16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Alice Cullen
Roger Murtaugh

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Hyvä että löytyi nyt, eikä vasta lumien lähtiessä.
Lopputulos oli kuitenkin valitettavasti melko oletettavissa.
Jos nuoret oppisivat pitämään toisistaan huolta, eikä tulisi lisää varoittavia esimerkkejä.
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Siis niin raivona ja surullisena lukenut, kun uutinen Kassun löytymisestä tuli. Itse, että ystäväni Vaasasta olimme soittaneet vinkin myös tuolta alueelta poliisille ja nyt jos väittävät tapahtumaa, vaan humalaisen nuoren sammumiseksi niin johan on. Uudestaan se bile porukka sinne kuulusteluihin kun täälläkin vihjattu jo moneen otteeseen, ettei uskota sammumiseen hankeen ja itse asiassa muutama viitannut ihan lähellekkin sitä ,mitä me olemme arvanneet ja soittaneetkin poliisille(siis me). Raivostuttaa todella tuo hitaus kenen tahansa kadonneen etsintöihin (ellei ole 3kk vanha vauva, sorry) ja se jos vanhemmat sanovat, ettei kuulu luonteeseen "vaan kadota" vaasan poliisi saa kyllä minulta sellasen määrän miinuspojoja että ei mitään rajaa. Ei katsottu Vapepan, armeijan tai minkään muunkaan seuran liittymistä tarpeelliseksi, junan ikkunasta kun tiiraa matkaa Vaasata laihialle niin siinä melkein koko etsintä, jos ei oteta mukaan kavereiden etsintää. Luotetaan taloyhtiöiden tai talojen omistajien tarkastuksiin, eikä tarvitse itse tehdä mitään kun kerran on kehotus annettu. Siellä Sundomin sahallakaan ei kukaan ole käynyt etsimässä. Koirat (2) otetaan etsintöihin la-su ja ei mistään läheltä edes etsitty. Jos poliisi vastakin aikoo luottaa "koululaisten" etsintäpartioihin, niin mitäs niillä poliiseilla sitten on virkaa, muuta kuin, tarkistavat sen munkin tuoreuden? Olen niin pettynyt, vaikka en uskonutkaan Kassun elossa löytyvän, mutta kun olisi voinut Vaasan poliisi edes näytellä olevansa tosissaan. Puhelu poliisiin- Tässä puhuu se ja se.. olisin kertonut yhdestä vihjeestä, joka on saatu bilepaikalta olleelta nuorelta ja sitten se vihje....Poliisi (nainen)- Noo näitä vihjeitä nyt tulee ja emme pysty jo resulssejen takia ja muutenkin kaikkia tarkistamaan..(puhuu välillä toisaalle ja nauraa) mutta kiitos soitosta. Yritän vielä sanoa uudelleen, mutta puhelu on loppu, eli katkaistu. Siinäpä se!
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Celeste
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Celeste »

v-a-45 kirjoitti:Puhelu poliisiin- Tässä puhuu se ja se.. olisin kertonut yhdestä vihjeestä, joka on saatu bilepaikalta olleelta nuorelta ja sitten se vihje....Poliisi (nainen)- Noo näitä vihjeitä nyt tulee ja emme pysty jo resulssejen takia ja muutenkin kaikkia tarkistamaan..(puhuu välillä toisaalle ja nauraa) mutta kiitos soitosta. Yritän vielä sanoa uudelleen, mutta puhelu on loppu, eli katkaistu. Siinäpä se!

Ei voi muuta sanoa kuin just näin. :evil:

Miksi pyytää niitä vihjeitä, jos asenne ja suhtautuminen on heiltä tuota luokkaa. Itselleni on sattunut vähän samantyyppinen, ei tämän jutun, eikä vaasan poliisin kanssa, mutta sen jälkeen ajattelin, että vaikka mun silmien eessä joku jotain tekee, niin en soita, en ilmota. Tosi raivostuttavaa tuollanen.

Sorry OT.
kallooni on pultattu tahto,
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
sepik
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja sepik »

Minä en myöskään usko että juttu on niin yksinkertainen että Kassu vain on itse sinne paikalle kävellyt ja sammunut hankeen, parhaimmassa tapauksessa kaivautunut lumeen.
Ei, ei, kyllä tässä jotain muutakin on!!
Miksi häntä ei etsinnöissä tuolta paikalta löytynyt?? Tässä on niin pitkä aika kulunut tapahtuneesta ja lumihangessa on varmasti lapsiakin liikkunut ja leikkinyt tällä välillä. Olisihan poika tullut esiin jo aiemmin. Entäs sitten se kukkaro, miksi sitä ei ole aiemmin löytynyt. Pahimmassa visiossa voisi kuvitella että Kassu on vasta äskettäin tuotu sinne ja kukkaro laitettu maahan että se löytyisi ensimmäisenä, niinkuin kävikin.
Vauvan hautaamisjutusta Varkaudessa on saattanut tulla idea, kuka tietää.
Oli kuin oli, ei varmasti ole ihan selvä tämä juttu!
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

sepki, juttelin yhden ihmisen kanssa, jolta aiemminkin näitä huhuja ja muita kysellyt. Kyseinen henkilö siis ollut tekemisissä mm. Kasimirin kavereiden vanhempien kanssa. Mutta asiaan; hänkin sanoi tässä illalla, että Kasimiria etsineet kaverit ovat nyt miettineet tuota, että joku olisi tuonut pojan sinne jälkikäteen. Minun mielestäni kyse on siinä vain siitä, että nyt kun Kasimir on löytynyt ja ehkä pystytään huomaamaan, että hän onkin ollut tuhannen tuitereissa, säikähti kaverit heitteillejättöä. Nyt siis täytyy keksiä jotain muuta, ettei se enää näyttäisikään heitteille jätöltä?
Ei tässä auta, kuin odotella uusia tiedotteita.
Nanika ga tooku matteiru to
Summer
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Summer »

sepik kirjoitti:Minä en myöskään usko että juttu on niin yksinkertainen että Kassu vain on itse sinne paikalle kävellyt ja sammunut hankeen, parhaimmassa tapauksessa kaivautunut lumeen.
Miksi häntä ei etsinnöissä tuolta paikalta löytynyt?? Tässä on niin pitkä aika kulunut tapahtuneesta ja lumihangessa on varmasti lapsiakin liikkunut ja leikkinyt tällä välillä. Olisihan poika tullut esiin jo aiemmin. Entäs sitten se kukkaro, miksi sitä ei ole aiemmin löytynyt. Pahimmassa visiossa voisi kuvitella että Kassu on vasta äskettäin tuotu sinne ja kukkaro laitettu maahan että se löytyisi ensimmäisenä, niinkuin kävikin.
Hyvä havainto. Musta tuntuu että jos nyt esim. näin ois päässyt käymään niin ruumis on ehkä ensin laitettu jonnekkin tosi syrjäiseen metsään. Sitten vaikka joku on kiristänyt sitä joka piilotti ruumiin että jos et nyt piilota sitä semmoiselle paikalle mistä sen voisi löytää niin mä paljastan sut poliisille. Jokuhan puhui että joku mustis ois vienyt kauas Kassun ruumiin ja että se joku myös tietää kuka sen vei. Mitä jos tää on pelästynyt sitä niin paljon että halus laittaa Kassun semmoiselle paikalle että se löytyy.
sepik
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja sepik »

Summer, jotenkin näin minäkin olen asian ajatellut!
Melkein keskellä kaunpunkia lumihangessa kaksi viikkoa kenenkään havaitsematta! Ja vielä kukkaro maassa taloyhtiön pihassa. Jos ei ole kyseessä sokeain talo, jonkun olisi täytynyt huomata se aikaisemmin. Ei voi mitenkään olla mahdollista!
Vaikka viime yönä on voitu vainaja kuljettaa paikalle josta arvattiin hänen aamun valjettua löytyvän.
Toivottavasti poliisit tekivät havaintoja löytöpaikan ympäristöstä ja toivottavasti ottavat näytteitä ruumiista ja kukkarosta.
Pelottaa vain että jos poliisi ei viitsi tehdä mitään, muutakuin todeta vain että ei ole syytä epäillä rikosta. Kun on se resurssipulakin... Minullakaan ei ole oikein hyvää kuvaa poliisin toiminnasta, kuten ei kaikilla muillakaan kirjoittajilla täällä.
Tay77
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Ihmettelen, miksi Kasimir olisi tuonne paikalle itse mennyt, jos kerran kyytikin oli tulossa? Ymmärsinkö oikein, että hänet löydettiin talon pihalta eikä esim. kadulta talon edestä? Voisin jotenkin asian ymmärtää, jos oli menossa esim. kyseisessä talossa asuvan kaverinsa luo mutta sammuikin hankeen (?). Toisaalta, jos talossa asui joku hänen ystävänsä, olisi tämä varmaan etsinyt Kasimiria pihaltaankin ja varmasti myös tämän pian katoamisen jälkeen löytänyt!
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
Ilona80
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Ilona80 »

No en itseasiassa ihmettele sitä lompakon löytymistä "vasta nyt".. Lunta tuli tuolloin ja tuon jälkeenkin niin hirveästi. Ja kerroinkin tuossa jo aiemmin löytämästäni sinisestä tumpusta, mutta kerron nyt uudelleen että parkkipaikalta autoni vierestä löytyi, nyt kun lumet tänään sulivat meillä päin aika paljon. Poikani tiputti sen about 3-4vkoa sitten. Niin, piilossa on sekin pysynyt, ja on vielä kirkas väriltään - toisin kuin Kassun lompakko on varmaan musta/tumma..

Ja sitten, jos K olisikin ollut jossain muualla piilotettuna, ruumiina siis, niin missä?
Kyllä voin uskoa, että koko tämän ajan on samassa paikassa ollut. Vaikkakin tuntuu kamalalle ja melko pelottavallekkin että lähes keskusta-alueella jossa asutaan ja kuljetaan tiiviisti, voi ruumis lojua viikkoja!
Se, että miten ja MIKSI Kasimir sielä oli, on musta kyllä vieläkin melkonen musta aukko.
Ei Suomen talven nyt niin tappava pitäisi olla. Miten ennen kännyköitä pärjättiin lainkaan kuolemati? No, ehkä sillon ei kitattu sitä viinaa kaksin käsin. Enpä tierä.
Sterling
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Sterling »

Summer kirjoitti:
sepik kirjoitti:Minä en myöskään usko että juttu on niin yksinkertainen että Kassu vain on itse sinne paikalle kävellyt ja sammunut hankeen, parhaimmassa tapauksessa kaivautunut lumeen.
Hyvä havainto. Musta tuntuu että jos nyt esim. näin ois päässyt käymään niin ruumis on ehkä ensin laitettu jonnekkin tosi syrjäiseen metsään. Sitten vaikka joku on kiristänyt sitä joka piilotti ruumiin että jos et nyt piilota sitä semmoiselle paikalle mistä sen voisi löytää niin mä paljastan sut poliisille. Jokuhan puhui että joku mustis ois vienyt kauas Kassun ruumiin ja että se joku myös tietää kuka sen vei. Mitä jos tää on pelästynyt sitä niin paljon että halus laittaa Kassun semmoiselle paikalle että se löytyy.
Juuri näin minäkin olen tätä miettinyt. Tämä paikka minkä luulen olevan Kassun löytöpaikka (kävin vähä ajelemas ja siellä roudattiin lunta taloyhtiön pihasta ja tuosta talon edestä pois) on kyllä niin yleisellä paikalla että on se kumma jos koirat jotka kävelevät ohi eivät haista. Koirahan haistaa lihan (anteeksi, omaiset) ja varmasti olisi alkanut kaivamaan jos olisi tuolla monta vkoa ollut.
Tuntuu nyt kyllä siltä että on viety tuonne lähiaikoina :/ Toki tämä on vaan spekulaatiota.

Tämä juttu on outo.Ja epäilen lähipiiriä(ei omaisia) kunnes toisin todistetaan.
Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.
Celeste
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Celeste »

Tässä tuosta löytöpaikasta. Tieto on suoli24:lta, mutta kaiketi pitää paikkansa.

"Löytyi Hietalahdenkatu 22:n eli "kilometritalon" takapihalta ilmeisesti E-rapun paikkeilta. Tuota aluetta ei aurata talvella eivätkä edes talon asukkaat juuri liiku siellä. Kadulta paikkaa ei näe ollenkaan, mutta toisaalta parvekkeilta ja alimman kerroksen terasseilta on tuonne ihan esteetön näkyvyys. Aika outoon paikkaan on poika päätynyt. "
kallooni on pultattu tahto,
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
Narkissos
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Narkissos »

Mahtaisko lähistöllä asustaa porukkaa jotka olivat samoissa bileissä? Ellei nyt peräti samassa talossa.
Sterling
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Sterling »

Celeste kirjoitti:Tässä tuosta löytöpaikasta. Tieto on suoli24:lta, mutta kaiketi pitää paikkansa.

"Löytyi Hietalahdenkatu 22:n eli "kilometritalon" takapihalta ilmeisesti E-rapun paikkeilta. Tuota aluetta ei aurata talvella eivätkä edes talon asukkaat juuri liiku siellä. Kadulta paikkaa ei näe ollenkaan, mutta toisaalta parvekkeilta ja alimman kerroksen terasseilta on tuonne ihan esteetön näkyvyys. Aika outoon paikkaan on poika päätynyt. "
Tuolla kilometritalon takana on myös pieni lasten leikkipuisto. Ei tosin kuulu tuohon talon alueeseen , varma en ole aurataanko se talvisin.

Tuonne ei kyllä kukaan päädy jos ei ole todella sekaisin. Kuka lähtee rämpimään jonnekkin talon takapihalle???

Tämä menee oudommaksi juttu jutun jälkeen :/
Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.
Narkissos
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Narkissos »

Ilmeisesti näiltä paikkeilta löytyi mikäli tuo esillä ollut osoite pitää paikkansa.

http://maps.google.fi/?ie=UTF8&layer=c& ... 33953&z=15
Muumiina
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Muumiina »

Hyi, isäni asuu kyseisessä talossa, kylläkin b-rapussa, mutta hänenkin parvekkeelta on suora yhteys koko takapihalle. En ole hänen luonaan hetkeen käynyt, joten en osaa sanoa millasta sielä on, mutta aika luminen se takapiha kyllä on. Siinä sivussa on parkkipaikkoja, mut ei sielä takapihalla kyllä mitään ole.
Oudosta paikasta kyllä on löydetty poika, jos tosiaan tuo on oikea. Miks kukaan sinne takapihalle rämpis.
E-rappu on kylläkin ihan toisessa päässä tuota taloa. Jos tuota wiewstreetiä katsoo. A-rappu on tuossa päässä missä nuo autot ovat parkissa.

Mutta jos se olis sinne tuotu näin päivinä, siis se ruumis niin kyllähän sielä hangessa olis jonkunlaiset jalanjäljet ja kyllähän se olis sinne pitänyt jotenkin kaivaa, joten tuohon teoriaan en usko. Ja miten saa vastasataneen lumen näköisen pinnan ruumiin päälle.

Se kyllä kummastuttaa, että ruumista ei ole aikasemmin huomattu, KUN se kerta ei ollut ihan kokonaan lumenpeitossa. Kuinka kukaan ei oo nähnyt. Jos se nyt tosiaan on tuolta kilometritalon pihasta löydetty.
Hey, I'm you life and I no longer care!
Vastaa Viestiin