalleta, tai ei vain kiinnosta. Joutuuhan siinä erittäin todennäköisesti kuitenkin itse oikeuden penkille syytettynä jos vähän annat opetusta.
What you do... Makes you who you are.