Oletko itse tehnyt mitään rikollista?
-
hipsulainen
- Adrian Monk
Vähän samanlainen tausta minullakin. Nuoresta saakka olen ollut kiltti perhepoika joka ei tee mitään kiellettyä. Sitten kun ikää alkoi olla 30v. niin alkoi tapahtua, varmaan kolmenkympin kriisi iski tai jotain? Huumausaineet oli jossain vaiheessa keskeinen osa elämää, mutta en jäänyt koskaan niistä kiinni. Olin niin vainoharhaisen tarkka ja huolellinen varmaan. Nyt sekin on taaksejäänyttä elämää, onneksi.Sasquatch kirjoitti:Muutamat törkeäksi luokitellut asiat liikenteessä ja huumausaineiden hallussapito. Mutta opiksi on otettu, ja nuo ajat ovat takanapäin.
Vuosi sitten tapahtui ensimmäinen kohtaaminen poliisin kanssa. Satuin ajamaan ratsiaan ja alkometer näytti 0.8 promillea! Puoli vuotta ajokieltoa ja sakot. Harmittaa että tällainen kävi, kun sitä ennen en ole saanut edes ylinopeussakkoja vaikka ajokortti on ollut yli 20 vuotta. Poliisi oli kyllä ihan ystävällinen ja asiallinen ja harmitteli että minulle oli tällainen "vahinko" päässyt käymään.
Pari semmoista tapausta on, joista olisi voinut tulla pahoinpitelytuomio, toisesta varmasti: mottasin tyyppiä kuonoon ja hammas halkesi. Saatiin sitten kuitenkin sovittua juttu keskenämme. Toinen oli vain sitä että läppäisin ei-toivotusti lähentelevää kundia poskelle, mutta kai sekin lievään riittää?
Teininä näpistelin kaupasta ja yksityishenkilöiltä, duunista olen vienyt toimistokamaa ynnä lintsannut, punaisia päin kävelen joskus. Joskus olen ajanut pummilla, enimmät kerrat kyllä vahingossa. Mahdollisesti olen joskus välittänyt alaikäiselle alkoholia, siis tutuille alaikäisille bileisiin joissa itse olen mukana (en muista tätä varmaksi). Olikos reseptilääkkeiden hallussapito ilman sitä reseptiä jotenkin laitonta, tai lääkkeiden antaminen reseptittömälle? Kumpaakin on kyllä tullut tehtyä.
Teininä näpistelin kaupasta ja yksityishenkilöiltä, duunista olen vienyt toimistokamaa ynnä lintsannut, punaisia päin kävelen joskus. Joskus olen ajanut pummilla, enimmät kerrat kyllä vahingossa. Mahdollisesti olen joskus välittänyt alaikäiselle alkoholia, siis tutuille alaikäisille bileisiin joissa itse olen mukana (en muista tätä varmaksi). Olikos reseptilääkkeiden hallussapito ilman sitä reseptiä jotenkin laitonta, tai lääkkeiden antaminen reseptittömälle? Kumpaakin on kyllä tullut tehtyä.
Astalon ja teräaseiden hallussapito puhtaasti tyylisyistä.
Sukupuolisiveellisyyden jatkuvasta loukkaamisesta seuraava addiktio ja onnentunne.
Väärin muotoiltujen ajatusten ylöskirjaaminen ilman hyötymistarkoitusta.
Pyrin aina olemaan askelen edellä lakia.
He tietävät, että olen syyllinen, mutta mihin?
Sukupuolisiveellisyyden jatkuvasta loukkaamisesta seuraava addiktio ja onnentunne.
Väärin muotoiltujen ajatusten ylöskirjaaminen ilman hyötymistarkoitusta.
Pyrin aina olemaan askelen edellä lakia.
He tietävät, että olen syyllinen, mutta mihin?
Is it not fine to dance and sing
while the bells of death do ring?
while the bells of death do ring?
Myönnän rötösteleväni. Jo rikosoikeudellisesti vanhentuneena tekona voin paljastaa, että järjestin ensin paniikin ja hain sitten kassalippaan itselleni. Lisäksi on "muutama" kerta tullut yön pimeinä tunteina lastattua kaupan takapihalta pullokoreja pakuun ja sitten myöhemmin palautettua korit
. Hyvänä yönä saattaa tulla 150-200 euroa ja sitten huonompana vain 50€ euroa. Keskimääräinen ansio jotain vähän päälle 100€ yöltä. Kelvollinen ansio muutamien tuntien työstä vuorokaudessa. Tuntipalkka noin 20-25 euroa tunnilta. Ei koskaan ole käry käynyt. Teenkö sitten rehellistä työtä? Kyllä! Tuo "kierrätys" on vain harrastus, mutta tuolla tavoin ansaitsen noin 1500 euroa kuussa rehellisen palkan päälle. Rahoja ei tietenkään laiteta tilille vaan kätketään useisiin paikkoihin maastoon
.