16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa
Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa
Toivottavasti poliisi selvittävät, että missä alueilla katoamisyönä on aurauskalusto tehnyt töitä.
Luulen kyllä, että ovat selvittäneet.cyklon kirjoitti:Toivottavasti poliisi selvittävät, että missä alueilla katoamisyönä on aurauskalusto tehnyt töitä.
En jaksa uskoa tuohon auraushommaan. Pojan olisi pitänyt tyyliin sammua lumikasaan. Olen ymmärtänyt, että Kasimir ei olisi ollut ns. lärvät tilassa.
Yleensä tällä kadulla(bilepaikka ja ympäristö) on myös autoja parkissa katujen reunoilla. Kasimirin olisi pitänyt kävellä ajotiellä että olisi joutunut auran töytäisemäksi...
Lisäksi tällä palstalla on kirjoitettu kuinka levotonta kys. alue on. Alue ei ole levotonta. Aikoinaan paljon kiersin koiran kanssa kys. aluetta, hyvä kun joku tuli edes joskus vastaan. Olen lisäksi asunut noin 200 m päässä katoamispaikasta. Koskaan ei ole mitään tarvinnut pelätä.
Jääräpäänä väitän yhä edelleen, että lähipiiristä löytyy tekijä jos henkirikos on kyseessä.
Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.
En myöskään pidä tota aluetta mitenkään erityisen levottomana. Aurajuttua kun oon miettiny, niin mun mielestä olis lähinnä kaks mahdollisuutta: 1) joku isompi valaisematon tie, jossa aura olis voinu osua reunassa kulkevaan poikaan kovalla vauhdilla ja nakata kauemmas hankeen, tai 2) poika olis istunu/odottanu kyytiä jossain penkassa ja aura olis kolauttanu pojan tajuttomaksi ja siirtänyt johonkin lumikasaan. Kova tuuli olis voinu estää kuulemasta auran ääntä. Jälkimmäinen olis voinu tapahtua keskusta-alueellakin. Hm... sanoikos muuten joku, että katuvalot oli poissa päältä kyseisenä yönä? Koko Vaasan alueella vai missäpäin?
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Mitään uutta ''länsi-rintamalla''?
Vanhemmilla täytyy olla hirveää. Ja kavereilla, Ja sukulaisilla.
Vanhemmilla täytyy olla hirveää. Ja kavereilla, Ja sukulaisilla.
Nuotio & Äreät Tiput
Piti ihan itsekin tehdä tänne tunnus kun täällä on niin paljon mielenkiintoista juttua. Asiasta toiseen. Mun mielestä olis voinut tää tapaus mennä niin että K lähti pariskunnan kanssa bileistä kun ilmeisesti jonkunlaista kränää oli. K olis sitten jäänyt odottamaan Asemakadulle kyytiä, pariskunta olis jatkanut matkaa. Sitten esim. joku bileissä olleista olis seurannut K:ta ja suutuspäissään yrittänyt hakata mutta K olis lähtenyt karkuun ja sitten se olis voinut juuri mennä sinne uimahallille. Kyyti olis saapunut ja tää suutuspäissään oleva jätkä ois jäänyt vaikka selvittelemään päätään Asemakadulle, sitten se jätkä ja kuski ois tuntenut toisensa ja lähtenyt etsimään K:ta. Sitten he olis löytäneet sen moottoritieltä kävelemästä ja he ois ottaneet K:n kyytiin. Sitten ne olis esim. menny jonnekkin missä olis metsää. Suutuspäissään oleva jätkä ois lyönyt pahasti K:ta ja sitten kuski, sekä se jätkä olis piilottanut ruumiin. Tuohonkin sais jollain tavalla selvyyden, EHKÄ, jos poliisit ottais tutkintaan kuskin auton. Se vielä, että jos todella on kyseessä henkirikos, ruumista on ollut aikaa piilottaa koko yö ja vielä pidemmänkin aikaa koska kukaan ei tiedä missä autossa se K ois ollut. Tulihan semmoinenki juttu että K ei ois ollut asemakadulla mutta moni taas jauhaa sitä että kyllä se K oli siellä asemakadulla. Ja sitten joku jauhaa täälä myös sitä että riita tuli tytöstä ja joku vei sen ruumiin tosi kauas. Tässä on kyllä todella outoa se että jos se K olis tosiaan kävellyt uimahallille, kukaan ei nähnyt sitä. Ja mikä se tässä oudointa onkin että akku on just päässyt sammumaan samoihin aikoihin kun K katos.
Edellisen kirjoittajan jutut ovat vähän liian kaukaa haettuja.
Henkirikoksesta lienee tässä jutussa kyse. Ei ruumista minnekään metsään ole tarvinnut piilottaa. Vaasassa on monen sillan alla sulapaikkoja ja niissä kohdissa kovat merivirrat. Sinne kun jotain pudottaa, häviää jään alle hetkessä.
Jos/kun jollakulla/joillakuilla on jotain tunnollaan, eikö helpottaisi jos tulisi esiin ja kertoisi mitä tietää.
Kuski/kuskit eivät voi olla Kassun kanssa samanikäisiä, vaan heidän täytyy olla vähintään kaksi vuotta vanhempia omistaakseen ajokortin. Miten tarkasti häntä/heitä on jututettu?! Onko ollenkaan totta että Kassu ei olisi ollut odottamassa kun hän/he ovat tulleet hakemaan. Entä jos asia on kuitenkin niin että Kassu oli odottamassa ja hänet on otettu kyytiin ja sitten on tapahtunut jotain?!
Henkirikoksesta lienee tässä jutussa kyse. Ei ruumista minnekään metsään ole tarvinnut piilottaa. Vaasassa on monen sillan alla sulapaikkoja ja niissä kohdissa kovat merivirrat. Sinne kun jotain pudottaa, häviää jään alle hetkessä.
Jos/kun jollakulla/joillakuilla on jotain tunnollaan, eikö helpottaisi jos tulisi esiin ja kertoisi mitä tietää.
Kuski/kuskit eivät voi olla Kassun kanssa samanikäisiä, vaan heidän täytyy olla vähintään kaksi vuotta vanhempia omistaakseen ajokortin. Miten tarkasti häntä/heitä on jututettu?! Onko ollenkaan totta että Kassu ei olisi ollut odottamassa kun hän/he ovat tulleet hakemaan. Entä jos asia on kuitenkin niin että Kassu oli odottamassa ja hänet on otettu kyytiin ja sitten on tapahtunut jotain?!
^Käsitykseni mukaan akku on loppunut jo aiemmin illan aikana. Huonoa säkää. Sekin.
Mutta ei ole varsinaisesti juuri katoamisen aikaan loppunut.
Poliisilla ei ole mitään uutta tiedotettavaa ollut nyt pariin päivään.
Toivotaan, että sielä rattaat pyörii kuitenkin!
Mutta ei ole varsinaisesti juuri katoamisen aikaan loppunut.
Poliisilla ei ole mitään uutta tiedotettavaa ollut nyt pariin päivään.
Toivotaan, että sielä rattaat pyörii kuitenkin!
Mä oon saanut semmosen käsityksen ettei poliisi oo silleen kunnolla jututtanu niitä. Joku taas sanoi jossain että poliisi ois vähän kovistellut kuulusteluissa. Hmm niimpä, jos se K tosiaan onkin mennyt kyytiin. Jos se kuski ois syyllinen, saattais auttaa auton tutkiminen jos sieltä löytyis verta tai jotain muuta. Ja nyt ku ne vaan ettii jostain metiköstä niin eihän ne sillä mitään saa aikaseks jos K on aivan jossain muualla. Tai jos se nyt olis esim. sielä vedessä. Ja vedestä sitä ei kyllä ihan heti löydä.sepik kirjoitti:Edellisen kirjoittajan jutut ovat vähän liian kaukaa haettuja.
-
Kuunsirppi
- Lauri Hanhivaara
Jotkut vaasalaisnuoret ovat aina pitäneet ja pitävät edelleen laihialaisnuoria riidanhaastajina ainakin silloin kun juodaan. En nyt puhu Kasimiristä enkä hänen kavereistaan, mutta tällainen maine laihialaisnuorilla on osittain Vaasassa. Ajettelin vain, että olisiko tässä jokin johtolanka. Jossain vaiheessa joillekkin on tullut riitaa ja sen jälkeen on tapahtunut jotain.
-
candyman
Mä uskon kans eniten siihen, että Kassu on lähtenyt jonnekin tuttuun paikkaan, mutta väsynyt pakkasessa, viimassa ja alkoholin vaikutuksesta. Jäänyt huilaamaan jonnekin suojaan eikä herännyt enää koskaan. Voi olla, että odottelee siellä kevättä ennenkuin löytyy tai sitten traktori lastannut kuorma-auton lavelle ja kulkeutunut lumikaatopaikalle. Joku aikaisemmin kyseli onko lumikaatopaikkaa tutkittu. No jos sinne ajeteen lunta päivittäin noin 100 kuormaa ja yhteen kuormaan mahtuu n. 15-20 m3 lunta, niin on siinä etsiminen. Jotenkin mulla on sellainen kutina, että Hietalahdesta tai Klemettilästä ruumis löytyy keväällä. Kaupungissa oli kyllä sinä yönä sähkökatkos illalla/yöllä, koska muistan kun minulle soitettiin ja kysyttiin palaako lamput meidän kadulla. Ei palanut.
Onko Hietalahdessa tai Klemettilässä epämääräistä porukkaa kun arvelet sen löytyvän sieltä keväällä? Lumenkaatopaikalla on kyllä niin paljon lunta joten en ihmettele vaikka ois vahingossa sinne joutunut.
Tätä myös minä epäilin tuolla ensimmäisissä viesteissäni. Asia on näin ollut jo mun nuoruudessa.Kuunsirppi kirjoitti:Jotkut vaasalaisnuoret ovat aina pitäneet ja pitävät edelleen laihialaisnuoria riidanhaastajina ainakin silloin kun juodaan. En nyt puhu Kasimiristä enkä hänen kavereistaan, mutta tällainen maine laihialaisnuorilla on osittain Vaasassa. Ajettelin vain, että olisiko tässä jokin johtolanka. Jossain vaiheessa joillekkin on tullut riitaa ja sen jälkeen on tapahtunut jotain.
Olisko joku niin tyhmä, että alkaisi kuljettaa ruumista esim. Vaskiluodon sillalle,jossa ratsioita(puhallutusta) voi olla myös yöllä... Tuskin.Summer kirjoitti:sepik kirjoitti:Edellisen kirjoittajan jutut ovat vähän liian kaukaa haettuja.
Toki on mahdollista, mutta sitten on kylä järjen mukaan eri suunta kysymyksessä.
Kuinka Kyrönjoki? Eikö ainakin Merikaarron suunnassa luulisi olevan sulia paikkoja???
Miksi Poliisit eivät kuulustele/kovistele? Taas palataan aikaisemmin kirjoittamaani; Poliisit tietää jotain, mitä eivät anna julkisuuteen. Siksi ei kovistella.
Vois olla parempi antaa juttu KRP:lle. Ei näytä Vaasan Poliisin toiminta nyt oikein lupaavalta.
Koirat kyllä haistaa kuolleen aika kaukaakin. Eli jos lumikasassa tms. on.
Oma piskini kaivoi kepin todella syvästä Lumikasasta. Keppi on jäänyt sinne,kun ei ollut lunta. Haistelu ja kaivelu alkoi . Ja nämä ei ole poliisikoiria.
On tämä kyllä outo juttu. Sais selvitä, jo omaisten takia
Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.
Toivottavasti ne lumet sieltä lumenkaatopaikalta sulaa jossain vaiheessa ennen ensi talvea, uutisten mukaan Helsingissä kesä ei välttämättä riitä niitä sulattamaan.
Olen seurannut keskustelua katoamisesta asti, mutta nyt alkaa toivo jo hiipumaan edes löytämisen suhteen. Ei ole mitään uutta tullut pitkään aikaan.
Olen seurannut keskustelua katoamisesta asti, mutta nyt alkaa toivo jo hiipumaan edes löytämisen suhteen. Ei ole mitään uutta tullut pitkään aikaan.
Eye for an eye, tooth for a tooth.
Olin aika pöyristynyt tuosta uutisesta sen kuullessani! Onko tätä lunta todella niin paljon!MrsLemon kirjoitti:Toivottavasti ne lumet sieltä lumenkaatopaikalta sulaa jossain vaiheessa ennen ensi talvea, uutisten mukaan Helsingissä kesä ei välttämättä riitä niitä sulattamaan.
No, toivotaan että nuo Vaasan lumenkaatopaikat ovat vähä lumisempia kuin tuo uutisessa mainuttu Helsingin paikka.
Vaikkakaan en kyllä jotenkin usko Kassun löytyvän sieltä. En ole ajanut koskaan lumikoneita, joten en tietty tiedä mitään siitä hommasta, mutta tuntuu vaan melko oudolta jos tummiin pukeutunutta suht isokokoista (pitkää) ihmistä voi kuljettaa mukana huomaamatta! Tai lähinnä saada siihen kauhaan huomaamatta. Tai siinä vaiheessa kun lumi kipataan jättöpaikalle, eikö sitä tippuvaa lastia näe kuski lainkaan, vaikka peileistä.. En tiedä.
Kyllä on kuski ottanut siinä pienen riskin jos on heittänyt jonnekkin vesistöön missä on sulaa kohtaa koska joku olis voinut nähdä. Mulla vaan tulee ehkä enemmän metsä mieleen kun siellä ei kukaan nää. Ja joku muuten jossain sano että bileissä olleita on kuulusteltu kovin ottein. En sitten tiedä onko yhtään tiedon murusta tippunut kun poliisi on ollut kovin vaitonainen vaikka eihän ne asiat meille kuulukkaan.