Teemu Puumala 17 v. - katosi Tampereella 2007
Re: Teemu Puumala
Siis onko se varmaa, että juuri Teemun kaverit soittivat sinne häkeen? Vai olisiko Teemu voinut olla itse soittaja, mutta puhelu olisi sitten jonkun toimesta katkaistu.
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
-
-Sydäntalvi-
- Susikoski
En muista aivan sana tarkasti, mitä jaksossa sanottiin, mutta jos nyt yhtään sinne päin edes muistan, niin soittaja oli sanonut, että Teemu riehuu asunnossa.lost kirjoitti:Siis onko se varmaa, että juuri Teemun kaverit soittivat sinne häkeen? Vai olisiko Teemu voinut olla itse soittaja, mutta puhelu olisi sitten jonkun toimesta katkaistu.
Nyt kun tarkemmin ajattelen asiaa, niin ohjelmassa tosiaan taidettiin sanoa, että Teemun ystävän asunnosta oli tullut tapahtuma iltana puhelu hätäkeskukseen. Mutta siitä ei kai sitten ollut sen enempää puhetta oliko soittaja Teemun ystävä vai Teemu itse. Tosin jos soittaja olisi ollut Teemu, niin eikö sitä olisi jotenkin saatu selville?
-
-Sydäntalvi-
- Susikoski
Hieman korjailua...-Sydäntalvi- kirjoitti:En muista aivan sana tarkasti, mitä jaksossa sanottiin, mutta jos nyt yhtään sinne päin edes muistan, niin soittaja oli sanonut, että Teemu riehuu asunnossa.lost kirjoitti:Siis onko se varmaa, että juuri Teemun kaverit soittivat sinne häkeen? Vai olisiko Teemu voinut olla itse soittaja, mutta puhelu olisi sitten jonkun toimesta katkaistu.
Nyt kun tarkemmin ajattelen asiaa, niin ohjelmassa tosiaan taidettiin sanoa, että Teemun ystävän asunnosta oli tullut tapahtuma iltana puhelu hätäkeskukseen. Mutta siitä ei kai sitten ollut sen enempää puhetta oliko soittaja Teemun ystävä vai Teemu itse. Tosin jos soittaja olisi ollut Teemu, niin eikö sitä olisi jotenkin saatu selville?
Eli siis kyllä asialla on ollut asunnon haltija, joka on pyytänyt apua, kertoen Teemun riehuvan ja hajoittavan paikkoja asunnossa.
^Kiitos korjauksesta. Olen katsonut tuon Teemun jakson n. vuosi takaperin, joten vähän on jo unohtunut.
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
-
-Sydäntalvi-
- Susikoski
Jeps, itse katsoin sen eilen muistin virkistämiseksi ja silti piti vielä tänään tarkistaa muutama seikka, että ei se ihme ole jos vuoden jälkeen ei ihan kaikkea muista, kun ei tunnu päivänkään jälkeen muistavanlost kirjoitti:^Kiitos korjauksesta. Olen katsonut tuon Teemun jakson n. vuosi takaperin, joten vähän on jo unohtunut.
ei voi olla niin vaikeeta, antaaa poliisillle jotain salaista vihjettä. koska aivan varmasti joku bileissä ollut tietäää mitä Teemulle on tapahtunut tai ainakin jotain katoamisesta. Mutta tämä/nämä kyseiset henkilöt ovat peloitellut kaikkia bileissä olleita ihmisiä, mutta hei haloo, salanen vihje kukaan ei sitä saisi selville kuka heistä vasikoi. Selväähän tässä on se että, henkirikos se oli, koska Teemu ei olisi ikinä tehnyt itsemurhaa ja tapaturma se ei ollut koska ruumis olisi löydetty. Ja eikö oo yhtää outoa että tämä niin sanottu "Teemun paras kaveri" Nikke, ei ole ottanut Teemun läheisiin mitään yhteyttä katoamisen jälkeen, vaan muutti itse pois eikä sen jälkeen ole pahemmin kuulunut mitään. Ja nythän on saatu selville tai ainakin mä luulen tietäväni Teemun tappajan nimen, ja niin varmaankin moni muukin, nyt tarvisi vaan edes salanen vihje Teemun omaisille tai poliisille jollekkin joka pystyisin todistaan asian, koska eihän poliisi voi pidättää kyseistä henkilöä, ilman todisteita. Asiasta tietävät antakaa nyt edes jonkin näköinen vihje asiasta! Miettikää Teemun perhettä ja läheisiä, kuinka he kärsivät tästä. Kaikki Teemun todella tunteneet ihmiset tiesivät kuinka ihana ja hyvä sydämminen ihminen Teemu oli, vaikka hänellä olikin elämässään vaikea aika. Todennäköistä on ettei Teemu ole enään elossa, mutta pääasia olisi jos omaiset saisivat rauhan sillä että Teemun tapaus selviäisi, syylliset joutuisivat vastuuseen.
Kai olet itse lähestynyt poliisia, kun niin varma olet tappajasta ?läheinen kirjoitti:Ja nythän on saatu selville tai ainakin mä luulen tietäväni Teemun tappajan nimen
tietenkin, mutta suomenlain mukaan tarvitaan todisteita.Kari-77 kirjoitti:Kai olet itse lähestynyt poliisia, kun niin varma olet tappajasta ?
ja mistä tuo"läheinen"ne todisteet muka sitten saa?pahoin pelkään ettei mistään..joten auki jää tämäkin juttu edelleen..vaikuttaa kyllä ilmiselvältä että tässä on kyseessä henkirikos mutta ne todisteet ne todisteet+ruumis..
?
pienikin hetki on arvokas
^ nii, niitä todisteita on kyllä vähän vaikea saada. Mutta jos joku niissä "bileissä" ollut uskaltaisi avata suunsa ja mennä poliisin juttusillle voisi asia edes vähän mennä eteenpäin.
Mihinkään en yllytä, en suosi väkivaltaa ja muutenkin tuntuu tyhmältä kirjottaa tämä, mutta jos itse olisin läheiseni surmaajasta (oikeasti) noin varma kuin nimimerkki läheinen on, niin kyllä kokoaisin porukan millä se tunnustus mentäisiin yhdessä hakemaan ennen poliiseja. Tosin jonkin ns. sivullisen, eli tekijän tietävän, joka oli myös siellä, voisi saada helpommin puhumaan. Veikkaampa vaan, ikävä kyllä, että ks "tieto" ei ole ihan 100% varma kuitenkaan...
Jos lyöt vielä kerran, niin minä tapan sut. -PMMP
Näin pitkän ajan jälkeen, varmaan ainoa varma todiste olisi ruumis. Tosin jos epäilisin ja lähes varmasti, huhujen ja muiden juttujen perusteella "tietäisin" tekijän/tekijät, olisin itsekkin valmis keräämään muutaman kaverin ja pakottamaan heidät kertomaan edes missä ruumis on. Monen kokemuksen kautta olen tullut siihen tulokseen, varsinkin jos kyseessä on mahdollisesti juovuksissa kadonnut nuori aikuinen tai teini, ei poliisi juurikaan asiaan syvemmin perehdy. Poliisi ei esim. laita etsintäkuulutuksia sivuilleen heti katoamisen jälkeen jos kyseessä on "laitosnuori" ja nämä nopeasti katoamisen jälkeen tulleet ilmoitukset ovatkin yleensä vanhempien laittamia "juttu vinkkejä" lehtiin ja lehti sitten tarkentanut niitä poliisilta. "Normaali" kotona asuvan, mutta esim.bileistä kadonnut, ei ole tähän mennessä herättänyt poliisin kiinnostusta siinä ajassa kuin mielestäni olisi suotavaa ja esimerkkinä nyt Kassun juttu!Cro kirjoitti:Mihinkään en yllytä, en suosi väkivaltaa ja muutenkin tuntuu tyhmältä kirjottaa tämä, mutta jos itse olisin läheiseni surmaajasta (oikeasti) noin varma kuin nimimerkki läheinen on, niin kyllä kokoaisin porukan millä se tunnustus mentäisiin yhdessä hakemaan ennen poliiseja. Tosin jonkin ns. sivullisen, eli tekijän tietävän, joka oli myös siellä, voisi saada helpommin puhumaan. Veikkaampa vaan, ikävä kyllä, että ks "tieto" ei ole ihan 100% varma kuitenkaan...
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Kyllä paljon varmemmalta kuulostaa tässä se, että kaverit olisi teon takana.
Mietitään vaan ittemme Teemun ikäisiksi 17-vuotiaaksi, mitä halusit kokeilla/tehdä/ajatella jne. Sitä ei vaan jostakin kumman syystä tiedä omat vanhemmatkaan.
Erimielisyydet on alkaneet siellä kaverin Nikken luona? Riita "viinapäissä" voi johtaa moneen ja jos kaverilla on ollut huumekokeilujakin tuo "tuopin kaatuminen" on mielestäni "lavastus" jne. Itse olisin kiivastunut, jos Teemu olisi alkanut heittelemään tuoppia pitkin nurkkaa? Lavastusta!!
---
Samanlainen kuvio kuin A. Hanhivaaralla ja R. Räisäsellä ....heitä yhdistää kaverit!?
Erilainen kuvio kuin H. Laitinen & R. Juutila ...heitä yhdistää avo- tai aviopuolisot?
Mietitään vaan ittemme Teemun ikäisiksi 17-vuotiaaksi, mitä halusit kokeilla/tehdä/ajatella jne. Sitä ei vaan jostakin kumman syystä tiedä omat vanhemmatkaan.
Erimielisyydet on alkaneet siellä kaverin Nikken luona? Riita "viinapäissä" voi johtaa moneen ja jos kaverilla on ollut huumekokeilujakin tuo "tuopin kaatuminen" on mielestäni "lavastus" jne. Itse olisin kiivastunut, jos Teemu olisi alkanut heittelemään tuoppia pitkin nurkkaa? Lavastusta!!
---
Samanlainen kuvio kuin A. Hanhivaaralla ja R. Räisäsellä ....heitä yhdistää kaverit!?
Erilainen kuvio kuin H. Laitinen & R. Juutila ...heitä yhdistää avo- tai aviopuolisot?
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
Kyllä tässä tilanteessa mielestäni vois koko remmin laittaa koppihoitoon "syytä epäillä"-perusteella, syytähän on epäillä heillä olevan vahvastikkin osuutta Teemun katoamiseen, ihmettelen vain miten Teemun kännykkä on antanut (kadonneet-ohjelman mukaan) signaalia siitä että olisi ollut yöllä todellakin matkalla kotiinsa Epilään.Tuskin se kännykkä yksin sinne on reissannut, mutta kännykkähän Teemulla oli mukana, kotiavaimet eivät. En tajua miksi häke ei soittanut asuntoon vastapuhelua koska soittaja katkaisi puhelun ja tilanne on varmasti häkessä kuulostanut erittäin epäselvältä ja sinne on selvinnyt että asunnossa on jonkinlainen väkivaltatilanne päällä, näin ollen olisi ehdottomasti pitänyt laittaa poliisit paikalle mikäli saatiin edes jonkinlainen selvyys mihin osoitteeseen tai soittaa vastapuhelu, jos häke näin olisi toiminut, voisi olla että koko tätä keskustelua ei tarvitsisi käydä ja Teemu olisi edelleen elossa tai edes löydetty tuoreeltaan. Onkohan naapureita haastateltu, jokaisessa kerrostalossa on ainakin yksi kerrostalokyttä joka tietää kaikesta kaiken ja näkee kaiken. Se vaan ihmetyttää että millä ne olisivat ruumiin pois kuljettaneet, oliko kellään porukassa autoa ajokunnossa kukaan heistäei ainakaan ollut ja mikäli autoa ei kukaan omistanut on todennäköistä että tapaukseen liittyy vielä joku ulkopuolinen henkilö joka ei asunnossa tuolloin ollut. Nyt on 3 vuotta katoamisesta, eli vielä ei pidä toivoa menettää hyvinkin mahdollista että joku puhuu ohi suunsa mikäli asiaan liittyy rikos, ainakin pahoinpitelystä olisi pitänyt tuomita (sehän ei nykyisen lain mukaan ole asianomistajarikos vaikka on yksityisasunnossa tapahtunut) kun tappelupukarikin on myöntänyt Teemun saaneen koviakin iskuja päähän.
Voihan olla että näiden iskujen vuoksi saanut esim aivoverenvuodon ja tippunut matkalla kotiin vesistöön, ja jos näin, silloinhan kyseessä on pahoinpitelyn lisäksi kuolemantuottamus tai törkeä kuolemantuottamus.
Voihan olla että näiden iskujen vuoksi saanut esim aivoverenvuodon ja tippunut matkalla kotiin vesistöön, ja jos näin, silloinhan kyseessä on pahoinpitelyn lisäksi kuolemantuottamus tai törkeä kuolemantuottamus.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
"Yksin yössä" eli Teemu Puumalan tapaus tulee uusintana tänään. Esitetään Ylen tv 2:lla 22.05 (jonka varmaan suurin osa tiesikin). Katsokaahan ihan telkkarista jakso ne ketkä haluaa jospa tämä juttu vielä selviäiskin.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)