Veli-Matti Ulvinen surmasi naisen Oulussa 16.6.1988
-
Talontytär
- Remington Steele
Re: Oulu / Ulvinen ajoitus noin 1980-1990
Maybrick lähdet väärille teille kysymykseni kanssa.
Minä kysyin: Eikö lestadiolaisuudessa ole käskyä Älä tapa?
Eikä kysymykseni koske kummankaan vakaumusta. Eikä minun.
Maybrick, jos joutuisit itse samaan tilanteeseen. Sovittaisit sen yhteiskunnan lakien mukaan jne. Pystyisikö myös äitisi ja isäsi hyväksymään yhteiskunnan normien mukaisen sovituksen, myös kun et olisi läsnä, yön pimeinä tunteina jne?
Minä kysyin: Eikö lestadiolaisuudessa ole käskyä Älä tapa?
Eikä kysymykseni koske kummankaan vakaumusta. Eikä minun.
Maybrick, jos joutuisit itse samaan tilanteeseen. Sovittaisit sen yhteiskunnan lakien mukaan jne. Pystyisikö myös äitisi ja isäsi hyväksymään yhteiskunnan normien mukaisen sovituksen, myös kun et olisi läsnä, yön pimeinä tunteina jne?
Optimum et pessimum in homine est lingua.
Re: Oulu / Ulvinen ajoitus noin 1980-1990
Talontytär:

En tiedä, miten lestadiolaisuus mielestäsi liittyy tämän tapauksen kierteisiin. Kristinuskossa on ym.käsky, kuten hyvin tiedämme. Tiedämme myös, kuinka yleisesti tätä käskyä noudatetaan ns.kristittyjen maailmassa. Luulen, että ajaudumme nyt liian kauas puheena olevasta tapauksesta. Toivoisin suorempaa puhetta, jos on jotain sanottavaa. En oikein pääse tällaisesta oudosti viittailevasta puheesta jyvälle.Minä kysyin: Eikö lestadiolaisuudessa ole käskyä Älä tapa?
En tiedä, pystyisivätkö mahdolliset vanhempani hyväksymään yht.kunnan normien mukaisen sovituksen. En tunne heitä riittäävän hyvin, jotta voisin sanoa mitään varmaa. Ihmettelen, miksi esität kysymyksesi, mikä siinä on takana.Maybrick, jos joutuisit itse samaan tilanteeseen. Sovittaisit sen yhteiskunnan lakien mukaan jne. Pystyisikö myös äitisi ja isäsi hyväksymään yhteiskunnan normien mukaisen sovituksen, myös kun et olisi läsnä, yön pimeinä tunteina jne?
Nothing is quite what it seems
-
Still love
- Jane Marple
Re: Veli-Matti Ulvinen surmasi naisen Oulussa 16.6.1988
Tekijän kuva puuttuu. Korjataan tilanne näyttämällä, mille mies näytti surman tekohetkillä:
Otoksessa komeilee surmatyöstä syytetty Ulvinen. Ulvisen kaulassa todettiin (havaittavissa kuvassa) rutkasti jälkiä, jotka olivat saaneet syntynsä puremisesta ja raapimisesta.
Luin pitkän jutun tästä Alibista ja omasta mielestäni erittäin raaka ja pitkäkestoinen surma kyseessä. Kuvia oli mm. Ulvisen kädestä, jossa oli näkyviä jälkiä -peräisin uhrin hakkaamisesta.
Alla ja yllä olevan lähde: Alibi-lehti no: 10/1988.
Alempi kuva 1. : Oikeaan kylkeen isketty lyönti läpäisi maksan ja päätyi keuhkoon.
Alempi kuva 2. (alaosassa oleva): tässä lyönti oli suunnattu viistosti ylävasemmalle rankaan ja ylettyi palleaan saakka.
Otoksessa komeilee surmatyöstä syytetty Ulvinen. Ulvisen kaulassa todettiin (havaittavissa kuvassa) rutkasti jälkiä, jotka olivat saaneet syntynsä puremisesta ja raapimisesta.
Luin pitkän jutun tästä Alibista ja omasta mielestäni erittäin raaka ja pitkäkestoinen surma kyseessä. Kuvia oli mm. Ulvisen kädestä, jossa oli näkyviä jälkiä -peräisin uhrin hakkaamisesta.
Alla ja yllä olevan lähde: Alibi-lehti no: 10/1988.
Alempi kuva 1. : Oikeaan kylkeen isketty lyönti läpäisi maksan ja päätyi keuhkoon.
Alempi kuva 2. (alaosassa oleva): tässä lyönti oli suunnattu viistosti ylävasemmalle rankaan ja ylettyi palleaan saakka.
-
kakkosurpo
- Frank Columbo
Re:
Nyt jollakin unohtunut yksi pieni juttu. Tämä "tohtori" on rikollinen ihan lainkin silmissä siihen asti kun täyttää 90 vuotta, vaikka kuinka on lukenut tohtoriksi.Doctor Lecter kirjoitti: Ma Tammi 28, 2008 5:59 am Hyvin mielenkiintoinen tapaus, johon on vaikea olla ottamatta kantaa. Ulvisesta on paljon tietoa netissä, mm. http://yle.fi/punainenlanka/juttu.php?tunnus=104
Ulvinen ei tosiaan siinä mielessä ole rikollinen kuin sana ymmärretään. Tuomionsa on suorittanut ja sen jälkeen pysynyt kaidalla polulla suorittaen jopa tohtorin tutkinnon (hatunnosto).
Tuomion jälkeen _pitäisi_ olla samalla viivalla "muiden" kanssa, mutta yleisen elämänkokemuksen perusteella (kerran syyllinen = aina syyllinen) hänet(kin) suuri yleisö luokittelee rikolliseksitietämättä tuomion syitä (hätävarjelu, mahdollinen itsepuolustus, mutta tuomio tuli taposta _ei_ hätävarjelusta). Tuomion jälkeinen elämä ja saavutukset ovat Ulvisella aivan toista luokkaa kuin esim. Harjavallan polttomurhaan syyllistyneellä (lue: henkirikokset osiosta) henkilöllä, jota voidaa syystä kutsua rikolliseksi.
Rikosrekisteri kohdallaan poistuu vasta silloin. Eli rikollinen, rikollinen, rikollinen, rikollinen.
Tyypillinen henkirikos, viinaa, ja en muista mittään mistään, ja jos muistaisinkin niin oon syytön. Ja ihan varmasti se nainen yritti miua raiskata, ja itsepuolustukseksi tapoin sen, jos tapoin. Oonhan minä nyt niin komea mies että kaikki naiset kuolaa perään. Mun ketään tartte raiskata, eilenkin sain vierasta, kun vetäisin vasempaan handuun, normaalin oikean sijaan.
Vaikka jätkä on ollut jo tuolloin sellainen kynäniska luuserin näköinen että pitää ihmetellä miten se on saanut veitsellä naisen hengiltä.
Jotkut ne vaan menee vipuun aina uudestaan ja uudestaan.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.