Kauhuelokuvaketju

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
esmes-
Javier Pena

Re: Kauhuelokuvaketju

Viesti Kirjoittaja esmes- »

veikkaisin että mitään kauheaa mättöä tuossa paranormal acitivtyssa tuskin on, sitä en siltä odotakkaan, vaan enemmän sellaista piinaavaa tunnelmaa (just kuten blair witchissa, itse näkymät ei ole pelottavia vaan mielikuvat joita oma mielikuvitus pääsee kehittämään ku sille annetaan tarpeeksi tilaa ts. ei selitetä kaikkea).
nyt olis teattereissa myös final destination 4, kolmiulotteisena versiona :twisted: siinä vois olla enempi sitä mättö/roiske puolta. se oli harkinnassa mennä katsomaan kans. onko sitä ehtiny kukaan näkemään?
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Celeste
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Celeste »

esmes- kirjoitti:veikkaisin että mitään kauheaa mättöä tuossa paranormal acitivtyssa tuskin on, sitä en siltä odotakkaan, vaan enemmän sellaista piinaavaa tunnelmaa (just kuten blair witchissa, itse näkymät ei ole pelottavia vaan mielikuvat joita oma mielikuvitus pääsee kehittämään ku sille annetaan tarpeeksi tilaa ts. ei selitetä kaikkea).
nyt olis teattereissa myös final destination 4, kolmiulotteisena versiona :twisted: siinä vois olla enempi sitä mättö/roiske puolta. se oli harkinnassa mennä katsomaan kans. onko sitä ehtiny kukaan näkemään?

Mielestäni blair witch projectia ja tätä ei voi sanoa samanlaiseksi muuten kuin, että kumpikin on kuvattu yhdellä kameralla.

Mutta tuo kun puhut mielikuvista ja mielikuvituksesta toimii varmastikkin herkemmillä ihmisillä tässä leffassa. Tottakai kannattaa elokuva tsekata. Leffoja on moneen lähtöön kuten myös makuja niiden suhteen, mikä tässä onkin tärkeintä. :)
kallooni on pultattu tahto,
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

^Näinpä.Tosin mie uskoisin että tuosta saa eniten irti kun katsoo kotona yksin pimeässä
huoneessa kunnon 5.1:llä ilman mitään häiriötekijöitä.Saattaisi jopa säikäyttää.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Zozor
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Zozor »

Petyin suuresti Paranormal Activityyn, odotin elokuvalta paljon enemmän. Tykkään valtavasti "hienovaraisesta" pelottelusta, enemmän kuin mistäkään verta ja suolenpätkiä -kauhuleffoista, mutta PA oli kertakaikkisen tylsä! :(
lehtori
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja lehtori »

Ihme, ettei kukaan ole vielä maininnut Dario Argenton elokuvia. Jos kerron, että herra on italialainen ja hänen päälajityyppinsä giallo, niin se ei kerro vielä miten. Joten jos kiinnostusta löytyy, niin Dario Argenton elokuvista on tehty onnistunut montaasi YouTubeen, jonka linkki on tässä

Psst! Argenton parhaimmistoa on 1977 valmistunut Suspiria!
Maza
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Maza »

Lapsena nähdyn Disneyn Lumikin paha kuningatar ei lähde ikinä mielestä.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Bell
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Bell »

Itse olen kauhun ja myös suolenpätkien suurkuluttaja. Yllätyin aika paljon kun te muut pidätte Paranormal Activityä tylsänä! Mä olin aivan paskajäykkänä leffateatterissa kaverin kanssa! Tykkäsin ja jälkeenpäin ne jotkin jutut kävivät oikein piinaamaan mun ylivilkkaassa mielikuvituksessa.
Joitakin suosikkejani voisin tähän listat. Kaikki eivät ole toki pelottavia, mutta sellaisia mistä olen pitänyt ja mitkä viihdyttivät!
-Cabin fever
-My little eye
-Ring ja kauna (antakaa anteeksi, pidin alkuperäisversioita tylsempinä kuin jenkkihuttuja, vaikka odotinkin että asia olisi toisin päin)
-The shining
-The others
-El orfanato
-The exorcist
-Låt den rätta komma in (kannattaa lukea se kirja, on puhdasta voittoa!!)
-Misery
-Alienit 1-4
-Nightmare on elm-street 1-7 ja kuola poskella odotan sitä uutta!
-Rosemary's baby
-30 days of night
-Martyrs
-Eden lake
-Sauna
-Pughkeepsie tapes
-The bunker
-Grey zone
jne jne jne
Ja olisihan noita vaikka millä mitalla kun vaan luettelisi! Mulla toimii pelottavana toisena päivänä toinen ja toisena toinen juttu. Kaikki valvomiset ja mielentilat yms vaikuttavat siihen kuinka pahasti leffa käy riivaamaan pään sisustaa. Jos on sellanen "ihan sama" fiilis, en käy edes jännäriä katsomaan. Mielentilan pitää olla oikea kauhuntunteiden maksimointiin!
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Bell kirjoitti:Itse olen kauhun ja myös suolenpätkien suurkuluttaja. Yllätyin aika paljon kun te muut pidätte Paranormal Activityä tylsänä! Mä olin aivan paskajäykkänä leffateatterissa kaverin kanssa!
Se riippuu ihan siitäkin, millä mielellä lähtee leffaa katsomaan. Olen onnistunut pilaamaan liian monia elokuvia sillä, että asenne on ollut liian tosikko elokuvien katsomiseen ;) Joissain leffoissa vaan kannattaa heittäytyä ja sen lupasin itselleni mm. Paranormal Activityä katsoessa ja se toimi, siis elokuva ja fiilis. Sai siellä joku jonkinlaisen paniikkikohtauksenkin, tyttö parka. Myös ympäristö, missä elokuvaa katsoo, vaikuttaa paljon siihen lopputulokseen. Eikä tuo P.A toimi mistään 20" ruudulta katsottuna kotona päivänvalossa, niinkuin moni sitä haukkuneet ovatkin tehneet.
Nanika ga tooku matteiru to
Bell
Vähänniinkuharrastaja

Joo, olen kyllä ihan samaa mieltä siitä, että puitteet on oltava kunnossa leffan katsomiseen. Ei mulle tulis mieleen kuumana kesäpäivänä käydä katsomaan jotakin kauhuelokuvaa. Ei siinä ole se fiilis silloin mukana! Paitsi kaveri huutaa ja kiljuu kyllä silloinkin. Hänen mielestään uusein indiana jones oli liian pelottava ja luokitteli sen kauhuelokuvaksi :D
Clyde
Axel Foley

The Hatchet
Kirjoitan nyt sen tänne kauhuelokuviin, vaikka menis kyllä jo jostain huumorileffasta. Taisi olla jonkinsortin Ö-luokan leffa, jonka idea on ilmeisesti keksitty railakkaan baari-illan ja kebabkatkarapupitsan jälkeen. Leffan tapahtumat sijoittuvat öiselle suolle jota vartioi jonkinsortin kertaalleen kuollut mörrimöykky. Jos olet nähnyt Jason Xn ja Texas Chainsaw massacresin, lisää siihen pienempi budjetti ja jo yliampuva splätteri, on leffa jo nähty.
Mun mielestä tällaisissa leffoissa pitäisi olla kannessa varoitus. Viihdyttävä joiltain osin, mutta yliampuvaa splätteriä, ärsyttävää henkiinheräämistä, typeriä amerikkalaisia ääliöblondeineen ja loppukohtaukseen olisi toki voinut kehitellä jotain muutakin.
:roll:
PinkCatz
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja PinkCatz »

Bell kirjoitti:Joo, olen kyllä ihan samaa mieltä siitä, että puitteet on oltava kunnossa leffan katsomiseen. Ei mulle tulis mieleen kuumana kesäpäivänä käydä katsomaan jotakin kauhuelokuvaa. Ei siinä ole se fiilis silloin mukana! Paitsi kaveri huutaa ja kiljuu kyllä silloinkin. Hänen mielestään uusein indiana jones oli liian pelottava ja luokitteli sen kauhuelokuvaksi :D
Olen kait sen verran kova kauhunarkkis (elokuvanarkkis yleensäkin), että jos on vaan oma sohva niin kyllä vaan kauhuleffa uppoaa ihan keskellä kesäpäivää kovalla kesähelteelläkin... :lol:
"Tits are for fucking, not for breastfeeding" -Rose West-
Clyde
Axel Foley

Tervetuloa takaisin Pinkki ;)

Laitetaans tämä mielenkiintoinen uutinen tänne, kun kerran kauhuelokuviin liittyy.
IL kirjoitti:Ohjaaja lupaa: Jättipalkkio sille, joka katsoo kauhuelokuvani pelkäämättä!
Tiistai 23.2.2010
Intialainen elokuvaohjaaja heitti rahakkaan haasteen kaikille kauhuelokuvien ystäville.
Kauhuun erikoistunut Bollywood-ohjaaja Ram Gopal Varma on niin varma uuden Phoonk 2 -elokuvansa pelottavuudesta, että on luvannut 500 000 rupian, eli reilun 7000 euron palkkion sille, joka pystyy katsomaan trillerin läpi pelkoa tuntematta.
Varman mukaan kuka tahansa voi ottaa haasteen vastaan ja kokeilla hermojensa teräksisyyttä. Kokelaat istutetaan yksinään elokuvateatteriin ja elokuvan aiheuttamia reaktioita mitataan kiinnittämällä heihin sydämen sykettä monitoroiva laite. Videokamera varmistaa, että kilpailija seuraa elokuvaa koko sen keston ajan, eikä esimerkiksi sulje välillä silmiään.
Mumbailainen yleisö voi seurata kilpailijoiden pärjäämistä reaaliajassa elokuvateatterin ulkopuolella olevista näytöistä.
Kyseinen raina on jatkoa ohjaajan aiemmalle yliluonnolliseen kauhuun perustuvalle elokuvalle, jota aikoinaan mainostettiin samanlaisella kampanjalla. Silloinen kilpailu kuitenkin mitätöitiin epäreiluksi väitetyn valintamenettelyn takia.
Varma väittää, että viimekertainen voittaja pakeni elokuvateatterista 30 minuutin kuluttua filmin alkamisesta. Toimittajien mukaan eräs bangalorelainen fani kuitenkin katsoi elokuvan alusta loppuun. Hänellä tosin kerrotaan olleen sekä lääkäri että joukko turvamiehiä puhelinsoiton päässä.
Täytyy sanoa, että olispa mukavaa nähdä toi leffa :twisted: Sai siitä palkkiota tai ei, niin mielenkiinto heräsi.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Clyde kirjoitti:Täytyy sanoa, että olispa mukavaa nähdä toi leffa :twisted: Sai siitä palkkiota tai ei, niin mielenkiinto heräsi.
Mainostus toimii :D
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
PinkCatz
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja PinkCatz »

Clyde kirjoitti:Tervetuloa takaisin Pinkki ;)
Thanx Clyde.. 8)
Clyde kirjoitti: Täytyy sanoa, että olispa mukavaa nähdä toi leffa :twisted: Sai siitä palkkiota tai ei, niin mielenkiinto heräsi.
Kieltämättä kyllä kiinnostus heräsi täälläkin... :D

Tuli tuossa mieleen elokuva Five Across The Eyes.
Tämä leffa varmasti jakaa mielipiteitä... Mutta on jäänyt minun mieleeni loppujen lopuksi varsin kiinnostavana tapauksena.
Muistaaksen alku oli kyllä tylsähkö, mutta kun leffa pääsi vauhtiin niin oli varsin viihdyttävä.
Itse juuri pidän tällaisista yhden "levottoman" kameran kuvauksista ja tässä oli muistaaksen kuvattu myös "night modella". Luo omaa ahdistavaa tunnelmaansa...

http://www.youtube.com/watch?v=reDZgf5auXA
"Tits are for fucking, not for breastfeeding" -Rose West-
Bell
Vähänniinkuharrastaja

PinkCatz kirjoitti:

Tuli tuossa mieleen elokuva Five Across The Eyes.
Tämä leffa varmasti jakaa mielipiteitä... Mutta on jäänyt minun mieleeni loppujen lopuksi varsin kiinnostavana tapauksena.
Muistaaksen alku oli kyllä tylsähkö, mutta kun leffa pääsi vauhtiin niin oli varsin viihdyttävä.
Itse juuri pidän tällaisista yhden "levottoman" kameran kuvauksista ja tässä oli muistaaksen kuvattu myös "night modella". Luo omaa ahdistavaa tunnelmaansa...

http://www.youtube.com/watch?v=reDZgf5auXA
Katselin sitten tuota elokuvaa kun ajattelin että olisi ok, kauhua kun rakastan. Kymmenen minuutin jälkeen menin jo tupakalle kun meni hermo luokattoman paskaan näyttelemiseen. Toiset kymmenen minuuttia kun katsoin, oli jo pakko sulkea. Rajansa luokattomuudellakin :D
Toinen yhtä säälittävä elokuvanräpellys oli suomalais-jenkkiläinen Skeleton crew. HUOH...
Vastaa Viestiin