Vauva kaapattiin lastenvaunuista Varkaudessa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Teleksi
Vic Mackey

Re: (K) Vauva kaapattu lastenvaunuista Varkaudessa

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Jaa - tämähän alkaa haarukoitua juurikin niinkuin montamonta sivua sitten haarukoin.

Eli, jalat tuntemillani 15-vuotialla ovat jo aikuisten kokoa, eli tämä rajaa mielestäni tytön huomattavasti nuoremmaksi. Ei kuitenkaan ihan pieni lapsi, tiedotteen sanamuodoista päätellen. Aiemmin haarukoin, että ehkä tokaluokkalainen. Edelleen sanoisin, että alaluokilla eli 8-10 ehkä 12. Sen ikäinen että voi olla jo yksin suht valvomatta ulkona, mutta kuitenkin liian nuori tajutakseen täysin toimiensa seurauksia.

Ja veikkaisin ettei varsinaisesti tahtonut pahaa. Otti ja hautasi jostain syystä. Sitten tuli hetkeä myöhemmin kasa poliiseja pihaan ja lapsi meni niin lukkoon ettei pystynyt menemään kertomaan kolttosestaan. Tai sitten on esim. vanhemmat tulleet kotiin, eikä tyttö ole päässyt vapauttamaan vauvaa vankilastaan ilman suurta kiinnijäämisen riskiä. Hän siis asuu ihan lähipiirissä ja on pystynyt "viattomasti" seuraamaan tilannetta lähietäisyydeltä. Epäilen, että tyttö tuntee perheen joka asuu talossa, mutta ei vauvan perhettä. On saattanut käydä jopa juttelemassa äitien ja lasten kanssa kun nämä ovat olleet ulkoilemassa.
kuumies
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja kuumies »

Moni joka noita lehtijuttuja lukee ei varmaankaan tiedä tästä rikosoikeudellisen vastuun ikäräjasta. Niin tai näin, mut niinkuin minäkin jo tein ( 8) ), moni voi alkaa samoin rajailee tätä ikähaarukkaa kun tämä "Alle 15 vuotias tyttö ja jossain jopa oli puhetta sanasta nuori" tuli julki. Että olipa hölmösti sitten laittaa suoraan julki se että kyseessä on alle 15 vee ja sen jälkeen vielä erikseen maininta :"Myöskään tytön ikää ei kerrota tarkemmin, mutta hän voi olla myös huomattavasti 15-vuotiasta nuorempi. Tiedotuksessa käytetty ilmaus johtuu rikosoikeudellisen vastuun ikärajasta." Varmaan jo ennen tätä moni varkautelainen on jo profiloinnut tytön ja alkanut miettiä josko sielä naapurissa olisi potentiaalinen ehdokas...

Mut enhän mie mittää tiiä, mie oon vaa tämmönen.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Tapanani ei ole leveillä, mutta leveilen kuitenkin: ARVASIN! JES!
janita kirjoitti:Alle 15-vuotias voi ola mitä tahansa väliltä 0-15. Minä luulen, että tuo 15 on ylipäätään mainittu ainoastaan tuon rikosoikeudellisen vastuun vuoksi. En usko, että tuolla ilmauksella alle 15-vuotias on tarkoitus viitata (epällyn)tekijän ikään vielä yhtään sen tarkemmin.
Itse taas luulen, että tyttöä ei tituleerattaisi "alle 15-vuotiaaksi", jos hän olisi esimerkiksi 7-vuotias, vaikka oletkin tuolla rikosoikeudellisella pointillasi aivan oikeassa.
rehevä-Rekku kirjoitti:kyllä se tiedetään että jos nuorena kykenee tekemään tällasta niin ei se siitä miksikään muutu.
Minä toivon ihan tosissani, että kukaan ei ole muodostanut minusta mitään mielipidettä sillä perusteella, millainen olin alle 15-vuotiaana.
Summer
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Summer »

Nyt siis on joku alle 15v. otettu kuulusteluihin, jos se oli se niin miten se voi tehdä noin. Eikö se tajua että sillä ei oo kavereita kohta enään kun kaikki saa tietää mimmonen se on. Sit on ainakin sillä paha olla. Ja eikö se tajua että vanhemmat ei enään luota siihen. Saa vaan vihaa niskaan. :roll:
rehevä-Rekku
Susikoski

Viesti Kirjoittaja rehevä-Rekku »

^tarkennan että tarkoitin puhtaasti pahoja tekoja. en angstaamista johon allekirjoittanutkin on toki syyllistynyt!
Tuskin olet ketään tossa iässä kiduttanut ja/ tai tappanut tai yrittänyt.

tässä on vissi ero.
Summer
Alibin satunnaislukija

Ja kiinnostaisi myös tietää miksi se teki noin. Oliko kenties joku tuttu perheelle vai ihan ulkopuolinen? Ja se on selvästi seurannut että vaunuissa nukkuu vauva. Jos joku on ihan muuten vaan tupsahtanut siihen niin eihän se silloin oo voinut tietää nukkuuko tuolla vauva vai ei. Kyllä ne lapsetkin näköjään kaikkeen pystyy. Mä en ikimaailmassa vois tehdä mitään tuollaista. :shock:
rehevä-Rekku
Susikoski

Onneksi tällaset nutcaset on kuitennii harvassa!
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

rehevä-Rekku kirjoitti: Tuskin olet ketään tossa iässä kiduttanut ja/ tai tappanut tai yrittänyt.

tässä on vissi ero.
En usko, että tällä kyseiselläkään alle 15-vuotiaalla oli tarkoituksenaan kiduttaa ja/tai tappaa. Jos olisi ollut, olisi hän taatusti sen tehnytkin. Luulen, että tyttö otti vauvan tarkoituksenaan esim. leikkiä sen kanssa tjsp., ja sitten katumapäälle tultuaan paniikissa hautasi penskan hankeen. Ajattelematonta ja typerää toki, muttei sentään murhanhimoista.
rehevä-Rekku
Susikoski

nooo.mielipide eroja.

mielestäni paniikissa olisi huitonut lunta vähän sinne tänne. ei järjestelmällisesti ja tasaisesti peittänyt ja vielä noin syvälle.

muoks. uskon myös että päästään terve tyttölapsi ei pysty hautaamaan vauvan kasvoja.mikäli sikäli olet tyttölasten nukkeleikkejä koskaan seurannut ollaan niissäkin helliä nukkea kohtaan.
Sohvapoliisi
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sohvapoliisi »

kuumies kirjoitti:Moni joka noita lehtijuttuja lukee ei varmaankaan tiedä tästä rikosoikeudellisen vastuun ikäräjasta. Niin tai näin, mut niinkuin minäkin jo tein ( 8) ), moni voi alkaa samoin rajailee tätä ikähaarukkaa kun tämä "Alle 15 vuotias tyttö ja jossain jopa oli puhetta sanasta nuori" tuli julki. Että olipa hölmösti sitten laittaa suoraan julki se että kyseessä on alle 15 vee ja sen jälkeen vielä erikseen maininta :"Myöskään tytön ikää ei kerrota tarkemmin, mutta hän voi olla myös huomattavasti 15-vuotiasta nuorempi. Tiedotuksessa käytetty ilmaus johtuu rikosoikeudellisen vastuun ikärajasta." Varmaan jo ennen tätä moni varkautelainen on jo profiloinnut tytön ja alkanut miettiä josko sielä naapurissa olisi potentiaalinen ehdokas...
Etkös nyt sekoita tuossa sen mitä poliisi on sanonut ja mitä toimittaja on kirjoittanut. Poliisin tiedotteessahan mainitaan vain "alle 15v tyttö". Tuo "..voi olla myös huomattavasti 15-vuotiasta nuorempi" on ote Savon Sanomien nettiuutisesta, jonka on siis kirjoittanut lehden toimittaja eikä poliisi.

Vai mitä tahoa siis oli tarkoituksesi kritisoida hölmöydestä?
Apilainen

Viesti Kirjoittaja Apilainen »

rehevä-Rekku kirjoitti:nooo.mielipide eroja.

mielestäni paniikissa olisi huitonut lunta vähän sinne tänne. ei järjestelmällisesti ja tasaisesti peittänyt ja vielä noin syvälle.

muoks. uskon myös että päästään terve tyttölapsi ei pysty hautaamaan vauvan kasvoja.mikäli sikäli olet tyttölasten nukkeleikkejä koskaan seurannut ollaan niissäkin helliä nukkea kohtaan.
Anteeksi OT, mutta tuli väkisin mieleen tosta, että lapset on helliä nukkejakin kohtaan... Isä haki mut kerran hoitopaikasta ja minulla oli mukana sellainen aidonnäköinen vauvanukke (tytöt tietää). No, päätinkin mennä ulos leikkimään, joten isän piti palauttaa nukke kotiin. Isä heitti nuken pulkkaan ja lähti kotia kohti kun paikalle sännännyt huolestunut kanssakansalainen oli käynyt sättimään lapsen pahoinpitelystä :lol:
Summer
Alibin satunnaislukija

15v. tyttö ois aatellut leikkiä vauvan kanssa? Joo mulla on 15v kavereita eikä ne ikinä menis toisten lasta hakemaan pihasta. Joku täs nyt hämää.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Summer kirjoitti:15v. tyttö ois aatellut leikkiä vauvan kanssa? Joo mulla on 15v kavereita eikä ne ikinä menis toisten lasta hakemaan pihasta. Joku täs nyt hämää.
Ainakin nyt se, että tuo tyttö ei ole 15-vuotias.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
rehevä-Rekku
Susikoski

näimpä näimpä:D

mun tytäs on alle 15v ja sekin tietää ettei vieraiden lapsia lähestytä ilman aikuisia ja ilman lupaa.
Summer
Alibin satunnaislukija

Ainiin. Eihän se ollu 15v. No tuskin kyllä oli mikään 5v. Ehkä 10-12v. Mut silti ihan hullua tommonen.
Vastaa Viestiin