Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Carina
Neuvoja-Jack

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Carina »

John Doe kirjoitti:Pitäydyn edelleen "omassa" teoriassani vainajan taustasta ja Suomessa olon syystä. Tästä on keskusteltu Härän kanssa ja entistä mahdollisemmalta näyttää tää mun teoria. Parasta kuitenkin odottaa mahdollisia lisätietoja, jotka kenties varmistaisi, tai sitten kaataisi kokonaan ajatusrakennelman joka nykyisillä tiedoilla on varsin mahdollinen, etten sanois todennäköinen. 8)
Mitä teoriaa tarkoitat? Maahanmuuttaja joka haki turvapaikkaa?

Vielä tuohon omasta osoitteestaan lähtemiseen, että on tietysti mahdollista sekin, että vainaja asui jossakin vähäosaisille tarkoitetussa asunnossa tai vastaavassa, jolloin huonekalut ja muut eivät edes olleet hänen omiaan.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Mitä teoriaa tarkoitat? Maahanmuuttaja joka haki turvapaikkaa?
Ei ihan noin, mutta jotakin tuon suuntaista. Katsotaan nyt tuleeko lisätietoa ja Härkä kyllä tietää hyvin, mikä on mun teoria. Edelleen kaikki viittaa siihen, ettei kyseinen henkilö ollut alkuperältään Saksalainen ja mihin se taas johtaa Suomen ja Jämsän suhteen, miettikääs sitä. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Carina
Neuvoja-Jack

John Doe kirjoitti:Mun mioelestä on ollut alusta asti selvää, että kyseessä ei ole Karen.
Pakko kai sit paljastaa YV, jonka lähetin Härälle:

Lähetetty: Pe Tammi 15, 2010 3:43 pm
Lähettäjä: John Doe
Vastaanottaja: härkä
Jos poliisi tietää , että Hannoverin läheltä kotoisin ollut nainen on Jämsä - Orivesi alueella ollut.
Karen olisi menehtynyt verenhukkaan saksassa ?
Niin kuka sitten on poliisin epäilemä ?

Mitäs jos kyseessä onkin joku Turkkilaistaustainen maahanmuuttaja, tai maahanmuuttajan/muuttajien jälkeläinen? Saksahan on tunnettu suuresta Turkkilaisvähemmistöstään ja katoamisilmoituksen puuttuminen ym. voisi selittyä tällä. Jospa OV on tullut Suomeen tapaamaan ystäviä/sukulaisia, syystä tai viidennestä (Tiedätkö sen yhden karaokebaarin Jämsässä, jonka omistaja voisi olla Turkkilaista alkuperää?) Jospa OV saapui, saadakseen apua johonkin henkilökohtaiseen asiaan ja ei sitä saanut, päätyen lopulliseen ratkaisuunsa? Oliko mahdollista, että pakoili esim. kunniamurhaa, tai jotain vastaavaa.
Antropologin lausunnossa sanottiin, että OVn ruumiinrakenne yms. viittasi Välimeren itäosien alueeseen (Turkki??) Ehdotettu Karen on mielestäni lähes 100% varmasti väärä vaihtoehto. Näitä pohdintoja en viitsi laittaa suoraan sivulle, koska suurin osa porukasta ei näytä osaavan erottaa metsää puilta. 8)

No nyt saatte sit kaikki miettiä tätä ja ilman Härän lupaa, en todellakaan kerro saamastani vastauksesta.
Veikkaisin kuitenkin, että tässä saattaisi olla paljonkin "totuutta" OVsta. 8)
Tässäpä tämä John Doen ajatus, joka voi kyllä olla mahdollinenkin, tosin uskoisin, että joku näistä henkilöistä keneltä apua on haettu, olisi kertonut asiasta poliisille? Tämänhetkisten tietojen mukaan vainaja on oleskellut Suomessa yksin..
Se mikä puoltaa tätä teoriaa, on se peruukki. Koska itse alan uskoa, että peruukin tarkoitus on ollut peittää vainajan eksoottista ulkonäköä, jolloin hän näyttää enemmän suomalaiselta, eikä jää niin hyvin ihmisten mieleen. Esim. turkkilainen voisi jäädä paremmin mieleen, jo pelkän ulkonäkönsä vuoksi. Edelleen ihmettelen sitä, ettei kukaan muista englantia puhuvaa naista, jonka vuoksi edelleen pidän mahdollisena, että vainaja osasi ainakin vähän Suomea ;)
Mat-Lock
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Mat-Lock »

John Doe kirjoitti:Näillä nyt julkisuuteen tulleilla tiedoilla voisi edelleen ajatella, että kyseessä olisi maahanmuuttajien jälkeläinen. Siis molemmat vanhemmat on elossa, mutta ainoat sukulaiset, joten sopisi kuvaan melko hyvin. Toivottavasti saadaan lisätietoa asiasta ja etenkin siitä, miksi henkilö oli Suomessa ja etenkin Jämsässä. 8)
Maahanmuuttajilla on yleensä paljon lapsia, ja kaukaisemmatkin sukulaiset pitävät yhteyttä. Tosin nämäkin ovat vain stereotypioita, jotka eivät välttämättä yksittäisessä tapauksessa pidä paikkaansa. Eipä silti ole nähtävissä mitään syytä pitää vainajaa maahanmuuttajana.
Munch
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Munch »

Arvoitus on siis ratkennut. Mielenkiintoista nähdä haudataanko vainaja Suomeen vai Saksaan. Jos haudataan orivedelle niin viimeistään silloin nimi selviää. Eivät ole nähneet tytärtään 3 vuoteen, siis ennen vuotta 2007 varmaan tarkoitetaan, eli varmaan viimeksi 2003-2004. Ei tainnut kovin läheiset välit olla.

Tosiaan paljon kysymyksiä ilmassa, miksi juuri Suomeen ja eikä muka tosiaan kukaan täällä tunne naista. :roll: Ja olisi mukava kuulla myös naisen taustoja, mitä on puuhannut viime vuodet, onko mielenterveysongelmia tms. mutta noihin kysymyksiin voi olla vaikea saada vastausta. Luulisi naisella löytyvän edes jotain tuttuja Brauntcweigissa.
John Doe
Christopher Lorenzo

Yksi ainoa kysymys:
Miten Saksalaista syntyperää olevan ihmisen antropologinen tutkimus voisi millään tavalla viitata "Välimeren itäpuoliseen alueeseen"?

Tämä taas ei ole kysymys, pikemminkin toteamus.... minä tiedän jotain Jämsän ravintoloista ja omistajien syntyperästä, entäs te?
Vieläkin uskon olevani erittäin lähellä totuutta, vaikkakaan toi Carinan kopsaus ei paljasta ihan kaikkea asiaan liittyvää. 8)
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Munch kirjoitti:Eivät ole nähneet tytärtään 3 vuoteen, siis ennen vuotta 2007 varmaan tarkoitetaan, eli varmaan viimeksi 2003-2004. Ei tainnut kovin läheiset välit olla..
Kyl mä käsitän tuon niin, etteivät he olleet kuulleet viimeiseen kolmeen vuoteen tyttärestään. Nythän sille löytyi looginen selitys, koska tytär on kuollut...

Hyvä juttu että tämä mysteeri selvisi, ja ennen vuosipäivää.
Carina
Neuvoja-Jack

John Doe kirjoitti:Yksi ainoa kysymys:
Miten Saksalaista syntyperää olevan ihmisen antropologinen tutkimus voisi millään tavalla viitata "Välimeren itäpuoliseen alueeseen"?
Niin, viitata. Vainajaa ei kuitenkaan mitenkään varmaksi ole tutkimuksissa todettu sieltä Välimeren itäpuolelta kuitenkaan olevan. Eiköhän poliisi olisi tämän tuonut esille, jos näin olisi. Aivan hyvin syntyperiäänkin saksalaisella naisella voi olla tavallista leveämpi lantio ja musta tukka.
John Doe kirjoitti: Tämä taas ei ole kysymys, pikemminkin toteamus.... minä tiedän jotain Jämsän ravintoloista ja omistajien syntyperästä, entäs te?
Vieläkin uskon olevani erittäin lähellä totuutta, vaikkakaan toi Carinan kopsaus ei paljasta ihan kaikkea asiaan liittyvää. 8)
Mitäköhän niistä pitäisi tietää.. :roll: Turkkilaisia kebab pitäjiä on ympäri Suomea, enkä kyllä usko niiden liittyvän mitenkään tähän tapaukseen, jos vainaja olisi ollut heihin yhteydessä niin tieto olisi jo varmaan poliisilla.
Munch
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Munch »

Cassandra kirjoitti:
Munch kirjoitti:Eivät ole nähneet tytärtään 3 vuoteen, siis ennen vuotta 2007 varmaan tarkoitetaan, eli varmaan viimeksi 2003-2004. Ei tainnut kovin läheiset välit olla..
Kyl mä käsitän tuon niin, etteivät he olleet kuulleet viimeiseen kolmeen vuoteen tyttärestään. Nythän sille löytyi looginen selitys, koska tytär on kuollut...

Hyvä juttu että tämä mysteeri selvisi, ja ennen vuosipäivää.
Jos noin, niin sittenhän ne ovat tavanneet tyttären vähän ennen lähtöään. Sitten voi kysyä miksi helkatissa eivät tehneet katoamisilmoitusta, jos ovat ennen tuota olleet edes jossain tekemisissä. Mutta toki kannattaa muistaa että vanhemmat ovat lienee ikäkkäitä 70-80v voisi veikata. Mutta kyseessä kuitenkin ilmeisesti ainoa lapsi.
John Doe
Christopher Lorenzo

Edelleen pysyn "oman" teoriani kannalla, kunnes toisin todistetaan. Edelleen suosittelen Carinalle siirtymistä Lautamiehiin, jottei varsinainen keskustelu muutu pelkäksi riitelyksi. Mun teorialle on kuitenkin selvää näyttöä, mikä lienee sit Carinan teoria, näytöllä tai ilman!? 8)
Carina
Neuvoja-Jack

"Vanhemmat eivät olleet kuulleet tyttärestään lähes kolmeen vuoteen. He eivät kuitenkaan olleet tehneet katoamisilmoitusta tyttärestään."

Ensin minäkin ajattelin, että he eivät olleet kuulleet kolmeen vuoteen mitään silloin katoamisvuonna 2007, mutta tarkemmin ajatellen, tarkoittaakohan tämä kuitenkin sitä että eivät ole nyt kuulleet kolmeen vuoteen..Voisiko se sitten tarkoittaa sitä, että tytär on lähtenyt vanhempien luota silloin vuoden 2007 alussa riidoissa? Voisiko vainajan mahdollinen lapsi liittyä tähän?
Carina
Neuvoja-Jack

John Doe kirjoitti:Edelleen pysyn "oman" teoriani kannalla, kunnes toisin todistetaan. Edelleen suosittelen Carinalle siirtymistä Lautamiehiin, jottei varsinainen keskustelu muutu pelkäksi riitelyksi. Mun teorialle on kuitenkin selvää näyttöä, mikä lienee sit Carinan teoria, näytöllä tai ilman!? 8)
Anteeksi nyt, mutta en ymmärrä mistä ihmeen riitelystä sinä puhut? :roll: Mielestäni olen ihan asiallisesti sanonut mitä mieltä olen, olen myös perustellut sinun teoriaasi puolesta ja vastaan.
Totuus on kuitenkin se, että mitään selvää näyttöä ei ainakaan minun mielestäni ole sen puolesta, että vainaja olisi maahanmuuttaja. Tai jos sinulla on jotain enemmän tietoa, niin kuin vihjailet, niin olisitko sitten reilu ja toisit tiedot myös tänne, etkä vain agressiivisesti hyökkää vastaan jos joku muu on sitä mieltä, että kyseessä ei ole maahanmuuttaja? Ja sanon tämän nyt ihan ystävällisesti.
John Doe
Christopher Lorenzo

No esim. Poliisi on ihan itse kertonut tuosta antropologisen tutkimuksen tuloksesta ja kertonut vainajan olevan kotoisin todennäköisesti Välimeren itäpuolelta ja näin ollen sitä on pidettävä "faktana".
Voisit Carina kertoa oman teoriasi aiheesta, mistä vainaja oli kotoisin, miksi hän oli Suomessa, miksi elossaolevia sukulaisia on löytynyt vain kaksi (Saksasta), jäljet raskaudesta ym ym. Edelleen "oma" teoriani vastaa parhaiten kaikkiin "avonaisiin" kysymyksiin. KRPn käsissä on, joudunko perumaan puheitani, muta jos niin käy, osaan myös antaa periksi faktojen edessä. 8)
Carina
Neuvoja-Jack

John Doe kirjoitti:No esim. Poliisi on ihan itse kertonut tuosta antropologisen tutkimuksen tuloksesta ja kertonut vainajan olevan kotoisin todennäköisesti Välimeren itäpuolelta ja näin ollen sitä on pidettävä "faktana".
Voisit Carina kertoa oman teoriasi aiheesta, mistä vainaja oli kotoisin, miksi hän oli Suomessa, miksi elossaolevia sukulaisia on löytynyt vain kaksi (Saksasta), jäljet raskaudesta ym ym. Edelleen "oma" teoriani vastaa parhaiten kaikkiin "avonaisiin" kysymyksiin. KRPn käsissä on, joudunko perumaan puheitani, muta jos niin käy, osaan myös antaa periksi faktojen edessä. 8)
En ole missään vaiheessa sanonut etteikö vainaja voisi olla maahanmuuttaja. Ei sinun tarvitse mennä kuin muutama viesti ylöspäin, niin puollan jopa asiaa peruukin takia. Vainaja on omanut ilmeisen eksoottiset piirteet, se on ollut selvillä siitä asti kun Härkä näki valokuvat. Ulkonäkö yhdessä leveän lantion kanssa sopisi varmasti sinne Turkkiin, olenhan minä jopa ehdottanut yhtä kadonnutta turkkilaista aikoinaan ehdokkaaksikin. Kuitenkaan tässä vaiheessa ei ole faktaa että vainaja olisi sieltä ollut. Jos sinulla on jotain lisätietoja näistä ruokapaikoista, kuten vihjaat, niin hyökkäilyn sijaan voisit kertoa meillekin mitä sinulla on mielessä.
Kunpa osaisinkin sanoa, että miksi vainaja on Suomeen tullut, niin kertoisin kyllä heti! Oma ajatukseni tällä hetkellä on, että hän on ollut mieleltään sairas, mahdollisesti myös lääkkeiden väärinkäyttäjä. Kohdattuaan ongelmia kotimaassaan, Saksassa, hän on irtisanonut asuntonsa ja päätynyt Suomeen. Kuten jo aikaisemmin sanoin, niin pidän jopa mahdollisena, että hän on osannut Suomea. Ehkä hänellä on joskus ollut suomalainen miesystävä. On mahdollista, että hän odotti aloittavansa paremman elämän Suomessa. Kaikki meni kuitenkin pieleen. Vainajalla saattoi aivan hyvin olla muitakin elossa olevia sukulaisia Saksassa, kuin vain vanhemmat. Hän oli mahdollisesti ainoa lapsi, mutta serkkuja ja muita on silti mahdollisesti elossa. Lapsi vainajalla on todennäköisesti ollut, tosin tämäkään ei ole varmaa. Ehkä hän synnytti lapsen hyvin nuorena, jolloin se annettiin adoptoitavaksi. Tai ehkä lapsi on kuollut synnytyksessä tai muuten.
Hyvin moni muukin, kuin vain tämä minun teoriani tai sinun maahanmuutto-teoriasi, täyttää mainitsemasi aukot.
Minun osaltani tämä kinastelu päättyy tähän.
Viimeksi muokannut Carina, Ke Helmi 10, 2010 6:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

John Doe kirjoitti:... mistä vainaja oli kotoisin, miksi hän oli Suomessa, ...
Tähän löysästi liittyen mainitsen (toivottavasti ei ole jo ollut), että Turkin sotilasperäisissä kouluissa on 1930-luvulta alkaen opetettu, että Suomi on ihmeellinen maa (Valkoliljojen maa - Suomi). Kun vielä on etäinen kielisukulaisuus suomen ja turkinkielten välillä, niin tässä kouluopetuksessa voisi olla taustaa turkkilaiselle tulla tutustumaan Suomeen. Suomeen kohdistunut kiinnostus ja ihailu olivat todellisia Turkissa OV:n lapsuusaikana 1970-luvulla, kuten itse saatoin havaita.

Ehkä tuossa on taustaa, kielenkin opetteluun, ehkä ei. Antropologin lausunto vainajasta saa kyllä miettimään.
Vastaa Viestiin