Pieni osa porukasta/tätä tutkineista tietää enemmän, kuin muut, mikä ei suinkaan tarkoita sitä, että voisi kertoa kaiken tietämänsä, valitettavasti.
Oriveden vainaja 2007
-
John Doe
- Christopher Lorenzo
Re: Oriveden vainaja
Huomio......kukaan/mikään taho, ei ole "varmistanut", millä ajanjaksolla OV yöpyi Jämsässä ja se antaa tiettyä "pelivaraa" tapahtuneen spekuloinnille. Teemu on tietyllä tavalla "oikeassa", mutta ei näillä nykyisillä tiedoilla. (avauksessa tehty arvio kuolinajasta esim.) No katsotaan mitä jatkossa vielä selviää ja etenkin....mitä julkaistaan.
Pieni osa porukasta/tätä tutkineista tietää enemmän, kuin muut, mikä ei suinkaan tarkoita sitä, että voisi kertoa kaiken tietämänsä, valitettavasti.
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
-
rosamarine
- Adrian Monk
relenox kirjoitti: Voisiko vielä tapukseen liittyä isompi laukku, joka on jäänyt lähteneen bussin "ruumaan", jossa on enemmän rahaa, passi jne.. ja tosi huonolla tuurilla, joku epärehellinen kanssamatkustaja on anastanut tampereen päässä laukun, eikä sen vuoksi seikka ole nousut tutkinnassa esiin.
Terve relenox! Sun teoria oli erittäin mielenkiintoinen ja aika looginenkin. Otin tuosta vain nämä kaksi kohtaa esiin, mitkä ei mielestäni selity loogisesti, eli alussa mainittu asia, että passi olisi mennyt jonkun muun kassin mukana? Montakos passia vainajalla oli siis mukana? Tosiaankin jonkun muun kassin häviäminen matkalla ei olisi mahdottomuus.relenox kirjoitti: Passin palaset laukussa, liekö revennyt vahingossa..
Ja lopussa mainittu passi jälleen, että olisi revennyt vahingossa? Vähän tuntuu kaukaa haetulta.
Muilta osin tosi hyvin kirjoitettu teoria, mikä olisi varmasti jopa mahdollinen tietämättä alkuunkaan naisen aiempia taustoja tai käyttäytymismoodeja.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Relenoxille tuosta laukkuasiasta muistutus. Orivedeltä löydettiin myös kolmas laukku mutta se kerettiin hävittämään ennen kuin tajuttiin että se saattoi kuulua vainajalle, joten ilmeisesti laukku ei sisältänyt arvokasta tai kortteja/papereita. Joten metsätyttö jätti laukkuja ympäriinsä joka ei viittaa ihan normaaliin käyttäytymiseen.
Hylätty kassi löytyi 20.2 ja bussilipussa oli päiväys 19.2, eli seuraavana päivänä löytyi se kassi.teemu kirjoitti:^Tutkinta-aineistoa ei ole käytettävissä, vain tiedotteet, joten ajatus voi ilman muuta olla ristiriidassa sen kanssa, mitä todella tiedetään. Mutta siitä ei nyt tietenkään ole kysymys.
Hylätyt kassit löytyivät parin päivän sisään matkalipun päiväyksestä. Pidin mahdollisena, että nainen olisi kuollut siihen mennessä, mutta viety metsään vasta myöhemmin, sopivalla kelillä.
Voitko kertoa, mikä ei käy eikä sovi? Miksi ajatus on "virhe", julkisten tietojen valossa?
Tätä naisen kantamista paikalle, tavalla tai toisella, on spekuloitu täällä jo useampaan kertaan, poliisi on kuitenkin ilmoittanut ettei tapaukseen liity rikosta ja, että nainen on oleskellut Suomessa yksin.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
"Eräästä Jämsän seudun majoitusliikkeestä saatiin tieto, että 18.– 19.2.2007 välisenä aikana heillä oli majoittuneena nainen, joka täyttämänsä majoituskortin tietojen mukaan on saksalainen ja hänen osoitteensa Saksassa oli Braunscweigin kaupungissa."John Doe kirjoitti:Huomio......kukaan/mikään taho, ei ole "varmistanut", millä ajanjaksolla OV yöpyi Jämsässä ja se antaa tiettyä "pelivaraa" tapahtuneen spekuloinnille. Teemu on tietyllä tavalla "oikeassa", mutta ei näillä nykyisillä tiedoilla. (avauksessa tehty arvio kuolinajasta esim.) No katsotaan mitä jatkossa vielä selviää ja etenkin....mitä julkaistaan.
http://www.jamsanseutu.fi/cs/Satellite/ ... delle.html
Eli vainaja yöpyi Jämsässä 18.-19.2.2007, joten kassin hän on jättänyt rautatieasemalla todennäköisesti samana päivänä kun on lähtenyt majoituspaikasta. Tällöin, 19.2 hän on myös ostanut bussilipun Jämsästä Tampereelle. Mikä on saanut hänet välissä pysähtymään Orivedelle?
Uskon eniten edellä mainitsemaani teoriaan tai johonkin vastaavaan. Nainen oli sekaisin ja sairas.
Tuli mieleen noista spekuloinneista, että joku muu olisi vienyt OV:n metsään. Oriveden Sanomien jutussa "Vainajan henkilöllisyys varmistui" (11.2.2010) sanotiin, että "kaikki viittaa myös siihen, että nainen oli metsässä yksin".
Itsekin uskon siihen, että nainen on mennyt metsään itse ilman ulkopuolista apua. Vaikka tarinan kannalta voisi olla mielenkiintoisempaa, että joku muu olisi asiassa avustanut.
Riippumatta siitä, miten OV on metsään päätynyt ja minkä takia, tämä on ollut erittäin mielenkiintoinen keissi seurata! Toivon silti, että jotain valaisua saisimme OV:n hetkistä ennen metsään joutumista...
Itsekin uskon siihen, että nainen on mennyt metsään itse ilman ulkopuolista apua. Vaikka tarinan kannalta voisi olla mielenkiintoisempaa, että joku muu olisi asiassa avustanut.
Riippumatta siitä, miten OV on metsään päätynyt ja minkä takia, tämä on ollut erittäin mielenkiintoinen keissi seurata! Toivon silti, että jotain valaisua saisimme OV:n hetkistä ennen metsään joutumista...
-
relenox
Terve!rosamarine kirjoitti: Terve relenox! Sun teoria oli erittäin mielenkiintoinen ja aika looginenkin. Otin tuosta vain nämä kaksi kohtaa esiin, mitkä ei mielestäni selity loogisesti, eli alussa mainittu asia, että passi olisi mennyt jonkun muun kassin mukana? Montakos passia vainajalla oli siis mukana? Tosiaankin jonkun muun kassin häviäminen matkalla ei olisi mahdottomuus.
Ja lopussa mainittu passi jälleen, että olisi revennyt vahingossa? Vähän tuntuu kaukaa haetulta.
Muilta osin tosi hyvin kirjoitettu teoria, mikä olisi varmasti jopa mahdollinen tietämättä alkuunkaan naisen aiempia taustoja tai käyttäytymismoodeja.
Ajatelmastani jäi oletus, että OV olisi tullut suomeen halpalento-yhtiön koneella. Kaikkihan tietävät että kilomäärät ovat tarkkoja.. kaikki mahdollinen käsimatkatavaroihin, niin välttyy lisämaksuilta. Laukku jossa oli pikkuhousuja, oli ehkä tästä syystä täynnä ja oli ehkä ollut lennon aikana vielä täyteen sullotumpi. Passi on mahdollisesti alkumatkasta ollut tuossa laukussa ja jos se on jouduttu "väkisin" tunkemaan laukkuun, on siitä joku sivun kulma repeytynyt irti. Suomessa passi on siirretty isompaan matkalaukkuun.
Mielenkiintoinen tapaus johon toivottavasti saamme vielä vastauksia.
Ilmatieteen laitoksen sivujen mukaan Etelä-Suomessa oli pakkasjakso 18.-22.2.2007, vuorokauden keskilämpötilojen laskettua alle -20 asteen. Nyt tiedetään, että nainen on saksalainen, eikä mahdollisesti ollut yhtä tottunut alhaisiin lämpötiloihin kuin suomalaiset.Carina kirjoitti:...
Hylätty kassi löytyi 20.2 ja bussilipussa oli päiväys 19.2, eli seuraavana päivänä löytyi se kassi.
Tätä naisen kantamista paikalle, tavalla tai toisella, on spekuloitu täällä jo useampaan kertaan, poliisi on kuitenkin ilmoittanut ettei tapaukseen liity rikosta ja, että nainen on oleskellut Suomessa yksin.
Ensimmäinen ajatukseni keskilämpötilojen selviämisen jälkeen oli, että nainen olisi pyrkinyt ensisijaisesti olemaan sisätiloissa, ja ulkona ollessaan lähellä rakennuksia. Siksi tuntui oudolta, että hän olisi säähän nähden vaillinaisesti pukeutuneena hakeutunut luontoon, ja siellä paikkaan, joka sillä alueella on mahdollisimman kaukana teistä. Mutta onhan poliisia uskottava. He tuntevat tutkinnan tulokset, eikä ilmeisesti ole tavoitettu ketään, jonka kanssa hän olisi ollut.
Toisaalta, jos nainen on ollut poissa tolaltaan, ja ehkä sairaskin, niin ulkolämpötilalla ei ole ollut niin suurta toimintaa ohjaavaa merkitystä, kuin normaalisti. Ehkä hän vain kahlasi niin pitkälle pois kuin pääsi, tyhjine vatsoineen ja sairauksineen, ja jäi siihen, missä voimat uupuivat.
Onko ensimmäiseseksi löydetystä kassista havaintoja rautatieasemalla jo 19.2.2007? Koska löytyi se väitetty toinen kassi?
Teoriasi on ihan mahdollinen, itseasiassa jo jokunen sivu sitten minäkin ehdotin sitä passin repeämistä, koska minulle on käynyt itselleni niin kahdesti. Toisella kertaa passi oli laukussa, jonka vetoketjun väliin se jäi, juurikin sen takia, että siellä oli liikaa tavaraa ja nyt syksyllä tungin sen liian pieneen takin taskuun josta en meinannut millään saada sitä ehjänä pois.relenox kirjoitti:Terve!rosamarine kirjoitti: Terve relenox! Sun teoria oli erittäin mielenkiintoinen ja aika looginenkin. Otin tuosta vain nämä kaksi kohtaa esiin, mitkä ei mielestäni selity loogisesti, eli alussa mainittu asia, että passi olisi mennyt jonkun muun kassin mukana? Montakos passia vainajalla oli siis mukana? Tosiaankin jonkun muun kassin häviäminen matkalla ei olisi mahdottomuus.
Ajatelmastani jäi oletus, että OV olisi tullut suomeen halpalento-yhtiön koneella. Kaikkihan tietävät että kilomäärät ovat tarkkoja.. kaikki mahdollinen käsimatkatavaroihin, niin välttyy lisämaksuilta. Laukku jossa oli pikkuhousuja, oli ehkä tästä syystä täynnä ja oli ehkä ollut lennon aikana vielä täyteen sullotumpi. Passi on mahdollisesti alkumatkasta ollut tuossa laukussa ja jos se on jouduttu "väkisin" tunkemaan laukkuun, on siitä joku sivun kulma repeytynyt irti. Suomessa passi on siirretty isompaan matkalaukkuun.
Mielenkiintoinen tapaus johon toivottavasti saamme vielä vastauksia.
Tuli vaan mieleeni, että metsätytön saksalainen passi olisi ollut haluttua tavaraa Suomessa oleskeleville/käymässä olleille pakolaisille sun muille...Munch kirjoitti:Relenoxille tuosta laukkuasiasta muistutus. Orivedeltä löydettiin myös kolmas laukku mutta se kerettiin hävittämään ennen kuin tajuttiin että se saattoi kuulua vainajalle, joten ilmeisesti laukku ei sisältänyt arvokasta tai kortteja/papereita. Joten metsätyttö jätti laukkuja ympäriinsä joka ei viittaa ihan normaaliin käyttäytymiseen.
Onkohan varmaa, että esim niitä bussilippuja olisi käytetty koskaan? Luulis bussikuskien muistavan eksoottisen matkustajan.
Muista lähdekritiikki!
Kuinka moni meistä muistaa viikkojen päästä satunnaisesti tapaamansa ihmisen? Nainenhan ei välttämättä ole sanonut kuskille sanaakaan, jolloin tämä ei edes tiedä hänen olleen ulkomaalainen.skoone kirjoitti:Onkohan varmaa, että esim niitä bussilippuja olisi käytetty koskaan? Luulis bussikuskien muistavan eksoottisen matkustajan.
Itse olen nuorempana ollut töissä kaupan kassalla, enkä mä olisi enää keväällä muistanut talvella käynyttä satunnaista ulkomaalaisasiakasta. En, vaikka olisin puhunut hänen kanssaan englantia.
Cassandra kirjoitti:Kuinka moni meistä muistaa viikkojen päästä satunnaisesti tapaamansa ihmisen? Nainenhan ei välttämättä ole sanonut kuskille sanaakaan, jolloin tämä ei edes tiedä hänen olleen ulkomaalainen.skoone kirjoitti:Onkohan varmaa, että esim niitä bussilippuja olisi käytetty koskaan? Luulis bussikuskien muistavan eksoottisen matkustajan.
Itse olen nuorempana ollut töissä kaupan kassalla, enkä mä olisi enää keväällä muistanut talvella käynyttä satunnaista ulkomaalaisasiakasta. En, vaikka olisin puhunut hänen kanssaan englantia.
Olen itsekin pohdiskellut tätä muistamista tämän ja muidenkin katoamistapausten yhteydessä. Oma havaintokykyni ja muistini tämänkaltaisissa asioissa ovat ainakin niin heikkoa tasoa, että itse en varmasti muistaisi naista, vaikka olisin hänet jossain ohimennen tavannutkin! Omalla työpaikallani (asiakaspalvelutyössä) olen monesti joutunut tilanteeseen, jossa on kysytty havaintoja esim. päivää aikaisemmin vierailleesta asiakkaasta (ei minkään rikosepäilyn tms. takia kylläkään...) enkä minä ainakaan ole muistanut esim. asiakkaan vaatetuksesta mitään. Ellei nyt ihan ilkosillaan olisi juoksennellut
Uskon, että nainen on hyvinkin voinut olla tekemisisssä matkansa aikana monien ihmisten kanssa, jotka vain yksinkertaisesti eivät muista häntä, koska ei ole herättänyt käytöksellään/pukeutumisellaan mitään sen kummempaa huomiota. Siis esim. juoksennellut alasti...
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä
gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
Just tuo oli mun pointti. Jos nainen on käyttäytynyt aivan normaalisti, niin hänen kanssaan tekemisissä olleet eivät välttämättä Oriveden vainajasta lukiessaan edes muista, että ovat tavanneet tuntomerkkeihin sopivan naisen sopivaan aikaan. Jos multa kysyttäisiin nyt keitä tapasin 12.12.09, niin en todellakaan osaisi vastata. En edes muista mitä silloin tein 
Ja tosiaan, kassalla istuessa ei asiakkaat jää mieleen. Jos joku olisi tullut kysymään että onko OV:n tuntomerkkeihin sopiva henkilö käynyt mun kassalla, en olisi tiennyt. Ostoksien perusteella olisi saattanut pari päivää muistaa, muttei paria kuukautta.
Tiedän, että on ihmisiä joilla on valtavan hyvä havainnointikyky ja muisti (itsekin näihin kuuluin vielä parikymppisenä), mutta veikkaanpa että suurin osa kuuluu samaan kategoriaan mun kanssa.
Ja tosiaan, kassalla istuessa ei asiakkaat jää mieleen. Jos joku olisi tullut kysymään että onko OV:n tuntomerkkeihin sopiva henkilö käynyt mun kassalla, en olisi tiennyt. Ostoksien perusteella olisi saattanut pari päivää muistaa, muttei paria kuukautta.
Tiedän, että on ihmisiä joilla on valtavan hyvä havainnointikyky ja muisti (itsekin näihin kuuluin vielä parikymppisenä), mutta veikkaanpa että suurin osa kuuluu samaan kategoriaan mun kanssa.
-
EastLondon
- Remington Steele
^Pakko kompata Casandraa.
OT: Kiertelin eilen kirpputoreja sukulaisnaisen kanssa. Tasan 1 kanssa-asiakas jäi minulle mieleen. Hän oli vanha transsumies, joka osti vaaleanpunaiset korolliset saappaat. Ihmisen täytyy käyttäytyä jollain tapaa erikoisesti tai kysyä/puhua jotenkin erikoisesti, jotta täysin tuntematon ihminen jää mieleen. Kukin voi itsekseen päätellä, miksi juuri tuo kirppariasiakas jäi minun mieleeni!
Löysin myös samantapaisen (en mene vannomaan, että juuri samanlaisen) takin kirpparilta kuin OV:llä oli, jonkinlainen keinoturkishässäkkä.
OT: Kiertelin eilen kirpputoreja sukulaisnaisen kanssa. Tasan 1 kanssa-asiakas jäi minulle mieleen. Hän oli vanha transsumies, joka osti vaaleanpunaiset korolliset saappaat. Ihmisen täytyy käyttäytyä jollain tapaa erikoisesti tai kysyä/puhua jotenkin erikoisesti, jotta täysin tuntematon ihminen jää mieleen. Kukin voi itsekseen päätellä, miksi juuri tuo kirppariasiakas jäi minun mieleeni!
Löysin myös samantapaisen (en mene vannomaan, että juuri samanlaisen) takin kirpparilta kuin OV:llä oli, jonkinlainen keinoturkishässäkkä.
"Elämä on..."
Nostan tämän asian uudelleen esiin, kun eräät keskustelijat alkoivat keskustella viestini loppukysymyksen tiimoilta. Siinähän ihmettelin, onko bussilippuja koskaan käytetty, ja ko ylläolevain ihmisten omien kkemuksien mukaan, ei metsätyttöä olisi muistettu, vaikka bussissa olisi kulkenut. Mutta myös päinvastoin, ei olisi muistettu sitäkään, jos ei bussissa koskaan ollutskoone kirjoitti: Tuli vaan mieleeni, että metsätytön saksalainen passi olisi ollut haluttua tavaraa Suomessa oleskeleville/käymässä olleille pakolaisille sun muille...
Muista lähdekritiikki!